1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772768 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{10062}: syftade mer på att i princip alla dina inlägg börjar med ”jag sa.. Jag påpekade redan innan.. Jag förespråkade redan innan.. Jag har hela tiden sagt.. Jag visste redan innan.. etc etc.

SuneMangs: med all respekt till Blomqvist vid mikrofonen men var tog Manner vägen? Bakom skämskudden?

SuneMangs: Frågan är om inte Rödin är passé som spetsspelare i SHL. Han kanske håller i en andrakedja, men han är ju inte i närheten av att tillhöra toppskiktet i SHL nuförtiden. Det är egentligen samma sak med Bertilsson, visst håller han fortfarande i SHL, men han är inte bland de bästa backarna.

J-S: Roy har alltså inte spelat på hela säsongen och aldrig spelat på stor is. Det är ju inte realistiskt att han ska kunna leverera utan en startsträcka.

Stefan R 63: Nä, Hedberg ska inte spela en minut till. Inget funkar för honom. Karlqvist trivs dock fint mot Brynäs eftersom han får möta 7:e och 8:e backar allt som oftast. Hur jävla illa kan man coacha??

{10062}: Så är det.
Finns en majoritet här inne som fullkomligt älskar att kasta skit på Alcén, men sanningen är..
Går inte Brynäs till Play In med detta laget så har Manner & Co misslyckats.
Laget som denna ledarstab förfogar över är klart tillräcklig för plats 7-10, utan snack.
Än så länge har vi en bra bit till att kunna slåss om guldet, men framgångar placeringsmässigt är Manners uppgift just nu!

{8399}: ” Men du skrev ju dessa uppställningar den 22/12.. hur går det ihop?”

Apropå att ta saker i bubblor… Ska vi plocka fram popcornen igen och se dig och Pettis bete er som ett par småbarn igen… Herregud människa, väx upp någon gång!

{8399}: Suck! Kanske ska ta din evighetsfejd med Pettis nån annanstans. Finns kanske en Tom & Jerry tråd att älta det i.

J-S: skulle hellre se Blomman eller Ölund ist för Palve i PP.

xxx BIF xxx: ”Wall of text”…

Alla får ju så klart agera utefter sina egna samveten och vad som känns bra för dom… Claesson har uppenbart inga problem.. Men att hänvisa till de få åren som hockey karriären pågår… Det är ju inte så att det är dåligt betalt i Schweiz eller Sverige heller. Det jag reagerar på är att dessa spelare går bara efter pengarna, det är det ENDA som betyder något. Allt annat är dåliga ursäkter!

Jag kanske är gammal och med gamla värderingar. Men för mig är det även viktigt att känna stolthet över arbetsgivaren och det jag gör där. Jag tycker man spenderar alldeles för mycket tid på jobbet för att inte göra det. Nu har jag varit chef i en massa år men på den tiden jag fortfarande jobbade som tekniker så fick jag ett erbjudande att jobba för ett spelbolag med säte på Malta. Lönen dom erbjöd var nästan dubbelt så hög som jag hade. Jag valde att tacka nej….

Soffdomaren: 23e december, uppesittarkväll, fixa sista julklapparna, griljera skinkan mm.
Men ändå när det är som körigast så loggar vi in här på vårat forum o spekulerar i vad som är bäst för vårat Brynäs. Det visar verkligen att Brynäs är laget i våra hjärtan som vi tänker på dygnet runt.
O vi är säkert många här som ser fram emot nästa match mer än vad vi ser fram emot Kalle Anka.

Önskar er alla en God Jul, och ett Gott Nytt år, oavsett vilket lag vi håller på.
En extra hälsning till Leksand-Mattias som enligt mig skrev tidernas bästa inlägg som säkert hjälpte många personer med psykisk ohälsa.

🎄❤️

pjåtor: Järnkrok lirar i samma kedja som Marner och Tavares idag. Inte illa

Herre gud Börje Salming har en staty utanför Air Canada Centre, här diskuterar vi en Vepa, en av Sveriges bästa hockey spelare genom alla tider, han startade som pojk i Kiruna, men hans karriär började i Brynäs där han spelade tre säsonger och vann två SM guld, sen banade han väg för alla andra svenskar som Lidström Sundin mm i NHL Och allt började när han gick ifrån Brynäs till Toronto, Alla på HS har rätt till sin åsikt och jag respekterar det, men jag tycker han har förtjänat sin Vepa i taket på ERP Arena.

Sv: Vad händer här
Skagge: Kinnvall och Johannesson. Kinnvall har varit toppklass i powerplay och Johanessons spel kan mycket väl ta honom till NHL redan nästa säsong. Sklenicka och Larsson har också gjort riktigt bra säsonger men de får uppskattning i paritet med prestationerna.

