1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766456 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Semifinal 4 - Skellefteå vs Brynäs
Jag ser att vissa (viss) modosupportrar har det fortsatt jobbigt med Brynäs.

MYS

Nu fick Brynäs kanske tyst på alla jävla dysterkvistar som spydde galla efter 2:a perioden

Brynäsgubbe: Så Källgren måste ”brottas med sina demoner”, bara för att han inte är nöjd med delar i sin insats?
Haha…
Sicket kvalificerat tangenbordsamatörpsykologdravel…. 🤣🤣

BIF Kungen: helt klart att jag hade valt Persson före Källgren, om Persson kan kliva in och lira som han gjort innan skadad.

Men tycker det är helt sjukt att vissa vill slänga ut Källgren och sätta in en junis istället 😂

Fantastisk skönt att Hockeyn vann ikväll!

Maken till skit som banjoklubben håller på med, dom har 383927362527 sena tacklingar & hakningar som zebrorna missat.

Masken & Ove kan gå hem så hinner dom kanske snickra ihop PPet & BPet

Fy fan..den här matchen tog minst 1 år från mitt liv. Har slitits mellan ilska och glädje hela matchen.

JA SÅ UNDERBART SKÖNT, VILKEN VÄLFÖRTJÄNT SEGER

HEJA HEJA BRYNÄS HOCKEY
HEJA HEJA BRYNÄS HOCKEY
HEJA HEJA BRYNÄS HOCKEY

Källgren kommer upp stort på slutet. Viktigt! Bra Ölund också!

Jonjo: saknas alltid…och Granström

Gavve: Sånt domarna släpper i parti och minut annars.
Inte här, förstås…

Brynäsvänner, frustrationen är stor, ja, men låt oss fortsätta tro på det. Fortfarande förbannat stolt över detta lag. Slutspel är jobbigt, tufft, smärtsamt. Mycket bök på vägen. Kämpa Brynäs! <3

Supportern: Jag är ledsen men det krävs inte raketforskning för att lista ut varför vi förlorar.
Källgren, tyvärr, du är en sminkad gris 5mot5.
I 5mot4 så får man räkna med skott emot sig, och i vårt fall så är ”skott” ekvivalent med ”mål”.
Hur illa vårt boxplay är må vara så är det fan inget lag som kan hålla tätt i boxplay när man spelar utan målvakt.
Skadan på Persson kostar oss allt.

Hockey är ofta ett spel av momentum och psykologi. Vi kontrollerar denna matchen tills Söderström tappar ödmjukheten, att han sen tar en riktigt dålig utvisning utöver det är tyvärr ganska omoget spel.

Viktor får helt enkelt revanschera sig nu. Kunnandet har han.

Zappaholic: Vilket underbart gäng av skitnödiga bebisar med pappsyken härinne.
Vid 2-0 var matchen redan över, tyckte man.
Nu grinar man och har gett upp.
Haha, stor supporterkomik….🤣🤣

Schonning: Fattar inte vart insikten och ansvarstagandet bland Brynäs i övrigt så vettiga tränartrojka tagit vägen.
Special teams har varit below avarage i princip hela säsongen men de har inte agerat alls. Huvudet i sanden.
Varför plockar man inte in någon externt för att få andra synpunkter och idéer när man så tydligt kört helt fast och det dessutom bara blir värre och värre.

Hade det funnits SM guld i fem mot fem hade vi vunnit. Men inget lag har någonsin vunnit enbart på att bemästra den spelformen. Om inget dramatiskt sker med special teams är säsongen över om 2-3 matcher. Tyvärr.

Alltså riv kontraktet med källgren i mål. Så jäkla dålig så vill inte se honom mer nu, eller nästa säsong.

Och var är Larsson och silfverberg???

Hur kan Molin fortsätta som tränare när han år efter år drar ner laget?!!

Söderström ger bort den här matchen på egen hand!

Filmande jävla apor, lägger sig vid varje närkontakt🤮

TheMacamush: Hur i helvete kan detta vara utvisning? Domarna klarar inte av publiktrycket

Ett kasst ingrepp av Söderström och ett väldigt lurigt skott.

Ändå får Källgren mest skit 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Söderström har blivit otroligt slarvig och nonchalant på sistone. Inte bra.

nittontolv: Håller med. Sunkan kan byta av Indrašis om letten uppträder som han gjort på bortamatcherna under slutspelet.

Tycker även Trivigno i tredjelinan ger ett mer balanserat intryck. Hoppas Kopacka kan tända till när han får spela med eliten i förstakedjan.

Kom igen Brynäs! Nu tar vi raggarna från dussinfingerbygden!

Zappaholic: I put the sexy in dyslexic

Grin-Olle: Egentligen hade jag lämnat detta forum eftersom jag upplevde att det var alldeles för positiva tongångar här. Nu är jag tillbaka med ett nytt "nick" och hoppas kunna bidra med lite mer nyanserat gnäll.

bumperman : märks att ni inte går i skolan där uppe i sixfinger land.
Många turister som försvunnit i era skogar(wrong turn)

bumperman : Du får nog trolla bättre. Ingen bryr sig.

bumperman : Att vi vann xGF överlägset säger mer än att det bara var några turmål som avgjorde. Men fortsätt intala dig det om det känns bättre för dig. Att ens orka lägga energi på att komma in här och försöka provocera. Hoppas du mår bra i övrigt!

