1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766393 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SM-final 2 - Brynäs - Luleå
munkas:
Det är ju ren klasskillnad mellan lagen & det går så pass långsamt så Axelsson m.fl kan glida omkring & lägga härliga flipps osv....

Men sanningen är att DIF måste värva 90 - 95% nytt till nästa säsong om de skall ha den minsta chans att vinna några matcher i SHL.

xxx BIF xxx: Det jag menar är att ett Brynäs i en förbättrad ekonomiskt situation fortfarande måste vara väldigt noggranna och inte låta kostnaderna skena iväg, vilket har ett stort problem för några år sedan. Sponsorerna bryr sig knappast om Grahm öser på med 5 eller 8 utländska stjärnor men det kan vara en relevant skillnad i kostnad.

Sedan säger folk alltid ”det är ingen stor kostnad” och så vidare men det blir många bäckar små. Jag tycker inte att man ska ha en hel armé av kommunikatörer anställda heller.

Om man inte har en heltidsanställd scout får man inte tillgång till en heltidsanställd scout. Sjödda åker antagligen inte till Finland för att scouta åt Brynäs, han åker dit för att scouta åt St Louis och om Brynäs har tur finns det spelare som är intressanta för Brynäs i samma matcher. Det är en väldigt stor skillnad mot att ha en egen scout vars enda fokus ligger på att hitta spelare skräddarsydda åt just ditt lag.

Låter som att ni summerar säsongen. Inte klart än. Tycker Brynäs ska detaljstudera Luleås semi mot vf och finalen mot fbk 2022. Så måste man spela, vf torskade jätteknappt pga skador. Hög press, extremt disciplinerat, bra pp o bp och visa noll känslor. Då kommer kycklingmannen ännu mer se ut som en pajas.

Horace76c: Jag tror inte sponsorer är problemet för Leksand. Känns mer som att urvalet på kompetent personal är för litet. Hamnar en klubb i samma situation om och om igen så handlar det om brist på kompetens i styrelsen.

Bratwursten : Bra skrivet! Det blev en konstig match där precis allt studsade Luleås väg. Att vårt BP är så svagt tror jag till stor del beror på att Berra saknas. Han är ofta en gigant i BP.

Men självklart ska vi köra vidare med Källgren så länge Ludde inte är 100%. Du slänger inte in en inlånad målvakt från HA i en final om du absolut inte måste. Men det var rätt att vila Källgren när matchen ändå var körd.

Jag är övertygad om att vi vinner minst en av matcherna uppe i Luleå då vi gjort några av våra bästa matcher där, och så vrider vi tillbaka hemmafördelen.

xxx BIF xxx: Jag köper femman. Ölund kommer in med för hög fart och resultatet blir en flygtur in i sargen.

Men att sitta i luleforumet och högtidligt förkunna att det gjordes för att medvetet skada och immobilisera Andreasson samt att det var det fulaste som setts på en hockeyrink på nio år, det köper jag inte.

Medvetet skada, det gjorde t ex den där idioten som släckte Pailles karriär. Den tacklingen är fruktansvärt ful. Det här är inte i närheten…

Jockster : Fattar att mycket fokus hamnar på #24, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta när han ligger och tar sig för ansiktet hela tiden, blir lite som en pinsam sketch, har aldrig någonsin sett nåt liknande i någon sport.

Lulessss: Hoppas veka Andreasson mår bra efter den lilla knuffen.

Hoppas nästa smäller rejält.

Se det från den ljusa sidan. Ni får ytterligare en hockeymatch att titta på och minst 1 till på hemmaplan. Roligare att ta SM-guldet i hemmaborgen ;)

😂
Uppladdat:

500x0-img4940.png

FI sänyrB: Är det Bulten med nytt nick? Tycker jag känner igen målvaktsältandet…

Den här matchen är bara att glömma och ladda för onsdag uppe i Lappland. Vi gjorde en riktig plattmatch både mot Malmö och ZAIK också, sen studsade vi tillbaka.

Våra matcher i serien där uppe är några av våra bästa matcher under serien och vi har pissat på Luleå då. Vi kommer ta minst en av dessa matcher.

Brynäsgubbe: "Enorm fördel att åka upp med 2-0 i matcher."

Utan tvekan. Även om slutspelet är en helt ny "serie" så tycker jag att Brynäs bör ta med sig att vi vunnit alla matcher i Luleå denna säsong. Det som tar emot lite är väl att Luleå varit ruskigt bra när Brynäs spelat hemma istället. (1 vinst och 1 OT-förlust för Luleå borta mot Brynäs). Men samtidigt gjorde vi en av våra bästa matcher borta mot just Luleå. Hoppas vi kan fortsätta så där uppe på onsdag.

Bara att bryta ihop och komma igen. Ingen idé att ge upp vid 1-1 i matcher mot seriens näst bästa lag (i grundserien).

Anders Berg: 4 - 0 i matcher var väl ändå en utopi...Nu har vi torskat en och det betyder inget när nästa match börjar

Jockster : Luleå spelar en perfekt hockey för att plocka ner Brynäs. De öppnar upp med att stressa fram några obligatoriska bjudningar och vips 0-2. Sen kör de kompakt och sticker på kontringar. Brynäs få avslut har hamnat i magplattan på NHL-målvakten.
Den här matchbilden får inte fortsätta om det ska bli en spännande serie.

Zzz: Och hur gör han när han "skapar känslor"? Jo, filmningar. Men det är tydligen häftigt nu!

