1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772782 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Mm, näst svagaste i år.
Den svagaste var Tom Wandell till Brynäs i februari.

JanT:

Inlägget var inte riktat mot dig personligen så du behöver inte svara spydigt.

Fattar ärligt talat inte hur vissa orkar älta det där med trottoarkanter fortfarande.

Visst har vi leksingar ett forum och vara i men det är inte lika stor aktivitet därinne som hos er, jag tycker om att läsa i ert forum, har alltid gjort men nu är det som sagt ett vuxendagis i erat forum och det är inte mitt fel eller någon annan leksings fel.

Många tycks vara överens om att nivån bör höjas i ert forum, och det tycker jag med

Detta är ett diskussionsforum och inte en sandlåda. Eller hur?

Önskar alla en fin dag

Puss och kram från ett kylslaget Dalarna.

Sätra: Jag skulle säga att problemet är till stor del avsaknaden av offensiv spets.

Poängligan SHL:
18: Sklenicka
45: Dima och Samuel Johannesson
49: Kinnvall
57: Greg Scott
59: Johan Larsson
65: Björninen
75: Linus Ölund
112: Eklind
124: Olesen
130: Ljungkrantz
135: Rödin
177: Palve
196: Bertilsson
220: Willim Strömgren
247: Birgersson
osv.

Detta håller ju inte speciellt när det är svajig där bak också.

MrCarla: Känner exakt samma sak! Och det går dåligt för Brynäs men sen sen sitter folk här inne och tjafsar dag ut och in, vi är på samma sida & hejar på samma lag. Vi alla är vuxna människor.

Blir paus för mig med och ta hand om varandra.

{10062}: Hur kan du vara så otrevlig och elak mot det lag du älskar, hoppas du inte är likadan mot dom andra i ditt liv som du håller av.

En soffcoach…. eller?
Uppladdat:

500x0-5646ab0c-9172-42c6-a89a-8aaa91f916f6.jpeg

bradberry: Öhlund och Strömgren försöker - i övrigt slätstruket.

Syns att laget saknar självförtroende. Pucken sitter inte på bladet till spelare i fart, uppspelen är åt helvete och vi tappar puck helt i onödan ett tiotal gånger i den här perioden.

Honken72: Inget emot Svedman, han ger som ofta ett gott intryck, men varför är det han som får diskutera förstärkningar? Det här är väl typiskt en intervju där Alcén bör ställa upp?

Huge: Du är en bitter farbror som saknar både respekt, ödmjukhet och självinsikt. Du kanske ska läsa om och begrunda på vad andra skriver och menar innan du svarar. Ibland verkar det gå alldeles för snabbt när du svarar och du har ingen förmåga att komma med något nytt varken till mig eller någon annan som går emot dina synpunkter. Du kanske ska för en gångs skull se dig i spegeln och tänka om. Om du läser mellan raderna så kanske du förstår att folk är fruktansvärt provocerade av dina kommentarer. Nu tänker jag inte svara på dina kommentarer på ett tag då jag betraktar dig som okunnig inom hockey men framförallt väldigt självgod individ. Du kanske ska starta en golf forum för ingen kan så bra om golf som Huge!

Huge: Kanske det vore läge för Johan A att gå ut i media med lite ödmjukhet och säga att vad gäller vissa saker blev det fel - utan att såga förvärven. Tex, vi skulle värvat ytterligare en ? spetsspelare? istället för att vänta - där gjorde jag fel. Jag tror ett sådant uttalande skulle höja hans anseende avsevärt. Som det är nu upplever många honom som arrogant, osynlig och lite kaxig. Det är inte riktigt läge för det.

Peja: Såg just en gammal tweet på Twitter där den tillträdande styrelseordföranden, alltså Kangas, hade synpunkter på Alcéns lämplighet som sportchef. "Inget emot JA som person men han har väldigt få av de kompetenser eller erfarenheter som jag vill ha i en sportchef. Passar inte in i profilen vi vill se hos en sportchef inom Brynäs IF."
Tweetat 6 dagar innan han blev vald och Alcén fick sin tjänst.

