1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773615 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Haha BomBom! Legend!

{8487}: Det här är väl exakt som de flesta arbetsgivare gör när någon anställd är med i polisutredning. Personen i fråga blir arbetsbefriade med lön men personen själva kan begära att få arbeta.
Bulan mår nog inte så pass bra att han skulle kunna bidra heller.
Stort och bra av klubben och spelarfacket att de har erbjudit stöd till xflickvännen.

{8399}: Lyckas Brynäs hänga kvar i SHL med hjälp av två glada hockeykillar i båset är det en historisk bragd. Vilken snoksmäll på tränarkåren. Antingen är de som valde Nisse och Josef genier före sin tid eller så är de fullständigt ute och cyklar. Jag anar svaret.

Med statistik kan man bevisa allt. Sudden ingår i dessa kvalmatcher.
På de senaste två säsongerna har vi vunnit 5 av 9 matcher mot HV, och det är få lag där vi vunnit så många bortamatcher de senaste tio åren som i Jönköping.

HV har vunnit 4 bortamatcher på ordinarie speltid i år på 27 försök.
Bortsett från deras seger mot LHC i lördags har de gjort 8 mål på de senaste 9 matcherna varav nästan allihop i PP.
Vi är inte så bra i år - men det är ju ingen segermaskin vi möter utan det gäller att minimera antalet utvisningar så kommer vi minst att ha en stor chans i alla matcher.

Vi fick ju en liten kick av segern i tisdags. Nu är pressen ännu större på HV att vinna i morgon (fortfarande utan 2 bärande backar) och de är minst lika nervösa som vi är.
Om HV vinner i morgon, börjar vi ju bara om på noll igen. Bästa av 5.
Om vi vinner i morgon kommer deras press att börja gå över till panik.

För övrigt. Kul att se presskonferensen efter matchen i tisdags. Boumedienne sitter och skämtar, svarar lulligt på frågorna.
Intill ser man paniken i Lillis ögon. Han trodde nog tränarbytet skulle skapa kaos i Brynäs och så står han där med en förlust i röva mot en nybörjarcoach.

Lillis och hans spelare kommer att fortsätta sitt mantra om gameplan "och snart lossnar det". Men om det inte lyckas har de inget mer att slänga in. Inga stora ledarfigurer i truppen som tar täten.
Om det istället visar sig att Boumediennes mer avslappnade attityd och skämtande höjer våra spelare kommer det att bli total frustration i HV.

Molin skickar ett enda stort långfinger till PA/Stråhle. Fantastiskt.
Att målet blir underkänt är helt horribelt.

Någon som kommer kunna sova i natt? Är fortfarande helt uppe i varv.

{8399}: Hoppas rödin får lit utdelning för allt hårt jobb snart. Kom igen nu brynäs fortsätt att vinna nu🖤❤️💛.

Kung_Sjödin: Danielsson är ju en säkerhetsrisk så han vill inte jag ha in. Knappt jag vill ha tillbaks en glidande bulan.
Måste plussa ersson, vilken match. Tycker Björk spelar riktigt bra också.
Visst vi gör inga pp mål men vi skapar ni iaf.

Huge: Grattis BIF! Vad gött 😁

Seriöst Peter Andersson har coachat 100 år och han är utklassar av två blåbär, haha fett häftigt

Kung_Sjödin: ändå en av dom bättre andraperiodenerna man sett med Brynäs på länge. Palve-lainen måste upp.

Bästa pp på mycket länge.

Dock går man ner sig extremt mycket efter målet. Viktigt att man håller tätt där. Det kan man ta med sig

Amen
Uppladdat:

500x0-48428c56-de00-4185-875a-01b18004b75f.jpeg

Idag hade jag rest till Gävle för att stödja mitt lag. Just nu behövs vår support mer än nånsin. Jäkla covid. Även om vi inte kan vara där i hallen är det nu vi står upp för vårt lag och lägger åt sidan allt annat snack. Tid för annat viktigt snack och ffa åtgärder kommer, men inte nu. Nu är det dags att gå till match. Stå upp!

{8487}: Tycker det du håller på med är väldigt osmakligt. Du antyder att det är allt ifrån våld i hemmet krogslagsmål osv. Om det nu är så att det är Covid eller hans tidigare problem som återkommit hoppas jag att du lämnar detta forum under tystnad.
Oavsett behöver inte Brynäs fans som du!

JanT: Nej, Brynäs är ingen pajasförening även om det finns individer som jobbar för Brynäs som är pajaser.
Det är en jäkla skillnad.
Vad är Cahlings roll förresten? Han verkar vara en av få vettiga inom föreningen just nu.

Blå grottan: måste säga att han ger ett stabilt lugnt och proffsigt intryck!

TobbeJ: En liten Brynäs-sågning från Wikegård.

