1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769758 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Huge:
Va säger du?

Insyn? Vilken insyn mer behöver du?

Man har identifierat och förmedlat orsaken till tidigare dåliga resultat samt bekräftat att det finns förutsättningarna för att slippa göra om dessa misstag igen.
Det är kommunicerat.
På detta har man satt mål för herrlaget!
Och du undrar vad det har med sundlöv att göra. =??? Verkligen Huge? Ser du verkligen ingen koppling där emellan? Den trodde jag var självklar. Ingen idé att förklara det närmare då.
Jag tar det ur ett annat perspektiv:

Låt oss säga att du är en busschaufför.
Det har historiskt gått knackigt för företaget du jobbar för de senaste åren.
Men nu har din vd gått ut med mål för bussföretaget. Säkerheten först och att alltid hinna i tid enligt busstabellen. Både din vd och din chef har kommunicerat att det finns förutsättningar att nå dessa mål.
Passagerare tycker det låter bra och börjar i större utsträckning åka buss, och iom det börjar andra företag använda bussarna som reklampelare för sina egna företag då de vill förknippas med vad ditt bussföretags vd förmedlat.
Företaget har nu köpt in en ny buss och det är du som har det yttersta ansvaret att framföra denna på vägen enligt det vd förmedlat till dig internt och allmänheten genom tex företagets hemsida.
Du har en chef ovanför dig som förmedlat dig en budget att hålla dig till och den har du nu nästan bränt på service och underhåll. Du har bara budgetpengar kvar till vinterdäck. Sen får du vänta på nästa budgetår för förändringar.

Efter ett tag i bussen märker du att du har långa bromssträckor vid tex trafikljus osv. Du vet att det börjar närma sig vinter och du har peng för vinterdäck, eller byta defekta bromsklossar som nu också oturligt börjat krångla. Dock vet du att beroende på hur vädret slår, som du inte rår över, kan detta göra att du under dessa förutsättningar inte kan hålla tidtabellen utan att riskera säkerheten.
Du har problem.

Då kan du:
A: förklara för chefen att du behöver göra mer än budgeten medger för att hålla målen,
eller
B du skiter i det, då du får din lön så länge du håller dig på vägen.

Om du väljer A så har din chef två val.
A1: ge dig förutsättningarna utöver budget att hålla målen,
eller
A2 se till företagsvinsten och skita i hur det som kommunicerats påverkar passagerare och andra företag.
Kan ju vara så att din chef för att kunna ge dig alt A1 måste stämma av siffror kontra syfte med vd:n. Och denna med bolagsstyrelsen.

Antingen beviljar styrelsen, vd eller din chef dig att investera utöver budget för att hålla vad som lovats. Dvs vårda märket och fortsatta kundrelationer.
Då är det åter upp till dig att verkställa det du begärt - i så god tid som möjligt.,
Eller så får du inte vad du behöver, vilket bör betyda att det råder interna problem och att något är allvarligt fel internt. (Mer munläder är ansvarskänsla)
Eller så har du problemet med alt B.

Sundlöv har lika mycket ansvar att agera nu så Bif når uttalade mål som busschauffören har att se till att bussen framförs säkert enligt tidtabell.
Vet man sedan att det är få vinterdäck på marknaden och de som finns är dyra då vintern kommer så påvisar det stora problem hos bussföretaget - liksom hos Bif.

Vissa av passagerarna oroar sig sedan länge för de långa bromssträckorna och tycker chauffören ska speeda upp för det framstår som att busstidtabellen inte håller. Andra blir fly förbannad då bussen ligger i diket eller man missat hålltiderna. Andra bryr sig inte utan kliver ombord på nästa buss av gammal vana.
Har menar du med flera att det finns ett rätt eller fel i hur man ska agera. Det är patetiskt och det mest trångsynta en kan uttrycka.
Men nog kan tom du skriva under på att mer insyn än såhär knappas behövs för att inse att ord och handling inte matchar upp - precis som i BIF.

