1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769680 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Är väl bara trevligt med medlemmar från andra klubbar här inne så länge det hålls god ton.

{8399}: Bredd på läktaren menar du?😁

Zappaholic: Grattis BIF!

Sportnisse: Fast att säga att Rödin är någon procent för dålig är ju att ta i å det grövsta.
Jag är helt övertygad om att Rödin med två klasspelare brevid sig, hade varit topp fem i poängligan.
Lek med tanken att han skulle spela med tex Robert Rosén och Ryan Lasch (ja lek med tanken) är jag övertygad om att han skulle göra 50+ poäng.

Så för mig handlar det helt enkelt om att hitta en ny första center samt ytterligare en ytterforward som ska spela med Rödin.
Titta på Leksand när de plockade in Camper till Hrivik tex. Hur pass mycket det gör.

Sen kan jag absolut tycka att Rödin är alldeles för puckkär, att han jobbar en hel del fel. Men det är vad jag tror för att han vill så pass mycket.
Men att säga att Rödin inte håller den klassen, är för mig ett ordval att använda när han ej har presterat de 40+ poäng som vi räknar med att våra toppspelare ska göra.

Zzz: Retro-ställ på lördag
Uppladdat:

500x0-ad3efd2e-a8ec-4caa-b798-487808378920.jpeg

Grattis Brynäs

Starkt att komma igen efter debaklet igår 🤘🤘

Sv: Tankar om Brynäs och framtiden
Vill sätta ord på några tankar jag haft rätt länge. Varför känns det som att Brynäs har spelare som inte riktigt tycker det är kul med hockey? Brinner för det? Det känns som att andra lag kan vinna mot oss på ren vilja och kärlek för sporten. En vilja att ge allt, i varje byte. Det finns ett extra skär hos spelarna i alla andra lag som jag inte sett i Brynäs sedan finalåret.

Oavsett hur de gått för de andra lagen över säsongen så kan jag åtminstone urskilja en vilja i spelet de har, som jag inte ser i Brynäs spel. Det är precis därför ett lag som Timrå, som haft en dålig säsong, flera gånger fullständigt pulveriserar Brynäs. Viljan att åtminstone göra det lilla extra, "to the best of your ability", så gott de kan. Det funkar inte mot alla lag, för det finns skickligare lag än Timrå, men vi låter det funka mot oss av någon jävla anledning. För vi gör inte alltid så gott vi kan. Vi gör det lite då och då.

Ingen i laget ser ut att ha kul, ens när de vinner. Hela laget åker runt med en enorm vikt på axlarna hela tiden och verkar ha tappat intresset för hockeyn helt och hållet.

Har svårt att sätta ord på det jag ser, men slår jag över till en match mellan två andra bottenlag så ser jag ofta en fart, en vilja, ett kroppsspråk, en kreativitet, som jag väldigt sällan ser i Brynäs.

{9382}: Hörrudu, att jämföra denna katastrof med Samhall var ett lågvattenmärke! Samhallgänget gör sina jobb med hjärta rakt igenom tillskillnad från vårat såkallade hockeylag!

Davey85: Haha, vilket jävla skitlag. Sanslöst dåligt. Nu har vi på kort tid förlorat mot alla bottenkonkurrenter. Patetiskt.

Pigalle: Tom Wandell är bortkastade pengar oavsett om hans månadslön är 30, 50 eller 100 tusen. Omöjligt att se det som något annat än en panikvärvning.

Sv: Ett värdigt avslut
{8399}:

Om bara ni alla kunde lägga era intriger åt sidan hade det här forumet kunnat vara bra. Imorse läste jag att en skulle lämna, naturligtvis är samma personer kvar och bråkar när jag slutar jobbet. Det är så förbannat tröttsamt. Prata hockey för fan.

Peja: Tillför energi...Vilka jävla pajaser. Jobbar dom i nåt jävla fysiklabb?

Kanske Peja kan sätta upp någon form av ”Grön flagg” här i boken när det är lönt att gå in och läsa inläggen igen.

Tackar på förhand.

Sitter i bilen på väg upp till match nu. Sist man var i arenan gick det inte så bra, 6-1 till Leksand, men bara hoppas på framsteg idag. 😅

Scott, Palve, Rödin - varför belönas våra "ledande" spelare som ligger runt 20 poäng med nya kontrakt? Jag vet, Rödin har sitt 5-årskontrakt, men hade borde ligga på 15-20 poäng mer än vad han har för att rättfärdiga ett sådant kontrakt. Scott är ju helt jävla slut. Rödin ser helt slut ut också.

VARFÖR, år efter år, skriver vi kontrakt med spelare som bara lyckas bidra med att cementera Brynäs i botten.

Tgl: G A M E D A Y

VV (Viktiga veckan) går in i sin slutfas.
Hittills har de gnäggande tigrarna från norrland bärgat 1 poäng.
-Dåligt, sa Bull
-Tyst, sa Huge

Klorna är klippta, pälsen fönad och långfärdsskridskorna slipade.
Nu kör vi!!

Huge: du sa det: ”inte energi idag”, känns det bekant?