Kunde ha sett annorlunda ut om gamla styrelsen inte, så uppenbart, kuppat in sportchefen. Kandidat till ordförandeposten motsätter sej tillsättningen och ändå driver man igenom anställningen. Det är sånt som kan sabba alla förutsättningar för en fungerande verksamhet. "Brynäsandan"? Ja, jävlar!

Tigerhjärta: Kravställningen och självbilden har varit ett problem i Brynäs under många års tid. Just därför var det extra dumt att tillsätta sportchef(er) internt. Alcén har ju själv varit en del av många misslyckade lagbyggen och hans trams om att Bertilsson är Europas bästa back tyder på en märklig självbild. Klubben kommer ju aldrig att komma in på ett nytt spår på allvar om man återanvänder samma personer som redan är en del av problemet. Då menar jag inte bara Alcén.

Nu kanske man svär i kyrkan.. men var det så jäkla smart att förlänga med manner ? jag menar låt säga vi torskar fem matcher till på raken, och alcen känner sig tvungen till förändring.. så har vi ytterligare en tränare att betala till.. hade det inte vart bättre och avvakta denna sässong och se hur båda parter känner?..

Huge: Men det är du i din bedömning av andra? En rättvis och seriös bedömare?
Hur är det med självinsikten igen?
Att ha en härskarteknik är sällan en bra idé. Att tycka att man alltid vet bättre än alla andra eller åtminstone de flesta… är sällan bra… för det tyder på nåt annat.

Nu lägger jag ner här för jag behöver inte ha sista ordet för jag antar att det kommer ett svar och om det inte gör det är jag nöjd då också för då fick jag sista ordet. 😘

Charliejfz: Hade du sett ditt Rögle spela som Brynäs gjorde idag så hade du gråtit.

Jugge: Ha en skön semester Jugge, det kan du behöva. Skulle du råka se Alcen i en solstol på beachen så hälsa till honom att allt ser ut som vanligt i Brynäs, så det är bara att sola vidare.

Bra intervju av Kinnvall, märks att han har tröttnat rejält

Om inte Lindbäck skärper sej kommer det här tappet bli kostsamt.

Ska jag vara ärlig tycker jag det är lite väl mycket efterhandskontruktioner angående situationen med Linbäck/Veini. I början fick de stå varannan match ungefär utan att någon riktigt presterade. Sedan hade vi en period där vi vann några matcher i rad och Lindbäck spelade riktigt bra och mer eller mindre alla var överens om att det var rätt att fortsätta med honom. Det var då uppgifter kom att Veini ville lämna, inte när Lindbäck började prestera dåligt.

Kanske var det naivt att ha två "förstemålvakter" men även det är lätt att säga i efterhand.

JohnnyBotox: Helt okej stomme, det är Palves feta kontrakt som skaver. Känns som att det är oundvikligt att Kvist hamnar i Allsvenskan, särskilt då Nordh troligtvis kommer att ha gått om honom rejält när nästa säsong startar. Som du säger vore det bra att ha kvar Eklind och Ljungkrantz, men inte till vilket pris som helst. Särskilt Eklind har nog en del beundrare och hans spelstil är väldigt mycket "Malmö".

Skulle inte förvåna mig om Hedberg lämnar heller, tror det vore bra för alla inblandade om han kom till en ny miljö.

Huge: IKO.. inte OIK.. IKO!

{7981}: Truppen är för tunn både på topp6 och bottom6. Vi behöver dels in med en spelare som hittar nätet (hur fan Alcén ska göra det nu?). Dels behöver vi in med spelare som konkurrerar ut Birger och Kvist. Där händer ingenting och kommer aldrig att göra.

Vi kan konstatera att återigen har ledningen haft en för stor övertro på den egna truppens kvalitet. Sen verkar det finnas någon slags rosaskimrig naivitet kring de ”stora” Brynäs namnen. Som när Alcén gick ut med att Berra var Europas bästa back!