Det är fan skandal att vi inte vinner guld med 4-0 i matcher.. nu ska jag gå grina litegrann

Gavve: Ofattbart att Brynäs är så passiva i BP. Unikt i svensk hockey.

Förläng med Vesel.

Brynäsgubbe: 2 min embellishment på Shinnimin som domarna missar.

Genomskinlig spel för galleriet av Andreasson när han åker av plan.

havre: Helvete vad blinda zebrorna är!

Förstår inte hur man inte kan köra samma domare igenom hela finalen? Att hålla på och snurra på domare blir ju bara pannkaka rakt igenom och ingen röd tråd för varken spelare eller tränare på bänken..

Jugge: Brome, Kovacs & Timashov, där har vi en riktigt ”artisfkedja” med allt vad det skulle innebära😬😬

Fofi : Vem fan vill bo i Luleo

lapad: jag är lite tvärtom.. jag får svårt att sova efter en vinst, jag blir het enkelt för exalterad efter 😅

Sv: SM-final 1 - Brynäs - Luleå
brunkaren: Det här är ett jävla vansinne. Va fan är problemet? Domarna granskar situationen. Sen kommer andra beslut och kullkastar detta. Å sen drevet i sann DIF anda. Suck!

Peja: ja men exakt.. minns när man var på matcher i gavlerinken på 90talet knäpptyst på sittplats förutom när brynäs gjorde mål och nån stor klack fanns ju knappt.. alltid bortalagets supportrar som lät mest..

men nu är det andra tider.. riktigt bra tryck och kan sittplats hänga på så kan det bli riktigt jäkla bra.. tycker dock att vår ståplatsläktare är lite märkligt byggd, den borde vara ännu större enligt mig..

Grin-Olle: Tror det handlar om läktarkulturen i Gävle. Den har blivit lite annorlunda på ett bättre sätt de senaste 5-10 åren, tror det handlar mycket om yngre personer från stan och influenser av supporterkultur från andra städer (Brynäsare som kommer utifrån).

För 15 år sedan fick man halva arenans blickar mot sig om man skrek något under matchen.

Zappaholic: Tack ❤️ Ja nu jäklar får dom ta hem rubbet.

AIK vinner.

Chanzone: Jag beklagar att du och dina nära behöver gå igenom något så tufft. Skönt att höra att Brynäs kan ge dig återhämtning och lite paus under denna tid som råder. Förstår precis vad du menar då Brynäs har gjort liknande grejer för mig i mitt liv.

Djurgårdens tifon i all ära men jag håller nog AIK:s klack/atmosfär högre än Djurgårdens (de få gångerna när det är fullsatt på deras hemmamatcher).

Brynäsgubbe: Det blir ju ohållbart. Brynäs hade kunnat klippa ut lika många situationer ur matchen som Luleå om de ville.

Peja: Jag antar att ju närmare bortastå man kommer desto sämre blir beteendet? Sen är det final och allas känslor inklusive mina egna är uppskruvade till max, som det ska vara. Men saikfansen kanske klarade av att hantera spriten bättre...

IronKrook: Jag hoppas verkligen du har biljett till måndag också med ett sådant facit 😉
Hörde från annat höll att stämningen var blandad. Grym i början och i tredje men tyst långa stunder däremellan. T.o.m den utmärkta klacken vekade vara tagna av allvaret och sittplats inaktiv bortsett från vissa fläckar. Jämförelsen gjordes mot kvalmatcherna mot DIF förra året där det var högre aktivitet på sitt.
Men det är klart, med ett sådant matchavslut och vrålande så är det så klart det som sitter kvar på nät och trumhinnan.
Men den här matchserien kommer vara superjämn så om publiken kan elda igång laget även under lite tuffare spelperioder så drar vi ett strå, något jag kommer försöka mig på i varje fall på måndag kväll.
Aktiv sitt, all over the place!

Cardigan Daffipoff:

Tack snälla, jag är absolut inte otrevlig.

Är moderatorerna på påskfirande? Jag har försökt att avslöja denna leksing under en längre tid men blivit cencurerad av moderatorerna.

Förmodligen blir mitt konto borttaget. Heja Brynäs!

Danne66: instämmer - brukar roa mig med att fundera över hur en match hade slutat om den spelats om 10 gånger. Det ger ändå en del tankar. I det här fallet hade Brynäs vunnit 7, typ.

Tror det vidare var en rejäl fördel att det blev en lång match med den karaktär den hade. Svårt att somna i Luleåkläder efter det där oavsett sista avslutet.

Erat: Vad du tar i. Bättre var vi.

Brynäsgubbe: Han har avslutat sitt konto och återkommer nog med ett nytt nick inom en snar framtid...

Jaaaaaaaaa !

mattias - 74: Du skriver skit om Johan Larsson på Flashback.

Vinner Luleå så har dom stora rånarluvor på sig

Tycker vi saknar vår unga slovak.. han är en frisk fläkt i fjärdelinen..

Psykologiskt viktigt att ta denna match nu, så att Luleå börjar tvivla på att deras omställningspel inte fungerar.

Ward är bra men Källgren har inte varit dålig denna match heller. Får vi in en puck nu, kanske gör 3-4 mål nästa match så ska vi nog se att herr Ward börjar tvivla på sig själv oxå 😎

rafalski: Så är det. Men vi är tillräckligt bra för att vända det här.

Så glad Lena är när hon pratar om Ward och Allard.

Axel Andersson måste byta nummer, han får alldeles för ofta skit för Kinnvalls misstag.

Blir galen och Ledsen när man hör/ser det.

luleå ska vara glada att domarna har höjt nivån.. flera utvisningar har legat i luften på luleåspelare..