1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769867 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
KulaShaker:
Sett NHL-tonight och Järnkrok levererade två flipp assists varav Ekholm stänkte upp den ena i krysset, riktigt kul att se. Bucklan till Gävle vi vill se!

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben:
Perfekt med tre månaders träning av försvarsspelet...

modomille: kan inte förstå att alla är så poängstirrande, gunder var grym är grym och förblir grym gör aldrig ett fel väldigt sällan ivf så att ens uttala sig om honom är bara konstigt

Clarence: Jag tittar igenom din historik och finner en hel del visdomsord. Så här skrev du när transferfönstret stängde i februari:

" T Rodrigues använder ett språkbruk man förvisso måste ta avstånd ifrån. Andemeningen i hans och J Karlssons inlägg är dock i huvudsak värda att ställa sig bakom. Det finns inga seriösa toppambitioner hos Brynäs ledning även fast de försöker påskina det verbalt. Då snålar man inte på det här viset, i synnerhet inte när det finns behov av nya spelare. Sen om inga pengar finns så ok, men prata då inte vitt och brett om att vara med i toppracet i vare sig serie eller slutspel. Med nuvarande slitna och åderlåtna trupp kommer vi inte att komma långt i mars."

Som sagt, fortsätt med dina visdomsord.

Erik Broman till Almtuna, kul! Hoppas att han utvecklas bra och kommer tillbaka ngn dag!

Liljewall är ju en äkta Bengtzén värvning! En kille som passar perfekt in i Bengtzéns lagbygge, karaktär, hårt jobbande m.m.
Det är ju exakt detta som Bengtzén menat med Bofors anda!
Brynäs bredd inför nästa säsong, förutsatt att våra juniorer utvecklas, ser ruggigt bra ut! Kommer vara oerhört jobbiga att möta! Får man in en spelare i Rödin-klass så är detta är väldigt starkt lag!

Kent747Socker:Bra värvning, både på och på sidan av isen. En riktig karaktär som kommer visa vägen på match och träning.
Öhlund och Boqvist ska ju uppåt till 1a eller 2a kedjan med så skills fyller Brynäs på med från laget.

Börjar ni hylla Pudas nu med efter han lämnat haha parodi=)

Brynäslegenden: Både Madhawk och GD har källor på att det är klart.

Applåder till Honken som avslöjade detta redan i fredags.

Anders Berg: Ersson har en fysisk närvaro som Brynäs backsida kan må bra utav att ha tillgång till, med tanke på längd och vikt och spelstil på flertalet av de andra backarna.

munkas: Ja, BZ fick verkligen ut maximalt av laget den här säsongen, både resultat och spelmässigt. Han räknar nog kallt med något liknande nästa säsong. Vi har sett det straffa sig förut. Förlängningar till höger och vänster, nöjd och belåten med skapliga målvakter, mätt och belåten. Varningsklockorna ringer i horisonten.

Jag fattar inte tänket här!!??

Ska man splittra ett samspelt lag där spelarna har köpt spelidén och lyckats djävligt bra med det. Även de junior som kommit in har kunnat anpassa sig till spelidén fort.
Då ska alltså BZ skicka iväg spelare som har gjort det bra med orden " Vi vill inte förlänga med dig, trots att du gjorde det riktigt bra, så tror vi att det bara var tur att du lyckades så bra" Vi ska ta in andra spelare att chansa med istället.....

Och som någon annan har sagt, jämför inte gångna säsongen med 2012.

{7981}: Nog om Boqvist nu. Hur ser det ut på målvaktsfronten för oss nästa säsong?

HitTheLights: Om forwardsuppsättningen sammantaget levererar är det en fungerande lagdel, oavsett hur bra eller dåligt enskilda spelare presterar. Samma sak för HV. De hade många forwards som av olika orsaker (skador, dålig form) inte levererade men sammantaget fungerade deras forwardsuppsättning.

