1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769756 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Ratta: herrejösses, snart är det lika många leksingar i Brynäsboken som nedlagda skolor i Dalarna.

Skönt att snart fotbollen drar igång så de kan rikta sin uppmärksamhet till Bajen istället.

KulaShaker: Det verkar som att flertalet av leksandstrollen reggat sig på HS enbart för att skriva här inne. Märkligt.

Kotten81: Ja, Leksands ligger sexa i tabellen efter 43 omgångar, men på dig låter det som att ni är guds gåva till hockeyn. Var väl även någon som påstod att era allsvenska hockeykrigare (utfyllnadsspelarna) var bättre än 90% av Brynäs trupp eller dylikt. Det kallas hybris. Vi får se hur läget är när säsongen är färdigspelad.

Oavsett vilket så är detta ett Brynäsforum där vi främst diskuterar Brynäs. Vad hockeylabbet säger om Leksand osv får du ta i Leksandsforumet, där kan ni tävla om vem som berömmer Leksand mest. Så jag ber dig respektfullt att antingen diskutera Brynäs eller lämna Brynäsboken.

Jacke08: Bryr mig inte ett skit om Leksand förrän man återigen ser det korta minnet, självgodheten och att de vägrar hjälpa till för att få ihop spelschemat trots att deras arslen vart räddade förra säsongen.

Spelmässigt och rivalmässigt är dem ingenting jag lägger nån vikt vid, det är fasonerna vid sidan av isen som får en att må illa.

Nisse på Mon or: Kul för Lindelöf och Blomman att de verkar hittat rätt och får njuta av hockeyn.

Att ta poäng borta mot SAIK var inget jag räknat med.

Dessutom hämtade vi ikapp ett underläge och SAIK var nära att avgöra i slutet.

Viktig poäng. En enormt svår vecka är över. Att ta en pinne borta mot SAIK och två hemma mot Hv71 är bättre än jag hade vågat tro innan.

Jag är nöjd ikväll. Bara att hoppas att FBK gör jobbet mot hv.

Pilen32: Men Alcen måste göra det bättre. Slutar ju åka skridskor och bara håller fast. Jag säger in med Ljungkrantz i fjärde för en intressant juniorkedja.

Costanza: Om du kollat på första perioden och har någon form av spellförståelse så ser du väl för fan ingen grishockey.

Men det klart, du håller ju på Modo, så av dig förväntar jag mig inget.

KalleTeodor: När Brynäs lyckas ta poäng ser man plötsligt linjer i spelet. Sen i nästa match är det som bortblåst. Vet inte hur många ggr denna säsong, efter ett par godkända insatser, som man tänkt att NU har de fattat taktiken. Sen kommer 4 raka torsk och igelkotten deluxe.

Antingen är spelarna så otroligt sköra att minsta lilla tveksamhet gör att de sätter sig i knät på Ersson eller så är taktiken så pass svår att applicera att den kan genomföras i 1 av 5 matcher. Brynäs har pendlat mellan skaplig SHL-klass och Division 2 hela säsongen. Nästa match kanska man bjuder upp till dans, eller så blir det återigen 7-10 minuter spel i egen zon och 60-13 i skott. Man vet inte riktigt vad man ska förvänta sig. Hyggligt eller helvete??

SWEATT: Man måste vara lite synsk.
När Palve tog pucken nere i hörnet och vände så sa jag till mig själv: Palve kommer att avgöra det här. En perfekt spelare i såna här 3 mot 3 lägen med sin avighet och vassa klubbteknik. Just det där backhandläget i dålig vinkel verkar vara nåt av hans favoritställen att måla på.... :-))

Forsberg 1978: Så härligt och vi sköt över 30 skott! Idag var det riktigt bra krigat!

Grattis till 2 viktiga poäng...🏒🥅👍💪

Lemp: Men stopp nu! Klubbdirektör? Det är väl intervju med Lorentz och INTE Campese?

