1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773525 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Huge:

Minsta motgång? Ni har inte gjort mål på 4 matcher och du skriver att alla andra är gamnackar och verkar helt oberörd.

Hur vore det att faktiskt rannsaka sig själv och inse att Brynäs i bästa fall slipper kvala

Ni har Palve Rödin och "Danielsson# som jag gillar bland forwards

Backarna är det Bertilsson Björk och Genoway som jag tycker ni skall försöka behålla

Jag vet vad ni går igenom då Leksand varit där flera gånger men att sitta och gnälla på andra istället för att faktiskt se allvaret med sitt eget lag. Brynäs är just nu en klubb med oerhörda problem

Jag hoppas ni klarar er kvar. Brynäs hör hemma i högsta serien.

Ha en fin Söndagskväll

Krig är så jävla in i helvete tragiskt!!!
Om man ska leta på nått ljus i dessa mörkaste tider är väl dels att förmodligen kommer vi få behålla Dima. Sen öppnar ju det upp för spelare till SHL nästa säsong.
Tänker först på Anders Lindbäck. Nu är det väl endå dags Limpan! Tänk er han och Veini 💯

Jag tycker det är anmärkningsvärt att vi är så flata och snälla duktiga pojkar i de viktiga matcherna som varit. Wandell har från sidan också identifierat problemet. Att man inte betalar priset för att göra mål.

Citat från gd:

– "Mot Linköping saknades attack mot mål och att vi inte riktigt tog några skott och hamnade på utsidan. Man måste betala priset för att komma in på nät, det var lite lika mot Malmö också."

Ove Myling: Fortsätter vi att spela som idag och senast mot Malmö så kommer vi inte ta en enda jävla poäng till den här säsongen. Idag har vi 5 PP och möter ett lag som har en liten slips i målet. Vi gör 0 mål! Ofattbart!
Ta tillbaka de förlängda kontrakten bums och riv sönder. Usch vilken dynga.

Stefan R 63: Jag är för 3 mot 3/straffupplägget så länge vi tar bonuspoängen.

Inte annars.

Hälsningar,
Enögd partisk brynäsfantast

xxx BIF xxx: Håller med. Det är såna här värvningar man bör undvika som läget är nu. Inte en chans att Jakobsson hade gått in och varit godkänd top6.

BIF Kungen: 7 av 15 pinnar hittills i februari är inte godkänt. Vi slarvar bort vinster i tredje perioder, spelar betydligt sämre hockey när Manner inte är på plats.
Låna ut Molin, han tillför ingenting. Ser väldigt trött ut, nästan nyvaken

Luleå bekräftar att Styrman missar resten av säsongen pga den hjärnskakning han fick efter att ha blivit slagen av Holland tidigare under säsongen. Blir verkligen förbannad av dels Hollands agerande men kanske framförallt, hur Wikegård och Kronwall mer eller mindre försvarade honom i Cmore efteråt.

Huge: Ok jag trodde medgångssupporter var sånna som höll på sitt lag endast när laget vann och tillhörde toppen och var som bortblåsta när det år efter år harvade i botten, du får gärna kalla mig medgångare men faktum är att jag följer laget varenda dag match efter match och ser varenda match år ut och år in och dessutom planerar min vardag efter spelschemat . Vet du vad en medgångssupporter innebär, förmodligen inte då du följer matcherna med huvudet djupt ner i sanden #texttv377 #struts!

Sammanfattning efter att ha varit på plats.
Rättvist resultat efter 60 minuter. Bedrövligt matchstraff av domarna på Dima, redan där är mycket av vår offensiva förmåga förlorad.
Klart godkänt bortamatch där Växjös nya målvakt är matchens lirare utan tvekan, helt makalösa räddningar. Självklart skall vi inte förlora med 5mot4 sista 5 minutrarna, helt oacceptabelt, vi är fortfarande ett förlorande lag som måste lära sig att vinna! Bara att glömma avslutningen, vi gör 55 bra minuter ikväll!

Kolla sekvensen precis innan deras kvittering, vi har all tid i världen att spela den i rundeln men lyckas ändå slarva bort pucken. Sedan otroligt svagt av VV att släppa det höstlövet.

