1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769756 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
#33: Ja en seger ikväll och 3 matchbollar hade varit underbart :-)

{8399}: Förhoppningsvis den näst sista

Peja: Det som är avgörande i dessa serier.
Oavsett om det är guldfinal eller kvalfinal är att det gäller att få de sämsta spelarna att bli bättre.
Man vinner inget utan bra 3-4 kedjor.

Så som Bom-BOM visade Palve kedjan förtroende igår på första tek.
Det kan vara en sån sak som gör att dom går upp den lilla procenten som kan vara skillnaden.

Handlar bara om att vinna 2 matcher till.
Hur fan det ser ut skiter jag i.
Det får tas nästa säsong.

FORZA BRYNÄS❤❤❤

JÖNKÖPING. 0-2 i matcher. Men HV-kaptenen Simon Önerud och lagets skyttekung, Fredrik Forsberg är fortfarande övertygande om att HV71 är laget som kommer spela i SHL nästa säsong.
– Jag har väldigt svårt att se Brynäs slå oss två gånger till, säger Önerud.

Såja...mer tändvätska

Alltså Boumedienne 🙏🏽 L E D A R E

spolaisen:

Seinfeld är en av världens bästa komediserier enligt mig så jag antar att jag också har en skruv lös?

Dömer du andra efter vad de tittar på för tv program?

{8487}: "Klubben får skylla sig själva som försöker mörka brottsliga handlingar som så småningom blir officiella handlingar."

Du menar alltså att Brynäs skulle hängt ut PB så fort det var känt att han var misstänkt? Var hittar du en sån usel arbetsgivare i verkligheten? Jag tar för givet att du aldrig fattat beslut om nåt annat än dej själv.

Honken72: I HV:s forum så tycker man Brynäs såg trötta ut. Jag tyckte vi såg klart starkare i förlängningsperioden så det tror jag inte stämmer.

Även Lillis satt väl och yrade nåt liknande till media efter matchen, allt för att försöka ingjuta mod i sina spelare.

Angående bytena så var ju även experterna eniga om att Josef och Nisse, som inte ens skulle kunna namnen på spelarna, skulle få problem i bytena. Ett långfinger åt dem och rutinerade Lillis, som inte kunde räkna rätt...

Kulltorp: Du behöver faktiskt inte vara här inne, det förstår du va?

Kulltorp:

Gunlers markering var bra......många idioter i HV åker omkring och försöker skrämmas,, en av dem blev jävligt irriterad när Birgersson lattjade med pucken efter att spelet var avblåst.......

Silfverkroken: Jag kommer däcka skönt. Helt slut efter den här pärsen. De snackar om att spelare ska hinna återhämta sig, men vi soffsupporters då. Vi måste också hinna återhämta oss. Nu skön sömn sen flina i morgon, sen börjar den smyga sig på igen - kvalet, ångesten.
Men i natt sover jag gott!

Ove Myling: Björk bättre än Bertilsson i dag faktiskt. Hoppas Anderssén blir spelklar snart, Hedberg gav mig alldeles för många gråa hår i dag.

Zappaholic: Korrekt mål tycker jag då Strömberg i HV försökte skalla bort målburen

Hur än denna match slutar så tycker jag ser en förbättring jämfört med P.Andersson, sen skiter jag i om det är nymodernligheter eller beständigt. P.A hade inte gjort det bättre, tror jag. Älskar att Bom-Bom gör om i kedjorna och spelar de bästa. Saknar en matchcoach, det är vi inte bortskämda med. Skål bröder och systrar nu hoppas vi på det bästa....

När kommentatorn sa att Brynäs var enda laget att inte ha gjort mål i 5 mot 3 i grundserien, så hade han helt rätt. Men det var lite ju svårt för Brynäs att göra mål i 5 mot 3 i grundserien, för att inte säga omöjligt, eftersom vi inte hade ett enda 5 mot 3 på 52 matcher.

Gameday gott folk, Gameday!!
Dags för play-out, sug på det.

Brooklyn forever: Danielsson är tillgänglig i morgon i alla fall.

Får en grym magkänsla av Boumen,tror fan Brynäs klarar detta! 4-2 i matcher!!

{8487}: Ett råd. Läs på lite om förtalsbrott innan du sprider såna rykten offentligt.

Vi som sett matcherna och hört PA i intervjuer förstår att det är helt rätt att han måste bort. Karln suger åt sig energi som ett svart hål dvs inget kommer tillbaka. Det märkliga är att det inte skedde för typ 15 omgångar sedan. Känner mig otroligt tveksam till Nisse mest för att han var en råtta på isen vilket bevisades av hugget mot Silfverberg.