{8783}: Jag skulle ju vilja veta vem det är som läcker info till tidningarna hela tiden. Den personen i organisation kan ju dra helt åt helvete.

mattias - 74: Förstår MS efter att Peter och Viktor fått "kicken" på telefon under bussresan hem efter OIK matchen. Sådana uppsägningar görs bara av urusla ledare. Helt obefintligt ledarskap och framförhållning i Brynäs ledning.

ellis: Undrar bara vad det är för en syltrygg som läcker till pressen hela tiden...

Rodrigo: Styrelsen är dom första som måste städas ut . Genom åren finns rn gemensam nämnare .. Spelare byts tränare byts ut sportchefer byts ut . Men styrelsen sitter kvar . Problemet fortgår år efter år . På tiden å byta ut det som varit problemet år efter år .

Och Lorenz sitter kvar på tronen. Vilket fegt jävla kryp.

Dra åt helvete!

Signature:

Jag hoppas verkligen inte BIF åker ur, det blir tomt i SHL utan dom i så fall, vet att det finns leksingar som njuter av att Brynäs kan åka ur precis som det gör med Brynäsare när Leksand åkt ur men jag tillhör inte den kategorin.

Hockeyallsvenskan är ett rent helvete, och alla lag kommer såklart göra sitt yttersta för att slå HV eller BIF.

Läste på ett Leksandsforum idag att vissa tycker bara det är bra att Brynäs får känna av lite motgångar och spela i HA, visst rent sportsligt har det såklart inte funkat denna säsongen det är nog de flesta överens om men man skall ändå komma ihåg att Leksand hade kanske själva kunnat spelat i allsvenskan om inte pandemin brutit ut, sedan vet ju såklart ingen hur det hade gått i kvalet men tycker ändå vi leksingar skall visa lite mer ödmjukhet och vara glada över våran säsong, jag fattar fortfarande inte hur bra det gått denna säsongen.

Jag hoppas verkligen att BIF fixar kontraktet.

Glad Påsk på er.

Peja: Tvivlar på att nån som är tillräckligt bra för SHL stannar i ett lag som åker ur. Hockeyn är deras levebröd och deras inkomst avgör hur deras familjers framtid ser ut. Klubbkänsla lär väga lätt i det sammanhanget.

Sjödin som huvudtränare fick mycket skit och hån.
Men var det inte så att när Sjödin/Larsson fick sparken, då hade det spelats 15 omgångar, och 22 poäng hade spelats in (1,47 poäng/match)? Hur ofta har vi legat över det poängsnittet i tabellen sedan dess?

Sjödin var assisterande under finalsäsongen. Larsson är assisterande i Rögle nu. Men det är som att gräset alltid är grönare på andra sidan. Och att det flera säsonger snackats om att någon magisk tränare utifrån ska komma och göra allt bättre. Och då en tränare som helst inte har någon som helst koppling till Brynäs. För alla som någon gång spelat i eller tränat Brynäs, anses tydligen helt odugliga och inkompetenta.

I allsvenskan blir det nog tvunget med hemvävt och billigt, inte bara på spelarsidan, utan troligen även på tränarsidan. För det kanske kan ge någon form av rabatt i löneutgifterna, med spelare och tränare som verkligen bryr sig om klubben. Att ta in tränare utifrån för "fullpris", som bara går vidare till nästa uppdrag vid ett misslyckande, det ter sig trots allt lika riskabelt, som att köra med de som har anknytning till klubben.

De som anser att exakt alla spelare, ledare och andra personer inom Brynäs ska bytas ut. Helst mot personer som aldrig haft någon koppling till Brynäs (och helst Gävle). Blir det då helt enkelt inte lättare att byta till ett annat lag att hålla på i stället?

Forsberg 1978: Det kan bli lite lätt problematiskt när spelare och tränarstaben inte drar jämnt och kvalet börjar om 4 dagar...
Allsvenskan känns såklart som en bedrövelse men samtidigt vet jag inte om jag orkar 2 år till med PAs hockey. Man skäms ju för fan när man sitter och kollar matcher. Hur det kan se så ostrukturerat ut efter 51 omgångar är en bedrift i sig.

Olli Nomadinen : Ramlar Brynäs ut får de skicka hela föreningen med arena och allt till mars. Hur man kan missköta en förening så till den milda grad år efter år trots alla goda förutsättningar i form av fans och pengar är värlsrekord i uselhet. Kan endast ske om man har en total arrogans och fullkomligt storhetsvansinne.

spolaisen: Du kör igång en harang om domarna alltså...? Känner du inte själv hur jävla dåligt det träffar...? Idag skilde det ett par divisioner i klass mellan lagen. Att då orera om detaljer som domarna skulle gjort annorlunda blir ju bara tröttsamt...

Lindström: Som det ser ut just nu är vi värda att lira kval mot HV..

