Brynäs IF - Linköpings HC 4/12-14
Starky, du är bäst.
Blomqvist, avgå.
Men jag gnäller inte...😃
TJ brilljerar med;
Med direkt flyg - Löf
Via telefon - Svanberg
På spark - Sjödda
Aja, en poäng som man borde vara jättenöjd med..men sur eftersmak med tanke på våra lägen i f.längingen...
Har han trippla armbrott eller varför får han aldrig chansen?
TJ har svårt att ändra matchbilden efter 20 min.
"Vi är inte riktigt där" - Enkelt dra av på lönen
Alltid jävligt surt att torska straffar. Särskilt när vi hade en chans att avgöra i straffläggningen. Men 1 poäng måste man vara nöjd med sett till spelet.
Grämer mig mest över att vi inte kunde utnyttja någon av alla chanserna i övertiden.
Straffar har inget med hockey att göra.
Jag tycker av hela mitt hjärta att om inget av lagen kan skiljas efter 65 minuters hockey så borde det vara oavgjort, det var bättre förr.
Bissett: Jag kan ha fel,men jag tror vi varit ganska kassa på straffar i flera år nu va?Har för mig att vi var hyfsade under guldåret då Wänna la in lite straffar.
Var ju bara Scott som la rejäla straffar idag,resten var ju riktigt taffliga.
Kanske kan vi få nytta av Niinimäki här.
Sett till 60 minuter inte orättvist, men som TJ säger: starkt att ändå hitta en väg till poäng när vi inte riktigt är där från start. Tror på klart bättre fart och energi mot Luleå, som vann ikväll. Blir en tuff nöt att knäcka, men vi brukar göra bra matcher däruppe.
Avslutningsvis återigen en tomte i studion som inte litar på sina egna ögon, den här gången Skrikegård.
Trots att reprisen klart visar att Starky hinner lägga plocken på pucken innan den slås in, sitter Skrikegård och yrar om felaktigt bortdömt mål och att domarna stjäl 3 pinnar av LHC.
Och tomte nr 2 i form av Granqvist håller förstås med. Jag rekommenderar ett optikerbesök å det snaraste...
Huge: Rätt att inte döma mål för LHC där ja,enligt min mening. Tycker plocken ligger rätt saftigt över pucken.
Det känns lite som att Enterfeldts frånvaro börjar märkas. Han fick ju hela andralinan att funka riktigt bra.
Sen står jag helt klart fast vid att Brynäs borde försöka hitta en väg att bryta med Blomqvist,hitills har jag sett varken hårt jobb eller bra lir från hans sida. Alldeles för bekväm.
Sen måste man nämna Starky idag,han gör poängen möjlig och ger oss även chansen att vinna straffläggningen.