1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769700 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Sallinen missar morgondagens match pga överkroppsskada, ersätts av Birgersson.
Jävla tråkigt för Sallinen och Brynäs!
Verkar dock inte vara något allvarligt!

Vilken match! Tycker att det är ett flertal som gör säsongens bästa match. Sådan här intensitet och skridskoåkning har jag inte sett på flera år. Och Scott, vilken jätte! Det är ju bara poängen som saknas, men dom måste komma snart. Kul start för Dima och PP såg helt annorlunda ut med Molin i laget igen även om det inte blev några mål där idag.
Nu är man riktigt taggad på lördag!

Gunderson: Vilken match! Imponerande!
Vi sätter tacklingar offensiva också.
Vi gör även tacklingar direkt vid blålinjen för att stoppa deras offensiv, som jag påpekat att vi struntat i förr. Passningarna sitter, vi spelar med glädje. Berglund spelar till och med bra. Gunler jobbar även med forechecken.

Och publiken, fan va bra!

Gunderson:
92% i KHL förra säsongen är bättre än både VV och Andréns siffror alla dagar I veckan.
Det Brynäs behöver på målvaktssidan är rutin och stabilitet, inte en ny Andrén.

Ölen inhandlat!
Ikväll vill jag se vilja, kamp och hjärta! En fullsatt arena som bär oss fram. NU JÄVLAR TAGGAR VI VÄNNER!

{2064}:
Jag tror att många (de flesta?) fans trots allt minns hur förra säsongen såg ut och inser att det inte finns nån enkel quickfix... Man hoppas så klart på nån form av under, men inser att detta blir en svår balansgång för att undvika kval samtidigt som inte ekonomin totalkrashar!
Det som är tråkigt är ju att fansen inte står i kö upp till Sätraåsen när det är match.
Det är ju trots allt det enklaste sättet att varje vecka visa laget att vi stöttar dom i vått och torrt... i.v.f. om man inte som jag har 60 mil till Gävle!

Skrubben: Ganska absurt att han har mage att håna andra. Med Carlsson så fanns det trots allt substans, där Johan Svensson satt på info.

Själv har han Johan Larsson i varje laguppställning trots att han är ordinarie i NHL.

Två stycken som det går tungt för i NHL denna säsong är Järnkrok 0p och Oskar Lindblom som har 1 ass. De två får gärna komma hem.

Rödin1912: Bänka Danielsson resten av matchen. Fullständigt oacceptabel utvisning i detta läge. Kan kosta matchen.

Silfverkroken: Härligt. Tycker Olesen har förtjänat lite bättre kedjekamrater igen

bradberry: Jag bidrar mer än gärna med en slant till något typ av tifo eller liknande till Manner! Det gäller att visa vår uppskattning för mannen som just nu lägger ner hela sin själ i Brynäs IF!
Hade med stolthet varit med och stöttat, make It happen!

Jugge: vi behöver verkligen få in Dimashov. Förhoppningsvis bara en match kvar utan.
Tycker Ölund har gjort det bra.
Vi skulle behöva en till spets fw som gör mål!

{2064}: Ja, en skada på Rödin och vi kan lägga ner hela skiten! Hur fan kan man sätta sig i den situationen säsong efter säsong efter säsong. Jävla klåpare! Inkompetenta klåpare.

munkas: Men glöm inte att det kan komma in några sena nyförvärv lagom till matchstart. Har inte Alcén sagt att han håller ögonen öppna!?

Ha lite förtroende för grabbarna och våra kunniga yrkesmän. Du kanske undrar när Alcén blev en kunnig yrkesman? I samma stund som bläcket torkade på 4-årskontraktet så klart. Inga konstigheter.

Kunniga yrkesmän-Läktarcoacherna 100-0

Davey85:största misstaget idag gjorde manner som inte fortsatte med veini.

Kom igen nu för fan Brynäs, nu går vi för tredje raka ! Tips: Gunler kvitterar.

Metalman: Var bara lugn. Pettis åker på en avstängning så fort en moderator ser vad han skriver.
Så inget att lägga energi på.

Oavsett hur arg du är Pettis så MÅSTE du klara av att höja dig, lugna dig och inte bara spy ut en massa galla.

spolaisen: Brynäs HS skulle kanske kunna streama ett Teams-möte under Brynäsmatcherna för HS-medlemmarna. Då kunde man stitta och lyssna på HS-medlemmarnas spontana kommentarer under matcherna istället för TV-ljudet… Skulle nog bli både väldigt rörigt och väldigt festligt 😂

BIFtyckare: Ny på forumet som lovar nyförvärv, inte så originellt som du tror.