Sån här arrogans gör mig så jävla förbannad. Seriöst vi hade ju bara kunnat bolla gris i de sista minuterna. För helvete...

Tima klippte sladdarna. 😅

lapad: Cmore håller samma klass som domarna idag.

Förstafemman: Simon Bertilsson, Marcus Björk ? Tomi Sallinen, Greg Scott, Anton Rödin.

Andrafemman: Oskars Cibulskis, Chay Genoway ? Nick Olesen, Oula Palve, Dmytro Timashov.

Tredjefemman: Tom Hedberg, Kristoffer Berglund? Oskar Kvist, Linus Ölund, Nicklas Danielsson.

Fjärdekedjan: Oscar Eklind, Oscar Birgersson, Adam Pettersson.

Extra back: Anton Mylläri

Extra forward: Noel Gunler

Cibulskis går in tillsammans med Genoway alltså och Gunler extraforward. Bergman saknas helt. Tar Cibulskis hans plats i PP tro?

xxx BIF xxx: alla backar blir bättre när alla 5 spelare följer en gameplan och underrättar sig. Manner har gjort ett fantastiskt arbete med denna trupp. En stark och tydlig defensiv ger oss poäng. I det längre perspektivet tror jag inte det ger oss chansen att bli ett topp 6 lag. Då tror jag att man måste ha en större offensiv ...men tacksam för Manner ..Pajen bom bom o Jaeg..keep up the Good work

Det var ändå lite roliga stats dom visade i Cmore under matchen. Det är ju ofta ett fasligt gnäll på vår backsida här, och jag håller med, det är inte den starkaste i serien direkt. Men faktum är att Brynäs släpper till minst skott mot mål i hela serien..

Så Manner har ju fått bra ordning på försvarsspelet iaf, som vi alla vet består av 6 spelare.

Bif4life: Om det var argumentet så skulle vi inte ens värvat Wandell från början. Det enda den här värvningen gör är att skicka signalen till våra juniorer att vi hellre spelar en otränad 35-åring med 15 matcher kvar. Varför bredda truppen när det bara är bredd vi har?

Tigerhjärta: "Tycker absolut Sallinen kan för lira kant i en fjärdelina tillsammans med Ölund och Eklind!"

Men varför ska man ha en 34-åring som spelar typ 10 minuter per match i fjärdekedjan. Då hamnar man ju där igen med dyra utfyllnadsspelare och mindre cash till spets.

I fjärde kan man plocka in en ung, hungrig och billig spelare istället som kan växa in i shl.

Scott har förlängt kontraktet👍

Haha man måste bara älska Timashovs svar.

Sv: Brynäs pallar inte trycker
Berge: Har så svårt för folk som drar massa domedagsanalyser INNAN matchen är slut. Sån sjukt tråkig inställning.

munkas: ”Jävla losergäng! Otroligt!”

Tigerhjärta: Snyggt! Klimatsmart och ekonomiskt också med återbruk.
Nu får man hålla på dem också i OS.
Fast först och främst tar jag plats på Hovet ikväll för att heja fram oss till tre viktiga pinnar. Game on!

Sv: Värvningar
Treklövern1912: Som jag uppfattar det har de allra flesta som arbetat för Brynäs haft enormt stora hjärtan för klubben. Visst var det väl så att Sundlövs senaste sejour i klubben inte blev någon enastående succé. Inges och Dackells värvningsresor har inte heller rosat marknaden under senare år. Listan kan förstås göras mycket längre. …Men jag föddes 1961 och Brynäs har varit i högsta serien hela mitt liv. Det är imponerande och hade inte gått utan alla dessa stora Brynäshjärtan. Nu måste klubben få läka ihop. Alla måste dra åt samma håll. …Och alla stora Brynäshjärtan måste få vara med – även om alla kanske inte ska gå tillbaka till sina gamla roller i klubben.

Sv: Hockeytorsdag!
{8399}: Nä, Andersson har ju rätt i att covid verkligen ställde till det, med tanke på att en helt ny grund skulle sättas i laget. Det gynnas ju knappast av en massa avbrott och långa perioder utan träningar. Det han kan lastas för är att han inte ändrade spelsystemet en bit in på säsongen när resultaten aldrig kom och spelare såg uppgivna ut. Hans stolthet blev hans fall.

