1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769630 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Peja: Mm, nån får sparken ikväll! Bedrövligt

Tom Bissett: ÄR SOM TIMRÅIT JÄTTEGLAD ÖVER ATT FÅ SE OVE MOLIN SPELA I BRYNÄS
ÄN EN GÅNG GRATTIS OVE MOLIN EN JÄTTEBRA SPELARE SOM ALLA KOMMER ATT SAKNA!!!🎇🎆🎊🎉🐯🐯🐯🐯🐯🐯🐯🐯🐯🐯

Här snackar vi intressant sniper placerad på waivers.
Martin Frk.
Gjorde 40+33 på 58 matcher i AHL förra säsongen. Rightare dessutom.

{7981}: Kvist är ju en skön karaktärsspelare, men han skulle behöva några utvecklingsår i Allsvenskan, samma sak med Birgersson. Bredden blir får dålig när de tar plats i fjärdekedjan, och mer än så om några skador uppstår.

Strömgren känns som ett klart mer intressant råämne. Han har ju allt som Kvist har men bättre spelsinne och spel med pucken. Skillnaden mellan spelarna blir väldigt påtaglig när de spelar tillsammans.

{7981}: Björninen gör även en hel del poäng. Kanske inte märks men han ligger väl på 1p/match efter denna match? Inte lika spektakulär som Sklenicka (lite egen nivå där) men ändå stabil poängskörd utöver det du nämner.

LKV: Grattis till segern och tack vare den är ni nu förbi Rögle i tabellen också

Klapp på låret och knäckebröds fjantens lårben går av… Jävla filmare

Tigerhjärta: Ja, i den här situationen borde Alcen inte komma med Smart ass-kommentarer, han borde lugna ner fansskaran så gott det går istället.

Vi ligger sist, spetsar som inte levererar och sportcheferna är osynliga..för att sen dyka upp med en lojj kommentar. Skärpning..

AW-M89: tror Strömgren skulle göra det riktigt bra i en bättre omgivning.
Tycker han visat att han har något.

Pasman: "Det är bara o rikta in sig på en botten placering iår igen, hoppet försvann snabbt även denna säsong. Hoppas nu fan vi slipper kvala bara!"

Visst hade man förhoppningar om en bättre start med den fina trupp som jag fortfarande tycker att man har - men 5 poäng efter två hemmamatcher och fyra svåra bortamatcher är väl egentligen inte så anmärkningsvärt. Två hemma nu!

Pettisbif: vem som vet mest och vems pappa som ät starkast tänker jag inte ens ge mig in i. Vem fan är pinsam? Väx upp för fan! 😂

Allt jag säger är att sticker man ut hakan får man vara beredd på en smäll. Backa gärna upp dina påståenden med lite fakta nästa gång så blir du mer trovärdig. Din ”goda insyn” brukar vara…sådär.

Rumpelstiltskin: ” S.k fans har förespråkat att brynäs ska åka ner i allsvenskan sen 2003.

Nu är det klart efter 6 matcher!”

Jag har alltid funderat på vad det är strutsarna ser som vi andra missar. Har ni Live-text-tv där nere i marken?

JanT: Brynäs hade alltså möte igår om vikten av lagkänsla och släpper idag in 8 mål. Bra möte…
Jag tror inte att Manner kommer få sparken från Brynäs, jag tror han lämnar självmant innan november är slut.

Tom Bissett: Veini stod fullständigt på huvudet i andra perioden fram till 4-4. Hade vi haft någon annan målvakt hade det mycket väl kunnat varit avgjort redan då. Att det sedan rinner in mål är inte så konstigt när han får absolut noll hjälp av försvaret. På det stora hela var det kanske inte en bra insats från honom men att han skulle vara den enskilda anledningen till att Brynäs förlorar är total nonsens.

Jockster : Det är nu man saknar gamla karaktärer som Gurra88 och Sylf, som skulle kunna sätta lite ord på hur dåligt det är. Själv hittar jag inga bra som kan beskriva detta elände. Det är tomt.

Thellen: Rödin behöver inte vara kvar överhuvudtaget. Tror vi hade varit bättre utan honom, fruktansvärd har han varit hittills!

Modigt av Kvist att gå upp i en rond mot SHLs största spelare! Där snackar vi fan hjärta!
Resterande ska bara skämmas ögonen ur sig!

Men för helvete Vevi!!!!!!

{8399}: Inte för att det är lätt att vara målvakt i Brynäs men räddningsprocenten på våra två supermålvakter är ju katastrof..

Otroligt att Händemark inte fick en 2a för unsportsmanlike där. Otroligt omoget beteende.

Karma 2-2!