Med det är det inte sagt att hålltider som hela tidtabeller kommer att hållas ändå till slut och att bromsarna mot förmodan börjar fungera.

Du kan gärna besvara detta, och jag kommer troligen att läsa, men iom detta släpper jag denna diskussion med dig, med förhoppningen att du ska förstå sundlövs roll utifrån vad Campese&dackell kommunicerat.

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Charles: tycker många spelare imponerar, tex sallinen o deschneau som just nu har kommit igång. Nu behöver Brynäs ändra 1a kedjan, fast vem ska spela med rödin o scott??

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
Zappaholic: Inte ens orolig i tredje. Linköping hade verkligen inget. Bra försvar av Brynäs.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: har jag missar något?

Har Örebro vunnit SM-guld. Är säsongen avgjord redan november?

Detta måste va unikt i hockeysverige, av min vetskap har det aldrig hänt förr.

Eller så kan man konstatera att Örebro gjort en bra start av säsongen men lugna sig med att de är dominant i svensk hockey.

De hade ett bra lag för några år sen med Derek Ryan i spetsen med, sen blev de dåliga igen.

Örebro kan lika gärna va ett bottenlag nästa år. Det är inte Frölunda eller Färjestad vi pratar om.

mk: Slår vi Linköping på torsdag är vi påväg mot nåt. Då kan vi blicka uppåt i tabellen snarare än neråt. Blir det torsk däremot, ja då är vi tillbaka på ruta ett igen. Känns som denna match verkligen är ett vägskäl.

mk: Brynäs har inte vunnit två matcher i rad på snart 1 år. Det är helt makalösa siffror men så är sanningen. Det kommer krävas en uppryckning av makalösa mått om vi plötsligt ska snitta över 2 poäng per match i en månad.

Blixt1980: Då glömmer du att det bara är OIK som gjort färre mål än Brynäs när snart halva serien är spelad. Med segern mot SAIK som undantag, att göra i snitt tvål per match kommer inte hålla i längden. Vi var helt överlägsna Malmö i två perioder men lyckades inte få utdelning. Det var lite som i några av de första matcherna där vi spelade bra men målskyttet fanns inte där. Försvarsspelet ser otroligt mycket bättre ut men anfallsspelet kräver förstärkning utifrån för att bli bra.

SWEATT: Publiksnittet ökar nu och samtidigt bojkottar KK. Slump? Jag är beredd att gå lite oftare om dom håller sej borta.

Skrubben: ”Vem som är Zetterbergs ersättare? Emil Molin? Eller ”gills” det inte pga att han kom in för flera veckor sedan? Trots det faktum att man vid den tidpunkten inte valde att släppa en enda forward?”

Tycker det är lite konstigt att så många verkar förbise värvningen av Molin. Det är en Gävlekille som kommit in och sett rätt vass ut och gjort fyra poäng på fem matcher. Men det är klart, det gör ju att folk inte kan såga Sundlöv och dra alla trötta ”marknaden är död”-skämt m.m.

varulf: Ok!
Jag skulle vilja se en förbättring gällande kvalitet på trupp, tränare, sportchef, sportdirektör och GM. Det var 5 va?
Nä, skämt åsido. Jag har inga snabba lösningar på detta. Det är för mycket grundläggande fel på det här skeppet. Till att börja med har jag lite svårt att få ihop ekvationen att en defensivt lagd coach ska börja spela spelförande ishockey med en trupp full av brunkare. Men hey, jag kanske missar något?
Allt jag ser är ännu en bedrövlig säsongsinledning med många djupdykningar redan. Krydda med lite bedrövligt PP och BP så har du receptet på en deppig höst.
Om vi vänder på det. Vad tycker du talar för en ljus framtid just nu inom föreningen? Du kan skippa frasen ”4 guld på 10 år”...