Här är målvakternas räddningsprocent i finalspelet. (HV's siffror i parantes)
Match #1: 83,87% (92,59%)
Match #2: 87,50% (90,62%
Match #3: 91,89% (85,19%)
Match #4: 77,78% (88,24%)
Match #5: 100,00% (92,00%)
Match #6: 84,38% (91,43%)
Match #7: 94,87% (96,67%)

Dvs 3 av 7 finaler där Brynäs målvakter var över 87,50%. Hur man kan tycka att det är en fungerande lagdel fattar jag inte. Men vi tycker som sagt olika.

honken21: Rautio/Sandström vs monstret, Fasth mfl i bäst av 7 matcher... tack för kaffet.

Peja: Jag säger inte att Brynäs ska satsa på Sandström före Lindbäck, utan jag menar att valet är inte självskrivet.

Bara det faktum att Sandström tjänar 200 000 kr/mån mindre än Lindbäck är en faktor det definitivt ska tas hänsyn till. En annan är att Lindbäck inte var den supermålvakt i Rögle som många brynäsare vill få det till. Han gjorde många superräddningar, men samtidigt en hel del rejäla grodor också. Statistiskt var han sämre än t.ex. Rautio.

Åter igen. Jag tar inte parti åt något håll egentligen. Vilket val än Pecka och Bengtzén gör kommer jag känna mig trygg med. Jag vill bara nyansera debatten i målvaktsfrågan.

Peja: Man ska komma ihåg att Växjö har många riktigt tunga tapp också. Av någon märklig anledning kollar folk bara på vilka spelare som kommer in och inte vilka som lämnar under silly season. Brynäs har förlängt med många viktiga kuggar under säsongen, vilket gör att stommen och en stor del av spetsen redan är satt.

När hade Brynäs en så här bra trupp redan innan silly season börjat?

ellis: Helt otroligt. Hur Brynäs än vänder och vrider på sig står de med rumpan bar enligt dig 😂😂

Brynäsgubbe: Bra! In med stabilare spelare. Kommer inte sakna deras gnäll heller...

Sv: Final
mustigahjalmar: Mailade just det till Uffe Bodin; att så länge Robert Pettersson skriver för dem kommer jag inte gå in på Hockeysverige.se något mer.

{5915}: Konstigt att han ändrat bildtexten sen en timme tillbaka. Nu står det bara "Tackar o bockar för denna sesse".
Hej på er förresten. Har lurkat runt här i flera år, men inte registrerat mig förrän nu :)

Det sjuka är att man inte blir förvånad över debattklimatet i det här landet längre. En spelare berättar för media vad motståndarna vid enstaka tillfällen sagt på isen under finalserien och då tror folk att HV-spelarna har varit ett gäng snälla pojkar genom finalserien, medan brynässpelarna har betett sig som svin. Än värre är att folk får för sig att Brynäs som förening står för mobbing pga detta.

Det kanske vore lämpligt att få till en hyfsad nyanserad bild av det hela innan man tar fram motorsågen.

Per HApps: Men orka du oxå!

Blomqvist sa ju att har någon sagt så är det inte bra.

Han kommenterade också att det var " fjantigt" att gå ut i media med det. Förmodligen då nivån på trash talk kanske är någonstans där... Ok eller inte? Förmodligen inte utifrån samhällets normer. Men är det ett givande och tagande på isen så är det ju lätt att någon kliver över gränsen...Försök inte inbilla någon att stygga Brynäsare åkt och dragit sig med påhopp medan välkammade HV-spelare chockat tittat på för att sedan gå till fröken och skvallra... Det är naturligtvis påhopp åt båda håll.

Vill åter understryka att Blomqvist aldrig försvarat något verbalt påhopp på Söderström. Tvärtom har fördömt ett ev sådant. Det han vände sig emot var att man går till media med det...

Peja:

Du har en poäng i det men tycker ändå nånstans att man går över gränsen när man hånar någons handikapp eller exempelvis hudfärg. Speciellt till en 20-åring. Nu kan det mycket väl vara så att HV-spelare har sagt liknande saker och det är minst lika illa.
Men men skitsamma, jag kanske överreagerar. Fick bara tillbaka vissa minnen från när LHC-fansen skrek en massa skit om att Stefan Liv inte hade en mamma osv i den finalen.