{8399}: Matchdag har historiskt sett varit spänning och förväntan. Just nu känns det mer som ångest och ont i magen. Men jag gör som jag brukar. Jag lyssnar på matchen bakom soffan, tittar fram när Brynäs gör något bra och hoppas, hoppas och hoppas.
Tre poäng ikväll mina vänner....tre poäng ⚫️🔴🟡

Honken72:

Både Växjö och Färjestad fick ju fler dagar att återhämta sig och komma igång nu då de hade nedstängt på grund av smitta. Så reglerna för hur många förberedelse- och återhämtningsdagar man får vid ett smittoutbrott verkar ha upphört nu.

Enaranger: För oss var det täta spelschemat en möjlighet, vi skulle inte gnälla allt medans Lakers tydligen var väldigt bleka och kraftlösa på grund av Covid och insatsen mot Rögle kunde ursäktas med det, all enligt Sanny.

{8399}: Vi gjorde vårt idag, tar ni nu era matcher så passerar ni DIF, kör hårt

Lunkan: " Huge kanske är Sundlöv"

Haha, man tackar för komplimangen.
Jag är visserligen en inbiten brynäsare sen början av 60-talet men nån f.d spelar- och ledarlegend i Sundlövs klass lär jag nog aldrig bli.
Får nöja mig med att klassas som "Legend" här på HS.... ;-)

#33: Huge kanske är Sundlöv

Brynäs har varit klappkassa i år.

Men de har också varit det laget som i särklass drabbats hårdast av Corona. Det finns inte en sportmössa av sportslig rättvisa.

Man har fan knappt kunnat träna med konsekvens under hela säsongen. Samtidigt hör man människor som efter månader lever med sviter av Corona som påverkar deras mående och framförallt prestation. SHL borde ha agerat för jävligt länge sen.

Det är för dåligt. Riktigt jävla amatörmässigt agerat.

Men ifjol när Corona inte ens fanns i Sverige var man jäkligt snabba att rädda Leksand.

Brooklyn forever: SHL med Hemlin i spetsen borde ju ha medicinsk kompetens att konsultera som kan förklara möjliga efterverkningar av covid eftersom de verkar helt bortse från det.

Helt horribelt hur SHL har skött covid under hela säsongen.

Peja: Det är helt uppenbart nu vart smittorisken för corona är som högst. Kollektivtrafik, restauranger, skolor och botten av SHL-tabellen.

Jag hoppas att det kommer vara munskyddstvång på spelarna i mötet mellan Brynäs och Oskarshamn, annars riskerar smittan att eskalera hos det lag som förlorar matchen.

PuckkcuP: Vidareutveckla gärna. Vad tjänar Brynäs på att skjuta upp matchen? När du redogör kan du sätta det i relation till allt vad det innebär att fejka corona (bryta mot lagen, bryta mot alla etiska riktlinjer osv).

Golubovsky: ja ni tog er upp tackvare det styrande i kommunen lade ner några skolor på välfärdens bekostnad, gjorde en fulaffär om några gatstenar, plus att Coronan räddade er kvar.
Respekt? Tror inte det.

majk: Att prata om slutspel nu hör till samma kategori som 4 guld på 10 år. Det är bara att undvika kval som gäller nu. Så tråkig är den bittra verkligheten.

bradberry: Ellis inlägg om att Malmö viker ner sig mot OIK för att det är nära från Skåne till Småland kan väl också nomineras?

Alltså det bästa är att vi nu har allt i egna händer igen. Så var inte fallet i morse. OIK kan göra vad de vill, men vi bestämmer hur långt det räcker. Hade varit jobbigare med att behöva förlita sig på andra resultat. Just nu ska vi inte kolla alltför mycket tabell utan snarare motivation och form. OIK har tre raka torsk. Vi har tre segrar senaste fyra. FBK är bra men vi har mer att spela för. Vår svåraste match är mot OIK.

Donjohn: SATAN SÅ SKÖNT!!!!!

Wikegård är besviken

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
{9382}: 😂 Haha. Alltså jag fattar inte vad ni tänkte när ni värvade Patrik Berglund och ställde upp och swischade till hans "hemjobb".
Det är makalöst vilken dålig attityd han har och alltid varit känd som en bortskämd snorunge.

Patrik Berglund är 32 år gammal, inte 52 år som hans insatser påvisar. Aningen svårt att ta in.

Forsberg 1978: Ja du har sagt det nu varje match

Enaranger: Ner med Rödin och Scott i fjärde, tillför ingenting i nuläget. Markera att deras insats inte duger och låt andra få chansen att kliva fram. Kan om inte annat väcka dom till nästa ”viktigare” match.

Njut av när Palve snurar upp Sigalet och rösta in det som veckans mål ;)

edit: Ersson hade visst en fin räddning som går att rösta på också.

#33: Känns som om 88 trivs bättre nu också. Hans jubel efter assisten till 1-0 är ju högre än efter eget mål typ