Treklövern1912: Klara vibbar från säsongen 75/76. Brynässpelaren Lars-Erik Ericsson, numera Ridderström, vann skytteligan. Han var i princip omöjlig att brotta ner framför motståndarmålet. Inga snygga mål – men alla mål räknas. Från 80-talet och framåt har det väl nästan bara varit Huss som har varit den spelartypen i Brynäs. Nu finns det två i laget som vinner kamperna framför motståndarmålet – Oscar och Oskar. Härligt att se. Det tog ett tag – men nu har Manner mejslat fram formationerna mästerligt.

bradberry: Det känns som att Gunler har fått alla chanser att prestera. Bra omgivning, spel i PP osv. Men trots det har han sämre poängsnitt än i fjol. Förstår inte varför det inte lossnar för honom. Han känns inte som en spelare som flyttas ner i fjärde kedjan utan det kan nog bli läktaren när Molin och Timashov är friska. Ska vi gissa på att han avslutar säsongen i Finland?

bradberry: hela fjärdekedjan har höjt sig... nästan så man tror Hansen varit en sväng till Gävle och tagit en snabbutbildning

Detta var en vinst med 4-1. Att inte Nilsson åker ut när han river ner en fri Rödin är ett skämt!

Blå grottan: Hör ni klacken? BRYNÄS klacken överröstar hemmapubliken!

Charles: Tycker att Gunler bör skickas norrut efter matchen... Lat och bekväm

Svensson_62:
♻️ Någon Sopa
💫 från Leksand
🐯 Som katten släpat in

😬

Detta är så tänkvärt..
Får hoppas att han kan studsa tebaks💪

Jag ska iaf försöka att stötta honom mentalt när han står nästa gång. Inte tänka att varför han i mål..

{8399}: Så här säger Andren om målet: " Det lägger jag på mitt "shit happens-konto". Vi pratar så små detaljer just nu. Det finns för- och nackdelar med att sätta skridskon mot stolpen. Där och då ser jag att det är större fördel att ha skridskon mot ifall pucken kommer in i mitten. Det ger mig bättre tryck. Tyvärr ser jag den inte riktigt och den slinker in. Må så hända, nästa gång tjänar jag på att ha skridskon mot istället. Sånt händer."

{2064}: Även Kvist har spelat upp sig senaste matcherna. Hoppas det släpper för honom ordentligt.

eltifoso: Vita dräkter och blåa hjälmar som det står ät ägg på :)

Lindström: Eklind är ju förjävla go. Den killen har bestämt sig från det att han hoppar över sargen att det ska fan smälla så fort det är en 50/50 puck, älskar det!

{8399}: Jag har sett Lucasspela i Chicago och han håller helt klart för NHL men har hamnat i bakvatten... Han skulle vara en mycket stor förstärkning utan tvekan. Både med sina Skills där jag skulle vilja säga att han är en back av gamla skolan, som Ekholm ungefär, bra både offensivt och defensivt. Han skulle dessutom bidra mycket med sin energi och pondus.

Game Day!

spolaisen: Nu får du nog kolla så att ditt konto inte har blivit kapat.

Hur menar du att man ska vara mer transparent?
Ska medlemmar kunna komma upp på kontoret och se vilka som är aktuella?
Varför då?
Man bytte styrelsen på ett fullt demokratiskt sätt.
Vet inte hur Du brukar göra när du är med och byter styrelse.

Tur att du inte är i någon ledande position. Det hade kunnat bli riktigt galet..

spolaisen: Hur tänker du nu? Dom letar öppet efter spelare och frigör nu löneutrymme för detta. Vill de ner en serie agerar de ju inte alls i stället.

Rumpelstiltskin: Tror mer att det är Manner som ligger bakom dessa beslut. Gillar honom mer och mer. Äntligen en coach som ser vad vi har sett i många säsonger, Mannberg håller inte SHL-klass.

Väntar med spänning vad som händer med Berglund och Pettersson. Två, i mina ögon, överflödiga spelare.

Ove Myling: Tror man måste sätta något slags benchmark nu för att inte drunkna i negativism. Det finns inte enighet om så mycket på forumet – men alla verkar överens om att många spelarkontrakt är skrivna på för hög nivå – och i vissa fall med spelare som inte borde fått kontrakt. Så tycker även jag. …Men det fina är ju, som många påpekat, att flera av de här kontrakten går ut efter säsongen. …Och pengar frigörs till en nysatsning.

Det gäller alltså att ”överleva” den här säsongen. …Och med nuvarande placering gör man ju faktiskt det! Blir man 12:a när serien är slut är det inte jätteroligt – men OK.

Så… I princip alla på forumet älskar Brynäs och är villiga att satsa ganska mycket för att laget ska ”hänga kvar”. …Och som jag ser det är det det vi kan hjälpa till med. Gå på matcherna, bygga positiv stämning både på forumet och på läktaren. …Och kanske peta in en hundralapp till en fansens värvning. Själv bor jag inte i Gävle längre så det blir inte så många matcher på plats – men jag petade in pengar till ständigt medlemskap. Alla bäckar små… Det är som en Finlandsfärja, med Manner ombord, som ska vändas. Det är ingen quick fix.

Verkar som Eklind lirade med Scott och Rödin på dagens träning.

Timashov tränar idag. Måste vara positivt..?