Vi skulle behöva 10 Sklenica

Kollade om på matchen från igår. Ttcker vi gör en ok match bortsett från 2 perioden. De som skiljer är att Lindbäck gör en horribelt dålig match och att vi i vanlig ordning inte har några riktiga snipers som trtcker dit lägena vi får.

Huge: ” neutralitetspoäng”…?

Har du många sådana själv? 😂

Lindström: timeout efter en individuell tavla i början av tredje? För att säga till Bertilsson att han redan har gjort fel? Det tror jag redan att han vet.
Är det inte bättre att ta time out när hela laget yrar runt som efter 1-1.

Och herregud, vilka hatande personer många är. Lite sans och balans. Växjö borta, surt med förlust, kritik befogat. Palve under isen osv. Visst. Men sparka hit, sopa dit, värdelös bla bla bla. Lugna ner er.

Lätt att sitta bakom en skärm och vara tuff.

Grahm ska såklart kunna få kritik utan att det ska bli en könsfråga. Hon har gjort både bra och dåliga grejer för Brynäs. Vet inte om det stämmer med Modotröjan, men det ska i alla fall inte hänga några tröjor eller dylikt från andra lag i våran borg och korridorer.

I Brynäs gäller Brynäs.

Pettisbif: det där är ju åtminstone ett ett år gammalt rykte. Jävla smutskastning när den är som bäst. Skitsnack helt enkelt.

Pettisbif: Håller med Kinnvall var riktigt vass. Han satte ju dessutom matchens bästa tackling! :)

Peja: Det är ändå inga småbarn vi talar om här. De har sådan ålder att de anses tillräckligt gamla att dömas för brott i svensk domstol. Då måste man kunna kräva bättre beteende av dem. Ett lämpligt krav från Brynäs sida skulle kunna vara att de får möjlighet att be om ursäkt för sitt beteende på hemsidan. Ställer de inte upp på det anser jag att de bör lämna föreningen omedelbart.

Satt och sa till kvinnan min att jag ger mig fan på att Örebro gör 2-2 och tipset ryker, vilket såklart hände med. 😅

Tacka gudarna så hittade vi äntligen ett sätt att vinna, vilket innebär första vinsten för mig med den här säsongen på Powerplay. 😁👍

Tuff match på torsdag då vi har svårt för Växjö, men förhoppningsvis hittar vi tillbaka i spåret lite igen efter dagens vinst.

Glädjen över dagens resultat får gärna fortsätta veckan ut nu.
Uppladdat:

500x0-screenshot20220927220948samsung-internet.jpg

Zappaholic: enligt mig, total utspelning de två sista

Wilhelmsson: Är det inte bättre du förlikar dig med att ni har shl’s största filmare i laget och går vidare, med hans historia kommer han ALLTID bli synad oavsett snubbling, han faller lätt helt enkelt. Inse!

Farsang:
Jag tycker ofta Öberg gör bra matcher mot Brynäs. Så lite skönt om man nu får säga så att han ev missar matchen mot oss.
Bromé har inlett katastrof dåligt för Örebro. Blir väl så att han gör 2+1 idag då.

Annars hoppas jag våran Larsson proppar Örebros Larsson riktigt hårt upp i sargen! Skulle vara ögongodis

Det kan ju varit en förhoppning och plan att ha bibehålla så mycket kvalité som möjligt i topp6 och att man då bedömde Larsson vara bättre lämpad att gå på vinge än typ Palve.

Nu flyttas Palve ner till tredje och det känns helt rättvist. Dima måste nu bevisa mer också.

Pigalle:
Ser bra ut. Väldigt bra!!!
Jävligt trist och konstigt att supportrar och experter ska höja rösten så pass att Manner agerar..
Larsson borde aldrig fått kört på en kant. Så pass jävla skicklig är han att han gör det toppen där. Trots alla sina år i NHL med liten rink.

Bra!!!! att Ölund får spela vinge då han oftast säsong efter säsong tekat under all bra nivå. Bra att Manner ger han chansen högre upp i hierarkin då han genomgående varit vår bästa forward med mest stake i sig hittills försäsong inkluderat.

Bra att spela Palve ihop med sin bästa vän utanför isen i Olesen. Nått som jag skrev innan serien startade. Jag har lett lag själv och satt ihop kedjor och femmor. Jag har spelat aktivt själv och gör det än idag. Jag vet att är man bra homeis på sidan om isen så presterar man även bra kemi på isen. Se varför Scott och Rödin spelar ihop tex.

Helt rätt kedjor. Och att lämna 4e kedjan orörd efter Luleå matchen också väldigt bra!! Då den var den bästa genom hela den matchen. Strömgrens intåg där gjorde enorm skillnad mot för Ljungkrantz som inte ens var vass I Allsvenskan ifjol.