Men PA ut var ofrånkomligt.

majk: Krokodiltårar på en apa, det ser man inte ofta. Titta in här och provocera och sedan vara crybaby när du blir påhoppad. Pilutta dig

Huge: Tyvärr Huge, ditt svar visar tydligt att du inte har något att komma med idag... Sov gott!

Huge: ” Vi hade behövt 2-0 i trycket vi skapade efter 1-0, då vinner vi idag.”

Vi hade behövt en kunnig styrelse, en klubbdirektör som inte bara snackade, en sportchef som kunde utnyttja en av shl:s högsta spelarbudgetar, en tränare som kunde sätta ett spelsystem på mindre än 51 omgångar, en spelartrupp som spelade för klubben och inte bara för sig själva.

Då hade vi vunnit ikväll.

Davey85: Vad säger ni, VA i kassen ikväll? Någonting säger mig att han kan bli bägaren som får pendeln att tippa över till vår sida.

SHL verkar ha bestämt sig. Brynäs ska åka ur till varje pris. Först ska vi nu spela 3 matcher på 4 dagar. Med bara en veckas avbrott efter ny smitta inom laget. Sen kör de igång kvalet redan den 6:e april.

Vi får alltså hela söndagen och måndagen på oss till att förbereda oss för kvalet. Sen match på tisdag igen. SHL ser verkligen till att kvallagen kommer få liknande förutsättningar? Men vad är sportslig rättvisa i ett kval? Det är ju bara en massa miljoner som står på spel.

mattias - 74: Kom igen Mattias, vad vill du ha, beröm, en klapp på axeln? Kärlek?
Vi får vara precis så avundsjuka och bittra här inne på vårt forum som vi vill eller helt enkelt är även om vi inte vill vara det då vi kommer allt närmare domedagen.
Vi känner oss orättvist behandlade, vi känner oss hårt drabbade av Covid 19 medans denna pest blev er räddning och er frälsning.
Att du kommer in här och kallar oss för dryga Brynäsare, gnäller på att vi gnäller och skriver att det ibland känns meningslöst att skriva härinne gör ju inte saken bättre.
Sen att detta som du skriver inte är stället att diskutera Leksand, det har du rätt i men vi skriver i alla fall inte våra bittra och avundsjuka inlägg om Leksand i er bok vilket skulle kunna anses som någonting positivt i alla fall.

Full fokus på Brynäs nu då, vad tror du om avslutningen, slutspel, ingenmansland eller kval?

Lunkan: Vi tar de poäng som krävs mot Växjö och FBK för att sen skicka ner OIK i ett ovisst kvalspel.
Nåt annat finns inte på kartan just nu.
Ett SHL utan Brynäs känns både grymt och otänkbart, vill inte ens tänka tanken även om man nog överlever det också...

Tigerhjärta: Håller med. Wikegård skulle vara ett riktigt riktigt dåligt val. Oerhört trött och omodern syn på hockey.

Honken72: Tycker vi gör en jävligt bra match idag med tanke på pressen.

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Inte ofta man håller på Leksand - Men ikväll får de gärna krossa IKO.

Sjuk avslutning på den här kvällen... När man sitter och väntar på domedagstutan så går allt plötsligt vår väg. Skål!!!😃

#33: Helt sjukt, är det så otroligt viktigt att ett lag skall ut ur ligan så att man gör vad som helst för att slutföra den? Jag blir förbannad. Förra säsongen stänger man men nu, nej, det går inte, ett lag måste bara åka ut tydligen.

JanT: Det är underbart att det finns en gubbhylla på Gavlerinken. Om Brynäs organisation låter sig påverkas allt för mycket av gubbarna på gubbhyllan så är det ett svaghetstecken hos Brynäs organisation och inte gubbarnas fel. Det känns fel att svartmåla gubbhyllan :)

Supportern:
Ja, Sundlöv plockades tillbaka av Dackell som rekryterades av Campese som rekryterades av Styrelsen där Dackell satt med (?). Den loopen är ju intressant.

Var det här en "Peter Andersson-match"? Så som Brynäs spelade idag är precis som jag upplevt Malmö de senaste åren. Stora, fysiska och jävligt jobbiga i hela matchen.

Är övertygad om att PA är en bra tränare. Att spela mot Malmö senaste säsongerna har aldrig varit något jag sett fram emot. Om vi kan hålla den här nivån tror jag vi kan undvika kval.

