1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769686 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
”Lets get ready for Saturday against those guys. Those guys we know…. Yeah…”

Mikko Manner alltså. Mancrush deluxe 🥰

munkas: Ja, Kvist yr och far när han är inne på isen. Dålig beslutsfattning både med och utan puck. Tror spelare som honom missgynnas av att Brynäs försöker spela taktiskt disciplinerat, det hade nog passat honom bättre att "tuta och köra" som många andra SHL-lag gör.

Härligt Brynäs! Klart bättre än serietvåan(!) idag!

Mattson: Vinst mot LHC 😉

Fyfan vilket vidrigt tråkig lag FBK är, ett äckligt lag med tur...

Markström: Jaha Max 500 personer från 12/1. Detta måste få ett slut.

Tycker det är värt att placera Molin i ”förstakedjan” men Rödin och Scott. Alla tre behöver ett lyft och trivs med varandra. Vi vet att det har fungerat bra förut.

Lunkz: Brynäs kanske borde lufta Gudlevski mot Färjestad? En förväntad förlust och Veine får lite vila. Värt att pröva och se vad han går för.

hockey_21:
Vad då ”Vi kan ju inte heller sluta leva våra liv”?

Så du tycker att du har rätten att riskerar att avsluta någons annans liv bara för att du vill göra något roligt?
Det är fan inte undra på att vi hamnat där vi är..
..vad tror du? Det finns säkert tusentals svenska sörjande familjer som i covids kölvatten är jävligt tacksamma att det finns personer som dig som går runt i deras samhälle, eller hur?

Fan ibland undrar man om inte vi svenskar borde genomgå en utvärdering för att myndigförklaras istället för att ha en fast ålder!

Pettisbif: Vi kan ju inte heller sluta leva våra liv..

Så mycket folk som Leksand har släppt in i hallen så blir man ju inte speciellt förvånad att dom är ett av de drabbade lagen.

HitTheLights: mitt nyårslöfte blir att hålla god ton på forumet från och med i morgon !!
Jag får helt enkelt ignorera Pettisbif och hand verbala snedsteg 🤩🤩

{8399}: Tränarna brukar ofta ta på sig förluster, men spelarna har också ett ansvar. Vad det gäller gårdagen så var det ingen katastrofal insats. Alla lag förlorar, och FBK har vi svårt för.
Lite uppehåll nu, o sen kör vi på igen, och jag tror på en bra fortsättning på säsongen. Det finns kvalitet både i laget och på tränarsidan.
GOTT NYTT ÅR till alla här på forumet, oavsett vilket lag ni håller på. 🎉

Pettisbif: Och där blev det återigen kortslutning. För vilken gång i ordningen är höljt i dunkel….

Fan vad dystra vissa blir direkt. Även vid eventuell förlust ikväll så har Malmö och LHC en match mer spelad. Fortsatt bra hugg.

Dessutom minst 20 kvar. Så jäkla lätt kan man inte vika ner sig.

Åker Timashov ut för det där? Vilken jävla skandal!!!

Gott nytt år Brynäsare och hoppas ni tvålar dit Färjestad ikväll

Sv: Gameday!
Vi får inte gå ut och tänka på att försöka hålla nollan, då kommer spelet att bli alldeles för försiktigt och kommer att ge FBK initiativet. Glöm nollan och kör som vanligt. Nu ska vi ta revansch på FBK!

Idag är man extrem glad att vi tagit så många poäng på slutet.

Sitter och läser kommentarer på diverse sociala medier om Brynäs vinst. Ett exempel om hur folk kan ändra sina åsikter på så kort tid gör mig lite konfundersam och faktiskt förbannad. Kommentarerna handlar om individer/spelare som har gjort det bra på slutet som man skrivit tidigare om att ”dags att gå vidare”, ”Hoppas att man inte förlänger”, m.m.
Dubbelmoral är ta mig fan i det värsta jag vet!

Brynäsgubbe: Vilken harmoni laget visar, det är bara att njuta! Veine helt sagolik och backspelet felfritt ikväll. Man får nästan nypa sig i armen.
Manner for president!

Rumpelstiltskin: Mikko ”Mirakel” Manner.

Timashov lite väl övermodig i dag. Håller puck alldeles för länge, och passar med för små marginaler.

God jul alla, Brynäsare och Rögle-Charlie!

Vino:
Brynäs IF (@Brynas) Tweetade: 🎄 En hälsning från en av våra största till alla brynäsare- en riktigt god och härlig jul! t.co/nlzSHCVjaY

God jul brynäsare!!🎅 ❤️🖤💛
Krafttag på söndag och skicka hem skåningarna med 0p, här har de inget att hämta!

Stenis / xxx - Vilka riktigt bra poänger? Jag ser bara en person som mer än allt annat försöker leta fel hos Brynäs nya klubbdirektör. Hela kritiken mot att Svedman inte har en officiell målsättning för herrlaget den här säsongen faller ju platt på att han tillträdde efter säsongsstart, och man sätter rimligtvis målsättningen utåt innan säsongen. Om det är så livsviktigt för dig att laget har en officiell målsättning finns det säkert andra personer som kan kritiseras, men inte Svedman.

Tycker hela grejen om att man bedömer en klubbdirektör utifrån vad denne säger i poddar är djupt oseriös. Det är ungefär som att bedöma Mikko Manners tränargärning och ledarskap utifrån vad han säger i intervjuer, alla som ser på saken med någon slags ödmjukhet måste väl ändå inse att vi får ta del av en extremt begränsad del av personens ledarskap/kompetens i poddar/intervjuer?

Tigerhjärta: Vi få njuta av Timashov medan vi kan helt enkelt.