Huge: Ta ert dravel i en intern chat.
Du verkar alltid ha inställningen att allt är frid och fröjd uppe på Sätraåsen - Men så är det inte just nu, kan jag säga.
Fast vem är väl jag att uttala mig? En gammal gubbe som går och tittar på i stort sett varenda match och träning är väl också en lekman gentemot en busschaufför som verkar i Stockholm.

Skrubben: Ok, kanske inte den spelaren jag har överst på önskelistan... Men ändå, de visar handlingskraft. De kommer fortsätta med det tills det vänder. Värvning efter värvning. Kan ge mig fan på att Växjö kommer spela semi i vår.
I Gävle får man en medioker tränare, en medioker trupp och en 3-årsplan som går i stöpet innan den ens hunnit sjösättas. En ny säsong nerspolad i toaletten och kamp mot kvalet. Helt rätt av Brynäs att inte äventyra ekonomin med massa panikvärvningar men nog fan önskar man att läget var ett annat ibland.
Vi fick en sportdirektör som kvalade in på posten helt utan meriter och många höjde på ögonbrynen. När denne sportchef sedan förlängde med tränaren som hade ett track record jämförbart med Esko Nokelainen höjde ännu fler på ögonbrynen. Och slutligen, som kulmen på denna galenskap, blev vi med fjolårets katastrofsäsong färskt i minnet invaggade i den största lögnen av alla: 4 guld på 10 år. Ridå ner.

Sv: Brynäs - Frölunda i ERP
Brynäsgubbe: Brynäs vinner matchen, vinner skotten. Rönnberg säger att Frölunda dominerade. Mer osympatisk motståndartränare finns inte.

Sv: Brynäs - Frölunda i ERP
Zappaholic: HAHAHAHA....
Rubin fastnar med spaden i skridskon, drar nästan omkull vår gubbe i försöket att komma loss.
En tvåa på Rubin för tripping mer korrekt.
Om inte, klubban fastnar i skridskon UTANFÖR målområdet när vår gubbe också är utanför? Vad säger regeln i det läget?

Fy faaaaaannnnnn.... Bra Dackell, bra M.S., bra Sundlöv,... AVGÅ!!!! Ni skämmer ut hela Gävle och alla trogna Brynäs fans.

NU FÅR DET VARA NOG AVGÅ ALLA FÖRBANNADE AMATÖRER FRÅN DEN HÄR FÖRENINGEN!!!

{8399}:
Håller med dig helt... Brodecki står med raka ben och armarna hängande rakt ner, alla som nån gång stått på ett par skridskor fattar vad som händer om det kommer en hänsynslös spelare o sätter klubban rakt i bröstet eller halsen... Den som påstår att Brodecki filmar fattar nada, tänk om dom haft vett på att hålla käft! Fanny o skrikegård får betalt för att reta folk så dom kommenterar jag inte!

Sama: Inte första gången det blir häxjakt/lynchning på grund av Wikegård.
Glömmer aldrig hur hårt han gick på Kevin Clark.
Men när andra spelare håller på, likt Shinimin då är det helt plötsligt en spelare som är jättebra på alla sätt och vis.

Dubbelmoral är ordet, gäller ej bara Wikegård utan även andra krönikörer och experter.

Brodecki blir någon slags syndabock och det är helt åt skogen. Idioterna som kontaktar honom kan ställa sig själva på isen och se hur det känns att få en likadan smäll. Då kanske man inte är så jäkla tuff längre. Jävla pajasar.

Brynäs IF - Malmö Redhawks 2019-10-29
Enligt mig lite av en säsongsavgörande match. En vinst skulle inte ändra läget allt för mycket men vid förlust ser det nog ändå oerhört mörkt ut trots 2 raka suddensegrar. Fick ett mail skickat till mig imorse att runt 5000 biljetter var sålda. En sanslöst imponerande siffra med tanke på att man var över 5000 mot icke publikdragande laget Rögle i torsdag, hade full salong i lördags och nu möter ytterligare ett icke publikdragande lag i Malmö. Förra säsongen hade jag givet räknat med under 5000 och kanske under 4000 vid någon av dessa matcherna runt derbyt. Publiktillströmningen är verkligen en av få ljusglimtar denna säsongen. Hatten av till Campese och Co!

