1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771431 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
havre: Idag hoppas jag på SSK och Björklöven

Om det nu är så oerhört ofattbart att Ölund missat att se domaren i tid så är det jävligt mycket mer ofattbart att ett gäng vuxna människor som har betalt för att leka experter inte kan komma med likvärdiga bedömningar, trots att de kan veva samma sekvens om och om igen innan de tar ett beslut.

{5647}: Vad tror du är farligast, om en människa åker in i en annan människa eller om en bil åker in en människa?

Givetvis var det klantigt gjort av Ölund men alla fattar väl att det var en olyckshändelse? Ingen blev skadad, ingen brydde sig under matchen. Gå vidare och fokusera på riktiga regelbrott istället för det här tramset.

3 matcher är dessutom sånt som rena rama överfall brukar generera i vilket bara förstärker bilden av hur knäpp den här avstängningen är.

{5647}: Men SSK får fribiljett från en situation som man ser är värre?

SuneMangs: Tycker Brynäs gör en av säsongens bästa matcher igår. Laget satt ihop väldigt bra och försvarsspelet var flera nivåer bättre än tidigare.

Laget ser mycket mer strukturerat och samspelt ut. Flera av mina orosmoln har börjat suddats ut även om man inte ska dra för stora växlar. Nybro är verkligen inget dåligt lag. Tycker Nybro spelar bättre än förväntat.

SuneMangs: "Clara håller aldrig i ett slutspel" "Med Benn på isen åker vi i kvarten" "Kelleher kladdar för mycket med pucken" "Bänka Tyler x2"

Finns många härliga quotes här inne

J-S: Vad fan är detta?? En crosschecking i ansiktet är tydligen ok. Jävla randiga sopor!

Mäktigt och ett fint kvitto på Brynäs verksamhet på ungdoms sidan

Från GD:
Brynäs har rätt till 3,75 miljoner kronor när Theo Lindstein blir NHL-spelare efter hela sin juniortid i Brynäs.

SuneMangs: Yes fast det resonemanget är inte relevant här.
Kan bli en lång och tuff vår, man vill inte stå där i match 6 i finalen mot ssk med underläge 3-2 i April med Clara skadad och ställa in Corau för första gången på 1.5 månad.

Jävla klagade av er... vi möter ett lag där vi vinner enkelt utan att behöva anstränga oss så mycket... 2 st skit matcher men vi har vinster från båda... bättre spara på krafterna till nästa omgång... vinst är vinst oavsett hur det ser ut... 52 matcher i grund serien och ni klagar än.. det är fan omöjligt att göra er nöjd?! Att ni inte skäms på er .... börja tro att ni är inte brynäs fans ?? Bara några griniga kärringar.. 50 plus som sover dåligt och behöver klaga på allt o alla ....... haha lägg ner nu för helvete

2 av 2 möjliga utan att vi behöver anstränga oss utöver det vanliga, det tackar vi för.
Spelet är långt ifrån glimrande men det är också Nybros sätt att spela. De spelar smart, kompakt och med mycket spelförstörande moment. Går inte att jämföra kvalité mellan de olika kvartsfinalerna.
Nu väntar nästa utmaning, att stänga matchserien i ett ÖVERGNÄLLIGT Liljas arena. Ett gnäll som Tommy Samuelsson verkar anammat till fullo.

Berge: BIK käkade fullständigt upp SSK i 3e.

Horace76c: Karlskoga vinner

Mickesgolf: Sjukt att Petersson fortfarande spelar efter att han verkar dött åtminstone två gånger på isen idag.

Det räcker med att vinna.. Tar vi nästa också så ligger det press på Nybro i hemmamatcherna och det kommer passa oss utmärkt..

{10491}: Fan vår 3e kedja är riktigt jävla bra. Tror de kommer producera bäst i hela slutspelet

Har inte missat en enda match i år och idag just har vägföreningen bokat in ett årsmöte kl 16 som tydligen måste hållas hemma hos oss. Vad är det för jäkla sätt? Folk har ingen skam i kroppen.

{10071}: Håller med, lustigt hur olika vi upplever saker, Fredrik är nästan för ödmjuk, men kunnig och inte ute efter att få 'klick' som de flesta andra.

Oerhört mer värd att lyssna på än ex.vis de som bara har ett mantra' kötta på, blablabla'

{10491}: Radiosporten var mycket bättre när programledarna fick välja musik själva.
Hade kompisar då som var totalt ointresserade av sport men lyssnade på Radiosporten pga musiken.

Ungarna fattar inte ett smack av vad vi pratar om..
Satan vad gammal man känner sig🙂

parks: Hatar verkligen nuvarande system. Tycker inte man ska kunna vara så klappkassa som Oskarshamn varit den här säsongen och ändå ha chans att hålla sig kvar. Lätt att säga som Brynäsare nu kanske men jumbon i SHL borde åka ur direkt och vinnaren i HA borde gå upp direkt.

modomille: "Har nog aldrig sett en grupp människor bli så upprörda över ett harmlöst påstående som ni blir."