Jag kan tycka att Börje bara eventuellt skulle kunna vara aktuell om han valt att avsluta karriären i Brynäs..men det gjorde han ju som bekant inte.

J-S: Nja tyvärr Börje ska inte upp i taket och tycker det är märkligt om det händer.

En legend på alla sätt men inte i Brynäs.

{10063}:
Om det är nåt som skall upp i det där jävla taket så är det SM-guld.

Jag kan tyvärr inte tycka att Börje är kvalificerad att hänga i Monitorn, 3 säsonger och valde att avsluta i AIK.. (vilket jag har sjukt svårt att smälta)..nä Bäckström köper jag alla dagar i veckan, men inte Börje.

Luddf: Har du ingen kvalångest? Vi kan bli omsprungna av både IKO och Hv om de vinner sina hängmatcher. Då är vi på kvalplats.

Brynäs ser bra ut stundtals, lite oftare ser det sämre ut, emellanåt ser det fruktansvärt ut, ibland ser det bra ut men då faller vi på individuella misstag. Vi lyckas liksom inte sätta ihop flera bra matcher på raken.

Jag har ganska kraftig kvalångest.

#33: Den här gången borde det vara ganska enkelt med förlängningarna. Eklind och Ljungkrantz är de som bör erbjudas nytt, resten kan lämna. Ganska enkla beslut tycker jag. Extra bonus om man bryter med Hedberg, Palve och Kvist, de ska helst inte vara kvar nästa säsong.

Roy har givetvis också chansen att spela sig till ett nytt kontrakt. Förhoppningsvis hinner han debutera innan kontraktet går ut.

Bulten: Frölundas 2:a mål tycker jag att Hedberg ska lastas för som så många gånger tidigare inte får pucken ur zon utan slår en för svag rensning/passning.

Tålamodet är slut med honom och Bergman. Det är pinsamt tydligt att dom inte håller på den här nivån.

Jag brukar tillhöra dysterkvistarna allt som oftast så idag ska jag ge mig på det som possitivt idag istället.
1 poäng är 1 mer än jag trodde innan med tanke på laguppställningen.
Karhunen i målet gav oss chansen att vinna utan tabbar.
Johannesson vilken kyla å finnes han visar ggn på ggn.
Larsson en dominant på isen även när han inte är bra.
Lindstein visar dem äldre hur kyla å bra första pass ska se ut i uppspelsfasen.

Peja: Håller helt med om hönsgården. Men hade man några andra förväntningar, Hedberg / Bergman är usla tyvärr :/

Johan Larsson visste att det hängde en Brynäs utvisning i luften. Därför tar han den i slutet av perioden.

En taktisk ledare.

Johan Larsson tar inga så onödiga enkla utvisningar annars

Sv: Vad händer här
{9684}: Själv ska jag och min son snart åka på kalla vägar från Kungsbacka till Scandinavium 😊. Gött dä mä😉. Full mundering anbefalles oavsett.

Wasp77: Det är inget fel på Blomman, bra/fin/ kämpande hjärta/lungor, MEN Brynäs måste ha större krav och ambitioner 2022!

Vet inte hur det är med er andra men jag köper Blomman (och Roy) in och Palve ut.....om det nu blir så...och gärna lite oväntad dundersucce på Roy

munkas: "Jag håller med.
I en lövtunn ofärdigt fuskbygge är Blomman en perfekt panikvärvning."

En faslig massa inlägg handlar om hur dålig trupp Brynäs har. Jag håller inte med. …Och inte Janne Larsson heller. Lyssna gärna på senaste ”Nedsläpp Brynäs” mellan 5:20 och 7:20. Under de två minuterna tycker jag Janne sätter huvudet på spiken när det gäller Brynäs problem - förutom målvaktsspelet.

Han säger: ”Brynäs har egentligen spelare för spelare ett bra lag” men menar att det finns för många spelare som vill ”börja lira” mot sämre lag. Han tar upp en intervju med Kinnvall under matchen mot Färjestad borta, där ju Brynäs imponerade stort, i vilken Kinnvall säger: ”Jamen ibland måste man spela så här tråkigt med att lägga ner pucken och checka”. Janne menar att man måste spela så konsekvent i varje match.

…Och jag håller med Janne. …Och jag håller inte med Kinnvall om att Färjestadsmatchen var tråkig. Jag njöt hela matchen.

Huge: Tommy Jonsson

Ove Molin

Andreas Dackell

Roger Melin

Stefan Bengtzén

Tommy Sjödin

Jan Larsson

Magnus Sundquist

Peter Andersson

Solberg

Kaotiska årsmöten

Detta är vårt Brynäs..sprakade tränare sportchefer och mv tränare..
Vi har verkligen varit noga med våra ekonomiska medel och så tryggt med denna kompetens som finns i denna förening.

Cirkus Brynäs...

