1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772867 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Davey85: Det kanske inte är så tokigt med överskottet av bra centrar i Brynäs trots allt. Palve är ju i sina bästa stunder en riktigt bra hockeyspelare. …Och han har alla skäl i världen att visa det nu – oavsett om han vill vara kvar och kämpa om en plats högt upp i laget eller vill lämna. Han borde vara extremt motiverad att prestera. …Och motivation slår klass i hockey – en gammal sanning som håller än!

bradberry: Och isåfall kanske man bör reflektera över möjligheten att inte retas/hacka på den personen. Om personen ”har fel” finns möjligheten att själv vara stor nog att inte påpeka det. Ser inget komiskt i detta.

Silfverkroken: Spännande att se vilket nytt nick som dyker upp som ska vara en ”tillgång” för HS. Det blir ju lätt att upptäcka iaf.

Ska vi övriga ha en vadslagning om hur lång tid det tar innan han är tillbaka? 🙂

Jugge:

Färjestad för mig, har inget emot deras supportrar. Laget däremot, likadant Lakers, men skulle Brynäs spela final mot FBK håller jag på er, kan inte släppa 1997 än haha

jävla Grislag dom är FBK

Farsang: Se där, även den blinda hönan Wennerholm hittar ett korn ibland…

Berge: Filmningar av det där slaget behöver mer negativ press. Det är mer än en förstärkning i det här fallet. Rent fusk egentligen. Hårdare straff och uthängd i TV kanske hjälper?

Nu ska jag gå och drömma erotiska drömmar om Ljungkrantz mål. Tack och godnatt!

Zappaholic: Ja troligen behövde ni segern mer och det avspeglades, riktigt klassmål som blev segermål också

Men i jämn serie är det viktigt för oss att studsa tillbaka typ i nästa match

Men det blir då, en dag i taget och nu får man glädjas åt fullsatt och bra placering och ni får glädjas och skön trepoängare,

Vi lär ses i fler matcher framöver, kanske är det vår tur då

Sista 5 kändes som en Sm final, längesen jag var såhär nervös! Nu håller jag på Luleå ikväll för då vinner jag 5700kr🤩

Back: Jaaaaaaaa - trenden är bruten!

Som grädde på moset samma dag som de vederstyggliga dansbandsnissarna firar något obskyrt 90-års jubileum!!!

Lunkz: Vi andra fattar inte varför du är tillbaka, när du sa att du skulle byta match?

Det är 8 dagar till Brynäs nästa chans att vinna när de möter Leksand.

På lördag tror jag vi är chanslösa även om Larsson och Kinvall spelar.

Men Brynäs behöver kommunicera ut om dessa spelare. Samt värva någon ny. En forward MÅSTE in nu.

Bra match i övrigt. Malmö var utspelade.

Och naturligtvis den vidriga Lauritzen som delade ut tacklingen på Larsson...

{9684}: blir man armbågad i nyllet så man får näsblod så blir man nog rätt arg. Dumt? Ja. Förstår jag han? Ja.

Vill lyfta Bergman än så länge den här matchen.

Kanske bara är nåt jag tänkt på, Men har ni sett den senaste dagarnas inlägg på Instagram? Väldigt mycket ”behind the scenes” grejer och även lite intervjuer.

Det gillas starkt!

Zappaholic: Givetvis! Gick under namnet Anders "Höken" Berg, då jag hade bra överblick över det mesta. Jag var även på många som en hök, tydligen. Tror att det var Keb som myntade smeknamnet, minns inte riktigt. Jag antog det i alla fall.

Minns en rolig anekdot i samband med att Jonathan Granström blev klar för Brynäs. Jag hade alltid gillat honom och skrev därför, som vanligt, ett inlägg till "Keb's hörna", där jag hyllade Sundlöv och värvningen av Granström.
Keb var dock säker på att jag var ironisk - säger ju mer om honom och hans syn på Granström vid den tidpunkten - och skrev därför ett privat mail till mig (vi hade väldigt mycket kontakt vid sidan om "Hörnan", Keb och jag) där han förklarade att hyllningsinlägget om Granström, det åkte minsann direkt i papperskorgen och skulle inte publiceras i "Keb's hörna" då det var så uppenbart att jag hånade Sundlöv (vilket jag alltså inte gjorde).

Väldigt roligt faktiskt!

