Frölunda Indians-Brynäs IF torsdagen den 27/10-11
Huss: " Det gäller bara att TJ talar om för Ekholm att han inte är Magnus Johansson utan istället spelar enkelt, resolut och använder sin storlek.
Dra folk på blå har aldrig varit hans styrka..."
Säg inte det... :-)
Ekholm är på G, tar lite tid bara. Säkert jetlaggen som slog till idag, han är ändå resolut och bra i många lägen. Att han dribblar lite och slår ett par indianare är nog mest en frukt av dåligt tålamod och mkt vilja skulle jag tro. Alltför mkt vilja leder ofta till att man tar krångliga beslut istf att spela enkelt och Ekholm är ju heller ingen utpräglat "enkel" och defensiv back.
Känns mer och mer som att vi ändå borde lägga pengarna på just en utpräglat defensiv pjäs, som det såg ut idag emellanåt.
Kostar mkt i poängväg i en jämn serie att komma i underläge hela tiden pga osäkert försvarsspel, nåt som känns väldigt onödigt.
När dom dessutom får sina enormt psykologiska (skit)mål i början av samtliga perioder utan att egentigen vara värda nåt av dom, så blir det förstås blytungt att vända matchen.
Tycker det ser riktigt bra ut ändå, bortsett från lite virrigt försvarsspel emellanåt. Vi viker aldrig ner oss, trots käftsmällarna och det bådar gott inför framtiden.
Frölunda VET att dom hade maxflyt idag men vinner ändå rättvist efter hårdare jobb över hela banan från samtliga femmor.
Sen hade väl Honken inte nån lyckad kväll heller direkt, ska vi vinna en sån här match så måste målvakten kliva fram och göra ett par avgörande räddningar.
Nu fick han vittja nätet på dom 2 första skotten och spelar iofsl upp sig efter det men det är ju ändå starten med 2 baljor i arslet som förstör hela kvällen, tyvärr.
Eloge som sagt för att vi med bra energi ändå försöker in i det sista och inte ger upp.
5-1 måste samtidigt vara dom mest missvisande siffror man sett i en match på jävligt länge. Speglar inte matchen på långa vägar, så det känns ändå som en förlust man kan ta utan att deppa alltför mkt.
FBK slår SAIK borta efter straffar.
CZ verkar ha fått igång sina spelare och behöver nog inte gå till arbetsförmedlingen på ett bra tag...
Nej TJ har en hel del att tänka på. Det finns för många i laget som bara gnuggar utan att vara effektiva. Stereotypt spel i offensiv zon. VARJE gång Lauritzen kommer in i offensiv zon så gör han sin tvärvändning. Man måste kunna ha ett lite bredare register på den här nivån. Det blir för lättläst.
Sen har vi alla baklängesmål. Kanske dags för Sundlöv att se över backsidan??
Niinamaa skulle iofs inte vara fel. Det gäller bara att TJ talar om för Ekholm att han inte är Magnus Johansson utan istället spelar enkelt, resolut och använder sin storlek.
Dra folk på blå har aldrig varit hans styrka...
Kahnberg njuter nog ganska mycket just nu..
Vi släpper in 5+ mål varje match nu.. Vårat försvarsspel har havererat!
Alla ska alltid avgå och bänkas..........
Kunde lika gärna vara Brynäs som haft ledningen. Nu skiter Brynäs i detta och tar revande mot råttorna på lördag.
Frölunda tar vi om de inte har lika makalöst flyt som denna match.
Matchen är givetvis körd, nu blir det en film!
Bättre lycka nästa match....
Trist att det sker på en felaktig utvisning.
Jag vet inte om Dackell eller HAnsen skulle ha gjort så mycket skillnad. De två första målen var ju klara markeringsmissar av backarna.
För första 20 var Bif statiser om en s det.
Så Bif kommer ut nu tok heta, då dom lurat Fhc att bränna allt på första 40 minen!!
Listigt Tommy & co!!!
Kändes väl som att domarna bara åkte och letade efter en tvåa.
Efter 2 skitmål i första så gör dom förstås ett riktigt flytmål direkt i andra.
Fullt med spelare framför Honken men nog fan lyckades dom hitta den enda lilla decimeterluckan som fanns.
Sen tar vi över, starkt att komma igen efter alla käftsmällar.
Frölunda imponerar inte direkt, ett jävla tråklag om du frågar mig.
Med Hansen och Dackell i spel idag så hade vi nog inte släppt till det handicap vi gett dom så här långt.
Som Ankan sa: dom saknas mer än man tror, särskilt på bortaplan.
Nu hänger vi en snabb reducering till 3-2 efter avklarat BP och sen åker vi hem med 3 pinnar....
Honkens första period var ju inte direkt stabil. Bättre i andra dock. Fattar inte hur Svedberg kunnat tappa så pass. Hoppas dippen är av temporär art.
Men det är ju som vanligt så varför vara förvånad?
Ja den utvisningen går han fan i mig skämmas över efter matchen.
Man kunde önskat att Honken hade fått lite bättre hjälp med det defensiva spelet.
Bara att konstatera att ett par spelare som i första hand tänker på säkerheten bakåt nog saknas mer än vissa vill erkänna..... Hoppas att åtminstone Hansen snart är tillbaka.
Sundlöv bör nog ut o leta mer intensivt efter en defensiv back.
Plus till laget att man försökte hela tiden trotts att man fick spela i uppförsbacke hela matchen.
Förlåt på förhand om jag lämnat en för positiv bild ;-)