Jag har varit väldigt kritisk till Andrén i detta forum! Likväl som jag kan kritisera han så kan jag hylla han nu och känna en stor glädje för han,jag hoppas att Viktor kan fortsätta vara stabil men kom ihåg att han fick en väldigt bekväm match idag! Spännande fortsättning på denna säsong!(Hoppas Nyberg gjort sin sista match)

Lägger denna igen, skriven 2:a mars. Palve blir mer och mer självklar i Brynäs för varje match som går!
”Hur ställer ni er till Oula Palve? Förlänga till en bra peng eller bör vi släppa? Känns som en kille som trivs och börjat hitta tillbaka till sin spelglädje!
Delar här även en tweet där Palve är den spelare som underpresterat mest i SHL vad gäller expected goals. Gjort 5 men ”borde gjort” 11, sett till sina chanser. Killen skapar en mängd chanser och skulle kunna göra ett enormt lyft om det skulle släppa helt tror jag!”

WOW!! Helt nytt lag!

Dagens prestation så här långt är det som jag förväntade mig av ett PA-lag och något vi inte fått.

Två saker.
1. Någon annan som tycker Palve är kung? Utan honom hade vi inte haft en chans.
2. Kan fortfarande inte smälta det bortdömda 1-0 målet. helt sjukt!

Mrassarson: Ja visst är det skönt att man redan nu kan förutse humöret för dagen. Nervös och ofokuserad fram till 15:15 och grinig och odräglig därefter.

Nu är det dax för att försöka rädda denna extrema kris,denna kris är den största i brynäs sportsliga historia! PA bör lämna med Stråhle och honken under fredagen! Snabbt upp Sjödin och molin som kan skaka liv i detta på kort sikt! Kanske kämpa till sig tillräckligt med poäng för ett nytt kontrakt! Sen lär man efter säsongen börja totalrenovera både truppen och hela styrelsen samt sätta en ny identitet i hela föreningen! PA är enligt mig den absolut sämsta tränaren som coachat Brynäs! Helt obegripligt lam,tråkig,ointresserad och kanske Sveriges sämsta matchcoach! Han har dödat hela föreningen och låt han inte ta oss ner i AS! Agera !!!!!!!

Bratwursten : Jag är fan inte emot att ta in Ove/Sjödda i slutet av säsongen. Såklart inga långsiktiga lösningar men det handlar om att överleva nu. Faktum är att båda dem fick kortsiktig effekt när de tog över när Melin/Sundqvist fick sparken. Den typen av kortsiktig effekt kan vara det som räddar oss kvar i slutändan.

Ett tips i all välmening till Leksingar som skriver här inne, om nu Leksand vinner ikväll så provocera inte utan försök och diskutera som vuxna människor, det tänker iaf jag göra oavsett hur det går. Hoppas verkligen man slipper läsa massa skit härinne efter matchen oavsett hur det går.

MVH Mattias ;)

Svensson_62: "I en intervju med Aftonbladet öppnade Brynäs tränare Peter Andersson för att man som lag ska kunna "köpa sig in" i SHL.

Ett uttalande som Jonas Ahnelöv ställer sig högst frågande till.

– Jag fattar inte det där alls. Vadå köpa sig en plats? Alla lagen hade exakt samma förutsättningar inför säsongen. Men när det börjar dra ihop sig så är det bottenlagen som hörs. Alla har haft och har fortfarande samma förutsättningar."

Alltså, har Ahnelöv fått för många puckar i huvet på träning eller har han bara svårt för att fatta?
Andersson framförde ju bara en personlig åsikt om en tänkbar utveckling i framtiden, typ den man redan har i NHL.
Vad fan har det med lagens förutsättningar inför den här säsongen att göra?
Goddag yxskaft...

Davey85: Det roliga är att Leksands ligger 7:a i en tabell med 14 lag. Om man inte redan visste att Leksand är bäst på alla sätt och vis skulle man lätt kunna tro att Leksand är ett mittenlag...

Kotten81: TRE TOP 6-FORWARDS BORTA???? 😱

Som Brynäsare den här säsongen har jag bara en sak att säga:

H O L D
M Y
B E E R !

Kotten81: Ha en chans? Haha..hybrisen är total. Alla lag i SHL har en chans i alla matcher. Visst har ni varit bra denna säsong, men kom igen.

{mattias -74: ”Han har åkt jävligt mycket skridskor, ja helvete, säger Peter Andersson.”. 🙂

{8399}:

Han sände sitt stöd till Glader i Modo. Fint av honom, tycker jag.

Mailade Sundlöv om Anton, fick detta som svar.
Det är lite oklart ännu men han är på is och det närmar sig😊

Ratta: Det jag stör mig mest på är att det blir inte rättvisa förhållanden i seriespelet. Vari ligger det rättvisa i att vi spelat 23 matcher sen 28 dec och en del andra lag 16 och 17. Alla förstår ju att det sliter mer på spelarna samt att träningarna blir färre. Brynäs kan inte nöta detaljer på samma sätt som andra lag.

Lika förutsättningar? Knappast...