1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771896 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Grym spaning, Cannata vore klockren!
Får vi chans att värva honom så vore det en no-brainer!

Huge: ” Och lek med tanken att Lindbäck hade släppt in målen mot Mora igår på samma sätt som Clara gjorde, då denne inte hann över i sina båda sidledsförflyttningar.
Vilket liv det då hade varit om långsam, dåligt spelsinne osv.
Nu var det Clara som inte "hann över" och rädda, ändå inte ett ljud från de vanliga Limpanhatarna.”

Fast det som supportrarna är trött på är väl att Lindbäck räddar 0/10 sådana, medan Clara räddar 5/10 sådana lägen. Säger ju sig självt..

Fan otroligt! Rödda blir både slashad och hakad i sitt friläge, ingen åtgärd, sen åker vi direkt på en stället. Kassa jävla domare.

Lunkan: "Nu när Brynäs tagit beslutet kommer magistern tycka att det är helt rätt. Kappan vänder som vanligt efter vinden...."

Märklig slutsats.
Hur kan det vara kappvändande om jag hela tiden haft inställningen att yrkesmännen med insikt och kunskap är bäst lämpade att ta så korrekta beslut som möjligt?
Nu har yrkesmännen agerat och då utgår jag således från att dom också har tagit ett korrekt beslut. Svårare är det väl inte.
Vilket inte hindrar mig från att tycka att kritiken mot Lindbäck har varit överdriven och vad som dessutom i huvudsak ligger bakom beslutet är svårt att veta.
Lindbäcks egna och kortfattade kommentar i GD tyder lite på att man inte har varit 100% överens om att gå skilda vägar.
Om Brattströmryktet nu stämmer och denne blir ersättare samtidigt som Clara inte kan försvinna till FBK, så känns det som att det inte bara har varit de rent sportsliga prestationerna som legat bakom beslutet utan andra saker som också har vägt in.
För som många redan är inne på: varför ersätta Lindbäck med nåt som isf framstår som minst lika osäkert?
Kan tänka mig att det är personliga saker utanför hockeyn som också har spelat in i beslutet, där de sportsliga sakerna inte har varit lika avgörande, även om dom förstås också har spelat in.
Jag menar, om Alcen nu hade ansett att Lindbäck verkligen varit så katastrofal under en längre tid och som det påstås härinne, då borde han väl för länge sen ha hittat en ersättare tycker man.
Min känsla är att Limpan velat fortsätta men att Alcen nu, pga både sportsliga och personliga/sociala saker, anser sig ha kommit till vägs ände efter att ha gett honom tillräckligt många chanser att komma tillbaka till normal nivå.

SuneMangs: Den målvakt Alcén värvar kommer förmodligen avgöra Brynäs serietillhörighet nästa säsong. Skaplig press på sportchefen.

Så då var äktenskapet mellan Lindbäck och Brynäs till sist över. Skönt för bägge parter då det inte blivit som någon av oss önskat. Ville verkligen att Anders skulle få ett fint avslut på sin karriär och leverera, men att bli profet i sin egen hemstad är inte något man bara blir. Anders har, som vi alla vet, inte varit tillräckligt bra och det är egentligen tragiskt att hans Brynäskarriär skulle behöva sluta så här.

Säga vad man vill om Anders och hans insatser i Brynäströjan, men han är en Brynäsare, en av oss. Önskar honom allt gott och en trevlig pension, för han lär väl lägga av nu?

Ser fram emot att se vilken målvakt som presenteras de kommande dagarna! För man sparkar inte Lindbäck utan att ha något nytt klart.

Jan Grismöbel: och tror han har 10+ nu i stats och enbart vart inne på 2 mål bakåt. Tror även båda målen bakåt är när han spelat BP.

Sjukt också att ha 10+ med 8 poäng när han inte ens spelar PP.

Tigerhjärta: Trodde också Limpan skulle fixa HA, att förra säsongen kanske till och med var nåt jävla blackout-år som han inte kom ut ur.

Jag kritiserar inte Alcén för att han gick med Limpan, men jag anser att han måste fixa situationen. Relativt snabbt nu.

xxx BIF xxx: Det är inte Alcéns jobb att värva ihop ett lag som är bra på pappret. Det är hans jobb att värva ihop ett lag som presterar på isen. Minns en likadan diskussion om förra säsongens lag som du minsann tyckte var bra ihopvärvat av Alcén.

Brynäs har antagligen både den dyraste och sämsta målvaksuppsättningen i HA, antagligen hade man även det i SHL förra säsongen. Det är skandalöst dåligt sportcheferi och det visar på att det är Alcéns beslutsfattande - och inte de ekonomiska förutsättningarna- som är problemet.

mattias - 74: Hej och god fortsättning!
Om jag vore SC och hade problem med en av mina två anställda medarbetare som arbetar som MV; en mycket utsatt roll vad gäller massmedia och sociala medier så skulle jag bakom kulisserna jobba STENHÅRT på en lösning men utåt inte hänga ut min anställde på något sätt. INTE ALLS.
Skulle inte mumla något om ”ersätta min anställde, titta på ersättare för min anställde” o s v förrän det är HELT KLART med vem som ersätter denne.

