1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769885 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SEMIFINAL
pjåtor: Grattis! Tycker själv att Frölunda är ett överskattad lag. Bästa laget vann!

Sv: Final
{8212}: NYP MIG I ARMEN!!!!!!!

Utan Bertil och Fälth

Honken: gänget!
Uppladdat:

500x0-img_1717.jpg

Stibe: fick tag på dyra blocketbiljetter men nu är man iaf på plats och på rätt sektion (M)! Min gamle mor är också på besök. Men lyckades lura med henne på hockeyn ;p blir hennes första match!

Zappaholic: För oss finns det två lägen. Antingen så spelar vi lite balanserat och förlitar oss på våra snabba spelvändningar eller så kör vi så det ryker med hög press, vilket skulle öppna oss bakåt. Jag röstar ändå på det senare alternativet. Jag hoppas att vi kör med hög press och trasar sönder Fusklundas uppspel. Lyckas man med det och får fast dem i egen zon så kommer publiken att tystna rätt snart vilket är viktigt. Sedan verkar det som att det första målet är väldigt avgörande i den här matchserien. Så ett Jensenmål efter 27 sekunder vore en bra start ;-)

Men oavsett hur det går ikväll så kommer jag att lyfta på hatten och tacka Brynäs för en väl genomförd säsong.

Skickat detta till SHL

I gårdagen match mellan Brynäs och Frölunda åkte Linus Ölund på en en tackling som tog i huvudet. Linus kunde inte fullfölja matchen. Varför är detta inte matchstraff? Frölunda spelaren hoppar in i tacklingen och träffar klart och tydligt huvudet!
Sedan i samband med Clarks 2-0 mål så ser man att Jusso Ikonen åker på en solklar Sleewfoot framför målet. Detta borde också gå vidare till disciplinnämnden då det kan jämföras med den avstängning som Jimmie Ericsson åkte på tidigare denna säsong. På repriserna ser man klart och tydligt att Frölundaspelaren använder både ben och armar för att fälla Ikonen baklänges. "Tacklingen" innebär hög skaderisk vilket borde resultera i ca 2 matchers avstängning. Nedan hittar ni en länk som visar situationen eftersom ni inte verkar vara kapabla att kolla upp saker och ting själva när det gäller Frölunda

Det var allt jag hade att säga om den matchen. Men som ni kanske vet så åkte även Bertilsson på en hjärnskakning i matchen innan då man än en gång klart och tydligt ser att Frölundaspelarens armbåge tar i huvudet.

Skärpning!

Länk: twitter.com/twittigrarna/status/852261623968518144

rafalski: Hallå forumet.

Bland det skönaste som finns är känslan av ”Vi mot världen” som infinner sig i slutspelstider…

Här är några nycklar som jag ser inför avgörandet:

Saker att bygga vidare på:
1. Felix gör en riktigt bra match och frånsett att han tog allt så såg han lugn och stabil ut. Ska vi göra en bra bortamatch så måste spelarna lita på att Felix tar ”rätt” skott annars vinner vi helt enkelt inte.
2. Zaborsky med tvillingarna såg vassa ut. Här finns nog ännu mer att ta ut hoppas jag och de har en förmåga att lyfta ner spelet i Frölundas zon vilket blir viktigt på fredag.
3. Clark har varit vass hela slutspelet och nu är även Lindblom där han ska vara dvs fenomenal! Jensen är fortfarande inte riktigt i fullt slag men får väl plocka fram det mot HV. Denna kedja är vårt vapen och måste förstås vinna sin match på fredag.
4. Bra att Ersson fick lite extra istid och chans att brösta upp sig lite. Han växte under matchen vilket kan visa sig viktigt på fredag.
5. Som flera påpekat så var Zanetti grymt bra igår och jag tyckte även att han stod upp bra sist i Götet. Han har verkligen tagit chansen och växt med uppgiften.