Det är ju skrattretande! Nu när det kommit in kvalitet i SHL som normalt inte skulle spela här blir han ju pinsamt avslöjad. Han är ju långt ifrån bäst i Brynäs och inte ens topp20 i SHL. Med det lönekuvertet så förväntar åtminstone jag mer än en bröstvärmare var 10:e match…

Övertygad om man haft samma syn på ”gamla” 1:a kedjan med Scott och Rödin, att det är en av SHLs bästa. Trots att man inte haft en fungerande 3:e länk där sedan Lindblom säsongen 15/16…

Andy Tiger: Brynäs coachade bort Veven, sorgligt & fel, såg jag tom från soffan…

MrCarla: 3-13 betyder INGET enligt Huge.
Ger en totalt falsk bild av verkligheten!

ersa: Manner klar för nästa säsong också. Nån som skrivit det tidigare?

Huge: ” Jag säger bara att OM vi nångång i framtiden (inte exakt när) och i SHL får möta Djurgården med Fagervall som tränare så önskar jag honom all olycka i det kvalspelet.”

Så du tror att Dif kommer ta tillbaka Fagervall som tränare??
Nu är det nog dags för farbror att ta en stödvila. Det är inte många rätt som skrivs…

pjåtor: Upp till bevis nu när han troligtvis krängt till sig en av SHLs högsta löner :)

Peja: Har vi tur så får Alcén med sig Silvfer hem.
Utköpt och klar😉😉

Ska tilläggas att jag nästan skäms för att ha sett detta, men kunde inte låta bli att dela det med HS. Är ytterst sällan inne och kollar följare, fick bara ett infall som visade sig vara med bra timing (om detta nu visar sig vara sant) 😅

Silfverkroken: Haha, okej. Vilket skämt att lägga en sån sak i Kalifornien och därefter tramsa om att man sysslar med hållbarhetsarbete och så vidare.

Nej, gissningsvis kommer ”vissa” sportchefer att prioritera annat före scouting…

Vi är skadekänsliga, så är det definitivt. Vår bästa forward och topp två back borta.
Men jag har svårt att se att insatsen var så bedrövlig. HV gjorde precis som vi gjorde mot FBK förra lördagen, en taktiskt väl genomförd bortamatch, stängde ner oss och fick mål vid bra tillfällen.

Kan absolut såga oss om det ser lojt eller dåligt ut, men jag såg inte det igår. Tyckte mest att HV såg till att stänga ner oss när vi försökte. Så fick vi inte mål de gånger det faktiskt blev lägen då Gunnarsson gjorde en fin insats.

Självklart grämer det mig något enormt att man inte ”tar chansen” nu i dessa matcher att skapa avstånd neråt. Men det är satans jämnt. 3 p upp till ”hyllade” Örebro på 6:e plats och 6 p ner till HV på kvalplats. Hoppas att vi kan ta oss samman och vinna på tisdag för lite andrum.

Sv: Game!
lapad: Mata inte trollet, scrolla golfbollen. Jag har inte läst ett golfbollsinlägg sedan i våras, orkar inte, missar förmodligen en del intressanta inlägg men allt med golfbollens namn scrollar jag förbi.

Missade matchen idag pga middag, ingen större förlust vad det verkar 😩
Bättre på tisdag ?😊
Ha en fin söndag

Huge: Du argumenterar som en fjortis som måste hävda sig på skolgården.

{8399}: Karhunen i kassen ikväll!

Stefan R 63: Lindbäck gör ingen bra säsong hittills. Sparkapitalet som fanns i form av Veini finns inte längre.

På backsidan är Kinnvalls skadebekymmer, som väntat, det största problemet. Kvalitetstappet man får när Bergman ersätter Kinnvall i powerplay är ingenting man skojar bort. Utan Kinnvall försvagas powerplay avsevärt, och dessutom är han ju skicklig i 5mot5.