{10023}: vänta lite nu? Du har väl skrivit innan att du inte tycker att Palve ska vara i andra femman och att han måste bli nerflyttad i Hierarkin?

Skulle han behöva lyfta sitt spel beroende på kedjekamrater så borde han spela med Larsson och Rödin nu helt plötsligt eller?

Nästa del är inte riktat mot dig:

Markera hit, bänka dit, läktaren hit och lämna Brynäs dit. Folk är aldrig nöjda hur det än blir.

Med tanke på att det är så dött som det är just nu så måste jag bara ta upp en sak på tal om spelare.
Lance Bouma i Malmö skall alltså ligga på mellan 175-220k sek enligt Expressens lönelista för 22/23.
Måste vara det ett av sjukaste kontrakten i SHL?
Hur sjutton kan de betala sådana summor för en sådan högst medioker spelare?

Första gången på länge jag faktiskt är lite nyfiken på landslaget, mest för att jag verkligen gillar Sam Hallam. Tycker det är ett klockrent val, vad tycker ni andra?

Skagge: Karhu har en spelstil som liknar Veini väldigt mycket. Rätt liten men snabb i sidled och bra i förflyttningar. Vass med plocken. Och bra på att inte släppa farliga returer. Tror nog detta blir väldigt bra. Han kommer inte vara dålig alls dom matcher han får chansen!

Auchinleck: Bedrövligt hanterat. Lindbäck har "gjort det bra" och ligger på .88 medan Veini kommer från en säsong med .90 och endast fått spela 5 matcher. Stinker politik om det här. Inte undra på att VV vill lämna.

Nu har vi istället en 34-åring och en 33-åring istället för en ung, lovande, extremt talangfull målvakt. Hur lyckas man ens slarva bort det? Vad är planen nu? Känns som snabblösningar efter snabblösningar i den här föreningen. Tänker någon långsiktigt?

Ska Brynäs någonsin få en kompetent ledning...

Skagge: Nu har Brynäs två stycken Björninen 👌

Huge: vaaaa Tomi Karhunen gör COMEBACK
OVÄNTAT

Huge: Tämligen övertygad om att både Palve och Manner också tycker att han har gjort en usel säsong hittills. Att han fortsätter att få istid beror ju på att man vet att han kan bättre.

Gillar att Alcen anmält intresse bland Färjestad, Luleå och Skellefteå om Mario Kempe.
Såna spelare tittade inte ens tidigare sportchefer på!

Tänk en kedja med:
Rödin-Kempe-Timashov
Eller:
Kempe-Larsson-Rödin

mattias - 74: Krya på dig Mattias. Du är alltid välkommen till vårat forum, om jag får bestämma!

Peja: spelar Palve såhär ointresserat så MÅSTE man bryta med honom. Tjänar mellan 200-250k Euro NETTO per säsong.
Hedberg tjänar mellan 80-120. Rycker han inte upp sig lär man bryta där också.
Kvist kan lånas ut till HA.

bradberry: Fin sammanställning, kul initiativ, det uppskattas!
Det är väl Greg Scott som du nämner som kanske förtjänar högre, lite hårt med en 2:a på spelaren som gjort mest mål och 3:e mest poäng i laget haha!
I övrigt är det en klockren sammanställning, och som sagt, ett uppfriskande typ av inlägg!
Tror det uppskattas av samtliga!

{8399}: Ja en tvåa på Scott… 🤷‍♂️ Som jag skrev, nära en trea… Kanske ska vara en trea….nära en fyra…? Förväntar mig inte att alla ska hålla med och tjusningen med såna här sammanställningar är att det blir lite diskussion. Av alla betygen är det nog just Greg jag kanske ser är undervärderad mest av alla så jag håller delvis med dig… Men lite mer produktion på honom och han får högre betyg…🤗

Huge: Min motivering till att ta in Brickley och Vela är enkel.

Vela är en tvåvägscenter som kan spela samtliga spelformer. Börjar som fjärde i Brynäs. Kan spela boxplay vilket frigör Ölund att kunna ta Olesens plats i powerplay.

Vela ersätter Palve i truppen.

Brickley ersätter Hedberg.

Brickley skjuter som en häst sparkar. Tar Palves plats i powerplay, men ska naturligtvis inte spela på vänstersidan. Han spelar stabilt i 5mot5 och spetsar till powerplay.