Men pinsamt är det och trots att jag bara kommer åt ingressen så undergräver det känslan jag burit på länge: Ordförande UT!
Styrelse: Till största delen UT!
Valberedningen: WAKE UP!
Medlemmar: TA ANSVAR! STÄLL KRAV!

Skulle nog bli rätt jäkla besviken om man inte värvar. I ett sånt scenario skulle Brynäs kanske redogöra tydligt för privatpartners varför det inte blev nåt. Och i den mån det går, redogöra vilka man gått bet på. Särskilt för egen skull då många skulle ifrågasätta varför man gick ut med miljonmålet.

Hoppas dock verkligen att folk kan sansa sig om det nu inte blir nån värvning.

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Danne66: grattis till segern!
Håll i nu.

Berra KSD: Har inte riktigt Rödins inkomst och har redan swichat mer än jag borde 😅 så jag ger en 50 lapp för varje mål vi gör i afton.. Fler som är på?

{9179}: varför ska MS värva två för att DIF täcker upp för skador?
I övrigt är väl bara Nardella och Rhett där som gjort någon skillnad. Då har dom likt oss haft skador på deras bärande spelare stora delar av säsongen.
Vi har ju tagit in Harper, billins, Gunler och Palve. Klart godkända värvningar under säsong i mina ögon.

Bara 130000 kvar till en mille så nu spurtar vi 😁
Uppladdat:

500x0-screenshot20210210-223117.png

{8399}: Ja och städa ur kommer endast att hända om dom trillar ur.

Intressanta att vi blivit omkörda av Rögle med ett ljusår. Men det är klart Abbots vill ha resultat inte inte en massa nya kompisar.

Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
{8399}: Billings kanske med på torsdag enl GD! 🙂

Detta lag med spelare som:
Rödin (skadad nu)
Scott (skadad nu)
P.Berglund
Desh
Ölund
Sallinen
Danielsson
Harper
Molin
Bertilsson
Billins (skadad nu)
K.Berglund
Nyberg
och en tränare som höjdes till skyarna är alltså på god väg att spela ner Brynäs IF i hockeyallsvenskan, detta måste vara det största fiaskot någonsin i svensk hockey...
Detta är så jävla pinsamt!

Är ni med och "fyller arenan" ikväll gubbar? 418 000 insamlat av fansen nu.

{7981}: Det är dock inte så viktigt. Brynäs har egen statistik...

SnowKing: Vilket idiotiskt resonemang från vissa härinne...
Man är alltså Brynäsare bara om Brynäs spelar i SHL?! Om ni åker ut så följer man inte sitt "hjärtas" lag längre... vilka fruktansvärda loosers till supportrar Brynäs har isf.

Huge: om vi inte kan diskutera laget vad skall vi gör här på forumet?

Blå grottan:

Nu vill jag inte provocera på något sätt men Brynäs behöver ett tryggt grundspel och ett stabilt försvar inga dyra nyförvärv framåt ” gör inte som leksand och andra lag gjort ” förutom kanske denna säsong

Framåt har ni riktigt bra spelare, Ni borde inte ligga där ni gör

Frågan är vad Andersson prioriterar? Jag tycker ni borde satsa på 1 eller 2 förvarare samt en bättre backup till ersson, andren håller inte tyvärr precis som Brage inte håller i Leksand

Ha en fin kväll

Davey85: Hoppas på vinst i Scandinavium på lördag. Frölunda har ju gått knackigt hemma det senaste.

Auchinleck: Luleå hade spelledigt igår så jag kikade på eran match och såg Campeseintervjun och som utomstående betraktare blev inte heller jag klok på vad han sade.
En massa svävande ord om Brynäs ett stort företag och att klubben mår bra serru Sanny.
Vore Calzonen i mitt Luleå skulle jag känt mig grovt provocerad.

Kämpa på, vi behöver alla lag kvar och fler därtill norr om 08.