Man kan ha sämre skills, tunnare tripp, skydden på, skitnödig, solen i ögonen, motvind osv..

MEN: ”ingen energi” är ju helt oacceptabelt på denna nivå, dessutom kryddat med tabelläge och kvällens motstånd.

När faaan ska energi finnas om inte idag?????

Oskönt att spela kalinka i hallen en dag som denna.

Pettisbif: Jo, lite så. Men som jag kommer ihåg situationen var det en normal situation, en blockering vid Luleås mål och några gårdare som försökte trycka sig fram samt Luleåförsvarare som försökte mota undan dem; Styrman med lyft klubba mjukt puttad på Holland som blev slängde handskarna och matade slag efter slag på Styrman som inte slog tillbaka. T.o.m. när Styrman var sänkt på isen stod Holland över honom och fortsatte slå honom i huvudet.

Jag tror att ingen som såg detta ansåg annat än att det var en olämplig och brutal misshandel från Hollands sida men kommer ihåg att det fanns åtminstone en person i Cmorestudion som lyfte åsikten att "det var Styrmans egets fel eftersom han inte försvarade sig" vilket säger mer om denne kommentator än om något annat.

Jävla skit att det inte blev 3 poäng. MEN..Lhc torskade och Malmö knappade inte in. Så rent överlevnadsmässigt en ok omgång. Fast fan..stäng butiken med 5 min pp..

Spelet ser stabilt ut med en gnutta tur kunde vi ha gjort ett mål, räknar starkt med några PP nu men det är väl att hoppas på för mycket. Pehr Claesson och Sören Persson är två domare jag avskyr mest av alla i denna jävla liga!

Fan har en RIKTIGT bra känsla idag. Dom har garanterat lärt sig sin läxa från förra lördagen. Mitt tips, 2-3.
Skål vänner och trevlig helg!

SnowKing: Samtidigt gör den bättre synkade defensiven att offensiven blir bättre... längesen man såg så många långa anfall... och det är mot alla lag. Det nämns knappt under matcherna utan tjatas bara om Brynäs 'styrspel"...

Att man håller ihop laget gör att man även får med sig alla i anfall... ifjol ville ju alla åka och byta när man fick tag på pucken...

Som Manner säger... våga spela med pucken... barcelonavarianten - så länge vi har pucken kan inte motståndarna göra nåt med den "vi är inte där än men vi plir pättre"

{7981}: Såg även att vi ligger 1a på att ha minst skott mot våran målvakt i hela ligan, med en av dom svagare back uppsättningarna i SHL. Bara det tyder på att Manners spel idé funkar väldigt bra. Hårt defensivt, sen köra slut på motståndare. Vi behöver bara bli mer effektiva så tror jag att detta kan bli bra!

Härligt med vinst.

Nu blir det äntligen tyst från munkas och myling några dagar igen. De har ju haft lilla julafton här sen i lördags.

JAAAAAAAAAAAAAAA fyfan vilka underbara 3 poäng!

Leksand kan dra åt helvete!

Huge: ” Har iaf känslan att Alcen och hans kontakter måste ha bättre koll på W:s status än vad nån av oss härinne har.”

Men hur ska du ha det? Har du koll på Wandells status eller inte. Å ena sidan har vi härinne ingen koll och å andra sidan kan du stupsäkert säga att INGEN junior skulle göra det bättre än wandell.

Jobbar du med juniorerna i Brynäs eftersom du har sån koll på spelares status att du med säkerhet kan säga att ingen kan göra det bättre än en spelare som inte spelat på snart ett år.

Rumpelstiltskin: Vi kan gnälla hur mycket som helst, men nu är han Brynäsare och det är bara att vänta och se hur det går. Det är alltid spännande inför varje match som vi spelar, men nu känns det som vi steppat upp ytterligare en nivå av spänning.

Huge: "hellre en rutinerad och härdad pjäs i slut/kvalspel än en iofs lovande men oprövad egen junior.
Är rätt säker på att även dom senare fattar och accepterar hur man tänkt här utan att deppa ihop i tron att Brynäs inte vill satsa på dom inför framtiden."

Dvs, motsatsen till hur man agerade när man gav en oerfaren Markström chansen i kvalspelet för en massa år sedan. Hans intåg var startskottet för en strid ström av lovande juniorer upp till a-laget. Minns att du var emot att ställa honom i målet då.

Sen ströp din gullegris BZ chansen för junisar upp till a-laget när han satsade på sina boforsare.

Jag varnade redan då att det var en farlig väg att gå och att man snabbt kan rasera något som tar lång tid att bygga upp.

Resultatet av det ser vi idag när brynäs för första gången på typ 2 decennier inte hade någon spelare med i juniorkronorna och Alcén får kalla tillbaka avdankade spelare från pensionen.

Tigerhjärta: Oskars Cibulskis säger så här:

Jag har redan hört många bra saker om Gävle och om laget. Jag har haft många frågor till Kristers (Gudlevskis, målvakten) och han har berättat så mycket bra saker om laget och staden så jag behövde inte tänka efter länge innan jag bestämde mig för att skriva på. Jag är stolt över att få vara en del av laget och tror vi kan uppnå stora saker tillsammans, säger han i ett pressmeddelande.