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Dags för Wikegård att se sig om efter nytt jobb?

En timma kvar till Gävle checka in på hotellet . Sen bär det av upp till arenenan . Först tacobuffe sen får vi hoppas att vi kan glädjas av vårat kära Brynäs .

Sitter och kollar tillbaka lite på 16/17, asså... Kevin Clark. Helt briljant. Tror inte vi haft en så bra sniper på väldigt länge. Att vi släppte honom var grovt tjänstefel. Riktigt, riktigt illa.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Kan inte sluta kolla på målsekvensen i ÖT igår, satans så underbar på propp på Curran och sen ett riktigt godismål från Rödin! Scott var utan tvekan en av segerorganisatörerna igår tsm med Ersson.

En positiv sak till förresten. Över 5000 på matchen idag trots skral poängutdelning och många dåliga insatser, dessutom inget direkt publiklag på besök och strax innan löning. Hade trott på kassa siffror. Bra där Brynäsare!

det är någonting speciellt när man hör en kommentator säga "Molin" i Brynäs sammanhang känns så rätt bara

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
spolaisen: Vad gör du ens här? Kommer in och varit medlem i en vecka och har redan spottat på Brynäs mer än alla här tillsammans, tagga ner om vad du säger om Brynäs IF som iaf alla andra här har i hjärtat.

Käka ett kex och tänk efter innan du skriver ett nedlåtande inlägg om Sveriges vackraste klubb.

Huge:" Hoppas jag sätter nåt litet kommatecken fel i framtiden också, som du får glädjen att påpeka..."

Ibland kan det vara nyttigt att få smaka på sin egen medicin magistern!

{8846}: Tycker Sanny har rätt i mycket överlag men här är han liksom andra som vill ha bort Desch ute och cyklar i min bok. Man ser hur han match in och match ut jobbar stenhårt. Sedan är det hans första säsong i en något mer etablerad liga och därav förtjänar han liksom Zetterberg, Lindelöf m.fl. tålamod med att poängmässigt ställas krav på. Sett till dessa tre som har fått ett tvåårskontrakt tycker jag Desch har gjort det bäst. Jag hoppas verkligen att ledningen inte tänker i de banorna och ger honom denna säsong att bevisa sig. Efter säsongen kan man begrunda huruvida han ska vara kvar eller inte.

Det vore väldigt kontraproduktivt med att värva in en i grunden framspelare i Molin och göra sig av med en tidigare bevisad målskytt när det är målskyttet som spökar för oss.

Huge: Du är så oerhört tröttsam. Hade folk som styr Brynäs vart som du hade vi kämpat mot Ockelbo HC just nu.

Satan vilken psykiskt viktigt mål!

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Peja: Sallinen är riktigt bra! Synd att han ska få spela med två HA-spelare. Ölund är grym i sin comeback.

Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Så, nu jävlar vinner vi ikväll

Auchinleck: Det saknas en övergripande, genomsyrande puckskicklighet som krävs för att kunna spela en spelförande hockey. Den finns lite här och där i truppen, men det är ingenting som genomsyrar truppen. Det behövs fler spelare som typ Brodecki och färre fartdårar. Och gärna mer spets, om pengar finns.

Dessvärre har Brynäs många forwards som bara jobbar hårt och/eller bara kan åka skridskor (generaliserade egenskaper, de är självklart bra spelare, men relativt sätt på SHL-nivå). Till råga på allt är dessa osmarta spelare ofta inne och sabbar boxplay. Tiden då en klok och alltid välpositionerad spelare som Mads Hansen spelade klockrent boxplay och lärde yngre spelare taktik är över, tänk vilken tillgång gamle Mads hade varit i dagens lag.