Sv: Hockeytorsdag!
Tigerhjärta: Jag ser det som rimligt att restriktionerna tas bort då pandemin inte längre klassas som samhällsfarlig. Med det sagt så tycker jag alla ska fortsätta visa hänsyn mot varandra, med allt som det innebär.

Det är min högst personliga åsikt, och jag håller med dig, jag vill inte heller ha någon coviddiskussion härinne.

Honken72: Menar du denna? Tror det var hans reaktion när han såg nya loggan. Även min egen, ska erkännas.
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2020-12-26-kl-201943.png

Peja: Jodå, visst verkar bröderna Abbot gjort ett bra jobb - men viktigaste orsaken till framgångarna är nog Svante Paulssons inpumpade miljoner.

Forsberg 1978: Jag kryper in i bastun med en fulöl nu 😊. Flaggan hänger ute för alla att beskåda👍
Äntligen match igen 😊
Tre poäng idag mina vänner

{8839}: Stängde man inte förra säsongen så kan man inte stänga nu heller.

{8839}: Om vi backar två år så stängde man serien så att Leksand lyckades hänga sig kvar i SHL utan kvalspel.

Om vi backar ett år så satt Brynäs herrlag i skiten pga Covid och fick, vad jag anser, ett sämre spelschema och möjligheter att träna än de flesta andra lag. Serien stängdes inte då man bedömde att det gick att spela klart även om det inte var samma sportsliga förutsättningar för alla lag.

Om vi går tillbaka till nutid så är vi ännu än gång i ett läge där de sportsliga förutsättningarna förändras för alla lag med flyttade matcher och inställda träningar. Angående Covid så är många vaccinerade nu och den variant som smittar flest ger inte lika allvarliga symtom. Om man stänger serien i år så kommer då i varje fall jag bli riktigt förvånad och en smula irriterad då det minsann gick bra att spela kval förra året.

Peja: Jag tror du glömde "sextumsplankan" Malmö - "HV-känsla" på dom....

Jag är som du nöjd med Ingenmansland, men kvällens resultat var bra för oss. Låta Timrå jaga Malmö, så jagar vi Linköping.

Fast egentligen är det ointressant hur andra lag spelar, vi skall vinna våra matcher och nå upp till 61 poäng. 15 poäng kvar att samla in på 18 matcher.

Stefan R 63: Jag håller på Timrå i kväll, stenhårt.

BIF Kungen: Samtidigt blir det lite konstigt när uppfattningen du står för är extremt subjektiv (struntar i statistik och grundar enbart på subjektiva observationer av en spelare som du helt uppenbarligen ogilar) ställs mot statistik och ett tränaromdöme från Manner som ser Gunler varje dag. Dina åsikter om att Gunler är så klen, inte skulle dominera i div2, har värdelös attityd (hur vet du ens det?) och så vidare blir tyvärr mer skitkastande än intressanta åsikter. Utöver att det är en grov förolämpning gentemot Gunler är det ju en grov förolämpning gentemot Manner att han skulle ge förtroende till en spelare av så låg kaliber och så dålig karakär som du menar att grabben har baserat på dina egna observationer genom tv-rutan.

Charliejfz: Ser inte varför säsongen inte ska spelas färdigt. Förra säsongen var samhällsläget betydligt allvarligare men trots det skulle alla spela färdigt. Med den bakgrunden så vore det rent obegripligt att inte spela färdigt den här säsongen.

Peja: Förstår inte vad du har emot Björk. Jag tycker han tagit stora steg defensivt denna säsong under Manner. Och offensivt är han hyfsat skicklig på blålinjen. 24 år och tjänar nog under snittet i Brynäs. Jag har inget emot en förlängning på honom.

Peja: helt rätt med Scott. En naturlig lönesänkning bör vara på sin plats och tänkt som en andracenter beroende på klubbens ambitioner nästa år. Hjärta och lojalitet behövs i en klubb med stora sår.

