1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766403 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SM-final 1 - Brynäs - Luleå
Brynäsgubbe: Hockey är fan det enda jag tänkt på så återhämtningen har gått sådär… Faktiskt rätt krävande tid på ett sätt som supporter. Det tar på krafterna, samtidigt som det är en underbar tid…

SuneMangs:
Finns gott om sittplatser på övre etage till match 2 nu. In och köp innan scooter-åkarna kommer.

SpecterV2: Vi får hoppas att Pettersson skriver NHL-kontrakt och lånas ut. Vore trist om Modo måste dela med sig av NHL-ersättningen i framtiden.

Om det stämmer har nog Brynäs bästa scout, dvs Emil Molin, varit i farten igen.

Brynäs har en speciell relation till Anaheim sägs det, så inte överraskande om uppgifterna visar sig stämma.

Sv: A proposito de nada
Gillar Djoos mycket: ” Ja, det är här jag vill spela och det var så jag ville ha det när allt blev klart inför den här säsongen. Brynäs är mitt lag” (GD)
Verkar väldigt trevlig för övrigt. 👍

All heder åt dagens domare i HA-finalen! Otroligt bra bedömningar och klarar av att stå emot publiken.

Farsang: Mer TV-tid och reklam för Monitor -> då får dom ju ännu fler kunder och ännu mer pengar att sponsra BIF med 🙂

Herrejösses vilka mördarresor Luleåfans har kokat ihop.

1. 13 timmar trångbuss mitt i natten till Gävle.
2. Stå på bortaplats och skrika en hel match.
3. Inkassera förlust.
4. 13 timmar trångbuss tillbaka, anlända Luleå mitt i natten.
5. Sova bort det man kan av träsmaken.
6. Upp i svinottan dygnet därpå och repetera

Blir väldigt intressant att se hur bortastå levererar ljudmässigt under match 2…
Uppladdat:

500x0-img2300.jpeg

500x0-img2301.jpeg

TumbasAnde: Det som talar för Brynäs är spelet i 5 mot 5 som antagligen är landets bästa. Sen tycker jag Luleå är lite för långsamma. Men det är ligans 1:a och 2:a som möts, så det blir nog riktigt tuffa matcher.

Jugge: Vi ska inte gå i samma fälla igen som sänkte oss i flera säsonger, ha dyra begränsade brunkare i fjärde. Förstår inte hur man över huvud taget kan ens diskutera det här. Nu har vi flera lovande unga spelare som dessutom fått mycket erfarenheter under året och kommer utvecklas till nästa säsong. Låt dem fylla plats 12-14 och täcka upp vid skador

Glöm min sammanställning över slutspelshistoria mot Luleå!!!! Eller glöm inte, men här kommer en komplettering:

Kvartsfinalen 1989 slog Brynäs ut Luleå med 2-1 i matcher. Åkte sen mot DIF i semi i nybyggda Globen där jag var på plats…

Med andra ord har lagen mötts 5 gånger i slutspel.

Samtliga har gått till Brynäs…

Anmärkningsvärt…

mk: Jag tycker att TV4 är smarta. En SM-final är alltid het och blir liksom en stor grej oavsett, allsvenska finaler är en ganska ny företeelse och de är nog väldigt angelägna om att skapa intresse kring den. Man får också "tillgång" till Stockholm på ett annat sätt i just det mötet.

Känns ändå skönt att konstatera att inget lag söder om Stockholm spelar final varken i HA eller SHL. Och att två Norrlandslag gör upp om SM-guldet, även om de som bor uppe i Luleå aldrig skulle erkänna oss som norrlänningar.

Med tanke på att halva Hockeyallsvenskan består av Smålandslag, så är det ganska anmärkningsvärt att Stockholm, Solna, Södertälje och Karlskoga gjorde upp i semifinalerna.

Lemp: Känns tryggt med en rutinerad backup om Källgren skulle gå sönder..

Peja: gör som jag, unna dem ett silver, det är Rödin vi ska unna guld!

Svensson_62: Exakt. Men du kan ge dig fan på att det är Omark som kommer ha fokus på sig när det kommer till att äntligen få vinna guld. Även fast Rödin och Greg båda har jobbat ihop fler matcher utan ett guld.

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Pigalle: Tråkigt verkligen, vill hävda att han är viktig. Det är ju också smått sensationellt, kan inte minnas att det här har hänt förut? Att en spelare lämnar en SHL-final för att spela u18-vm? En synnerligen märklig prioritering.

Pigalle: Kimmo Timonen skojar man inte bort.. kan vara den bästa back jag sett i brynäs tröja sen jag började följa brynäs tidigt 90 tal..

Jockster : Kan vi inte bara vara överens om att regeln som sådan är bra. Men tillämpningen har varit lite trevande i år. Jag tror att man i de flesta fall valt att bokstavstolka regeln lite hårdare än vad som tänkts från början.
GIVETVIS vill vi inte att det tillåts att man medvetet stör målvakten inne i målgården. Och GIVETVIS vill man att det skall dömas mål om backen, exempelvis Per Svensson, förpassar forwarden, exempelvis Oskar Lindblom in i målgården med huvudet före och därmed oavsiktligt stör målvakten.

Uppsåtet måste styra och tolkningen måste anpassas så det finns möjlighet att bedöma det på ett bra sätt.

Jockster : Nä, om vi nu diskuterar situationen och har olika åsikter om hur domarna borde ha dömt utifrån regelverket i SHL, vad fan har då frågan om hur dom ev hade dömt i NHL med saken att göra?
Om du eller nån annan sen vill se bedömningar här i SHL som mer liknar de man har i NHL så är väl det en helt annan fråga?
Fattar du inte det?

