1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769590 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Alla Helvetes Kval
Huge:

""Inge lägger också ett stort ansvar på Mikko Manner.

– När man anställer Mikko Manner tycker jag att man borde ha ställt högre krav på honom. Jag tycker inte att han borde ha åkt bort titt som tätt med finska landslaget. Det är en pusselbit som inte varit positiv för Brynäs if. Speciellt inte när det inte gått bra för laget. Han borde ha varit hemma och rättat till felen och tränat hårdare.

– Han har haft för stor inverkan på lagbygget. Hans spelare har fyllt ut truppen men ingen har lyft laget någonstans. Det har definitiv inte varit bra, tabellen ljuger inte. Det finns otaliga facit på att man inte haft en tillräckligt bra produkt på isen, det har pågått i ett antal år, till slut fallerar det. Jag är först att beklaga det, man är otroligt ledsen som brynäsare i dag.""

Inge Hammarström har förmodligen sprungit runt i Monitor ERP precis som för några år sedan och spridit skitsnack med negativ påverkan på laget. Han skyller på Mikko och hans förvärv. (Men vilka stjärnspelare hade velat komma till Brynäs när man vet historien under de senaste åren ?
Han nämner inte att spelare sådana som Rödin, Larsson, Bertilsson och Lindbäck i spetsen inte har levererat. Manner har ju inte värvat dessa spelare.
Min bild av Inge Hammarström har inte ändrats efter artikeln.
Hoppas att Brynäs if kan hålla honom bort från Monitor ERP framöver för att få arbetsro.

Däremot sade Stig Salming att han skall inte uttala sig då han inte är insatt i den dagliga verksamheten. Stig har alltid varit en person att se upp till och han fortsätter med sin klokhet.

Enligt en person i Torontos organisation kunde Inge, med fickorna fyllda med råa ägg, komma ut från hörnen utan att ett enda ägg hade spruckit :-)

#33: Kommenterar mig själv sorry men ..

Lustigt det där med att vara supporter. 🤔

Kollar jag på en Brynäsmatch ökar pulsen, man lever sig in i matchen, kollar byten, passningar, offsider, målchanser, vilka är på isen, precis allt.

Kollar Färjestad-Frölunda just nu, jag kan uppskatta hockeyn men har en konstant puls på ca. 36 slag/minut. Ingen som helst påverkan på humör eller puls.

Hank81: Kunde vi lyckas locka över Almtunas kombo, Mårtensson/Kimby, så känns det jäkligt intressant. Då kan man åtminstone börja tro på en förändring

Tänk om Campese varit kvar
"Vi har nu reviderat vår 10-årsplan, vi har som mål att gå upp i SHL 4 gånger de närmaste 10 åren"

Började med en femhunka till Fansens värvning. Får dricka 3-4 öl mindre än planerat i helgen.

hajraj: Det finns ingen anledning att hålla på håna Kinnvall. Det måste vara oerhört tungt att genomleva ytterligare en degradering och som den Gävlekillen han är kan jag lova att degraderingen med Brynäs känns 10 gånger så tung som de tidigare degraderingarna.

Ljusglimt i er tillvaro - Ni har i alla fall er lagkapten klar.

Jacob Blomqvist är en fältherre i Allsvenskan och den ledare Brynäs behöver. För mig är det märkligt att han inte fick ta över C:et när han kom tillbaka under säsongen.

Falken: Har sagt det förut och säger det igen, skulle Mårtensson vara av intresse och det ömsesidigt så måste han få med sig Kimby från Almtuna. Dessa två herrar har gjort underverk med den klubben.

För övrigt, citat från artikeln i Hockeysverige: "Sportchefen Johan Alcén menar att man måste få sörja - men att arbetet med att bygga ett allsvenskt lag börjar på en gång.
– Jag tror alla är olika, men för oss påbörjas ett jobb imorgon. Jag ska hit till jobbet imorgon."

Låt oss hoppas att den enda anledningen han ska till jobbet i morgon är för att få sparken för det största fiaskot i klubbens historia. Nu har han fått prova i två säsonger, det räcker så.

Beklagar Brynäs! Som lite glädje i smolkbägaren ser Västervik ut att åka ur HA denna säsong. Maken till deprimerande hall har jag aldrig varit med om tidigare. Vad de än ersätts med från hockeyettan kan det näppeligen bli värre. Sen finns det ju en hel del bra lag och intresse kring HA för övrigt även om det inte är på samma nivå som SHL. Klen tröst nu, men ni kommer igen!

Lakim1912: du verkar vara en härlig supporter! Troligtvis tänker du mer på dig själv än klubben. Hur DU mår av denna degradering.

Kritik är befogad, helt klart. Men detta förenklande förlöjligande får dig bara att verka korkad.