Framåt har man fått lite bättre bredd i och med Strömgrens inträde. Larssons skada oroar, men spelare som Rödin och framförallt Palve producerar inte i närheten av vad man förväntat sig. Bredden är verkligen svag, tror inte Birgersson och Kvist hade gått in i något annat SHL-lag, så både spetsen och bredden fallerar. Det som stör mig lite där är att bredden hade gått att justera inför säsongen, ett par bättre unga spelare hade gjort konkret skillnad, men istället fortsatte man satsa på spelare som uppenbarligen inte höll då och inte håller nu.

Om Brynäs ska lyckas stanna kvar i mitten måste både tilltänkt spets och bredd höja sig.

Honken72: Honken kanske kan nämna för Limpan att han måste försöka vara redo hela matcherna. Sen kanske man kan slipa lite på hans spel runt kassen också?
Om nu Honken kommer upp till rinken något innan jul.

hahii: Tycker Brynäs gör en riktigt bra bortamatch och är spelförande fram till 2-1…

Det är vår målvakt som sätter oss i skiten idag eftersom han ger Leksand en sån lätt resa. De blir bjudna på mål i psykologiskt viktiga lägen. Klart vi tappar och den mentala orken tryter i och med detta. Och Leksand kan glida hem detta på en skridsko istället…

En förlust mot bättre motstånd får man acceptera. Men när matcher som vi är bättre i ges bort p g a individuella klantigheter då är det jävligt frusterande. Hade detta varit Limpans första genomklappning denna säsongen hade jag hållt käften, men jag tror han närmar sig tvåsiffrigt i målvaktstavlor nu. Nåt måste hända där, vad fan är problemet?

Helt tappat lusten för matchen. Vi spelar bra och har Leksand i ett grepp… Å har en mv som ger bort momentum och två mål. Man tappar fan sugen… Vet att jag ältar men detta är svårsmält. Till och med en dag som denna…

Sen… En målvakt kan göra misstag men när det handlar om att han inte verkar påslagen och fokuserad… Då går propparna för mig…

Hank81: Larsson var riktigt bra mot MIF, tycker han blivit bättre och bättre, skadan kom extremt olämpligt.

Davey85: Det kanske inte är så tokigt med överskottet av bra centrar i Brynäs trots allt. Palve är ju i sina bästa stunder en riktigt bra hockeyspelare. …Och han har alla skäl i världen att visa det nu – oavsett om han vill vara kvar och kämpa om en plats högt upp i laget eller vill lämna. Han borde vara extremt motiverad att prestera. …Och motivation slår klass i hockey – en gammal sanning som håller än!

bradberry: Och isåfall kanske man bör reflektera över möjligheten att inte retas/hacka på den personen. Om personen ”har fel” finns möjligheten att själv vara stor nog att inte påpeka det. Ser inget komiskt i detta.

Silfverkroken: Spännande att se vilket nytt nick som dyker upp som ska vara en ”tillgång” för HS. Det blir ju lätt att upptäcka iaf.

Ska vi övriga ha en vadslagning om hur lång tid det tar innan han är tillbaka? 🙂

Jugge:

Färjestad för mig, har inget emot deras supportrar. Laget däremot, likadant Lakers, men skulle Brynäs spela final mot FBK håller jag på er, kan inte släppa 1997 än haha

jävla Grislag dom är FBK

Farsang: Se där, även den blinda hönan Wennerholm hittar ett korn ibland…

Berge: Filmningar av det där slaget behöver mer negativ press. Det är mer än en förstärkning i det här fallet. Rent fusk egentligen. Hårdare straff och uthängd i TV kanske hjälper?

Nu ska jag gå och drömma erotiska drömmar om Ljungkrantz mål. Tack och godnatt!

Zappaholic: Ja troligen behövde ni segern mer och det avspeglades, riktigt klassmål som blev segermål också

Men i jämn serie är det viktigt för oss att studsa tillbaka typ i nästa match

Men det blir då, en dag i taget och nu får man glädjas åt fullsatt och bra placering och ni får glädjas och skön trepoängare,

Vi lär ses i fler matcher framöver, kanske är det vår tur då

Sista 5 kändes som en Sm final, längesen jag var såhär nervös! Nu håller jag på Luleå ikväll för då vinner jag 5700kr🤩