IronKrook: skulle älska att ha Plato i laget . Grym i PP och en jävla retsticka som är grym i slutspel.

gwl: jag hoppas enbart på Brynäs-Luleå.

Är så trött på allt gull med Rönnberg och att alla tycker att han förtjänar ”ett vackert avslut i svensk hockey”. Så ut med dem bara.

Sen hade det var kul att gå en kamp mot Bulan💪🏼
Samt att oavsett hur det går i finalen så är det ett lag som inte vunnit guld på länge som tar det.

Sen lite gött om O’Neill skulle gå miste om ett guld mot laget han nekade🙃

Sv: Semifinal 3 - Skellefteå vs Brynäs
Svensson_62: "Slipper sponsra Oskarshamn med 6 miljoner nästa säsong."

Detta gick väl jämnt ut med att vi fick in flera miljoner i NHL-pengar? Eller om vi till och med gick lite plus (har för mig det).

Helt enig i det övriga du skriver. Sen handlar ju inte allt om pengar heller. Lär ju vara omöjligt att ersätta Söderström hur mycket pengar vi än har t.ex. :)

Sen så sitter ju Alcén i en helt annan situation detta år också när han under lång tid kunnat planera nästa säsongs lag också då han vet att det blir SHL-spel även nästa säsong. Det var väl lite svårare i HA eftersom vi kom ut på marknaden när andra lag redan värvat klart. Lite överdrivet så klart men ni fattar.

Gavve: Timrå byter alltså Kapanen mot Westfält, där pratar vi en ”skaplig” nedgradering. Sen så är det Nubben som ska styra skutan framöver… Nej, det var den här säsongen som Timrå hade möjlighet att göra något bra, men dom vek ner sig när det gällde.

Gavve: statistiken betyder inget för jockster, sålänge det inte handlar om Källgrens räddnings%

Saik söderström är stor i intervjun och ger brynäs beröm som ett svårt lag att möta...

Gavve: nu sänkte du dig i mina ögon.
Du brukar inte vara en av dem som rycker några ord ur sammanhanget utan du brukar bemöta argumentet som det är skrivet.
Jag bedömer inte Brynäs insats utan Källgrens och under 75 är dåligt.
Han ligger ju för fan nästan närmare statistiken för straffar som du själv presenterade än för en match.
Men är du nöjd med målvaktsinsatsen så var det. Vi kommer 100 % inte att vinna något slutspel där målvakten räddar så kass som Kjellgren idag.

Lyckligtvis kan han extremt mycket bättre! Det har han bevisat
Många gänger.

Horace76c:
Lasta? Nej men han måste ta den!

Finns INGEN här som säger att det är en tavla.

Sluta sitt & fabulera en massa skit som ingen har sagt.
Jävla trams

Gavve:
Skillnaden här är att de har en junis i målet medan Källgren är en upphåsad målvakt från NHL som tjänar 300 K i månaden.

Supportern: Ska Lindstein spela NHL nästa säsong?
Kan bli tufft.

Ni som gnäller på dålig räddningsprocent. Är 5-0-målet också målvaktens fel tycker ni? Eller KAN Lindsteins urusla spel där ha betydelse för att den chansen ens kommer till?

Edit: Jag ska fasen aldrig någonsin mer säga att en spelare imponerat... Jag (och GD) som var så positiv till Lindsteins slutspel och så får man detta tillbaka.

Nu får.f**n domarna börja ta utvisningar på deras solklara fasthållningar i VARENDA närkamp! När.blev det tillåtet?
🤬🤬🤬🤬🤬

Wesel: kvällens problem stavas inte Källgren, det hänger samtliga backar och forwards.

Utespelarna bör ställas sig framför spegeln och fråga sig hur de ska prestera nästa match.

Gavve: Det är små..väldigt små människor som man skäms över att de kallar sig Brynäsare
Gott att höra klacken ...heja på Brynäs vid 0-4 ...det är äkta fans...

Utespelarna är trots allt 0%. Det är riktigt jävla usel statistik.

Gavve:
Han hade 86% i förra matchen och då kom han undan med att BIF gjorde 4 mål.

Precis som att han kom undan med dåliga matcher under serien i.o.m att BIF gjorde många mäl framåt.

Men i första matchen var han bra.

Källgren är ändå 71 %-ig. Han kan ju inte vara på topp jämt.

Stefan R 63: det är väldigt ofta vi diskuterar hur dåligt laget är när källgren står. Han hjälper sig inte själv direkt heller. Nä en begränsad målvakt på denna nivå. Saknar Persson.

Semic: Jag håller med plocka Källgren det är fan inte snällt att låta han stå kvar när han har noll hjälp ifrån laget.
Ställ junisen spelar ingen roll om vi loosar 4-0 eller 10-0 .

mattiask: ett helvete att vara målvakt i detta lag....pinsamt

Danne66: Om Gälla,Masken och Ove går hem från Skellefteå kanske de hinner slipa lite på special teams?
En bussresa räckte inte långt.

Dallemas: Ja, både box och pp är totala härdsmältor. Nåt måste göras. På allvar. Det är fan under all kritik.

Anders Berg: "Att Gällstedt är Sveriges SÄMSTA powerplaytränare, det visste vi sedan länge."

Det kan ju vara för att han inte ÄR en PP-tränare. Det är Molin som är ansvarig för PP i Brynäs.