Finns inget som skär in i min själ och mitt skelett som när ett motståndarlag gör mål och Lena går upp i decibel och börjar skrika som en packad jävla mallis-turist

KulaShaker: Nu undrar man bara när Pilö kommer att bli skadad.
Innan uppvärmningen, under uppvärmningen eller efter uppvärmningen?
Förhoppningsvis hinner han spela nån period och jag utgår ifrån att Sundlöv redan letar ersättare för honom.
Och att han samtidigt letar ersättare för Pilös ersättare, för säkerhets skull...

Sv: Växjö-Brynäs 21-01-23
Jag hade inte räknat med vinst ikväll men detta känns jävligt bittert hur Växjö får med sig alla 3 poäng ikväll! Tycker domarinsatsen är riktigt jävla dålig ikväll!

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
#33: Håller med helt! Om Ersson står varenda match så betyder ju det att PA inte tror på Andrén. Och då måste vi snabbt få in en ny backup. Fortfarande livrädd att Ersson ska gå sönder. Hela föreningens framtid hänger på att Ersson får vara hel.

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Ja, även om man kryper ihop och spelar med säkerhet så kan man ju inte bara slå ifrån sig. Vi såg även trötta ut så kan varit en faktor. Men sjuuuk viktig seger och att HV förlorade!

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
12e plats tjoho! Jakten fortsätter, förbannat bra jobbat Brynäs! 🖤💛♥️

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
Zappaholic: Man blir fan rörd! Vilken krigarinsats och även bra spel.
Lyfter på hatten!

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}: Har lärt mig under årens gång att stänga av när Wikegård pratar, det går in i ena örat och ut fort genom det andra. Är det någon som saknar spelsinne så är det ju Nowick som fortsätter med sånna här smällar trots 3-4 avstängningar tidigare. Det tragiska är ju att han inte kommer att sluta heller.

Nån som är med på att Swisha 100kr till fansens värvning per mål Brynäs gör ikväll ?

SKAIK Fick stänga ner sitt twitterkonto - Tomtar utan taktkänsla som rattar det kontot, precis som klubbens spelare..

Då var det klart, Palve till oss på lån feån LHC. Elite Prospects har satt upp det.
Välkommen till oss Palve
May the force be with you

Forsberg 1978: Riktigt generöst bidrag av dig Forsberg! Har inte alltid hållt med dig i allt, men ditt engagemang kan fan ingen ifrågasätta.

Supportern:
Donera valfritt belopp till bankgiro: 265-7559 och märk donationen med fansens värvning herrlag eller damlag.

Swisha för herrlaget, valfritt belopp till 123 350 06 75 och märk donationen med fansens värvning herr.

Mattson: Skönt att Sanny är på vår sida, han är väl den absolut trovärdigaste experten i såna här lägen.

Går det att anmäla på något sätt? Visst gick det förut?

BIF96:
Fjanten Stefan Klockare tålde inte utskällningen från PA

{8399}: 10-15 matcher med tanke på att fanskapet är återfallsförbrytare.
Jag får samma dåliga känsla angående Scott som efter tacklingen på Paille......

spolaisen: Ser sista klippet där, hade inte sett det tidigare. Solklar armbåge, fulaste i SHL på väldigt länge.

bradberry:vilken djävla tönt klockare är, som säger att han sträckte sig efter pucken, när han i själva verket satte armbågen i hakan på Scott...

Mattson: Kan kosta Scotts karriär på grund av nåt smuts till återfallsförbrytare får åka omkring på en svensk rink och vara ett svin.

Nowick har 4 matchstraff på 41 matcher. Klassisk goon. Hur fan kan han få hållas?

Charliejfz: Flyktbilen är tankad och rånarluvorna är på plats. Nu kör vi!

Gameday!

Enaranger: Leksingens tackling på Sallinen var också fulare tycker jag. Helt utanför spel.