Forsberg 1978: Stort Grattis! Skönt även med vinst mot LHC.

Helvete vad Gud är aktiv i sin hjälp med backarna han peckar och gestikulerar var pucken går, me like👍

{8399}: När man fått lite distans till matchen så är det en studspuck och en felpass som gör att vi förlorar matchen.
Kör hårt nu på varje träning o fixa till ett bättre powerplay så vi kan slippa gå o lägga oss med ångest o oro.

bradberry:

Tack

Jag är som sagt gammal i gamet på HS

Aldrig haft intentionen och provocera eller vara otrevlig

Om folk har problem med mig är det deras bekymmer

Jag är världens snällaste

Foreveryoung verkar tydligen inte känna mig

Ha en fin kväll allesammans

Foreveryoung: Mattias-74 har varit härinne i boken och pratat hockey i jävligt många år. Håller dessutom (nästan) alltid mycket god ton… Så vad är ditt problem?

Appropå skaffa mer inkomstkällor åt BIF.
Premier League-lag brukar ha ”Stadium Tours” som EJ är billiga. Har själv köpt så jag vet.

Kanske skulle köra en extended men billigare variant i Gävle som innehåller bussrundtur med visning/snack/anektoter/videos där bussen först kör runt och visar f d Islandsplan, Nynäsplan, Thure Wickbergs villa, Monte Afzelius hem o s v (utifrån förstås) och sedan höjdpunkten; det inre av Monitorn (omklädningsrum där spelarnas tröjor hänger framför resp plats - ta en selfie framför favoritens tröja/plats), testa utvisningsbåset, provkör sekretariatet och provsitt avbytarbås, kolla tv/massmedias platser o s v . Rabatt i souvenirbutiken förstås.
Bussturen kan ju fyllas ut med smått och gott som att visa var Cat Stephens bodde när han pluggade på Solängsskolan (vid teatern), var Kofi Annans svärfar bodde m m m m. Kunde bli ett jävligt bra program. Kanske lördag förmiddagar inför kvällsmatch (med många utsocknes fans på plats sugna på nåt inför matchen).

Hittade den här på twitter:
Stig Salming fick näsan knäckt - men fullföljde ändå matchen…
Börje Salming var så arg efter matchen att han inte kunde prata…
5 minuters utvisning (en av många i matchen) redan efter 18 sekunders spel…
”Vi kan väl inte åka omkring som scouter en hel turnering” sa en kanadick… 😂
Sandlin tackade inte för matchen efteråt…
O s v…

Nån som minns denna holmgång?

(Brynäs vann med 9-1)
Uppladdat:

500x0-8484f454-1209-42fb-a57e-f3729b16d430.jpeg

Noterade nyss att Lucas gjorde mål på Markan i natt:

”– Ett jäkligt snyggt ett också. Kul att Gävle-pojken fick göra ett på ”Markan”, säger lagkamraten Hörnqvist till Sportbladet och fortsätter:
– Lucas imponerar överhuvudtaget. Det är inte lätt att komma in och ta en plats som back i vårt lag, men han har gjort det riktigt bra.” (GD)

Kul för honom! Florida är ett av de absolut bästa lagen i ligan, imponerande av Lucas att slå sig in där ⭐️👍

Hockey
Ska vi skippa pandemi o andra tråkigheter o diskutera lite hockey istället? Björk firar 100 matcher i Brynäs på torsdag. En av hans kommentarer var:
"Jag försöker bara vara här och nu och göra mitt bästa. Jag trivs jättebra här i Brynäs och älskar klubben."

Charliejfz: Gott Nytt År till alla Brynäsare och övriga medmänniskor🥂🥂🇸🇪🏒

Forsberg 1978: Gott nytt alla!

{8399}: Axle och Pettis.
Nu loggar ni båda ut eller drar söderut🤮🤮🤮

Sv: Gameday!
HitTheLights: Kollat uppåt har jag inte gjort på 3-4 år..

Det som jag slås av på matchkvällar senaste månaden är att den omedelbara ångesten är borta. Nu ser man med tillförsikt fram mot match.
DET är en konstig men skön känsla😀