1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769777 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Mattson: Nu har jag läst Anderséns kommentar. Briljant! Lysande tamejfan! Den normalt så försiktige och fåordige Niclas kommer i en helt annan dager. SÅ levererar man kritik.

”Vi har en fullt kompetent disciplinnämnd med zoologer, botaniker och vad dom kan ha för passande bakgrund, så det är klart man känner stor tilltro till dom. Och att dessutom ha en före detta domare som har granskat situationen som en gång var omåttligt populär bland spelare och ledare under alla åren han var aktiv, och som också var med och utmanade om Guldpipan varje år, men dessvärre aldrig fick den... någonsin, så känner jag mig ändå säker på att dom har fattat rätt beslut.”

vår tränare är bra klok ändå

gratis att läsa till 11:46

{7603}: Hur kan en sådant här troll INTE vara avstängd på livstid i vårat forum? Jag skämms att denna varelse tillåts skriva här inne!

{7603}:
Rätt gulligt försök till att provocera.
Men så länge som Skellefteå behöver blicka uppåt i tabellen för att se var Brynäs ligger så känner jag mig väldigt tillfreds.

Glädjande besked alla Brynäsare.
Provläs gratis till 20.09
www.gd.se/artikel/shl/efter-hjarnskakningen-kousal-narmar-sig-comeback-spelar-mot-rogle

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
VIKTOR SÖDERSTRÖM🖤❤💛

SÖDERSTRÖM!!!!!!

Vilken stöld, vilken lycka! Och i Karlstad!

Sören Persson är fan ett hot mot sporten.

Davey85: Tråkigt att du inte kan gå och titta på ditt Brynäs så ofta men du är nog en riktig supporter i alla fall.
Själv har jag följt mitt Timrå från läktarn i många,många år. När jag började gå på matcher så hade vi en kille som hette Lennart Lillstrimma Svedberg som blev utsedd som världens bästa back. Han var min ungdomsidol och nu pratar vi 45 år sedan. Brynäs hade Håkan Wickberg, Tord Lundström,Virus Lindberg, bröderna Salming som var skapliga i alla fall en.
Så nu kanske du förstår när jag pratar om lag med hockeykultur och dit hör inte Karlskrona varken med eller utan din idol Ove Molin.
Önskar dig och Brynäs ett Gott Nytt Hockey år och se nu till att ni vinner i kväll

kennys: Kan vi sluta prata om Aaron som nån patetiskt ex-pojkvän. Släpp honom!

Skrubben: Alcen är en Brynäskämpe med ett enormt hjärta för klubben . En bristvara i dag . Vill inte se han i ett annat lag. God Jul alla Brynäs vänner .

Vilken skillnad en riktigt bra målvakt och ett tydligt ledarskap kan göra. Kousal tillbaka inom någon månad förhoppningvis och därpå kryddar vi truppen med Rödin och ett nyförvärv från AHL. Inte helt orealistiskt va? Rödin har spelat ungefär hälften av matcherna för Davos, på det har han och hans fru köpt hus i Gävle. 1+1=2?

En spetsig spelare från AHL på det och vi är hemma.

mk:
Alltid lika trevligt att passera den skylten..

Ja, vilken säsong det varit så här långt.
Jag såg tidigt på hösten fram emot trippen till Gävle för matcherna mot FBK och DIF. Veckan innan resan var det verkligen nattsvart och jag funderade, för första gången, om vi skulle ställa in resan... Naturligtvis ställdes inte resan in utan det blev en härlig resa med 4 av 6 poäng.

Efter resan har det bara blivit bättre och bättre. Poängen trillar in och laget består dessutom av 10-talet spelare med anknytning till Gävle. Jockes start är smått sensationell och Bokvist fortsätter briljera på isen med den stora skillnaden att han nu får utdelning framför mål också. Att se en talang som Söderström utvecklas är också sånt som värmer.

Känns som alltid gott att vara brynäsare, men det är lättare nu än i början på säsongen 😉

Ha en riktigt God Jul alla så tar vi nya tag när julskinkan lagt sig tillrätta.

Emil9783: riktigt pinsamt.

Alcen är ingen stjärna, men han är en väldigt bra rollspelare som sliter hårt och får motståndare ur balans, samtidigt som han är duktig defensivt.

Svedberg sjönk i mina ögon nu.

Att han också kommenterar att Danielsson är gammal... Nej, det är dagisnivå.

Honken: inget mål på 11 månader så drar han till med 3 ✌️✌️✌️🖤❤️💛

{8305}: och Bjurström med 0+2 och matchens lirare!

Vuollerim: Situationen i matchen mot Rögle var helt annorlunda...Rögles back trippar med sitt ben en Luleåspelare så att han åker in i målgård och målvakt. Mål enligt regelboken.