Jag känner mig inte upprörd.

"'Cause they say two thousand zero zero
Party over, oops out of time
So tonight I'm gonna party like it's 1999"
Uppladdat:

500x0-1999.jpeg

När jag ska söka trovärdig information med objektiva källor så har jag slutat Googla och kollar direkt i MoDo-boken istället. Pravda!

Sigge:

Vilket ”insatt folk i branschen” har konstaterat att allsvenskan är rekordsvag”?

Jag har inte sett en enda källa på detta?

Förresten är det bara fimpen som är Djurgårdare i den podden. Resten håller på helt andra lag.

Talar för att allsvenskan håller hög klass i år:

• lagens trupper innehåller väldigt många starka namn. Går inte ens att jämföra med tidigare år

• Femtefemmans analys

• antalet storsatsande lag (Brynäs, AIK, SSK, Djurgården, Björklöven)

• starka mittenlag (Mora, Karlskoga, Nybro)

Talar för att allsvenskan är rekordsvag:

• Modosupportrar tycker så, för att Modo inte längre spelar där.

• Löst snack om att ”alla experter” också säger det. Vilka de här experterna är verkar dock ingen riktigt veta. Svartvadet? JFK? Modomille?

{5647}: Det är lite komiskt när ni modoiter kommer in här och bedömer årets säsong i HA som svagare än tidigare… Faktum är att flertalet klubbar satsade mer än någonsin inför årets säsong.

Att en klubb som Löven sen misslyckats, det är väl deras problem? Dom fick behålla precis allt och stärkte laget ytterligare inför säsongen.

Vi Brynäsare blev även ”varnade” av er modoiter hur otroligt tuff HA skulle bli. En onsdag i november nere i Västervik skulle absolut inte bli någon dans på rosor..

Jag tycker nog vi hanterat första året i HA helt OK. Vi har inte vunnit något än. Samtidigt har jag svårt att se vilket lag som ska kunna hota oss över 7 matcher..

Däremot är SHL en enda stor räddningsplanka i år. Jag , mer flera, hade Modo solklart i botten av tabellen inför säsongen. Men lag som IKO, Rögle, HV, Örebro har ju underpresterat rejält så grattis till SHL platsen.

Berge: Aj aj, Johannes. Nu har du säkert sårat nån modoit som kommer vara härinne och försvara Modo i tre dygn, för Modo är alltid bäst, ofelbara och har alltid allt emot sig o s v, o s v...

Jämför man vår säsong i HA med hv71s så är det ingen jätte skillnad.

Hv hade 4 poäng mer, 2 förluster mindre 10 F 2 öt f, de gjorde 10 mål mindre och hade 9 insläppta mål färre än oss.

Vill påstå att vi inte haft en dålig grundserie, om man hyllade hvs till skyarna.
Speciellt när vi hade ca 3-5 matcher med fulltrupp i grundserien.

Horace76c: Det bästa för Brynäs är väl ändå om Björklöven faktiskt slutar på 6:e platsen.

Då tar vi (väl?) vinnaren av Nybro - Kalmar, som kan sluta hur som helst (inte säker på att Nybro tar det lika enkelt som andra verkar tro, Kalmar har ändå 3-1 på Nybro den här säsongen), medan AIK får det tuffa valet att välja mellan Karlskoga (bör ta Almtuna enkelt), Löven och Mora (i nuläget, om jag fattat systemet med val av motståndare rätt).

Om AIK väljer Karlskoga så har SSK kvar att välja antingen Mora eller Löven, vilket innebär att DIF får det som blir över av dessa två. Otroligt bra kvartsfinaler för vår del. Allt detta är med nuvarande tabell in mind. DIF kan mycket väl sluta trea också, men det förändrar inte allt för mycket. Förstaplatsen är otroligt mycket värd just nu känner jag.

Brynäsgubbe: Vinnade lag blir vinnade lag för att de vinner matcher där de spelar som en påse skit. Vinnande lag är lag som vinner matcherna som betyder något. Hur många sm-guld av alla finaler saik var i vann de?

SDHLtränaren Filip Eriksson är klar för kommande två säsonger enl Brynäs hemsida.
Uppladdat:

500x0-brynas-sdhlcoach.jpg

Anders Berg: Vi vet.

Peja: Har man förväntningar på en produktion a’ la Kubrick eller Tarantino kommer man bli djupt besviken. Redaktören är alltså en gävlekille som driver ett företag med sin sambo.