Har sett många SM-finaler i mitt liv men detta var den absolut den bästa jag har sett.
Jag sa det (till en vän) innan slutspelet började att om det är något annat lag jag kan möjligtvis kan unna ett guld förutom HV så är det Brynäs. Dels för att jag gillar Bulan, er kapten men inte minst er offensiva hockey. Sen att ni slog ut Silverköping gjorde ju inte mitt liv sämre direkt :)

Där bröt man ihop fullkomligt efter att ha sett intervjun med Bulan, brukar ALDRIG gråta men nu brast det en gång för alla! Otröstlig!

Chris11: Osmakligt att leta enskilda syndabockar nu bara för att få ut sin frustration.

En kollektiv mentalt svag insats i PP när vi väl fick chansen. Med perspektiv så har ju laget gjort en fantastisk säsong.

Dessutom ekonomisk livsviktig...

Grattis till Silvret Brynäs!!!!

mattiask: Jag tycker helt tvärtom. När jag kom 2008 så tyckte jag nivån ofta var lägre. Speciellt under match. Just av den orsaken drog jag mig ofta för att skriva inlägg. Fick ofta stå ut med personliga påhopp och otrevligheter. Under bara det senaste året tycker jag nivån höjts avsevärt. Mycket tack vare bra moderering.

Som jag varit inne på tidigare, tycker jag man får ha viss förståelse för att känslorna svämmar över under matcher. Speciellt nu under ett gastkramande slutspel.

Men men, vi upplever nog bara situationen helt olika. Vilket så klart är helt okey!

{7225}: Tror du missar poängen här, Tommy blev så stött att han avslutade sitt konto. Du tycker att du inte skrivit något dumt men uppenbarligen upplevde han det så. Jag har själv väldigt svårt att uppfatta tonen i mycket som du skriver.

{7225}: lycka till ikväll.

Steenm: Idag var alla bra i Brynäs, +++++ till samtliga.

Ni lyckliga Gävlar som har biljett till på torsdag se nu till att maximera klappandet och hejandet och göra allt för att bära fram laget.

Jag såg gulden 99 och 12 bärgas live så jag kan leva med att se 17 på TV...

Bratwursten : Pilut skriker i riktning mot Brynäs bås. Tycker det är matchstraff.

Slår mig hur lätt man bara anpassar sig till verkligheten och inte förstår fullt ut. Läge att stanna upp lite nu. FINAL, 2-2 i matcher. Vilket jäkla läge vi har att ta SM-guld. Imorgon kommer jag försöka njuta lite. :-)

Horace76c: Känns som att det inte är ett maximerat system, men alla trogna säsongskortsinnehavare har ju biljetter till alla matcher, det är viktigast att den biten fungerar, tycker jag. Förhoppningsvis får strulet fler att köpa säsongskort framöver. Då kommer lägstanivån på publiksiffrorna att höjas.

Brynäsgubbe: rinner ur händerna? Det är 2-2 i matcher, läget är samma som innan matchserien, eller som efter match två. Nu är det bäst av 3 matcher som gäller. Jag förstår inte hur många av er kan pendla så mycket i tilltron till laget, det är ju aldrig enkelt att vinna. 2-2 i matcher är ett bra utgångsläge, särskilt eftersom Brynäs redan har visat att man kan vinna i Jönköping. Det finns inte på kartan att laget ska råka ut för perversa domslut två matcher i rad.

Sv: Jensen igen
Jag stänger tråden"Jensen igen". Sluta starta nya trådar!

Vet inte om någon sagt detta men Kinnarpsspöket är besegrat👍🏻😀

Hade Kilas åkt ut där så hade jag suttit i häktet i morgon!!!

Kilström!!! F.Ö.R.L.Ä.N.G.

Att inte nån jävel sänker dvärgfanskapet Tedenby snacka om drogad ser helt sjuk ut

Oavsett hur det går i den här finalserien så är jag SJUKT jävla stolt över detta laget och vara brynäsare (det är man oavsett) vilken jävla resa dom har gjort den här säsongen! Tänk tillbaka:
Januarisvackan!
Våran tilltänkta målspruta Zab borta i stort sett hela säsongen!
Alla jävla skador!
Allt fulspel vi mött i slutspelet med huvudtacklingar med hjärnskakningar som följd som domarna och nämnd blundat för men brynäs klagar inte utan biter ihop och bara kör!
WOW WOW WOW!!!