Ingen mår bra av detta. Men som sagt. Analys, självreflekterande och nya tag.

Heja Brynäs!

Nu kommer jag lägga ner min närvaro på HS ett tag. Det var länge sen jag mått så dåligt, orkar inte...
Det har också varit väldigt jobbig period hälsomässigt med diverse sjukdomar som jag får kämpa och behöver fokusera på nu.

Jag vill också tala om för er hur engagerade ni är och har varit. Ni har ett stort Brynäs hjärta och Brynäs behöver er även framöver.

❤️🖤💛

Falken: tack Ove. Du är en hjälte för mig och med många ur den här upplagan också. Nu önskar jag att klättringen verkligen börjar.

Forsberg 1978: Vilken supporter….

Fokus nu blir att få svar från Brynäs om hur sporten ska se ut, Alcen och Grahm bör rimligtvis gjort sitt.

Samtidigt som det är dags för en silly. Jag Ep-scoutade fram en 25-30 namn igår.

Tråkiga tider...men hag måste försöka se detta som en omstart, alternativet är för sorgligt.

Lindström:
Alcén skall få sparken på stående fot här och nu i direktsändning!

Biljetterna köpta till match imorgon =)) kör från Värnamo till Sandviken sen Gävle och match !!!!

dabif: Ove är fan inte på listan över dem som skickar oss till HA.

Bulten: Självklart har inte Alcén gjort ett särskilt bra jobb, men han har inte hade rätt förutsättningar heller. Han har lärt sig yrket på plats vilket inte håller på den här nivån. Med bättre förkunskaper och erfarenhet hade han haft förutsättningar att göra ett mycket bättre jobb.

Målvaktssidan: Två förstamålvakter. Det är alltid problematiskt och svårt att förankra. Ingenting talar för att man hade förankrat detta med framförallt Veini. Sammantaget har målvaktsposten blivit en strulig, dålig och dyr historia den här säsongen. Betyg 1/5.

Backsidan: Här verkar kalkylen ha varit att en ständigt skadedrabbad Kinnvall helt plötsligt skulle komma i form och att Bertilsson skulle vara Europas bästa back. Om de hade varit på topp hade backsidan sett helt annorlunda ut. Skulle även påstå att Friman är en flopp sett till kostnad och förväntningar, en VM-vinnarback måste ju kunna vara mer än en medelmåtta i SHL. Rockaden Hedberg mot en defensiv back (Niemelä) borde ha gjorts inför säsongen, det kostade säkerligen mycket mer att göra den under säsongen. Betyg 2/5.

Centersidan: Larsson en bra rekrytering, Blomqvist och Ölund har väl också levererat det man trodde. Björninen okej, men tror att en annan mer skridskostark spelartyp hade varit bättre för laget. Förlängningen med Palve har fått ett horribelt utfall, måste vara en av de sämsta förlängningarna klubben har gjort de senaste åren och då är ju konkurrensen dessvärre stenhård. Betyg 2/5.

Forwardssidan: För dålig spets och för dålig bredd. Enorm övertro på spelare som Rödin och Timashov. För dåliga breddspelare. Här är Alcén underkänd med stort U, Brynäs har kanske både sämst spets och bredd i hela serien i forwardsväg. Det är ett stort misslyckande som säkerligen har kostat många poäng i jämna matcher. Betyg 0/5

Peja: ”Swisha, i vilket syfte då? Rödin har redan pengar så det räcker”

Verkar handla mer om en insamling till en present för barnen/ familjen.
Ett fint initiativ kan jag tycka!

Horace76c: Ja i kvalserien. När ska någon sluta tro på att ”Brynäshjärta” trumfar kompetens.

Hade vi kört fullt ut på Olki hade vi varit i en helt annan sits nu. Men som sagt. Lika bra att Brynäshjärtat får ta det hela vägen till HA så kanske vi kan begrava det uttrycket också sen

Sv: Inte över riktigt än
Charles: Men nu måste väl ändå Alcen meddelat att han tar årets bästa beslut och avgår!

Hur sorgligt är det inte att lag som Örebro, Växjö, Malmö, Oskarshamn och Linköping spelar i SHL?!
De har NOLL fans utanför sina respektive kommuner. Brynäs, Djurgården, AIK, SSK (till viss del), MoDo och Björklöven däremot… men… money talks and bullshit walks.

Haha, legend som skrek "du är så jävla fet Rosdahl" i cmore-sändningen

OBS - SE HIT: Intersport Gävle erbjuder GRATIS biljetter - bara in och boka nu ni som inte gjort det redan 😎

Nu kämpar vi till sista blodsdroppen! Se till att alla biljetter utnyttjas!

secure.tickster.com/sv/5j6vgn4np6rgt7p/seating?c=llgj66r
Uppladdat:

500x0-intersportgavle.jpg

Silly: ” Det verkar som att även troll /Jugge tar pauser?”