Hedberg vore enkel att bli av med. Som en av Allsvenskans bästa backar innan tiden i Brynäs vore samtliga allsvenska topplag säkerligen intresserade, om inte SHL-intresse finns.

Palves kontrakt vore svårare att bli av med, men om Manner informerar honom om att han inte längre är önskvärd, så tror jag att han älskar hockey tillräckligt mycket för att röra på sig. Han har troligtvis höga tankar om sina egna skills.

mk: Det är väldigt många golfbollar att scrolla förbi för tillfället tyvärr. 😢
Jag återkommer efter landslagsuppehållet.
Må gott

xxx BIF xxx: Hedbergs offensiva backspel behövs egentligen inte heller nu när Brynäs har Kinnvall skadefri och två succéspelare i form av Johanesson och framförallt Sklenicka. Det är tre backar som är väldigt kapabla offensivt, och Lindstein kommer nog också tillföra allt mer där allt eftersom. Friman och Bertilsson mer defensivt lagda. Bergman hyggligt stabil reserv.

Jag hade gärna skeppat Hedberg och ersatt honom med någon annan ung spelare. Känns inte som att han kommer få sitt genombrott i Brynäs. Med tanke på att han höll otroligt hög allsvensk klass i MODO, så tror jag att de allsvenska topplagen skulle kasta sig över honom om han blev tillgänglig. Men det kanske är mer realistiskt efter säsongen.

xxx BIF xxx: enligt Unger har vi en debutant idag: Greg Scatt…😂😂

BIF Kungen: Brynäs bästa ikväll, Larsson, Sklenicka, Lindbäck och Timashov

Huge: Eklind grym i BP hur många frilägen har han skapat den här säsongen sen Scotts straff klockren….

Jugge: Det hade varit intressant om GD:s journalister hade ställt följdfrågor. Manner säger bland annat: "Det här har vi bestämt tidigare. Honken spelar inte och kan inte ta en enda räddning, precis som jag inte kan gå in och spela powerplay. Men vi gör allt tillsammans, vi förbereder oss, gör analys och så vidare".

Det är ju ett aningen märkligt resonemang från Manners sida. Har det ingen effekt att han står i båset heller eller? För han spelar ju inte? Varför är Manner med på matcherna om han inte påverkar alls?

Manner måste givetvis stå i båset, därför håller inte hans resonemang kring Honken.

Här är en spelare som hamnat på waivers och kommer troligtvis hamna i AHL enligt rykten.

Drömförstärkning. Rightare och målskytt av rang.
Nu är det ju bara EP scoutning men vafan.
Alcen slå till. Ring Sundlöv och fråga vart han gömt faxen. För den har han ju inte hittat…

Ang. Honkens upplägg måste ju vara för att spara in pengar med tanke på att vi har haft sån jäkla höga tränarlöner senaste 10åren..?

Ska äntligen upp till Gävle för första gången på 2 år på lördag för att se mitt älskade lag komma ut till världens sämsta intro. Ska bli riktigt kul!

God kväll!

Huge: Ja din teori köper inte jag för 5 öre ens..varför fick inte Veven komma till tals i den här intervjun..det var det första jag tänkte på..dessutom har iaf inte jag sett några resultat heller av detta fantastiska upplägg..dessutom tycker jag att det är direkt osmakligt av dig att slå dig på bröstet i det här läget, rena besserwisserfasonerna..det kanske skiter sig i 190 i slutändan..

DÄREMOT tänker jag krypa till korset och både be om ursäkt och erkänna att du hade rätt om det visar sig vara en bra lösning..men där är vi ju inte än..så ta din mysribba och stoppa upp den sålänge.

Anders Berg: Och jag tänker också en del. Ex på Anders Berg och Munkas. Gästbokens motsvarighet till de magsura och tragikomiska gringubbarna Waldorf och Statler i ”The Muppet Show”.
Här finns det ingen som helst skillnad i grinig- och magsurhet iaf, det är ett som är säkert….😂😂

{10023}: Äh, det är lugnt. Brynäs kommer ju komma 5:a i år enligt dig. Har du glömt det? 😉 Smooth sailing…

Honken72: Ett uppehåll är alltid välkommet när det gäller Brynäs. Både för den sköra truppen och de mörbultade fansen.

Jugge: Här är några allsvenska spelare som bör vara under lupp.