*MAN SKA ALDRIG TUTA INNAN MAN KÖR!!!*
Har jag lärt mig i affärsvärlden.

Samsung: Glöm inte att Brynäs och Alcén är Lindbäcks arbetsgivare. Man har ett arbetsgivaransvar att stötta sina anställda även i motgång, där ju Lindbäck i allra högsta grad befinner sig nu. Den dagen Lindbäck lämnar klubben kan man däremot uttrycka sig annorlunda...

Erat: Silfverberg lär ju vara klar oavsett om vi spelar i SHL eller HA. Spelar vi i SHL kanske vi kan locka hem Lindblom, Carlsson och Söderström också. Dom alla skulle må bra av en omstart.

Tror det blir svårare med Boqvist, tror inte han känner sig klar där borta.

Lindstein med på topp tio listan av Gamescore under dag fyra av JVM 👏🏻👏🏻👏🏻

Inte lika bra som när han låg etta efter dag 1, men ändå imponerande.
Uppladdat:

500x0-img5989.jpeg

Horace76c: Ölund åker på en tackling efter avblåsning där han inte ens hade varit tacklingsbar om spelet inte varit avblåst, men på något sätt fattar inte Robin Jacobsson eller någon annan domare att det är en solklar utvisning.

Auchinleck: Lindstein inblandad igen...

Svensson_62:Sitter och tittar på Sverige Tyskland,
Innan match sa en av kommentarerna att det var mycket gult och blått på läktarna men även några tillresta Brynäs fans enligt halsdukarna.🇸🇪-🇩🇪
😂🤣😅

Forsberg 1978: Vilket jävla mål!! Påminner om en viss Bedard!

Mycket folk (nästan fullt gissar jag som är på plats) och bra stämning med hejaramsor även i paus. Hockeykultur! Och bra intervju med Sjödda i paus. Samt fin konståkningsuppvisning i pausen.
Även goda groggar och kall öl i Sky Bar.
Höjdarkväll⭐️

Peja: Märkligt att 5 inte åker ut där när han är ryggsäck på Scott både länge och väl

Peja: Tycker generellt att vi fått dåligt betalt från domarna i många matcher när vi tryckt på länge i anfallszonen. Många hakningar och fasthållningar som man blundar för.

Clara ikväll...

J-S: Dessutom bäst Game score bland samtliga spelare i hela turneringen första matchdagen!
Uppladdat:

500x0-ef745f58-f440-49f5-83d7-95526a06d7f1.jpeg

J-S: Bra, vi behöver en rutinerad 2:e keeper.

#33: God Jul 🎄

Ove Myling: För er som gillar siffror och fakta, snarare än subjektiva åsikter så finns nu Hockeylabbet som podd.
(Nu är det ett gäng som drar på sig skygglapparna)
Angående Brynäs målvakter och övriga spelet i sin korthet, jag citerar:
A - ”Målvaktssidan har pekats ut som Brynäs svaga punkt, är den det?”
B - ”Ja det är väl den svaga punkten i och med att laget i övrigt ser väldigt bra ut i underliggande siffror”.

BIF Kungen: Ska inte stackarn få hålla nollan idag heller

Vem var det som sa att Kopacka inte kan passa?

Anders Berg: ” Emil Forslund lånas in till MIF Redhawks. Säger en del om marknaden just nu.”

Emil Forslund med 1+2 efter halva matchen spelad😅

J-S:
"Wiken brinner för Dif" jävlar där fick du mig, vad kan gå fel?

Peja: Samtidigt har väl den enda riktiga plattmatchen mot någon toppkonkurrent bara varit hemmamatchen mot SSK. I övriga matcher har vi ju ändå spelat allt från bra till godkänt. Plumpen mot VIK hemma var sur, men inget uselt spel per se.

Det ska bli intressant att se om SSK och DIF kan fortsätta vara starka och placera sig högt i ligan. Formsvackor drabbar ju alla lag förr eller senare.

Tror att Brynäs kommer avgå från seriespelet som segrare tämligen komfortabelt (speciellt när en ny förstemålis hämtas in) och därmed var i en god position inför slutspelet.

Drömmen vore att vi kan välja Mora/Björklöven i en semi (jo, vi tar båda över 7 matcher) och låta SSK och DIF slåss i en tuff serie över 7 matcher, där vi sedan förgör den trötte vinnaren i den semin i en final.

”Vi hatar Kalmar” skanderas från ståplats. Really?

SnowKing: Säg det till Kinnvall och de andra Brynässpelarna isf. Det är alltså de som, med glimten i ögat, kallat honom det.

Sv: En julsaga
Stefan R 63: Det är inte lätt för Johan L att bara börja trycka in puckar i Kryllan. Killen är ju en hård och grym hockeyspelare. Han har ju kvaliteter som används bättre när det börja bli vår.

