1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773601 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Brynäs fortsatte bidra till Unisefs arbete när det krisade i Unisef för ett år sedan. Nu kastar Unisef Brynäs under bussen. Hycklare!

Bifbiffen: Nu är huset tömt och flyttstädat. Vi välkomnar gärna nya ägare som tar hand om fastigheten.

Svensson_62: ” Det var det: Campese officiellt avgår.

Ny lösning på måndag”

Så otroligt skönt. Nu har man fått bort all röta. Campeses lämnar efter sig den största fiasko-eran i klubbens historia!?

Nu är organisationen ett blankt papper igen och nu står vi inför en stor utmaning - att hitta rätt personer.

Det borde inte vara så svårt - men det har misslyckats förr.

Jag är försiktigt positiv

Bifbiffen: Fan vad ni gör bort er. Brynäs pissade på sin värdegrund när de lät PB spela, det är vad precis a l l a utanför Brynäs tycker. Lagar har inget med det att göra, ta det där med arbetsgivaransvaret med hans X istället. Bara för att det inte är juridiskt fel innebär inte att det är rätt.

Hypotetiska frågor gillar du som sagt. Det är ett mkt vanligt förekommande försvar, att lägga allt utanför sig själv

Skrubben: Förmodligen. Brynäs hade antagligen skrivit nya kontrakt med alla som man inte velat ha kvar, och de spelarna hade velat vara kvar pga en kombination av bekvämlighetsskäl och att ingen SHL-klubb ändå varit intresserade av deras tjänster. Sen hade klubbledningen trott att de killarna, på ren SHL-rutin, skulle klara av att leda laget i Allsvenskan... vilket de naturligtvis inte hade klarat av.

Nu måste Brynäs hitta nåt sätt att överleva nästa säsong på. Hur undvika degradering med denna trupp? Det sista man borde göra är ju att börja svamla om att man minsann kan så mycket bättre och för 163:e gången i rad överskatta sina spelare.

Efter nästa säsong går kontraktet ut med 15 spelare. Då kommer man ha ett helt annat spelrum, men det gäller att överleva 21/22 först.

ellis: Vad har det med saken att göra???? Han var väl inte misstänkt för något brott när han signade med Brynäs.

Är sjukt trött på ditt eviga gnällande...

{8399}: Leifby backade dessutom upp Virtanen. Vilken vidrig hycklare.
Uppladdat:

500x0-screenshot20210508-073459twitter.jpg

Svennehyde: Gör detsamma. Att kritiskt granska klubben är en sak men i detta fall är det ett uppenbart drev mot Brynäs som ändå agerade rättrådigt så fort rättsväsendet fått säga sitt gällande misstanke och ev åtal. Oroligt att PB i praktiken slipper undan drev medan en imaginär "grabbkultur i omklädningsrummet" helt utan några belägg får skulden. Patetiskt av GD, Expressen och inte minst pajasen Leifby mfl i Aftonbladet. Alla med agg mot Brynäs (och det verkar vara många) kommer nu utkrypandes från skuggorna för att i media och sociala medier slå sina slag mot en förening som redan ligger ner sportsligt och ekonomiskt.

Hassan: Har alla timråfans svårt att hålla isär olika diskussioner?

Diskussionen handlar om hur en arbetsgivare ska agera vid en polisanmälan, inte huruvida PB är ett ärkesvin och bör portas från all framtida hockey om han är skyldig.

Snälla. säg att du fattar, orkar inte med en trög timråit till...

Kan ju också kommentera argumentet

"Det finns ingen, i n g e n, utanför Brynässekten som har någon som helst förståelse för Brynäs agerande i det här"

SHL's VD:
Hur ser ni på hur den aktuella klubben har hanterat den här frågan?
– Utifrån vad som sker nu har de hanterat den bra. Hur de agerar som arbetsgivare.