I detta fall står bara Gunde passivt och stänger vägen för idioten Jimmie som ändå trycker på in i målgård och slutligen lägger sig på målvakten. Jimmie har alltid varit en fuskare. Att han jämför det med situationen i Rögle visar hur dum han är.

Jag förstår att folk är förbannade efter utvisningen igår. Men när man drar upp argumenten att ”motståndarna får alltid fler enkla utvisningar med sig” eller att ”domarna har en konspiration mot Brynäs” börjar jag bara sucka. Ryssen igår har ingen jävla aning om vilka lag han dömde. Tyvärr var han bara rent inkompetent, vilket båda lagen drabbades av (tyvärr för våran del i OT). Vill minnas att vi fick en väldigt billig utvisning tidigare i matchen.

Gårdagens match lämnar en otroligt besk eftersmak. Vad fan hände? Hur kan det gå till så här?

Vill iaf passa på att lyfta Rautio igen. Riktigt starkt att plocka fram en sån prestation efter allt som hänt.

Två kommentarer om matchen, Rautio var fenomenal.
Domarna var så otroligt dåliga så jag vill bara kräkas, var de köpta? Hatar de Brynäs? Vilka klappkassa fjantar.

Domarskandal och fjollan Rönnberg avgör matchen för jävligt och se. Starkt av Magnus att inte klappa till någon av dessa dårar

Sören Persson lär få en ond blick från mig nästa gång jag stöter på honom på stan!
Cmore studion är vansinniga med!
Ryska jävla DOMARJÄVEL ta din jävla ubåt hem!

Makita: Rautio har fått sina chanser i Brynäs ... och de har varit många. Han är en okej SHL-målvakt men ingenting att satsa vidare på. Karhunen är yngre och utstrålar vinnarmentalitet. Att han har 3,2% bättre räddningsprocent än Rautio den här säsongen är ju ingen nackdel heller.

Huge: Hade du suttit vid rodret hade vi väl haft kvar Esko Nokalainen i båset och lirat div.3 norra... Alla förändringar som gjorts hittills i år är förändringar som haft positiva effekter. Förändringar som folk härinne efterlyst ganska länge och som du har snäst av som trams och sandlådefasoner. Hur känns det?

munkas: Kousal har gjort 7 mål Alcen 3 de är de enda utanför 1:a kedjan som producerat flera än två mål på 20 matcher.
Detta är inte ok

Som matchen blev är man ändå nöjd över att vi lyckades kvittera. Vi har 7 matcher i rad med poäng nu va? Finns dom som har det värre.

Lindström: Men vilken skillnad i grundspelet vi ser. Helt annan struktur och energi i laget. Större trygghet också.

Morningstar:
Håller med. Och hur ser skadeläget ut på lite längre sikt för Malmö i år? Hur länge "behövs" Lundgren? Kanske blir deras backtrupp förstor en dag också..

Och sen för nästa år i BIF. Inget som säger att Berra och Golden Gun(de) blir kvar och då ser jag gärna att vi har en spelare som Lundgren i truppen.
Att hitta en ny är inte bara att peka och välja heller. Dels ska de vara fria när vi behöver spelaren, budgeten skall hållas och killen skall vilja gå hit. Så att värva en ny Lundgren görs inte bara sådär..

Lundgren spelar inte dåligt i Malmö, utan han måste ha kommit in fel här bara, kanske pressen från konkurrensen i Bif sätter sina spår?
Att gå in i första backpar där (direkt, även med ett "sargat" back-Malmö) och stå utanför här säger ju nått.
Jag antar damen är mammaledig så hon & barnet kan vara nära honom, annars har han också avståndet till familjen att bära på var dag där nere och "lyckas" i första back-par ändå.

Nä dumt att släppa honom innan vi vet vart berra/Gunde tar vägen är min åsikt.

Är det någon annan än jag som brukar kolla målen i repris och se hur motståndarfans blir besvikna på läktaren?

Kent747Socker: Grejen med Ölund är att han ser isen bra och är bra på att fördela puck. Egenskaper som är otroligt viktigt för detta laget att få in, tycker det är passningsspelet som brustit mest i denna upplaga av Brynäs. Han kan vara en stor tillgång där.

Tre mål av Calle Järnkrok i Nashvilles 5-3 seger mot LA inatt. Hoppas folk fattar hur bra han är.

Pettisbif: Du har väl haft ett trettiotal idéer och fått ett gäng rykten levererade från din så kallade källa 😂😂

Jag måste berömma Danielsson idag, har ju hackat ganska mycket på honom. Han kommer inte loss jättemycket i spelet, men idag täcker han skott, driver på mål, är i ansiktet på backarna och visar rätta viljan.

