1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769897 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MATCHTRÅDEN
Knappast förvånande att Brynäs vinner. Lyckas få backarna i LHC att se väldigt nervösa ut, vilket både 1:a och 3:e målet visar då det är pucktapp likt Jensens(?) när LHC gör 1-1 målet Spelar bara Brynäs på LHC:s misstag ska man inte kunna tappa denna serie, vilket denna match delvis visar då känslan var att Brynäs bara behövde spela OK för att vinna. LHC påminner allt för mycket om det man såg i början av säsongen för att detta ska gå att vända.

Det stora minuset är dock domarna. Att man ska tillåta mer i slutspel med gruff osv köper jag men att man börjar släppa solklara trippings köper jag inte, speciellt när det är 1min kvar och fegheten hindrar dem från att blåsa. Fanns någon situation i 1:a perioden där Brynässpelaren fälls mitt framför ögonen på domaren som man valde att fria...Att man sedan låter Brynäs byta mv vid icing är ett underbetyg utan dess like. Brukar vara fruktansvärt noggranna att spelare inte försöker byta då.

Förlusten är absolut inte domarnas fel, snarare vår förmåga att spela svårt och ge bort pucken i egenzon. Att denna match slutar med totalt 6 min utvisningar är komiskt. Ni får gärna rätta mig om jag har fel och är för färgad.

För att nyansera, Morgan är verkligen kass åt båda håll ikväll. Hoppas han och hans gäng steppar upp och dömer på båda håll matchen igenom.

Älska Brynäs.

bradberry: I Gavlerinken blir det ofta bäst tryck när man kör retro-grejer. Jag tycker att introt är mycket bra men det vore ännu bättre om de malde på med gamla bilder istället för massa loggor under själva sången. Särskilt några bilder på Wille Löfqvist och Noppa skulle vara fint.

{6984}: japp Jensen spelar. Men ja tror inte vi får reda på så mycket från träningen mer än det Mansson ser. Mycket hysch hysch nu.

Men positiv nyhet: "nytt" intro!

Forsberg 1978: Underbar lördag! Skål mina Brynäs vänner ❤️❤️❤️

Underbart lär sova rätt gött inatt👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Sv: A proposito de nada
Qvarre: Tackar, tackar!!
Önskar en vinst ikväll, behövs inga andra "presenter"....
Tack, än en gång....😎⛳️🏌

Bratwursten : Årets räddning av Felix? Makalöst bra gjort.

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Inkazar: blir less om det är hånberg faktiskt..

Huge: Det är lite dåligt wi-fi här i Gavlerinken så har svårt att hänga med på HS. Hur ser matchen ut på 377?

Forsberg 1978: Så jävla kul för Ikonen! Han är verkligen värd en kasse. Tycker han varit kanon sen han kom och riktigt bra i PP. Fortsätt ta avslut nu👍🏻

Zappaholic: bertil inne igen

Angående nästa säsong känner jag så här:
Det absolut viktigaste är att vi får en bra tränare och en bra målvakt. Givetvis är det bra om vi får lika många lyckoträffar på utespelarna som denna säsong, men får vi in en Lindbäck/Svedberg i kassen kommr det betyda oerhört mycket mer än vad ett par utespelare kommer göra.

Den såg man inte komma!😀 Kanske har Brynäs scoutat honom och högg honom tidigt innan budgivningarna satte igång?

Khk gjorde nyss 6-1 mot sixfingers! 👏

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
{6984}: Ingen aning faktiskt. Tror inte han är en guldmålvakt men det börjar bli lite larvigt när många verkligen anstränger sig för att leta fel och blundar när han gör något bra.

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Du gillar vissa ord. Nyanserat. Var ligger det nyanserade i att ta fram ett litet urval statistik för att påvisa den bild man vill? Snarare väldigt onyanserat om du frågar mig.

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Mannberg är så jävla klen. Det är det mest negativa. Vinner aldrig en kamp. Inget spel- eller målsinne. Dock är han ju snabb och ettrig men förstår att de flesta hellre ser Alcén. Det gör jag också.

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Åslin får alltså fyra matchers avstängning. Ofattbart. Detta bevisar bara att diskussionen angående vilka tacklingar som är rena och orena börjar gå käpprakt åt helvete.
Bara att inse att vi börjar komma närmare och närmare damhockeyn om denna nivå ska hållas.

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
{7225}: Dessutom vill inte Paille ha någon banderoll. Det får vi respektera.

Paille är på plats på träningen idag!

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
{7853}: Grymt viktigt för Felix att komma upp med några riktigt viktiga räddningar. Matchavgörande

Felix avslutar ändå bra. Kommer in iskall till en match där Örebro jagar och har momentum och får svåra lägen emot sig.

{7800}: blir så förbannad när man ser sånt där. Ser ut som han får en huvudtackling och blir rejält skadad, sen när domaren blåser så flyger han upp och kan spela i bytet efter. Fyfan jävla nolla

Chris11: Jag fick Rödinvibbar av Ölunds mål. Grymt bra första period. Bara att komma ut i samma stil och stänga den här matchen.