Edit: Sasse frågar hur det känns. Svaret : " Mycket bra "

Jag börjar ärligt talat fundera på om Rödin är rätt kapten? Jag känner inte Rödin och inte hur han är med de andra spelarna i omklädningsrummet. Jag vet heller inte hur hans relation med tränare och ledning ser ut.
Resultaten för laget sedan han kom tillbaka som kapten har jag dock koll på, inte speciellt smickrande.
Man har ju sparkat och bytt ut i stort sett allt i föreningen de senaste åren utom just lagkaptenen.
Det kanske är dags? Ett problem med detta, VEM ska i så fall ta över? Jag har inga svar, bara funderingar.
Tyvärr är det inte kul att titta på hockey längre😢, jag sitter liksom och väntar på misstagen och baklängesmålen och 0 poäng igen. Kommer att se eventuella segermatcher i efterhand ett tag. Mitt humör blir lidande för mycket i dagsläget.
Ha en bra vecka kära vänner, det vänder nog snart.

Stenis: Tror du man hade placerat Nyberg på läktaren om han spelade så bra som haft betalt för?

Mobbing.. Herregud.

Charles: Fantastiskt att LHC har signat Nyberg resten av denna säsong + ytterligare 2 säsonger. Att de skriver så långt med någon som har svårt att platsa i dagens Brynäs tycker jag är anmärkningsvärt.

Veini bäst av samtliga målvakter i gårdagens omgång! Otroligt viktigt för både honom och Brynäs, hoppas han kan fortsätta hålla samma nivå. Veini är absolut ingen Enroth eller Alsenfeldt men killen kan absolut komma till att vinna matcher åt oss om han fortsätter spela som igår!

Stenis: "Att sätta någon i frysboxen för att framtvinga att spelaren vill bryta kontraktet ÄR mobbing och kränkande särbehandling!"

Jo, men hur vet du att det ligger till på det sättet då?
Att Alcen och Manner konspirerat och medvetet satt Nyberg på läktaren, trots att man är nöjda med vad denne gjort på isen? Låter det sannolikt? Inte mycket...

Manner skulle knappast ha gjort sig av med Nyberg om han varit nöjd med denne jobb, sett till kostnad och förväntningar.
Nyberg själv vill röra på sig, har kontakter och anknytning till LHC som i sin tur är i skriande behov av förstärkning på backsidan.
Vi spar både pengar och får in en stabilare defensiv kraft i Andersén, nån som är bättre runt egen kasse och borde passa bättre in i Manners mer avvaktande grundspel (som det känns).
Det är nog DU som blandar äpplen med päron när du likställer en fullt normal och vettig kontraktsbrytning med mobbing.
Det hade väl isf varit mer mobbing mot både Nyberg och övriga konkurrerande backar ifall man hade tvingat honom kvar.

Peja: Borde inte avslöja detta, men Timashov vill såklart tillbaka till MoDo. Via Grahm uppstår en 'skada' som gör att Brynäs-supportrar går bananas och kräver allas avgång. för att lugna fansen skänker man Tima till MoDo, där han mirukalöst blir frisk omgående och spelar upp oss till finrummet.

Hur går det imorgon mot Malmö måntro?
Dags för 3 pinnar kan jag tycka. Få lite luft under vingarna skulle vara angenämt.
Matchen mot Luleå var ju ändå fullt godkänd och hade kunnat sluta lite hur som helst egentligen. Det var ett litet steg framåt tycker jag. Även om Luleå hade backbekymmer, så tar det inte bort Brynäs prestation helt och hållet.

Håller tummarna för att Dmytro Timashov är spelklar imorgon, skulle på ren svenska vara faaaan så trevligt isåfall 😎✌️🥳💪

{8399}: Glappande käft kanske han hade som spelare, jag tror att han tar rollen som sportchef på största allvar, och rättar sig in i ledet och beter sig som en sportchef ska göra.

Zappaholic: avig som fan. Teknisk. Grym på skridskorna. Finurlig.
Ner sida kan försvinna ur matcher sen är det väl ingen super poäng lirare senaste säsongerna.

En artist när han har en bra kväll :)

Sv: Gameday
{8399}: Du ljuger för dig själv om du tror att Anderséns prislapp var enda anledningen till att han inte fick nytt kontrakt. Det var ett beslut fattat på sportsliga grunder. Andersén hade svårt att platsa förra säsongen och nu ska han konkurrera med ungefär samma spelare, som alla konstaterar är för dåliga.

Peter Anderssons spel passade Andersén illa, men grundproblemet med honom var fortfarande att han inte hängde med i SHL-tempot. Hur Andersén kommer att prestera utan en försäsong i benen vågar jag inte ens tänka på. Mitt förtroende för Alcén är väldigt begränsat, men de lilla förhoppningarna om att han ska vara en supersportchefstalang försvinner definitivt om han skriver kontrakt med Andersén.

Om Andersén skriver på har Alcén redan visat en total brist på både objektivitet och scoutingförmåga..

Sv: Gameday
Peja: Maja Ålenius, Brynäs blott 16 åriga Hedesundafostrade (även GÄVLE GIK) från Gästrikland, gör sin första SDHL-poäng i afton, kändes nästan symboliskt efter diskussionen som förts här idag :-)