Saker att hantera på plats:
Överleva 2:a perioden blir förmodligen Brynäs utmaning. Vi har blivit manglade i denna period och i princip inte haft ork att spela anfallshockey i 3:e. Jag hoppas att man anpassar spelet en smula och jag skulle vilja se följande korrigeringar i andra perioden:
- Värdera bättre mellan presspel och att boxa ut. Ett hårt presspel sliter oerhört och lyckas det inte finns det ofta spelare rena. Gör värdering ungefär som i PK dvs sätt press på alla dåliga pass etc men annars spela blad mot blad och ligg på insidan.
- Lita på Felix/målis och låt dom ta ”rätt” skott. Detta ligger också i linje med f g punkt med disciplinerat försvarsspel så ska vi kunna hålla borta bra skottlägen bättre.
- Har du som back inget bra passningsalternativ och pressen är hård, slå hellre icing än ge problemet till en lagkompis. En stor del av målen kommer efter pucktapp. Laget är på väg framåt går ur markering och om det vänder i det läget så blir vi mycket sårbara.
- Alltså fokus på enkelt och rakt spel, kanske med någon variant där en sån som Zaborsky, Paille (och Alcén har det visat sig…) tjuvar på ”icing-puckar”.
- Man kan förstås tycka att vi inte borde anpassa spelet i en period. Men jag tycker att det visat sig att det är Frölunda som förlorar när vi gör ändringar och att dom har svårt att göra förändring under match.

Oddsen skulle öka avsevärt till vår fördel om vi kan få in endera Fälth eller Bertilsson förstås.

Dämpat i Cmore studion ikväll. Tråkigt att förstöra festen men Dahlin fyller 17!!

Har hört att Lasse Kronér och Glenn Hysén ska döma kvällens match.

Hade varit kul om Kopparjimmie kunnat fixa ihop en video med alla situationer och jämföra olika utvisningar från denna matchserien.

Pigalle: Håller med om Zab, den killen ska vi förlänga med! Han visar redan enorm karaktär och mycket skills även ifall han varit borta i 5 (!) månader!

Peja: Precis min tanke också. Klart som fan att Stålbergs armbåge inte är otur. Han ser Berra långt i förväg och tar tilfället i akt när han vet att Berra inte har sett honom. STOR skandal om detta inte anmäls i efterhand.

Vem anmäler Stålberg?

{2064}: Felix borde ha kastat sig som Gustafsson gjorde vid tvillingens utvisning.

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Gör dom reklam för en BILJÄVEL under en tyst minut?!?!

mk: Jag gillar Meln och när vi pratar trackreord. Vad har Bulan vunnit?

Även fast vi är kvar i slutspelet och har 2-2 i matcher mot VF så är man spänd på nästa säsongs lag! Kommer Rödin, Scott eller Andersen? Någon som har hört några rykten?
Tycker man skall behålla 4 kedjan Öhlund, Boqvist Asklöf. Låta dessa blomma ut. De har verkligen gjort det bra!

Bratwursten : Ja det är konstigt för i match 2 och 3 var dom lyriska efter Frölundas dominans men efter Brynäs dominans igår (ja Brynäs dominerade period 2 och 3) så är det i princip knäpptyst vet ej om det har att göra med terrorattacken i fredags men det verkar som dom flesta är smygfrölundaiter!

Sen hoppas jag verkligen att domarna märker att det är 2 lag på banan i morgon och inte en jävla internmatch med Frölunda dom dömer!!! Domarnivån är åt helvete och det måste till en ordentlig utredning om detta!

Det verkar vara ett himla tryck på biljettförsäljningen. Bara ett fåtal platser kvar på ordinarie sektioner. Endast i skybaren det finns gott om platser just nu.

Brynäsgubbe:
Studio Brynäs levererar! Sänder 11 på måndag!

rafalski: Ganska lågt att ge dig på mig bara för jag råkade svara Huge. Du skrev enbart för att provocera. Blandar in mitt yrke, skriver farbror "polis" lite lagom nedlåtande.

Det är jag och mina kollegor som synts på olika bilder i tidningar och tv. Det är jag och mina kollegor som hjälpt till att skrapa upp människor delade i tre delar. Blir jävligt förbannad när du börjar grina om mitt yrke.

Här skriver jag som privatperson och inget annat. Ska det vara så jävla svårt att förstå??

Skriv överhuvdtaget inte till mig.

Tack

rafalski: Tagga ner njut av segern istället för att kasta sand! Serien lever igen

Davey85: Det är dags för Bulan att stuva om lite och COACHA laget. Att bara rulla på med kedjorna och ha samma formationer hela tiden gör det för lätt för Rönnbäret att matcha sitt lag.
Bänka båda tvillingarna. In med Zab och Johnsson. Flytta Jensen och stoppa in Blomman eller Ölund som center i första.

Jag tycker Zaborsky ska få ett år till jag. Han har ju för tusan inte fått en ärlig chans denna säsong med sin långvariga skada och hans referenser är ju inte dåliga.

Pigalle: Håller med, vill inte se Westerholmarna på ett tag nu. In med Asklöf som visar lite vilja och går rakt på mål!

