1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769756 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
För varje match Ersson står kommer vi närmare ett målvaktsbyte och då tror jag vinstchanserna minskar ordentligt. PA måste börja handplocka vilka matcher Ersson står. Luleå borta kunde han avstått.

Sv: Brynäs - Djurgården 12e januart 2021
Extra mysigt att läsa Djyrgårdens forum nu. Två raka full pott mot dem. Fan vad bra man mår ikväll.

xxxx BIF xxxx: Nä, skönt att PA verkar jävligt samlad och inte drar på för stora ord. Vi är fortfarande illa ute, men det ser jävligt mycket mer lovande ut nu.

Samuel Solem att spela för AIK Hockey resten av säsongen
Osäker om detta vart uppe, men bra för alla känns det som.

Det har diskuterats värvningar och kvalitén på dessa här de senaste timmarna ser jag.

Jag vill slå ett slag för att bli privatpartner. Igår var det Sportcheferna för dam och herr som svarade på våra frågor i totalt lite över två timmar.
Det var många intressanta frågor och de svarade så transparent som det är möjligt. Bl a fick Sundlöv frågor om hur rekryteringsprocessen ser ut och svaret han gav tyckte jag lovade gott.

Ni som är lika nördigt intresserade av Brynäs som jag är, gå med. Det är en win-win-situation. Du får mer information om laget i ditt hjärta och klubben mer pengar att bygga laget med. 😊👍

{8399}: Blir DIF imorgon istället för Malmö.

{8399}: Rhett försvarar Greg i alla fall, all heder till honom.

magr: Vilken självgod j-a snackpåse. Patetiskt att se honom försöka visa hur han uppfattade situationen. Det blir än värre med sekvensen där han redogör för sitt samtal med Rakshani i omklädningsrummet. I serietidningsvärlden hade det flugit små knivar från Holmqvists ögon... :-) Mycket bortförklaringar när man torskat med 6-1!!!

Leker vi med tanken att HV71 får 1 poäng idag så...

+1 poäng på Linköping med 5 matcher att spela ikapp. (15 poäng).
-1 poäng på H71 med 6 matcher att spela ikapp. (18 poäng).
- 6 poäng på Oskarshamn med 7 matcher att spela ikapp. (21 poäng).
- 8 poäng på Malmö med 7 matcher att spela ikapp. (21 poäng).

Räknar jag rätt så har vi 1,83 poäng i snitt efter vårat länga uppehåll så skulle vi med det snittet landa på följande:

+ 9 poäng på Linköping.
+ 11 poäng på HV71.
+ 13 poäng på Malmö och Oskarshamn.

Nu är det svårt att hålla ett sådan rätt högt poäng snitt över tid men så jävla illa ser det inte ut och vi har mögna matcher att spela ikapp och många på hemmaplan där vi är betydligt starkare än borta. Gäller bara att mala på och inte vara nöjd efter en vinst eller två. Då ska vi gå efter 2 eller 3 vinster. Inte slappna av och låta den mentala biten få en negativ effekt på eventuella poäng.

Viktigt att fortsätta ta poäng och jag tror vi tar Malmö med minst 2 poäng i bagaget.

{7981}: Yes! Kom igen Örebro!!! Vinst å jag drar in 2 755:- på oddset...

spolaisen: Billins är ren klass! Bra på skridskorna och bra spelförståelse som främsta adelsmärke. Lite Gunderson-light.

Angående Wikegård... Idrotten arbetar för att motverka machokulturen! Det gör Wikegård till en skam i studion. Allt skall vara så fult och macho som bara möjligt, annars är det fjolligt och ”innebandy fasoner”, riktigt patetisk människa!

Alltså, seriöst hur har man mage att säga att man gjorde en bra prestation igår med liten detaljer att göra bättre?? Man har ju inte lärt sig ett dugg. Förnedrade igen imorgon?

PuckkcuP: Spelarna på isen har ett jävla ansvar i detta. Vi har gott om namnkunniga spelare som borde kunna ta tag i detta men de glider omkring som primadonnor på isen och ser ut i att skita i hur det går.

Vi kan fan inte sparka en tränare till, hur skulle det se ut???

xxx BIF xxx: Sämsta jag sett. Någonsin. Nu är det dags att skicka iväg Andersson.

xxx BIF xxx: fattar inte grejen med Danielsson. Känns som nått kompiskontrakt igen. Inte i närheten av tillräckligt bra för att vara topp 6 spelare.

{9179}: Ja varför lyssnar de inte på dig? Jag undrar jag.

Marcus Björk borde kanske få lite mer uppskattning än han fått?
Roligt att han fick göra mål sist. Målskyttet kanske lossnar lite nu 🙂

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
mk: Det är en svår balansgång, men nu har jag bannat de Leksandssupportrar som bara kommer hit för att häckla och provocera. Nu är det upp till oss övriga att släppa Leksandssnacket.

