1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769903 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Mot Saik Saik
pekka85: Är väl en styrka att inte gräva ner sig som många av oss andra gör (mig själv inkluderad), jag känner inte Zappa, Lejonkräk eller Huge men kan lova att dom mår lika piss som oss andra efter förlust och skitspel, dock så har vissa styrkan att inte gräva ner sig alltför djupt. Till syvende och sist så mår ju spelarna i Brynäs IF mest skit efter en förlust!

För något år sen var jag arg som ett åskmoln efter en förlust men insåg att det går fan inte längre, att Brynäs förlorar en match ska inte påverka mitt jobb eller min familj pga att jag är sur eller bitter. Det hjälper iaf mig att tänka att, "om jag mår dåligt, hur fan mår grabbarna i laget".

Trevlig helg, alla Brynäsvänner. Vi "snackar" mer på torsdag då Indians står för motståndet ✌️✌️✌️

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Absolut finns det moderatorer här. Vi kommer dock inte styra det fria ordet så länge diskussionerna håller sig inom ramarna för vad som är tillåtet (Se forumreglerna). Du är välkommen att höra av dig till mig powerfade eller Peja om du ytterligare vill diskutera modereringen på forumet !

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Inkazar: härligt. Bulan har läst på HS :-)

pjåtor: Ja vi får hoppas Oscars fru repar sig, när sådant här händer så är idrotten ingenting. Jag vet själv hur det är att ha / haft dom närmsta i denna förbannade sjukdomen!
Styrka till Möllers!

Skrubben:
Vill inte ha några nya. Vill ha Westerholmers.

Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Vet ej om denna redan länkats här men jag kan bara hålla med. Thorell vet verkligen hur man firar en seger!
Kan fan inte sluta skratta! :)

Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Vi kan väl vända på frågan lite också och fundera på om det är så oreserverat angeläget att ha Berglund kvar ytterligare säsong/er. Även om en hel del jobb på spelarfronten återstår tycker jag Bengtzén är på väg att forma ett lovande lag även inför nästa säsong. Ett material som fler än Bulan nog skulle kunna förvalta till nåt bra då också.

Detta lovar gott inför framtiden😀

m.stats.swehockey.se/Game/Events/303647

Sådärja, då har man köpt biljett till både matchen på fredag och lördag. Blir en hockeyhelg detta. Först Karlstad sen Gävle dagen efter. Skål!

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 3/12-2016
pjåtor: Ja så jävla gött nu kan man fortsättaatt kolla på hockeylördag helt avslappnad😀👍🏻

Tack Brynäs ni förgyller kvällen! Skål!

Lindström: Du har väl sett hur Bulan vill att Brynäs forecheckar? Genom hög fart så att man kan vända hemåt snabbt om man blir överspelad i press. Tacklar du blir du stillastående...

För er som inte har GD plus, så kan jag meddela lite från bloggen idag. Det blir samma lag mot Växjö som mot SAIK, förutom att Felix står i kassen.

Sedan verkar Granis rehab gått fortare än planerat. Idag tränade han hela passet med laget, dock med röd tröja. Om han kan spela nästa vecka återstår att se, men jag tror inte det är omöjligt.

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Vad hände med den spännande nyheten på sätraåsen?? Det har ju varit mängder med twittrar och små hints från personer inom Brynäs om att något stort är på gång. Var det bara ett stort organiserat prank från alla inblandade eller? Mycket märkligt.

Aivis Kalniņš (följs av Sanny Lindström) en Free agent KHL analyst, Credentialed Dinamo Riga Beat Writer - Former writer for THW and LWOS, som inte har koll på svensk media (frågade han på twitter) skrev

Expect Bud Holloway to sign with Brynas

jag tar allt jag hittar xD

LINDBÄCK komsi komsi!

Det vore sista pusselbiten för att hoppet om guld verkligen ska finnas där.

Fyfan vad gött det vore.

Bratwursten : Jensen uppges vara nära nytt 2-årskontrakt.

bifhjärta: Hoppas Jensen och Westerholmarna står på tur!

Sv: Anders Lindbäck - Vara eller inte vara
Lika viktigt som det är att ta tillvara på våra unga talanger, tycker jag det är att ge utrymme för gamla Brynäsare komma hem. Lindbäck kan vara en långsiktig lösning för oss, även om han presterar riktigt bra. Presterar Felix bra så försvinner han.

Alltid varit ett fan av storvuxna målvakter. Det här vore något.