Berge: Jag tyckte Kinnvall gjorde en hel del bra matcher förra säsongen också, kruxet var ju att han ständigt stördes av sjukdomar och skador. Det märktes tydligt på hans skridskoåkning och uthållighet i många av matcherna, men ingen spelare hade kunnat klara av det utan påverkan på de sportsliga prestationerna.

I motsats till många andra av "Brynäsarna" i truppen är han ju inte gammal heller. En perfekt stommespelare att bygga på både nu och framöver.

Anders Berg:
Idag var en kross spelmässigt. 6-0 efter två perioder. Avstädat och klart. Lite lägre intensitet i tredje vilket man kan förstå. Kul att se att det är bättre drag på ståplats i år. Eloge till er som orkar stå och hoppa och hålla igång. Lite fundersam kring de som sitter, är ju inte så jobbigt att klappa händerna. Är vi sämre på det än andra klubbar, känns så. Kul att Clara fick göra en bra match. Lite fundersam på Larsson. Svårt att få nåt uträttat, ser lite loj ut i jämförelse.

Sett alla matcher i år och förra säsongen. Har aldrig sett Brynäs dominera som idag tror jag.

Farsang: Gud... Vi vann med 6-1, 3 poäng. Njut o va glad ikväll.

När folk brukar klaga på att Brynäs tränare aldrig tar timeout. Almtuna väntar till 6-0.

Zzz: Steinbergs är väl och spelar med Danmark? Vårt målvaktspar ikväll är alltså 34år. Tillsammans!😅

Tigerhjärta: Vesslan är ju bara en överengagerad och gnällig sofftyckare som tror att hen vet och kan hockey
bättre än yrkesverksamma och kunniga tränare.
Nåt det vimlar av på såna här sajter.
Bara att acceptera och mestadels bara skratta åt.
Vi är det bättre laget igår, men dom är effektivare och får bra hjälp av billiga tvåor.
Mer än så behöver inte en nyanserad analys innehålla.

Farsang: kan även vara fraktur(er) som de vet om men inte skriver om också. Bröt själv okbenet för något år sedan och det var väldigt viktigt att jag inte utövade någon kontaktsport medan det läkte. Vardagen fungerade dock som vanligt (utöver lite smärta när jag tuggade i början). Hade tur och det var ett snyggt brott så behövde ingen operation. Behövs det operation är det så klart andra undersökningar som behövs.

I och med att han är på is och tränar (även om det inte är med resten av laget) så borde vi kunna utesluta hjärnskakning då han inte borde ha tränat alls då. Detta är från i tisdags (Hockeynews):

"Han deltog i målvaktsträningen som drog igång strax efter 10.30, men när laget kom ut på isen så klev han av, vilket tyder på att det inte blir spel i morgon för nyckelpjäsen i försvaret."

Att han tränade med heltäckande visir tyder mer på fraktur eller något liknande (min åsikt bara).

Kort summering:
Tung förlust där ett fullsatt Hovet inte är att leka med.
Tufft att spela ishockey när ena laget får göra vad det vill medans det andra laget inte får byta utan att åka på en tvåa.
Tycker Brynäs har lite oflyt med studsarna matchen igenom + lite för dåligt attackpsyke framför mål.
I sin helhet kändes det som ”idag var det en sån match”, där det ville inte gå vår väg helt enkelt..

Thellen: Kinnvall är fan alltid bäst

SuneMangs: Lindbäck är jämnare på det sättet att man nästan vet att han kommer göra minst en tabbe. Clara kan ändå spika igen om han har en bra dag och därför tycker jag det är rätt att gå med honom. Men det är ett jäkla underbetyg till Lindbäck att man återigen hellre satsar på en inlånad 18-åring än honom i en match av denna dignitet

Svensson_62: "Ingen Berra ikväll"

Inga problem. Västerås hade väl 7 spelare borta senast och lyckades spöa Brynäs på bortaplan. Att Brynäs har någon borta ska inte spela någon roll heller.

{10071}:
Jävla oxe han är, så grymt viktig 😅🤘

x.com/TV4_Hockey/status/1727409594496946273?s=20

J-S: Ok, så han fick 2 matcher. Frågan man då ställer sig är hur många matchers avstängning får linjemannen? Minst 6 verkar rimligt.

cog: kul att brynäs-fansen hörs på bortaplan! Tre pinnar och vi leder serien! 😊

{11936}: Clara var riktigt stabil idag! Ett lugn i målet och följer spelet riktigt bra!

Bara låta han stå hela vägen tills en ny kommit in! Allt annat är tjänstefel!

3 poäng, bra målvakt, mål i pp. Det är godkänt och bra av boysen.

Ingen insats som går till historieböckerna, men 3 bortapoäng i lunken med hyfsat bra kontroll.

Stenhårt direktskott i första krysset. Tror dom går in ganska ofta. Det är verkligen ingen "tavla".