Tigerhjärta: om så Brynäs skulle få hem Markström Ekholm Lindholm till nästa säsong så skulle man hitta något fel på det med… är sen gammalt det

{8399}: Det går lite halvknackigt för dina stora idoler måste jag säga. Palme, Limpan och Danielsson.
Men du kanske bara drygar dig lite..?
Egentligen tycker du kanske också att de är ganska mediokra. Innerst inne.

Nubben kommer köra fast hv i botten. Fråga valfri frölundait vad dom tycker om nubben.

Bra med tryout-kontrakt. Är han inte bra är han inget att ha.

Huge: Lustigt att du tycker Kalle Teodors analys är.. mkt bra och trovärdig. Kalle skriver att han ser att Anders blir liten i sitt spel men när Jan Grismöbel säger samma sak så pratar han strunt ! Kappvändare...kallas det...

Huge: Är du allvarlig nu? Hade du inga bättre argument? Fondförvaltaren är inte Brynäs, det är yrkesmännen som du ständigt refererar till.

Att du sen antyder att jag skulle byta lag - det är rakt av provocerande.

Har vi inte snackat klart om Lindbäck nu ! ?
Blir ganska så jävla tröttsamt för det är ett långt uppehåll innan nästa match .

Huge: ” Internt mellan skål och vägg så tror jag att det låter helt annorlund, där spelarna/målvakterna sinsemellan är fullt medvetna om att det inte bara är Limpans fel när vi förlorat och att de misstag han gjort inte alltid måste ha varit direkt matchavgörande.”

Dagens rekord i önsketänkande. Se bara på Kinnvalls reaktion när övriga laget kämpat ned serieledarna för att sedan skåda Lindbäck släppa en backhand i snigelfart mellan benen. Givetvis är det totalt hopplöst för spelarna att inte kunna lita på sin målvakt. Precis vad som helst kan gå in, eller rättare sagt - kommer gå in.

Huge: Insyn är det enda vi fått höra nu. Lindbäck har inte levererat, då ska Karhunen få chansen. Den enda insyn som behövs för det är att veta att Kh är skadefri.

Berge: ”bevisad bra målvakt”..man brukar säga: du är inte bättre än din senast match”.

Lindbäck har ev varit en bra målvakt innan denna säsong, men vet du: DET SKITER JAG FULLSTÄNDIGT I….

Ingen tröst för mig eller andra Brynäsare.

Svar på dina fråga om målvakter som läcker: ledare med för dålig insikt, kunskap, svågerpolitik mm. Enligt en del här inne (team Huge) de som inte kan ifrågasättas oavsett prestation…..

De är som travhästar: skygglappar och bomull i öronen.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta i den berömda soffan.

Huge: Bara sista målet är ju sparken på, om du fattar vad jag menar.
Det kvittar ju om Brynäs gör 4 mål framåt varje match.
Om Limpan släpper 2 varje match så lär man ju förlora ändå.
Sista målet hade jag tagit..

{10062}: ” Lindbäck ditt feta såll!!!
Hoppas du bryter benet i landslaget så jag slipper se dig mer i vår dress.”

Fast det där var väl riktigt dumt skrivet.
Säger tränarna att Limpan står så står han väl.
Kan väl inte önska honom illa.
Minst lika mycket Manner som borde se att första målen kan sätta griller i skallen och plocka av honom..

Jobbocop: 3 tavlor från limpan igen känns otroligt ostabil kunde lika gärna behållt gudlevski. Dags för en intervju med honken där han förklarar ett o annat inte ett knyst har man hört..

Skönt att täppa till käften på Sanny!
Jag förstod att det aldrig skulle bli någon anmälan på JL.
----
Hoppas Eklind är tillbaka imorgon!
Skulle göra oss ännu mer slagkraftiga!

www.shl.se/spelarnas-sakerhet/disciplinarenden

Kan vi tolka det här som att Larsson inte blir avstängd?

Kan inte bestämma mig. Hade man eller hade man inte velat se när Larsson ska ”Fuck Pär Svensson up”?

Sputnik: Det går fort i hockey. Vi gick från 13:e till en 9:e plats idag😂

Vem bryr sig om Linköping Hockey Club? Man är tvåa i Östergötland efter Vita Hästen…

{8399}: Varför värvar Alcén nästan bara gamla lagkamrater eller spelare som någon av tränarna har haft förut om kontaktnät är oviktigt? Eller tror du det är slumpen?

J-S: Säsong ut och säsong in pratas det om att vi behöver spelare med brynäshjärta. Men det löser ingenting. Vi behöver målgörare och spelare som plockar poäng. Man kan ha hur bra arbetsmoral och hur stort brynäshjärta som helst, men det gör aldrig att man blir en rejäl sniper eller skicklig poänggörare.

Tigerhjärta: Mm, näst svagaste i år.
Den svagaste var Tom Wandell till Brynäs i februari.