Om det är mig du menar så är jag så långt från troll du kan komma. Men du har rätt i en sak. Jag är betydligt mer sällan inne här och läser och skriver de senaste månaderna. Forumet är ”pestsmittat” med ett par personer som ältar samma saker dagarna i ända. Då finns det bättre saker att spendera sin tid på.

{8399}: Yes! Släpp in pöbeln!! Låt dem ta farväl av laget ordentligt. Konfiskera inte äggkorgarna de har med sig heller, det är bara lite matchsnacks.

Bulten: Hallå? Man kan inte sparka ut tränarstaben - Och sen ångra sig några dagar senare...

Titanic sjunker snart, vi kan bara se på..

Back: Exakt vad jag skrev tidigare. Han skulle varken tillfrågats eller tackat Ja. Ove är en legend i Gävle och kommer alltid förbli oavsett om vi åker ur. Han vill alltid Brynäs bästa! Ove, Ove, Ove Molin!!!

Manner tillbaka på lördag är ett KRAV.
Eller Nisse och Bombom. Ove Molin har gjort sitt

JonathanF: Den här matchserien var körd innan den började. Det är bara ett fåtal naiva fans som trott något annat.
Allt senaste månaderna har handlat om är hur vi undviker kk.

JawKee: Det märkligaste var sparkningen av Sjödin, hans resultat som tränare framstår idag som en våt dröm för en Brynäsare.

Jugge:

Inte för att provocera på något sätt och jag vet att det är fel läge att gå in och kommentera men tror du verkligen Brynäs fixar detta?

Jag är oerhört skeptisk av det jag såg igår av eran match, finns ju ingen spelide öht, påminner mig om Leksand under alla kval vi haft, igår såg det likadant ut mot Rögle.

Ove har ett stort Brynäshjärta men varför envisas föreningen med att ta in personer med anknytning till klubben, alcen, Masken, Honken, Molin

Min erfarenhet som supporter säger att man skall ta in ytterst få personer som har en tidigare relation till klubben.

Nu är ju inte Hellkvist kanske våran bästa tränare vi haft men han har tagit laget till en ny nivå tillsammans med Tjomme " djurgårdare "

skulle ni klara er kvar så hoppas jag ni rensar rejält i leden, känns som om Brynäs blivit en " kompisförening " som Leksand var förut.

Se nu till att ta match 2 imorgon annars är det nog tyvärr kört.

Lycka till

Falken: Är ju bara tacka Alcén som inte hittat målskyttar, när man märker att de som ska producera inte gör det då måste SC hitta spelare som förändrar!

Han skulle aldrig fått det jobbet

{8399}: Enligt föräldraledighetslagen har pappan rätt till tillfällig föräldrapenning i samband med förlossningen, dvs Ölund har all laglig rätt att ta ledigt i samband med förlossningen. Hur det blir vid bortamatcherna är upp till Brynäs. Hade jag varit beslutsfattare i Brynäs hade jag haft fingertoppskänsla i detta läget och låtit honom vara hemma, oavsett hur kontroversiellt det hade varit.

Vet själv hur det är, jag jobbade borta och befann mig fem timmar hemifrån när frun väntade vår första. Man är ett nervvrak, har svårt att fokusera på jobbet och oerhört svårt att sova när man vet att telefonen kan ringa när som helst och du ska hinna till förlossningen när du är så djävulskt långt borta.

Jag vill såklart att han spelar om han själv vill det, men samtidigt unnar jag Ölund att vara hemma vid bortamatcherna om han så önskar. Sina barns födsel är dom absolut bästa ögonblicken i ens liv, det tar man inte ifrån en människa oavsett situation på jobbet.

För övrigt, sjukt taggad på att heja fram grabbarna på plats idag och ska skrika så stämbanden blöder! Heja Brynäs!

Huge: ” Och nej: jag tror inte men utesluter heller inte att Manner blir kvar nästa säsong.
Möjligtvis nån av dom andra finnarna och att det är det Svedman syftar på i sitt orakelliknande uttalande…”

Men herregud människa, hur mycket svammel kan man häva ur sig. Klockan är mycket så jag tror att det är dags för farbror att gå att lägga sig… Från Brynäs egen hemsida.

” Jag vill å föreningens vägnar sända ett stort tack till Mikko, Ari-Pekka och Kalle. Alla tre brinner för hockey och de har lagt själ och hjärta i att göra det bästa för Brynäs. Vi önskar dem all lycka i sina framtida uppdrag, säger klubbdirektör Håkan Svedman”.

Tror du på fullaste allvar att man säger så om man ämnar att ta tillbaka Manner till nästa säsong?? Dom 2 avslutande matcher mot Timrå och Växjö var såklart droppen som fick bägaren att rinna över. Totalt energilöst och självklart var förtroendet för Manner i ett kval helt förbrukat..