Bara hoppas att även Manner petat bort Palve från "sin" kant och att Kinnvall spelas in!

Om det görs så tror jag vi har stor stor chans att vända det här till nåt mycket bra!

Brynäs ska kunna ta kritik. Konstruktiv kritik när den är befogad. Men jag är den första att hylla och ge mängder med positivitet när bra saker görs.

Bra Brynäs och ledningen!!! Jävligt bra!!! Kul det plötsligt blev att det redan är match imorgon och inte på torsdag som det brukar vara.

Nu gävlar kör vi!!!
Och jag hoppas att klubben även agerar vad gäller läktarkulturen och hela hockey upplevelsen.

Håller med Ek här…

Larsson ska gå center NU!

Larsson ska gå i första PP, NU!

Larsson ska befrias från rinkbandyspelaren Timashov och hans kompanjon Palve. Den senare gudabenådad tekniker och artist, men med en form som nått underjorden…

Palve behöver psykolog och Timashov behöver bänkas…

Davey85: Vi som förening, lag och supportrar får fan sluta tappa humör och match efter skit som händer (domare och kycklingar). Spela bättre hockey och vinn matcher, stötta laget alltid oavsett.

{9108}: Ni värvade en filmare och fick en filmare. Konsekvensen är att ni har en filmare i laget och ni får väl lära er att leva med det. Om någon nämner Shinnimins namn om 10-20 år kommer den enda associationen att vara filmningar, ingen kommer komma ihåg att han kunde lira hockey.

Fan vad bra nr 90 är

Imponerad av Strömgren ändå

Jockster : Problemet är att Rödin håller i pucken för länge och försöker hitta den mest magiska lösningen varje gång istället för att bara hålla upp tempot för att hitta ytor. Vanligtvis så väntar han bara tills han är i en svår situation och tvingas till en omöjlig lösning.

Zappaholic: G A M E D A Y 🏒

Tre poäng eller tre raka torsk?
Kris eller kalas?
Får vi se Knoll & Tott eller Dima & Palve?
Spelar Greg med stavar idag?

Om några timmar har vi svaren!
Släpp pucken din blinda domarjävel!

GAMEDAY, mot 3 poäng!!

{9630}: Men du, vad trollar du om? Ni Tik-fans är verkligen patetiska...så utsvultna på framgångar att ni förvandlas till odrägliga småungar så fort ni vinner några matcher.

Ni har ett bra lag och kan nog få en fin säsong, men all eventuell charm med Timrå försvinner på grund klubbens småaktiga och barnsliga fans.

Jockster : Återigen, det är inte frustrationen som jag "anmärkte" på. Men vissa tror att IKO ska vara en enkel match, vissa snackar redan om att vi är färdiga för botten o s v. Där tycker jag man kan lugna ner sig.

Jag är asfrustrerad över OT-torsk idag.

Forsberg 1978: Sklenicka gör en riktigt bra match hittills.

munkas: "Att vi lyckades göra en bra insats på bortaplan mot ett topplag och kamma hem en hedersam förlust säger egentligen ingenting om vart den här säsongen kan ta vägen."

"Nästa match blir en tidig värdemätare och kan nog ge en liten hint om årets upplaga på ett annat sätt än förra matchen."

Så efter första matchen av 52 så går det inte att säga nåt om hur säsongen kommer att gestalta sig.

Däremot efter ANDRA matchen av 52, ja då borde man minsann kunna få en värdemätare på hur det kommer att se under resten av säsongen.

Haha...
Hur fan försökte du tänka nu?

Forestonepearl : Håller helt med dig ang Wiken.
Tycker dessutom att Sanny börjar bli rätt dryg. Lite lik Arto och hur han var sista åren på Cmore.
Petter är fortfarande lika uddlös som expert och saknar helt charm. Tornberg är riktigt jobbig att lyssna på och det osar osäkerhet om honom..
Hoppet står till Kronwall som jag tycker är en av Sveriges smartaste och duktigaste experter.

Berge: Var på hovet några år tillbaka och jag var den enda Brynäs supportern i Djurgårdsklacken och varje gång Brynäs gjorde mål så stod jag upp och jublade det blev många hatfulla ord men efter matchen gick vi ut och drack bärs och snackade hockey dessutom vann vi . ett mycket trevligt minne .

Metalman: Ja, alla förutom Pettisbif skulle jag säga, han har ett helt annat hockey-IQ.

Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
Brynäs går mot en ny seger i J20 (tredje på fyra matcher) när man leder med 2-0 efter första perioden mot Modo.

Målskytten är återigen Linus Lindbom, som med två nya fullträffar nu står på 5 mål på 3 matcher och 1 period.