Så skönt att gå in I ett uppehåll med en sån här blytung seger. Missade matchen dessvärre men ska definitivt se reprisen imorgon. Är för övrigt inte första gången Brynäs gör en toppmatch när jag inte kollar. Kanske är bäst jag kör en Huge-special framöver och följer matcherna via text-TV sida 377 ;)

Svensson_62: gillar att han har BIF mössa på LHC match. Klockrent 😁

2 whiskeys nedsköljda. Fyfan, nu mår man! Avundsjuk på dom som var på plats i Scandinavium idag..

Vilken jävla skalp, vi nollar suveräna Frölunda.

mk: Inte mer än rätt, så jävla bra gjort av Manner! Tror inte Rödin är helt enkel att ha att göra med alltid..... Vore bra att sära på han och Scott direkt, passar det inte herr Rödin så tack och adjö!

Bara mina tankar.

BIF Kungen: Det gäller bara att överleva den här säsongen. Sen får man rensa ut allt skräp och bygga nytt. Hela backlinjen måste renoveras ordentligt, den håller riktigt låg nivå. Det är nog bara Berra som håller en någorlunda jämn nivå och då har han ändå sett lite mätt och ointresserad ut en del matcher. Grisa in poäng och säkra kontraktet. Kämpa!

Honken72: Jag tycker att trenderna är mer intressanta än enstaka matcher. En irriterande sak är att Timrå hade torskat massa matcher innan de mötte Brynäs, och helt plötsligt vände deras förlusttrend. Precis som Oskarshamn ifjol när de hade torskat 16(?) raka matcher innan de krossade Brynäs med 6-1 och vände sin säsong. Därför extra skönt att Brynäs lyckades spöa Djurgården senast...

Zappaholic:

Fyra lag. djurgården är rökta.

Det finns ingenting som talat för dem... inte ens domarna kan hjälpa dem till seger.

Djurgården blir jumbo.

KOM IHÅG VAR NI LÄSTE D... nä, jag skriver inte så för sämjan i gruppen denna trevliga afton.

Skål på er!

vi kättrar i Corsi tabellen också ligger 7:a där, tänkt på det senaste matcherna att vi faktiskt vinner skotten, det gjorde vi typ aldrig förra året, och skjöt typ runt 22 skott som mest

Må vara att Djurgården är usla men herregud vad kul det är se Brynäs spela hockey nu. Poängmässigt är det kanske rätt likt förra säsongen men det är som natt och dag sett till spelet.

BIF Kungen: Personligen tycker jag det är ganska otrevligt och nedsättande när man häver ur sig både det ena och andra om Brynässpelare, som till exempel dina kommentarer om att Gunler inte skulle dominera i div2 när han uppenbarligen har dominerat på högre nivå än så (J20 SuperElit).

Det var antagligen på grund av sånt trams som Andrén la ner sociala medier.

Silfverkroken: Tycker att vi har i de 6 senaste matcherna tagit ett steg till rent spelmässigt. Vi kanske fortfarande är lite väl runda och inte går mer i mitten och rakt på mål istället. Även där tycker jag att det har blivit aningen bättre. Fortfarande lite väl många misstag och slarv i försvarszonen. För att vinna mot DIF inför nästan fullsatt, om man tittar på BIF hemsida, behöver vi göra mycket bra insats utan individuella misstag. Mikko måste förbereda laget väl och inga tendenser till underskattning får förekomma trots Dif:s poängskörd.
Det börjar ju bli så nu att DIF har inget att förlora, vilket är farligt för hemmalaget.

#33:

En utav Brynäs största tabbar var att man slarvade bort Clark när de försökte förlänga med Palushaj.

{7981}: är lite ovanligt också att se en tränare som alla verkar gilla, Niklas Eriksson nu och Rönnberg förra matchen är liksom glada och skämtsamma med Mikko samtidigt som Mikko också har mycket humor i sina analyser och kommentarer.
Sen är det svårt att hänga med vad han försöker få fram i vissa uttalanden när han inte hittar rätt ord, men sällan varit så intressant och roligt att lyssna på en tränares reflektioner i PK vanligtvis är det bara samma floskler

Sv: Genoway
Foreveryoung:
Mannen som bär Brynäs just nu, Mikko Manner, återkommer hela tiden till samma sak. Hedervärda insatser räcker inte, det gäller att vinna.

Amen!

Nu vill man se att fler ställer sig bakom Manner.

Tex Genoway med -14 i plus/minusstatistiken. Det är rätt ovanligt för en ledande back.

xxx BIF xxx: o hur många kreativa spelare har Bif så vi kan avvara honom? Vi har Dima..han kan göra saker i fart Molin om han får tid o i låg fart..Palve o dima är det bästa som har hänt Bif under denna höst..

Som sagt denna match förloras i 1:a efter dom katastrofala bottenlösa insatser detta lag har tendenser att göra. Uselt

Brooklyn forever: Redan, jag som inte hämtat mig än från besöket i Monitorn i torsdags. Jag konstaterar att ledningen höll vad de lovade, bra drag på läktaren och vinst. Klart värt 100 mil t.o.r.

Rodrigo: Ja, målvakt är prio ett. Skulle vehviläinen bli skadad, så blir det tufft.

Otroligt hur mycket bättre man mår efter 2 raka segrar. Då kan man ju bara tänka sig hur det känns för killarna i laget.
Nä, nu tar vi Bulan boys bara av farten på torsdag och har säsongens första streak om 3 segrar

Hank81: Hoppas på att lhc åker ur . Är ett alibilag . Inget i shl å göra . Bor i Motala så har inte långt till Linköping . Men slipper dom gärna Shl

Sån förbannat skön seger!!!!

Härligt för Olesen!!!!

BIF Kungen: Tycker vi är klart bättre i två perioder