Forsberg 1978: Mm dumt att bryta med JD så dyr kan han väl inte vara? Stor potential i honom ju..

Wesley: Det är känt sen gammalt att Sanny är en random murvel som inte har så stor koll på hockey... Bara en vanlig tyckare som har massa onyanserade åsikter, precis som de andra 99,8% som påstår att något är genuint fel i detta lag.

Huge: Ja, domarna hade vi verkligen emot oss idag. Ett mål i röven på 5 st PP mäktade vi med. Märkligt att vi inte vinner några matcher?

......... Damerna är duktiga i alla fall...

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-10-10
mattiask: Har inte ens kollat på videon och syftar i första hand på det eviga tjatet från Brynäs sida om allt som inte berör hockey på något sätt och vis. Kolla här.

Är Brynäs en elithockeyförening eller ett jävla riksdagsparti???
Uppladdat:

500x0-blahjpg.jpg

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-10-10
Zappaholic: Jag håller med Huge, hade vi bara haft Ölund hel, då jävlar hade vi parkerat i lulezon

Zappaholic: Återgår Brynäs till att spela som förra året igen är det bud på att sluta följa laget tyvärr.

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Huge: Jag supportar Brynäs alla dagar i veckan.

Men ska jag inte kunna kritisera spelarna och ledare om De utför sitt jobb dåligt?

Är det så du menar?
Att man inte kan vara kritisk?

Eller hur tänker du?

Förklara gärna.

Vi kanske ska hålla varandra i handen och sjunga
We shell overcome.

Davey85: Rättvis seger sett till hela matchen. Mycket viktigt att vi får alla poängen idag istället för att återigen tappa.
Tycker Kilström, Ingman, Ölund, Rödda, Scott och Danielsson gör det bra idag. Danielsson spelar fysiskt, trycker avslut mot kassen och ska ha två mål egentligen.
Desch fick mer fart på sin kedja också.

Håller med helt!
Desch rivande, Ölunds finess och Brodeckis skicklighet kompletterande varandra oerhört bra. Kul att Danielsson såg ut att trivas med Rödin/Scott också, viktigt!

Herregud Brynäs. Ni kommer ta livet av mig.

Brynäsgubbe: Stör mig oerhört på att domarna dömer bort målet. Bara i SHL kan sånt hända...

Huge: "När mylingen sen slår sig för bröstet för att ha kommit på nåt som min morsa redan har räknat ut, då blir ju komiken bara än större..."

Då kanske vi ska anställa din morsa istället för MS då? Eftersom MS genomför något som din morsa redan räknat ut och jag föreslagit det för en vecka sen .

Läktarcoacherna vs kunnigt branschfolk 2-0

Lesky: Dessa fjantar i KK borde inte ens släppas in på matcherna, de dras skam över vår förening. Gång, på gång.

Var på plats i Leksand idag med kollegor. Har aldrig varit så utskämd och krossad som denna dag. Detta är den mest pinsamma tillställningen under hela min livstid. Sättet man kommer ut, sättet man åker skridskor. Har aldrig varit så besviken över en insats. Detta är vår kanske mest prestigefyllda matcher för säsongen och man försöker inte ens. Sitta där med massa leksingar och ser detta. SKÄMS BRYNÄS!!

Svensson_62: Löjligt av Stisse. Fansen accepterar vilket namn som helst om det hjälper Brynäs att vinna SM-guld.

Skitkul att företagets ägare är stor Brynäsare.

Emil9783: skandal!! Ser inte tomtarna att Rohdin väntar att domarna ska avbryta?? Fan ge dom med randiga dräkter avstängning...... var ju inte direkt som att Rohdin slängde sig över fjanten från LHC och började veva?

Känns som om Kihlström går mot sin bästa säsong.
Riktigt bra igår och hela försäsongen