{7225}: Det kommer att bli hela vägen till game 7 i Jerusalem. Genom ödets ironi så kommer HV tvingas ställa sin oprövade backup målvakt i kassen i den matchen. Vi vinner och vi får tillbaka guldet HV stal från oss 95 😊😉

Sv: Stämning!
Huge: Jag har aldrig stått i mål och tänker heller aldrig ställa mig där men är ändå av den åsikten att Felix bör ta HVs 2-2. Det är en touch men den är så pass långt från mål. Jag har sett andra målvakter klara liknande skott. Jag tror inte Felix är nöjd med sin insats på det skottet heller.

Stämning!
Så förbannat skön seger ikväll! Är alldeles för uppspelt för att somna, så tänkte att jag lika gärna kan regga ett konto & skriva av mig lite tankar.

Jag vill börja med att lyfta på hatten & ge cred till ståplats, grymt bra jobbat över hela säsongen!

Något som dock MÅSTE utvecklas för att ta nästa steg & öka stämningen i arenan ännu ett snäpp är att försöka få med sittplats mer i ramsorna, (lättare sagt än gjort, jag vet) men tänkte komma med några tips som ni får göra vad ni vill med.

Jag tycker att ni åtminstånde borde försöka få igång en växelramsa mellan Ståplats - sittplats per period. Då antingen med "Ni på sittplats är ni klara" alt. GAVLERINKEN är ni klara!? (som jag tycker skulle klinga mycket bättre samt blir lite originellt)

Till exempel var det ett jättebra initiativ att början 1 perioden av dagens match med "NI PÅ SITTPLATS!?" det borde göras varje match för att få igång de som faktiskt vill bidra från sittplats.
Det stora felet här är (precis som 90% av tillfällena den ramsan körs) är att klacken drar igång "alla vi som älskar Brynäs klappa nu" den ramsan är allt annat än en stämningshöjare...

I min värld skulle det vara 10 resor bättre att försöka få igång någon växelramsa likt "Kom igen Brynäs - Kom igen Brynäs" (underläge/dålig spel) alt. "Brynäs IF Är Dom Bästa - Heja Heja Heja Brynäs" (vid ledning) även om trycket i ramsan förmodligen kommer att blekna relativt fort så kommer i alla fall topparna bli högre, sen kan klacken fortsätta ramsan själv när det dör ut på sittplats.

Ber om ursäkt om jag postat det här i fel tråd, i så fall får någon gärna posta inlägget där det hör hemma.

Väl mött, Tom Bissett ;)

{6984}: Vi skall inte gå för att skada, såklart inte och inte filma heller.

Vet inte vad som skrivits angående Rasmus Dahlin och hans uttagning till landslaget. Ge mig styrka säger jag bara. Talang absolut, landslagsklass nej.
Spelar med huvudet under armen på tok för ofta. Media som gjort denna uttagning. Oseriöst. Avgå Grönborg

Visst, att spela gentlemannahockey är väl beundransvärt i sig, men jag skulle mycket hellre se ett mycket mer vårdslöst och elakt spel nu när reglerna tillåter det. Vansinne att match efter match ta emot huvudtacklingar utan att ge tillbaka och dela ut några med.

Zappaholic: finns ingenting att ens fundera på att diskutera.. det är ett solklart matchstraff! 😡

Bara jag som FORTFARANDE är grymt revanschsugen efter den snöpliga förlusten 95? Särskilt med tanke på vem som står i deras bås...

Huge: Mr Facit i hand slår till igen. Hur såg det ut när hans inlägg skrevs?

Nackdelen med att vara otroligt passionerad och bo i en trappuppgång med icke hockeyintresserade pensionärer är att man får gå omkring och knacka på för att be om ursäkt för allt oväsen under gårdagskvällen. :D

Sv: SEMIFINAL
Brynäsgubbe:

Grattis!! Vilken laginsats!!! Krossa HV nu också!

4 kvar!
Uppladdat:

500x0-img_9231.jpg