Tycker Bertilsson var extremt bra i det fysiska idag också, även Ersson valde bra situationer att vara fysisk och smälla på i.

riggen: Hans karriär i Djurgården och finalförlust med Modo -99 mot Brynäs sitter väl kvar för djupt i Petter. Han lyckas inte maskera det. Edlund är bara en pajas.

{7981}: Hoppas det finns kontrakt iaf! Både Ölund och Ikonen skulle behövas. Tycker det är konstigt om Ölund skulle tycka att han utvecklas mer på isen av att spela i en fjärdekedja i AHL än att spela i vår andrakedja.

Hedman avstängd för 3 matcher. Varför får han inte hårdare straff, när det är 154:e gången han skadar en motståndare med ett fult tilltag?

Lundgrens lån var ju en direkt effekt av Malmös skada på Mylläri igår.

Du sa väl att en byresaffär skulle ske mellan Lundgren och en forward från Malmö?

{8399}: Gillar kousal skarpt . Massa energi i den kroppen .

Jaken: Ja, jättekonstigt att Lindqvist valde FBK istf Brynäs.
Jag menar, han hade ju bara kontrakt med FBK och kunde i princip inte gå nån annanstans. Väldigt konstigt att han valde att återvända till Karlstad och FBK....

Morningstar: Brynäs har gått från en av dom sämsta kommunikationsavdelningarna till en av dom bästa. Synd bara att vi rent sportsligt gjort samma resa under det tidsspannet, fast tvärtom.

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
{8399}: Tur? Det var ju jättenära att bli utklassning i matchserien om Silfverberg hade suttit sin straff som gick i stolpen.

Huge: "Annars har vi ju mylingen och många andra kandidater härinne, som iaf TROR sig kunna sköta jobbet bättre än Sjödda och Janne"

Nja, ska väl inte sträcka mig så långt att jag tror att jag kan sköta sköta jobbet bättre. Det däremot jag och många med mig har sett och som ni strutsar missat är att BZ, Kristo och nu senast Sjödda och Janne INTE har skött sitt jobb.

Eller du kanske anser att dom skött sitt jobb och att Brynäs har gjort totalt fel? Just det, så måste det ju vara. Går man tillbaka någon månad och kollar vad du skrev så hånade du ju varenda jävel som krävde dessa personers avgång.

Men gissningsvis så har vinden redan börjat blåsa och kappan har vänt håll. Skönt att ha en kappa som vänder efter vinden när man har huvudet nedstucket i sanden förresten.

Här är ett inlägg jag skrev före säsongen... I augusti... :-)

Brynäs IF > Sv: A propósito de nada
#1905117 · bradberry 2018-08-31 21:37

Stalltips: Sjödda väck lagom till jul. Magnus Anonym tar över...

+8
Kommentera (Snabbt)

Peja: Även om Bengtzén får ta största delen av det här misslyckadet med den undermåliga sammansättningen av truppen borde man kunna sätta ett bättre försvarspel från ledarhåll.
Vikten av ett tydligt ledarskap bevisas just nu av Sveriges bästa tränare uppe i Luleå, återigen har han skapat ett topplag av en medioker trupp.

Lindström: Så jävla bitter. Vilken primadonna. Han vågade inte dyka upp i Gävle och dök inte upp igår heller. Går verkligen inte att gilla honom.

JanT: Grattis David Rautio! Avancerade väl i ”nollhållarligan” nu...

"Brynäs IF tar i dag ytterligare ett stort steg mot en framtid med vinnare på och utanför isen...". Brynäs presenterar en hållbarhetsrapport i fyrfärg och på engelska.

Tvivlar på att det finns en idrottsförening i Sverige som är lika ambitiös och hängiven när det gäller samhällsfrågor och "mjuka" värden. Nåt att vara stolt över och nåt som alla organisationer borde ta efter. Men hockeyn, då? När får vi se mervärdet för Brynäs A-lag? Eller finns det inget mervärde?

Det här är den överlägset sämsta hockeymatch jag sett - någonsin. Från båda lag ska sägas.
Herrejävlar vilken dålig ishockey det är. Urdåligt tempo, patetiskt passningsspel från båda lag. Noll uppstyrt spel från båda lag.
Alltså jag skulle bli otroligt förvånad om inte dessa två lag blir sist och näst sist OM de fortsätter med samma lag fram till slutet av säsongen. Visserligen har Mora flertalet skador - men ändå.

Skulle Mora ställa ut busschaffisen, 2 fyllon ur klacken en morakniv och ett paket knäckebröd så skulle dom dominera mot oss i PP..

Erika Grahm satte ett hattrick mot MODO ikväll och Brynäs vann äntligen.

Det finns därmed hopp om att Brynäs ska ha ett hockeylag i högsta serien även nästa säsong :-)