Huge: Sofftyckarna i forumet var uppenbarligen mer kompetenta än Brynäs sportsliga ledning...

Jag tycker att du ska lägga ner ditt snack om att folk är "okunniga" på hockey.
Du yttrar dig om personer som ser samtliga hockeymatcher under en säsong.

{10187}: Hur många här inne tror vi är ett bättre lag nästa säsong om vi spelar I Shl? Hahaha huge kanske.

Och Pettis eller vad han nu heter, han satte Brynäs som femma inför denna säsong , friskt vågat tips, men han är ju alltid positiv till föreningen

Tgl: Jag föreslog den här lösningen redan under förra uppehållet. Säsongen var redan ett fiasko, så varför skjuta upp det oundvikliga? Hade man gjort förändringen där och då kanske man kunnat undvika kvalet.

Nu gör man förändringen nu istället och det kan vara det som räddar Brynäs. Manner i kvalet var otänkbart för mig, som jag redan skrivit innan.

Alcén är nog redan avsatt men man väntar med att kommunicera ut det ett tag skulle jag gissa.

Undrar när HS största kappvändare kommer in och skriver och låtsas som att det regnar. Skulle vara skönt om Manners uttåg från Brynäs tajmades med Huges uttåg från HS

Forsberg 1978: Man kan iallafall inte klaga på dramatiken i denna förening 🍿🍿🍿🍺

Skönt förhandlingsläge Alcén har för nästa tränare.

"Vi skriver 3-årskontrakt, men det blir nog inte så länge i praktiken. Välkommen till Gävle på obestämd tid!"

bar mofftak: Var det ingen trevlig grill och bastukväll?

Jockster : Ja, det är väl därför man är rätt likgiltig för hur det går i kvalet.
Kul att bygga vidare på fågelholkens styrspelsfilosofi med sega finnar mixat med avdankade föredettingar och Allsvenskt bös. Allt fint ihopslaget och presenterat av Mr million dollar smile himself.
Nä, får jag välja på en till säsong med fågelholken och sportchefspraktikanten eller spel i Allsvenskan så väljer jag det senare.
Om det krävs allsvenskt spel för att få bort alla varbölder och usla tillsättningar/förlängningar så får det vara så.

LKV: Är det buropen som ligger till grund så är det ju mer än lovligt barnsligt av BSG. Hur trötta får man vara

{10187}:
HAHAHA helt otroligt HAHAHA att du tror att HAHAHAHA ingen fattar att HAHAHAHA du HAHAHAHA är HAHAHAHA Pettis HAHAHAHA

Bara hån och hat. Lär dig lite hyfs!

Huge:

Jag har lite frågor till dig som tydligen sitter på facit.

1. Vad skall Brynäs göra med Rödin?

2. Vad skall Brynäs göra med Manner?

3. Varför gnäller du på folk som såg detta komma med Brynäs? De verkar kunna mer än dig.

4. Hur skall Brynäs göra för att ta sig tillbaks snabbt " om " ni åker ur?

5. Skall JA vara kvar som sportchef?

SaggeBoy:
Oavsett utgång i kvalet så skall Alcén och Manner med följe ta fullt ansvar och avgå så att Brynäs kan spendera deras löner på nya kompetenta personer.
Därefter skall en ny realistisk plan skapas och följas stenhårt.

Brynäs måste kliva ur sin sinnessjuka egenbild att de är någon form av storklubb. Lag som IOK och Örebro har ju sprungit om och från BIF....

Den här inavlade föreningssjukan måste verkligen utrotas och det måste börja ställas krav på individer i föreningen helt enkelt.

SaggeBoy: Jag tycker brynäs är favorit i kvalet.
Jag vet att kval är något annat men vi har vunnit 3 av 4 mot Malmö iår. Har hemmaplansfördel, har bättre spets enligt mig och en bättre målvakt (om manner satsar på Jussi).
Tips 4-2 i matcher.

Mattson: Jag tror absolut det finns en chans för det.

Modo slutade 12a första året i Allsvenskan, året därefter 10a, och 12a så sent som 20-21. Med vissa prestationer vi fått se av Brynäs i åtanke skulle jag inte alls bli förvånad om vi blir en strykpåse även där, sett till den cancer och oförmåga som spridit sig i föreningen.

Underskatta inte Brynäs uselhet.

Rödin i intervju med Aftonbladet. Så sjukt otrevlig och dryg. Varför vill han ens vara kapten

Alcén måste avgå oavsett resultat i kvalet. Men glöm inte bort att pk klubben Brynäs if även anställde SHL’s första kvinnliga sportchef Erika Graham, men det är det tyst om. Hon måste också bort!