Sv: Rögle - Brynäs 2016-11-26
Alltså ja gillar Patrik som kommentator. Han är en av dom bättre efter toppen

Ser ofta matcher med honom då inte Brynäs spelar just pga av att han kommenterar. Han är alltid jävligt påläst, kunnig och dessutom en otrolig inlevelse, dessutom inte brydd på att ge kritik till vare sig lag eller domare.

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
Underbart att ha en spelare som Blomqvist i laget, jag lyfter på hatten!

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
JAAAAAAAAAAAAAA GUNDE!!!! Jag älskar detta laget!!!!

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Sjukt vilken bredd vi har i laget. Snart har vi TIO(!) spelare som gjort över 10 poäng. Leksand och Djurgården har inte en enda spelare över 10 poäng! Vi tar det igen: mer än halva vårt lag har producerat riktigt bra!
Den här säsongen kan verkligen alla kedjor producera.
Minns förra säsongen när man hela tiden väntade på att förstakedjan skulle bytas in för att se mål, i år sitter man lugn i båten och väntar på att någon av våra fyra kedjor ska kliva fram!

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Måste säga att Sandström känns stabilt idag. Är inte lika nervös när han står längre!

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
Tack Brynäs för 3 enkla på födelsedagen. Sambon köpte Brynäshalsduk till mig också. Bra kväll.

Hur kan KHK ligga i toppen av tabellen? Brynäs gör en riktigt dålig match men vinner ändå emot KHK som är helt sämst.

Brynäsgubbe: Fan vilket drag på rinken i kväll!! Underbar match, Gunderson är Gud, kul för Felix och Thorell idag. Alla felfria nu blir det xxx 🍾🍾😍

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12-11-16
I Gävle sen torsdag
Här ska det drickas till ett plusresultat i årsredovisningen!

Sv: Leksand IF - Brynäs IF 10/11 - 2016
Slå ett getöga på poängligan:
1. Lindblom 16 p på 15 matcher
2. Paille 15 p på 15 matcher
3. Ponthus 13 p på 15 matcher
4. Jensen 13 p på 14 matcher
5. Clark 12 p på 15 matcher
6. Pathrik 10 p på 15 matcher
7. Johnson 10 p på 15 matcher

Vi har alltså sju forwards som ligger på ett poängsnitt på över 0,66p/match.
Och då har vi sparkapital i Zaborsky som är skadad.
Sedan har vi även Gunde och Pudas som jag tror kommer göra många poäng framöver.

Senast vi hade såhär bred trupp var .... Aldrig under 2000-talet?
2014 hade vi 5 forwards över 30p, nu har vi 8 potentiella 30+are.

Peja:
Wännström var ju fullkompligt klappkass senast han var i Brynäs. Mannberg tillför ju faktiskt något med sin speed. Visst Wänna kankse platsar nu, men när tåget gick förra gången gjorde han det definitivt inte.

Sv: Brynäs - Hv71
{7225}: En grym talang är han inte. Han är 19 år och har 88 i räddningsprocent och ligger på plats 14 i målvaktsligan. Man kan väl säga att han är en talang. Punkt. Nu måste han dock snart sluta göra tavlor. De galna ingripanden han gjorde i slutet på förra året (Örebro borta, Frölunda hemma, Djurgården hemma) och i början på detta (Leksand hemma, Karlskrona borta m fl) hör säkert ihop med hans mentala status. Låt oss hoppas att han blir starkare där och får göra några fantastiska matcher. Robin Rahm var också en talang. Han fick precis sparken från ett bottenlag i Allsvenskan. Med enbart talang kommer man bara till en viss gräns.

Det här var för dig Wille ❤

{7225}: jag var kritisk och less på Sundlöv innan han slutade det erkänner jag men jag tar på mig dumstruten och erkänner att han e fan duktig på att sätta ihop lag ..och vilka spelare han hittat genom åren bill Greg tvillingarna mfl mfl ...Hoppas khk spöar Frölunda ikväll

Brynäslegenden: Borde fan vara över 6000..Wille och löning.

mattiask: När nu Wille gått bort och ska hedras i Gavlerinken så tycker man ju att enbart det i sig borde ha aktiverat fingertoppskänslan hos ansvariga på CMore. Oavsett om det handlar om logistiska problem där man ev inte hinner flytta utrustningen i tid eller att man resonerat utifrån intressevärdet i det matcher man tvingats välja mellan, så känns det hela svårförståeligt.
Stryk en av TRE tennissändningar, där man ändå är inne i grundomgångarna.
Alt stryk fotbollsmatchen mellan GIF Sundsvall och IFK Göteborg som är sportsligt och spänningsmässigt ointressant och där man rimligtvis borde ha tid att flytta sändningsutrustningen för att hinna sända från Gävle, om DET nu är problemet.
Till sist och utan att vara speciellt konspiratoriskt lagd: nån som på allvar tror att man i samma läge hade lyft ut en match där Djurgården eller AIK tänkt hedra en gammal ikon på samma sätt som Brynäs nu kommer att göra?
Morsning....