Jalapeno:
Det är i regel inga problem att gå in på andra forum, gör man det med respekt och en vettig ton blir man trevligt bemött.

Forsberg 1978: Man kan ju i åtanke hur lite laget kunnat träna på sistone också, jag tror det spelar in. Sen vore det kanske klädsamt om vi kollektivt slutade använda ordet "våldtagna" som en hockeyterm..

Bara att gratulera domarna till en fin assist till Leksands reducering. Under all jävla kritik

Är det någon som hört hur det är med Sallinen? Har han några tänder kvar? Visade hjärta när han spelade tredje perioden efter att ha försökt styra i Billins skott med gomen.

Faen gubbar bra jobbat! ni är pågång som jag sa förut, ta en match i taget så kommer seglen eran väg.

sitter o håller tummarna för er emot trottoarkanten if!

då är ni verkligen på gång!

Grattis till vinsten!

Inte konstigt att FBK har bra hemmastatistik. Lätt när man har domarna med sej.

Gusten: haha jösses... skönt att man inte är tränare. Hade blivit svårt att förklara petningen av Desch till nästa match med motiveringen att man glömde bort att han fanns.

mk: Uppehållet på 4 veckor hade i normala fall kunnat innebära läkning av skavanker och nötning av processen.
Facit är 2-3 ispass, en hel jävla massa julmat och 8 man borta.
Perfekt start på furiosiskt matchande.

Gunler smäller in 7-1.

Charles: Ser inte så bra ut när man vill gå och stänga ligan pågrund av corona och sen gör 0 för att hindra det själv.

Skrubben: Men skulle inte Persson sticka över till Nordamerika i Januari? Varför skulle man spela in en junior som inte vill spela i Brynäs. Det finns ett antal artiklar där det beskrivs att Brynäs försökt övertala Persson att stanna, men han vill åka över.

Alfred : Tråkigt med Ingman! Bara en tidsfråga innan han slår igenom i SHL! Hade Ingman fått spela med en back som Erik Gustafsson hade han haft potential att göra 25-30 pinnar

munkas: "Lite märkligt ändå med tanke på hur Brynäs har haussat Ågren och varit så nöjda..."

Yes, lika haussade som Dacke, Magnus Sundkvist och Sundlöv. I Brynäs är alla världsklass tills man vänder på en femöring och sparkar dom. Då var dom tydligen inte så bra längre. Samma synsätt som många strutsar har härinne med tuppen i strutsfarmen, Huge, i spetsen.

Kan tänka mig att det sticker en del i ögonen på vissa att Ågren utsett sig själv (!?) till chef över Medical Team utan att ha någon vårdutbildning. Hur kan fystränaren vara chef över lagläkarna?

Det var bättre när cykelreparatören ställde diagnoserna.

mattias - 74: Fast det är ändå fritt fram att irritera sig på det sätt man gled på en räkmacka... Istället för ovisst kval mot Björklöven/Timrå/Modo där man högst troligt fått det besvärligt, så slipper man kvala trots att grundserien var färdigspelad. En grundserie som spelats med likvärdiga förutsättningar för alla lag...

Som grädde på moset sticker det i ögonen på en supporter till ett lag som hamnade i ingenmansland att sämre lag under i tabellen, dessutom får 3-4 miljoner i uteblivna publikintäkter... Något man på platserna över i tabellen helt gick miste om. Det lönade sig alltså att spela som en lomhörd Hamiltonstövare under säsongen... Ju sämre desto mer belönad... Leksandsflyt...

{7981}: Vilken idiot! ” – Sporten är aldrig helt rättvis.”

Vafan menar karln...?

mattias - 74: efter gårdagens inställda match var det en hel del LIF-fans som visade sitt rätta jag. Om det skulle skulle brinna skulle jag inte ens pissa på dem! Det var som att prata med gatstenar, noll förståelse att matchen ställdes in!

Silfverkroken: Hahah, ja det är så urbota korkat så man tror inte det kan vara möjligt.
Sigalet: 250 tusen/månad
Andersén: 225 tusen/månad
Bertilsson: 250 tusen/månad (enligt en uppskattning i podden Sanny&Svensson)

Hade jag inte haft känslor för detta lag hade jag tyckt att Brynäs bör åka ur. Denna typ av misskötsel ska få konsekvenser.

Så det är alltså matchfixning Brynäs försvarsspel ägnat sig åt under säsongen...? Det förklarar ju ett och annat...

munkas: Tycker för övrigt att det är sportsligt orättvist att Brynäs har så dålig sportchef jämfört med dom andra lagen. Det borde man verkligen se över så dom andra lagen inte kan dra fördel av sina bättre sportchefer.

xxx BIF xxx: Du som tycks ha hela bilden, kan inte du namnge vilka det är som är skyldiga till Brynäs kräftgång, säg, de senaste 20 åren. Du får också gärna namnge de som ska ersätta de syndabockar som orsakat årets haveri. Det kan väl inte vara så jävla svårt? Eller vill du bara vara den gapigaste syndabocksletaren på hockeysnack?