Vad fan äter Ölund egentligen? Vad har hänt med pojken?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Jag har följt den här ständigt återkommande "debatten" om nivån på inläggen och har en fundering. Varför måste man krydda sina inlägg med olika epitet? Går det att föra sin åsikt utan att förminska andra. Oavsett om den man riktar sitt inlägg till har gjort det.??

Jag trodde, eller i alla fall tror mig veta att flera av skribenterna är vuxna människor men när man läser så funderar man verkligen.

Att sitta och skriva e massa dynga för att "ge tillbaka" gör en inte ett dugg bättre än den som inte varit självkritiska nog att ge fan i att skriva dynga.

Vill vi ha en sån nivå på HS? En plats där man hoppar på andra och kallar dem både det ena och det andra?

Ett exempel på detta är att skriva en "förklaring" och i samma inlägg kalla andra för "okunniga". Detta ger en direkt bild på att skribenten tycker sig veta bättre än andra men visar inget konkret mer än egna spekulationer. Sånt gör folk förbannade och då sjunker nivån direkt.

Vad tycker ni att jag ska göra som moderator? För det kommer anmälningar titt som tätt. Om jag stänger av Bull så måste jag även stänga av Bill..plus några till. Är det en sån miljö ni vill föra era diskussioner i?

Det finns ETT väldigt enkelt sätt att föra en diskussion på här och jag blir mörkrädd över att jag ens måste komma in och påminna er.

Visa respekt mot varandra!

Powerfade//Moderator

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Tack Rögle! 🙏 Nollar Färjestad i back-to-back!

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Boqvist är värd 6 mål ikväll. Ruskigt bra ikväll.

Sv: Deadline

Sv: Matchtråd. Dif-Brynäs 14 feb 2017
Skrubben: Han har alltså bättre... win-Rautio...

Badum-tishh...

Sv: Laguppställning djurgårn brynäs
Steenm: vilken jävla värvning av Bz JJ var alltså!!!

Jag är övertygad om att Bulan mördat någon eller liknande och Mannberg vet om det. Finns ingen annan förklaring.

Steenm: sådär ja pojkjävel!! Carlsson!!! Förläng nu!!

Asklöf väger typ 14 kilo men han kör stenhårt i närkamperna. Tacklar och vinner puckar.

Match ikväll kom igen nu alla "muntergökar" tänk positivt eller ge upp !?

Dacke, något nytt från din källa?
Pettisbif, något nytt från din källa?

Brynäsgubbe: ja fast ärligt talat är inte du så dålig på de heller:

"Det här ryktet är ju påhittat på det här forumet. Rätt löjligt."

Onödigt att kalla fans som är engagerade och gillar att spekulera i rykten för löjliga.

{2064}: Det enda man kan säga med säkerhet är att vi nog inte ligger i framkant vad gäller att bedöma, diagnostisera och behandla skador. Det kan möjligen finnas nåt Afrikanskt hockeylag med nån tondöv och blind medicinman som skjuter sämre från höften än vårat team men det vette fan...

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Sjukt härlig insats ikväll! Vi vinner samtliga perioder och gör äntligen en bra match sett över 60 minuter!

+ till den "mentalt oförstörda" juniorkedjan (ännu en gång) och farten på grillorna hos samtliga hemmalirare idag.

Tack för underhållningen!

En mycket intressant artikel om vår Bäckström!

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Hejsan! Åkte ner på matchen igår och mår som ni kan förstå förträffligt idag. Men jag är inte här för att strö salt i såren utan jag vill ge en stor eloge till Brynäsklacken som var bättre igår än någonsin tidigare JAG varit på plats. Måste ju ha varit tungt för dem under stora delar av matchen, särskilt sista perren, men de höll igång på ett jäkla bra sätt. I allt mörker finns det ändå någon liten ljusglimt.

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
Ut med snacket om Bertil nu för helvete!!!! Förkyld? Up my ass!!! Retar mig så överjävligt på detta mörkande...

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
{7225}: Håller med. Tycker man ska kritisera Brynäs för att satsa på en spelare som inte är redo. Dom hänger ut honom. Inte bra för hans karriär. Inte bra för Brynäs säsong.

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Dags att öka Rautios matchfrekvens. Han har helt enkelt visat sig vara mer stabil än Sandström.

Pallar inte missa top 6. Skulle vara ett sånt jävla antiklimax när man vet vad detta laget kan.

{7225}: hedman hade inte tvekat att avsluta Nörstebös karriär om han hade varit i Pailles tröja mot Frölunda. Är det en karaktär vi vill ha på svenska hockeyrinkar?

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Tre poäng. Trots kriminellt dåliga domare.
Hoppas att folket i Gävle orkar masa
sig till Gavlerinken på lördag. Då det
är en viktig streckmatch.

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Äääääääääääääntligen!!!!!!
Riktigt bra andra och fullt rättvis reducering. Formen på väg tillbaka, fattas bara mer effektivitet. Nu jobbar vi ner dom och vänder i sista....