Brynäshistory for dummies.
584290 · Nästa » Till forumet
Sv: Brynäshistory for dummies.
micke: Neger-putte?? Du är väl inte rasist får jag hoppas?
Jag säger nog som "Tigern" sa en gång i tiden: Svarta tröjor ska vi ha, det får oss att se större och starkare ut" Enligt egen åsikt så är nog den svarta snyggast, men vita bortadressen är också helt ok.
Jag säger nog som "Tigern" sa en gång i tiden: Svarta tröjor ska vi ha, det får oss att se större och starkare ut" Enligt egen åsikt så är nog den svarta snyggast, men vita bortadressen är också helt ok.
Sv: Brynäshistory for dummies.
brynästigern: mmm. Jag har redan glömt den eftersom jag aldrig såg den. Jag är såpass ung ;) att mitt första mina första riktiga Brynäsidoler var neger-Putte, Davydkin och Scherban. Minns att jag tyckte det var så coolt när man bytte till röda tröjor (rött var min favvofärg).
Än idag tycker jag BIF gott och väl kunde ha den röda tröjan som 3:e dräkt (om Gevalia pröjsar dvs), den är faktiskt riktigt snygg.
Än idag tycker jag BIF gott och väl kunde ha den röda tröjan som 3:e dräkt (om Gevalia pröjsar dvs), den är faktiskt riktigt snygg.
Sv: Brynäshistory for dummies.
micke:Intressant läsning, men sm-finalen 75 vill man ju helst glömma..
Brynäshistory for dummies.
Von Konow har skrivit en översiktlig krönika om BIF:s storhetstid (och han har lyckats lägga in lite skräp om Leksand där oxå) som kan vara läsvärd.
www.hockeyligan.se/vonkonow.php?nid=6705
Ganska otroligt egentligen. Spelat non-stop i högsta serien i 45 år i rad.
www.hockeyligan.se/vonkonow.php?nid=6705
Ganska otroligt egentligen. Spelat non-stop i högsta serien i 45 år i rad.
Synd bara att han flyttade till Stockholm, efter det avstannade karriären.