Marcussupport: Nej. Jag skrev att du borde be om ursäkt till personerna som du förolämpade. Vilket du inte har klarat av att göra, trots att du snart är uppe i 10 konton.

Jag skrev även att en del personer misstänkte att du och Alfred var samma person. Det har visat sig att ni inte är det, och det har jag klargjort för dessa personer. Det har aldrig varit aktuellt att skälla ut någon offentligt på grund av dessa misstankar, i synnerhet eftersom de personerna hade det goda omdömet att PMa mig misstankarna och inte skriva det i forumet.

Men om någon mot förmodan är intresserad så kan jag alltså klargöra att Brynäs21 (och alla hans andra nicks) inte är samma person som Alfred.

Adjö.

Forsberg 1978: ”Fattar inte hur ni kan se dom positiva bitarna efter 10 förluster på dom 11 senaste matcherna, så talar äkta förlorare....”

Man blir ju äcklad av sättet du skriver. Varför skulle folk som försöker se positiva tendenser i spelet i laget de älskar vara ”äkta förlorare”? Alla här inne vill samma sak, att Brynäs skall vinna hockeymatcher, inget annat! Född 78, väx upp!

Vi har haft underläge tre gånger denna match men kommit tillbaka från samtliga. Stort steg framåt från tidigare matcher. Det känns väldigt positivt.

Joelbif: Men när Scott är tillbaka om 8-10 matcher kan vi låtsas att han är ett nyförvärv! 👍 Grymt ju.

Skrubben: Lutar också mer åt det sistnämnda, alltså att materialet är för dåligt men jäkligt dyrt. Det finns fortfarande lite rester av Bengtzén när han var som sämst (ibland var han bra, men höga toppar och djupa dalar...), Dackell hann tyvärr göra mycket skada på kort tid med många urusla dyra och framförallt LÅNGA kontrakt, sedan har Sundlöv inte heller levererat i sin comeback i rollen. Med facit i hand var det väldigt konstigt att Dackell tillåts skriva massvis med långa kontrakt när han skulle vara så kort tid i rollen. Till och med åldrande fjärdelinespelare fick feta 3-årskontrakt, frågan är om det någonsin har skådats i svensk hockey förut?

Auchinleck: Har inte alla nappat på privatpartnerskapet av samma skäl som jag? Att få bidra med pengar? Själv skiter jag i vad jag får för pengarna. Jag kommer fortsätta betala i Allsvenskan också.

xxx BIF xxx: Att man är medlem i en förening betyder ju inte att man ska få tillgång till allt gratis som den föreningen producerar. I så fall borde du väl också vara besviken att du som medlem tvingas betala för t.ex matchbiljetter?

Privatpartner är ytterligare en produkt som Brynäs erbjuder för de som vill ha mer information och kanske framförallt de som vill ge en extra slant till föreningen. Det är ju heller inte så att personer som inte är privatpartners får noll information.

Om man kollar på storklubbar inom fotbollen, så är det standard snarare än regel med detta upplägg. Det är ingen revolutionerande uppfinning som Västeråsarna på kansliet har kommit på, det är ett standardkoncept från stora fotbollsklubbar som man kopierar. Jag tycker att alla nya metoder att få in mer intäkter är intressanta. Dumt att dumförklara någonting som inbringar mer pengar, det är inte så att Brynäs ber dig att sälja organ på svarta markanden för att få in mer pengar klubben, det enda du gör är att lägga en mindre summa i månaden mot lite mer information. Själv gör jag det dock mest för att stötta.

Sv: Brynäs-Färjestad
Kalle Kamel: Efter 8 förluster på de 9 senaste så förstår jag att PA är deppig, vem är inte det. Det är ju hemskt. För även om det ser lite ljusare ut framåt så är de ju fortfarande nästan kaos bakåt. Jag har svårt att förstå hur ett lag som ändå har mycket rutin kan gå bort sig gång på gång och släppa till så mycket rena lägen. Jag fattar det inte.

eltifoso: Varför är du här och kräks ut massa skit? Försöker verka ödmjuk men din stil lyser ganska så klart igenom...

Jättetråkigt. Tycker du är ganska så respektlös och spydig...

Får väl trösta mig med att ni inte kommer nå speciellt långt i ett slutspel med ert lag.

majk: Hahah, ibland är du bra dryg asså. Loggar in på ett brynäsforum och skriver att vi ”snubblat till oss ett guld”. Dom flesta är överens om att det guldet vanns tack vare ett långt och gediget arbete med ungdomsverksamheten. Det är verkligen inget som bara ”råkar” ske. Sen kryddade vi det med ett par billiga nyförvärv som levererade bra sett till lönen. Men det krävs i princip alltid av alla lag som tar SM-guld.