Nordamerikaner:

Brickley (Västervik). Stor back som ligger tvåa i poängligan. Skjuter som en häst sparkar. Har lite NHL-erfarenhet från LA Kings. Granska skridskoåkningen för att se om den håller i SHL, finns inga andra frågetecken i hans spel. 27 år är ingen ålder heller.

Vela (Västervik). Stor right-center som ser spännande ut. Flera mål i boxplay. Mer en bra utfyllnadsspelare än en spets.

Fortier (Löven). Väldigt snabb kanadensare som ser klart bättre ut än sitt CV. Lite som Emil Forslund men rejälare. Vore en tillgång i spelvändningarna.

Woods (MODO). Broc Little-typ som sprutade in poäng redan ifjol men som blivit starkare och bättre sedan dess. 24 år är en bra ålder. Jag hoppas han går upp med MODO. Klarar han att spela i SHL toppkedja eller är allsvensk nivå den högsta där han kan briljera?

....

Framtidsspelare:

Pasic (SSK). Har tagit ett stort kliv till iår. Hotar ständigt med skridskoåkning och skills. Fortfarande bara 22. Typisk IKO-värvning.

Sjöberg (SSK). Blir bättre och bättre. Mycket vass i 1-mot-1-situationer. Bara 19.

Asplund (AIS). Bra redan ifjol, borde man givetvis redan ha koll på. Spelskicklig back som ju nästan redan finns i Gävle. Inte ens Brynäs borde kunna missa honom.

Dvorsky (AIK). Jättetalang som kommer gå högt i draften. Extremt skicklig i powerplay. Blott 17, kommer få en lång NHL-karriär om han sköter sina kort rätt. Blir han kvar i Sverige efter draften?

Lyckåsen (AIK). Johanesson-typ som inte klarade av att ta steget från J20 till SHL, men som har utvecklats stadigt i allsvenskan. Superskicklig med pucken, men klarar han defensiven i SHL? Fortfarande bara 21.

Stakkestad (Karlskoga). JVM-favorit från ifjol som börjat göra mer poäng den här säsongen. Bara 20.

Sen ska man naturligtvis kasta sig över Djurgården förstarundare om de inte avancerar till SHL, men det behöver nog inte ens motiveras?

Chanzone: Håller helt med där. Palve måste steppa på torsdag. Och satan vad man saknar Rödin nu! Man märker inte hur mycket man älskar honom tills han är borta

lapad: Det enda sättet för Veini att få chansen i nästa match är väl att inte Limpan tar ut sig själv som keeper, eller Honken, eller vem det nu är som tar ut laget. Palve kanske..?

Vi startade serien med en trygg känsla angående målvakterna. En dryg månad senare vill den unga lovande målvakten lämna och kvar har vi en mätt, formsvag och tillsynes ointresserad korpmålis som på något konstigt jävla vis sitter fastkedjad med en målvaktstränare vars kontrakt ingen verkar begripa sig på.

Vi har alltså cirkus på målvaktssidan, en backsida som släpper till flest mål i serien och en forwardsuppsättning där hälften av fripassagerarna egentligen borde spela i lägre divisioner.
På bänken har vi ingenting.

Vid orgeln sitter den fryntlige finnen och spelar samma låt om och om igen…

Fet golfare: Kom igen Pettis! Ska du skapa ett nytt konto så bör du inte ta något som avslöjar dig så enkelt ;)))

Wesley: En fråga till er som använder hårda ord mot allt och alla inom Brynäs. Om ni har familjemedlemmar eller och övrig släkt och vänner som idrottar. Ber ni dom dra åt helvete också när det går dåligt för dem? Jag tror inte det. Jag tror att ni stöttar dom eller?
Jag har en son som spelar i hockeyettan. Går inte så bra för laget i år. Hur tror ni det känns som anhörig att höra folk skrika elakheter från läktarna till spelarna. Dom försöker göra sitt bästa varje match. Men i bland låser det sig av olika anledningar. Vad ger en utomstående rätten att kasta skit på spelare som inte har någon som helst skyldighet mot publiken än att försöka göra sitt bästa för att underhålla dom

Vi lyckades förlänga en målvakt som räddade oss många gånger förra säsongen och tackar honom med att ställa en fågelskrämma i mål. Om inte VV är på väg bort ska han stå resten av matcherna.

Huge: Jag vet inte mycket mer än att Lindbäck är en överskattad målvakt och att du är lite efter i skallen.