Peja: håller delvis med. Källgren är bra, men inte fantastisk. Däremot är jag förvånad att Söderström var så svag. Så vi vann definitivt den match, vilket som ofta är avgörande. Däremot var det som sagt roligt att se att han var som bäst i matcherna bär det gällde som mest!

Jordan Schroeders bästa match igår?

Älskar Kopackas målgest.

Put them to sleep.
Uppladdat:

500x0-file-placeholder.png

Slaven82: Varför lägga skattepengar på en sån sak? Bättre då att supportrarna växer upp istället och går på hockey utan att ställa till med skit. Det är väl dom enda två supporterskaror som inte kan vistas under samma tak, vilket är hur löjligt som helst.

Min älskade hustru är från Södertälje. Kom igen nu täljetokar!

Hudik har tappat 3-0 till 4-4 mot Troja. Vill gärna se Hudik i HA, då jag tror det gynnar oss i det långa loppet.

Nu vallfärdar vi till Gävle och Monitorn på Påskafton! Väl mött och skål alla brynäsare!

Cardigan Daffipoff: Mållös, lite som SAIK.
Älskar att Chucky jagar ett hattrick!

Schonning: FORZA BRYNÄS!

FRAMÅT! KROSSA SKELLEFTEÅ!

Catodenäldresspöke13: Exakt! Får man vara jävig som kommentator? Nej!!!

Catodenäldresspöke13: Skönt att höra att även Brynäspubliken kan bröla så fort det är minsta situation som man tycker ska vara utvisning :)

Man bara hatar det när Saiks publiik skriker.

Flertal lägen där vi skulle ha med oss utv nu. Tydligt att dom inte tänker blåsa nu

Fyfan vad bra vi är!!!

Erat:
Ja folk kan tycka vad de vill. Enligt regelverket är det inte hårt dömt det är solklart.

Otippat att Rönnqvist vill att det ska bli mål

Han drar ju med sig Källgren eftersom han är i målgården. Det brukar som ju vara stenhårda på.

Gälla kan låta Masken & Molin sälja 50/50 lotter så killarna själva lösa PPet & BPt.
För sämre är helt omöjligt att kan bli.

Silfverberg ska inte styra spelet i PP. Han ska stå på skott. Eller rent av stå i slottet så man kan hota med inspel från bakom mål.

Gavve: Kommer aldrig gnälla på situationsrummet fr.o.m nu….🤣🤣

Jonjo: Håller med.
Alcén sa ju i tidigt i vintras att spelare hör av sig till Brynäs. Spelare som aldrig tidigare hade varit intresserade av att gå till Brynäs.
Så att vi ligger högre upp i hierarkin beror nog en hel del oxå på att man hela tiden pratar om att "värva människor, och kan dom spela hockey är det bra"

Det visar på vilken miljö dom kommer komma till.

Sen att det finns hjärndöda som mobbar egna spelare..

Det är säkerligen samma som hotade i kvalserien.

Utan att veta. Dom lär tillhöra gänget som höll till på Facebook sidan som 70 Rodriguez hade.
Jag vet en som var med där. Lika vass som en smörkniv..

Jonjo: Sen vet ju inte vi hur mycket laget är spikat eller inte heller. Alcén kan ju mycket väl ha haft informationen i flera månader att D'Astous kommer lämna (eller stanna) t.ex. Eller att Bertilsson väljer att lägga av efter skadan (allvarlig skada och inte åldern med sig). Samt att Indrasis får lämna och att Scott stannar eller lägger av (bara exempel på saker vi inte vet här, ingen fakta alls).

Det enda vi vet just nu är att så länge det är helt tyst och inget läcker ut så är det i.a.f. något rätt som händer. Detta enligt mig, vissa gillar rykten och att saker sipprar ut och det får man så klart gilla om man vill det. Jag föredrar själv att personerna som sitter där kan hålla tyst om sånt som inte ska läcka ut. Speciellt under pågående säsong!

Och bara för att Norlinder-ryktet kommer ut behöver det inte vara någon i Brynäs närhet som läckt det. :)

Jugge: Varit inne på samma tankar som dig. Allt beror på var i hierarkin Norlinder är tänkt. Han bör inte ses som ersättare för nån av våra toppbackar om vi ska fortsätta vara topplag.

Peja: Av det jag sett från Allard i Luleå så här långt så vore det en drömvärvning av Alcen, framförallt då Berra ser ut att bli ett osäkert kort.

Sv: Semifinal 4 - Skellefteå vs Brynäs
Stenis: Jag är har aldrig varit gnagare, kommer aldrig att bli. Men hellre AIK, DIF eller SSK än Nobel hallen

Stenis: För mig och en inte helt blygsam skara Stockholmare som hejar på Brynäs så är vi åtminstone betydligt gladare av att ha nära till två bortamatcher om året i en anständig hockeyarena om alternativet är att åka till en trött B-ishall i FBK:s farmarland.

Men alla är vi olika.

Slaven82: Vet inte om det bara är jag. Men är förvånad att Luleå långa stunder inte alls hänger med i spelet. Med det sagt så hoppas vi givetvis på vinst där för dem!

Slaven82: Ser lite ut som Sundin 🙂

Slaven82: Luleå får gärna vinna i period 6 och kvittera matchserien 😀

Såg att swishvärvningen Norlinder lämnar "The heart of hockey". Hoppas inte att Brynäs är jättesugna där, möjligtvis som 6-7e back.

bumperman : Var tog du vägen?

OveJärnkrok: ”Starkt av Brynäs att vända tillbaka”

Nä, de orden får du aldrig höra från solstrålen Anders Berg. Han har det lite extra jobbigt nu…

Jag ser att vissa (viss) modosupportrar har det fortsatt jobbigt med Brynäs.

MYS