Pigalle: Westerholmarna spelar för sig själva verkar det som, så jävla lama, när de ska byta småglider de. Sen enda gångerna de pucklar på någon är när "brodern" åker på en smäll.

Sv: A proposito de nada
KalleTeodor m.fl: Tack alla för era svar - låter väl som att Sundlöv KAN va rätt man - sen får vi se vilken tränare det blir, ska ju stämma där också. Ja avdankade o feta otränade kanadicker har vi sett nog av - usel scouting i många år. Tyvärr räcker väl inte ENBART egna, bra unga produkter, man måste krydda upp med nån BRA, typ Mora's Bailey e. dyl - men inte ha ett helt gäng medelmåttor m hög lön! Jaja, vi får se om vi syns i högsta divisionen inom 2-3 år? Bara att hoppas. Känns sorgligt om HockeySverige ska flyttas än mer söderut, Växjö,Karlskrona,Rögle mfl istf gamla norr-klassiker. LYCKA TILL mot SillaStryparna! :-)

Sv: A proposito de nada
Inga NHL-spelare i OS. Där tappade den turneringen väldigt mycket intresse. Vad fasen ska Kanada och USA ställa upp med för lag?

Och Wennerholm: "Det blir inga NHL-spelare i OS i Sydkorea nästa vinter. Men jag hade nästan ställt in mig på det och kan tycka att det bara är bra."

Vem är förvånad? #jävlatomte

Nu verkar allt klart för comeback! Undrar om han får några minuter imorgon. Beror nog lite på hur matchbilden ser ut.

{7225}: Hur länge ska du envisas med att skriva ditt namn efter varje inlägg?

Pettisbif: I Mora går ryktet att Collinton är klar för Brynäs..... Vill så gärna ha honom istället för swingers-Roger:)

Peja: Nej, Ollas kan gott stanna i Läxand. Det är ju "laget i hans hjärta"...

Inkazar: Vi kan ju fråga Clark vad han tycker? :)

Vi ses i Scandinavium gubbar !!!!

Tror Serneke avgör efter 12 minuter. Han har varit bra idag.

Sv: MATCHTRÅDEN
Honken: hittade det
Uppladdat:

500x0-img_2083.png

Nu kan äntligen Niklas Persson ta av sitt lösskägg!

TobiasR: klasskillnad när man får SPELA ishockey...

Johan1234: Du får gärna hänga här och diskutera. Tror ingen ifrågasätter att det är ett öppet forum. Du kan dock inte räkna med så mycket objektivitet och opartiskhet. Det är ju ett brynäsforum och här är vi partiska, take it or leave it.

Vi är enögda också, glöm inte det.

Ibland kan jag bli avundsjuk på fans som inte är så inbitna fans, dom hade tagit en sådan här förlust med en axelryckning istället för att som en annan bli Vansinnig, besviken, ledsen deprimerad, hatisk och inte kunna tänka på något annat än denna pissförlust för jag vet att majoriteten här inne inklusive mig själv att när klockan ringer i morgon bitti vaknar (efter att grubblat sig till sömns om man ens somnar) förbannad och vet att man är förbannad resten av dagen!
Fan!

Jag hoppas verkligen Bulan sågar domarens insatts efter matchen. Det är ju helt jävla patetiskt att LHC får göra vad fan de vill utan åtgärd .

Snackade precis med min något överförfriskade Brynäs kompis o han va så glad så glad!! Om 7 dagar sitter vi i Manchester o snackar hockey! Och tipset e väl att Bif e kvar medans Frölunda e väck! Å
Då sa jag lycka till!!

Mike.F

Jaaaaaaaaas!!!! Bertil din jävla GUD!!!!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!

Jaaaaaa! Så ska en k*k r*nkas....

{5915}: Tydligen är det ok att mata slag i skallen på nån som ligger ner men drar man hjälmen av nån ja då jävlar ska man ut...

{5915}: "Särskilt Lindblom ser ut att vantrivas med den hårdhänta uppvaktning vid varje sargduell"
Man frågar sig hur han skall överleva i NHL då....
Efter jätten Bertilsson så tycker jag Kilas får alldeles för lite beröm. Han har varit riktigt, riktigt bra under slutspelet.

{7225}: Leksand nollade av Mora... Avdelning "det kunde ha varit värre":..

{7800}: Nej!
Rautio och Sandström årets guldmålvakter!

Lindbäck och Rautio nästa års guldmålvakter!

Zab nära comeback enligt GD!