Imorgon vill jag se Gunderson börja leverera i powerplay!!

Sv: #BIFFBK
Huge: Att ha fel är inte pinsamt, att skriva en novell varje gång det inträffar för att försöka förklara saken kan däremot uppfattas som pinsamt.

Sv: #BIFFBK
JAAAAAAAAAAAAAAA VÄCK MIG INTE!!!!

Sv: RIP Wille Löfqvist
{7057}: En legendar har lämnat oss! Vila i frid Wille!

Sv: Stefan Bengtzén - The next episode...
Wille Löfqvist död. Jävligt mörk helg för oss brynäsare. Vila i frid, din legend.

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22
Pettisbif: Ja det är säkert Rautios fel att Johnson drar en passning i bakhuvudet på Kilas så Forssell får friläge.
Det är säkert Rautios fel att Gunde/PoW krockar och ger Malmö ett 3mot1-läge och han först gör en kanonräddning men Thure slår in pucken i stort sett öppet mål.

Malmös andra mål = flippucken från blå är till att börja med 3 spelare som åker igenom skottfältet samtidigt som den touchar på en spelare. Rautios fel?

Anser att Rautio inte behöver ta på sig ett enda mål igår. Malmös 1-2 ser billigt ut, absolut. Men då tycker väl ni andra också att Nihlstorp får ta på sig Pailles första mål när Granis med solklar hög klubba styr ner pucken och Paille kan slå in den i öppet att Nihlstorp har en för dålig position.

Nu räcker det tamejfan. Skyll inte allt på målvakterna utan syna istället SMÅ detaljer i försvarsspelet som gör att vi släpper in ofantligt billiga mål.

Inkazar: Elias Fälth på Twitter nyss:

"Lång, tung och frustrerande tid ser äntligen ut att börja gå mot sitt slut. Nya steg till veckan 😅
#brynäsif "

Sv: Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
Skönt att Zaborsky fick göra mål. Man såg att en tyngd lättade från hans axlar. Hoppas vi får se många fler nu!

Lindblom är fan i klass med Crosby runt sargkanterna. Han kommer ALLTID ut med pucken. Han står som en jävla ekstubbe.

Vilken jävla kung han är Paille snacka om att dominera så jävla grym!!!!!!!

Inkazar: Din beskrivning av Bulans coaching stämmer inte. Han är en mycket aktivare coach än "alla ska spela lika mycket" som du försöker göra gällande. Om fjärdekedjan fixar offensiv tekning byts den alltid ut, och han är väldigt angelägen om att få in Gunde-Bertil vid offensiva tek.

Sv: Växjö-Brynäs 20161015 MATCHTRÅD
Rautio är vår förstemålvakt. Han är otroligt stabil tycker jag och Inger ett lugn för utespelarna. När Felix står så är man väldigt orolig. Speciellt skott utifrån, då släpper han in 8/10.

Skön seger och en stark laginsats. Bertilsson outstanding ikväll igen. Nu vill jag se Rautio som förstakeeper framöver.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA VILKEN JÄVLA INSATS IDAG!!
Rautio grym
Paille klass
Bertil bäst
JJ fantastisk
Gunde stabil
Zanetti ser bättre o bättre ut
Clark o Johnson äntligen mål!

Älskar Brynäs!!

Berra måste vara bäst i världen på "lobbrensningarna".

Nu glömmer vi Leksandsmatchen och går vidare! Vi får komma ihåg att Brynässpelarna också är människor som kan bli tagna av stundens allvar. Man såg enoooormt tydligt igår att nerverna var utanpå tröjorna hos samtliga spelare.

Riktigt tråkigt. Jag har sörjt enormt mycket idag. Det gör fan ont i kroppen på riktigt att se oss torska på detta sätt. Men samtidigt tycker jag att vi alla ska dra vårt strå till stacken och inte göra denna smäll större än vad den egentligen är. Det är nu man som en riktig supporter går på matchen mot Rögle och stöttar laget till seger. Dom "supportrar" som gick på sin första match för säsongen igår och sedan tänker att "det här var ju inte roligt. Nu kommer det dröja länge innan jag går på nästa match". Dom har jag ingen respekt för överhuvudtaget.