Sportnisse: Det här är en klassisk brynäsmatch. Bra känsla i laget, bra häng på slutspelsplats, motståndarna har en gedigen skadelista, bra start på matchen och sen totalt utmanövrerade. Absolut inte förvånande att det ser ut såhär.

xxx BIF xxx: Tycker du har en bra poäng i ditt tidigare inlägg om centersidan och att de som flankar kanske inte höjt lagets kvalité.

Blir lite trött på de som hånskrattar lite mellan raderna efter förlängningarna av Scott och Palve. Det är precis vad Brynäs behöver nu och jag är 100 % säker på att Manner meddelat JAEG vad han absolut vill ha kvar till nästa säsong och var han vill förnya. Gissar att Manner har bättre koll på det än en del som skriver härinne :-)

Grym match av Scott-kedjan idag. Dom får ta mycket skit när poängen uteblir men varje match anser jag är de kedjan som jobbar absolut hårdast av alla.

Sallinen gör en monstermatch i det tysta.

Honken72: Klockjävla rent. Inledningsvis lyckades DIF imponera till och från men när hypen kring fansen lagt sig så styrde Brynäs dansen dominant tills slutet. Mer sånt!

Var väl bara en tidsfråga 😂😂😂

Silfverkroken: Här är de loggor som föll bort i semin… Nästan att de var snyggare 😂
Uppladdat:

500x0-8ab11140-2059-49b6-8a4b-95e364013803.jpeg

Såhär svarar Alcén i Expressens plusartikel:

” Brynäs: Johan Alcén, sportchef
1. Kommer ni att förstärka er trupp innan deadline den 15 februari? Om ja, vilka positioner är det främst ni ser över?
– Vi letar alltid sätt att förstärka vår trupp. Så vi får se.
2. Kan det bli aktuellt att någon spelare försvinner från er trupp?
– Det ser jag som väldigt osannolikt.
3. Har du en ekonomisk resurs kvar i din egen budget eller måste du söka hjälp av sponsorer för att lösa en eventuell värvning?
– Självklart är ekonomin mer ansträngd när vi har minskade publikintäkter. Men skulle rätt spelare dyka upp, så kommer vi att utvärdera vilka möjligheter som finns.
4. Hur skulle du bedöma läget ute på spelarmarknaden?
– Spelarmarknaden har, från att ha varit död, börjat röra sig litegrann. Det finns en del spelare som vill flytta på sig, men fortfarande få som är kontraktslösa, så ofta är det en tredje part inblandad. Det som ändå är roligt är att jag upplever ett ökat intresse att få spela i Brynäs.”

Det ska fan inte stängas någon liga i år, glöm det. Kan faktiskt köpa att den stängdes för två år sedan då ingen riktigt visste hur hela Covidfrågan skulle utveckla sig, men det var då, nu är nu...

{8399}: nä fy fan. Inga fler lag från Skåne och Småland i SHL.

Jag vill ha ett kval med Björklöven och Modo. Eller Västerås.

xxx BIF xxx: Jag är av en helt annan uppfattning. Restriktionerna vi har idag är i praktiken verkningslösa. Folk smittas ändå... Väger man då samhällsnyttan av hävda restriktioner blir valet enkelt.

Nuvarande restriktionsstrategi är politisk populism. Man är livrädd för att "göra fel" i folks ögon. Vill visa handlingskraft...

Mitt i denna coviddebatt vill jag bara flika in att Finland tagit ut sin OS-trupp och där finns ingen brynäsare med. Ser alltså ut att bara bli Olesen och eventuellt Gudlevskis som åker va?

{8399}: Bor i Motala numera från sthlm egentligen. Jobbade flera år för ett åkeri i Linköping . Chefen var inbiten lhc fan ,hur man nu kan bli det . Pekade ut sin plats i Saab arena när den byggdes . Å kan bekräfta dom är djävligt grundlöst dryga . Dom skulle köra över värdens vackraste lag 2017 . Men dom blev tysta . Så LHC får gärna åka ur .

Gaaaaaaameeeeee DAAAAAAAAAAAAY!

Mattson: alcén delar ut käftsmällar åter igen! Hattar av!

Sv: OS i Peking
#33: Det blir bra med en liten bortaturnén nu när det är restriktioner. Två tuffa matcher men årets upplaga kan slå alla lag om de håller sig till gameplan.

{8399}: verkar som att Salak inte hade någon out i sitt kontrakt och klubben inte släpper han. Cirkusen från förra året är som bortglömt nu när DIF och MIF ör nya hackkycklingarna

Ove Myling:

Det var ju ingen skräll. Du är ju aldrig intresserad av Brynäs när de vinner.

Rumpelstiltskin: måste vara första spelaren i värlshistoren som får charging backandes in i en spelare...

Nolltolerans mot svordomar. Härlig nivå i ligan.

”Lets get ready for Saturday against those guys. Those guys we know…. Yeah…”

Mikko Manner alltså. Mancrush deluxe 🥰