Lemp: Tärnström, Kopacka, Ölund, Vesel, Robertsson och Lindstein vore jag bekväm med att förlänga kontrakten med, de kan vara med i antingen HA eller SHL nästa säsong, men vilka roller de får skulle naturligtvis variera.

Egentligen skulle man kunna signa Kristers Steinbergs också. Han skulle kunna bli kvar som tvåa i HA eller som (kanske utlånad till HA) trea i SHL.

Jag hoppas mycket på Coreau under återstående delen av säsongen. Om han gör succé skulle han kunna bli den målvakt som man äntligen bygger kontinuitet kring på mv-positionen. Clara lär ju inte bli kvar oavsett.

Europas bästa back, det kan jag hålla med Alcen om en kväll som denna❤️ Super-Berra❤️

Har spelat sitt spel sen starten, när svensk hockey slutar vara fysisk så är ändå Berra där och står upp för den fysiska delen!

Värdig hyllning. En av våra största i modern tid helt klart 🙌

pjåtor: Laget som var oslagbart när man var ung, Nya tider, men ser inget som Ni inte klarar, att få välja motstånd är nog nyckeln. Vi ses i finserien i höst o då ska vi stoppa Hedbergs svit på 15 raka , eller vad det var.

Äskar Er Stor Lycka Till i vår

Mora vinner med 2-0 mot SSK. Seriesegern är därmed säkrad.

Fint att se blomman stå upp för corren iaf 💪🏽

Vet inte om någon har lagt upp denna. Djoos hade jag inte räknat med pga kontraktet nästa år.

Davey85: Håller med, Armalis tappar det ju fullständigt och delar ut en feg idiotgrej. Borde vara säsongens längsta avstängning på ingång.

Zappaholic: helt klart. Tror och hoppas ni går upp. SHL känns rätt beige utan Brynäs.

Oink ut och Brynäs upp!

J-S: Nu är det bara SSK som har en högst teoretisk chans att gå om oss.

Men eftersom som SSK spelar på SHL-nivå (visst var det så något ljushuvud uttryckte det) och vårt kära BIF på en högst alldaglig HA-nivå (med gamnacke-mått mätt) så lär väl de där 14 poängen och 20 plusmålen vara inhämtade i ett nafs (läs 5 matcher) med tanke på det kvalificerade motstånd vi har kvar att möta.......

Skämt åsido - grymt jobbat!!!!

Erat: 100 poäng!!!!

Ojoj vad man äger ajk

BIF Kungen: Inte bara idag skulle jag säga. Han har slitit som ett djur hela säsongen, men fått lite halvtaskig utdelning. Vår absolut viktigaste forward över hela banan i min mening.

HitTheLights: Vid underläge och behov av en extra timeout kommer pyroshowen.

Peja: Tycker Eero Savilahti är anmärkningsvärd den här säsongen.
Gjort 2-3 säsonger med Nybro i hockeyettan efter ha kommit från finska andraligan.
Gör nu sitt första år på HA-nivå och snittar nästan 1pinne per match, vilket är högre än hans säsonger i Hockeyettan.

Davey85: Abris skrev: ” Av böterna framgår också att Kopacka är ett av säsongens värvningsfynd. Böterna baseras på hans månadslön som ligger strax under 45 000 kronor.”

För övrigt var Sannys blogg om vidskeplighet/ritualer riktigt rolig läsning. T ex en soelare fick inte sin turplats i bussen - då stod han hela fyratimmars resan för att inte drabbas av otur. En annan kille skulle alltid äta en risifrutti på givet klockslag innan bortamatch - fick sluta med det eftersom han brukade ställa matklockan på ringning och det väckte övriga spelare i bussen, en målvakt tog med plocken hem ”för att ta ett snack med den” o s v o s v 😂

{5647}: Jag tycker det är talande i sig att man som utomstående inte kan prata om Djurgårdens uppenbara skadeproblematik då som nu utan att ni Modoiter hamnar i försvarsställning och måste påpeka att ni minsann var störst, vackrast och bäst. Det har skett några gånger nu..

Som grabbarna i Rinkside påpekade i senaste podden måste Djurgården analysera och försöka förstå varför de ständigt drabbas av så många skador. Om de kan få bukt på skadehelvetet tror jag att de har goda chanser att gå upp i SHL.

Bättre tryck på hemmastå de senaste matcherna och ser att en hel del gamla KK-grabbar är på plats igen. Hoppas att det inte är ett tillfälligt besök. Röststarkt några matcher i rad nu.

Anders Berg: Säg det till Oskarshamn.

Skämt åsido, skulle vi gå upp till nästa säsong så får man ju utgå från att först klara det första året, sedan därefter etablera sig som ett slutspelslag innan man börjar med guldaspirationer. Din ambition om guld varje år är fin, men det finns ju en verklighet att förhålla sig till med.