Om man tittar från start till mål då i den här processen?
– Som jag uppfattat det, hur de har agerat som arbetsgivare utifrån att de fick informationen, har de agerat bra som arbetsgivare gentemot individen. Eller, som du måste göra som arbetsgivare.

Olli Nomadinen : Om det är någon argumentation härinne som haltar så är det din. Hur svårt ska det vara att ta in vad som gäller enligt svensk rättspraxis (som Brynäs agerar efter) och inte enligt gatans parlament (som du uppenbarligen tillhör)..,

Detta dessutom förklarat för dig av en yrkesman, man häpnar...

Olli Nomadinen : Du skriver som om vi Brynäsare försvarar mäns våld mot kvinnor, o det har jag inte hittat någon här inne som gjort. Visar det sig att anklagelserna stämmer så hoppas jag att han får ett hårt straff, o avstängd från all hockey. Men fram tills nyss så har han varit på fri fot, och allt vi vet är att en person anmält honom. Säg att någon skulle anmäla ett gäng Hockeyspelare i tex Timrå, skulle de då stängas av från spel tills man utrett det hela?

Pettisbif: Du verkar ha svårt att begripa kritiken mot det du ägnat dig åt angående Berglund. Vi är fler som visste vad som hänt. Förmodligen vet jag mer än du.

Ingen försvarar hans handlingar, men det går inte att sitta och häva ur sig vad som helst om personer. Det kan falla inom ramen för förtal. Det har du tydligen svårt att förstå.

{8487}: Beror väl på vad det var det klagades på...polisvärlden är liten och snacket har gått länge så jag har vetat ett bra tag vad som eventuellt har hänt.

Men vissa här inne har hållit sig i gränslandet för förtal. Man kan inte haspla ur sig vadsomhelst på ett forum. Det har en del väldigt svårt att begripa.

Har varit en som alltid försvarat Brynäs övriga engagemang som ger mycket goodwill bland sponsorer. Men tålamodet blir verkligen testat när det endast är det som föreningen kommunicerar, när herrlaget, föreningens flaggskepp är i kris, så ekar tystnaden totalt.

Oavsett hur jobbig situationen är har styrelsen och klubbdirektören ett ansvar och det är dags att svara på frågor.

bifsydväst: må vara färgad. Men helt ärligt så är det ju utklassningsseger på Palves mål

Huge: Antingen har Du ett förhållande med Sundlöv som får Dig att veva hej vilt emot hans krtiker eller så är Du involverad i Klubben på något annat sätt. Du är någon av alla dom värdelösa styrande inom Brynäs ELLER en nobody som sitter och till varje pris försvarar folk som sänker din favoritklubb sakta men säkert, år efter år. Varför skulle någon försvara detta styre? Som Jag sagt tidigare : Antingen ett troll eller någon involverad i klubbens förfall.

Sv: Action delux
Asterix: Emil Larsson verkar väldigt osympatisk (Sundh-incidenten bla.) Rensfelts agent krävde istid han inte förtjänat och Janne var väl inte vidare omtyckt som ledare när han var hos oss sist. Men visst, människor kan ju utvecklas och förändra sig. Men det finns skäl till att dessa tre inte är i Brynäs nu.

{8399}: Det verkar som om ingen kom till sin rätt eller utvecklades under Peter Andersson. Vet inte om det var ”spelsystemet” eller om Peter Andersson var en dålig tränare och människokännare men jag tror att vårt lag hade kunnat spela bra mycket bättre under en annan coach. Många av spelarna har kvaliteter som inte kom fram med Andersson i båset.

{8399}: ” Här är mannen som föreslås bli ny ordförande i Brynäs – och som måste vända en dyster ekonomisk trend.
Men för Jürgen Lorenz kom frågan överraskande.
– Varför frågar ni mig? Det var faktiskt första tanken, säger han.”

En ytterst relevant fråga även idag...

Timrå hittar på att de har corona? Eller hur var det nu diskussionen gick i Timråboken angående Lövens utrbrott?

Kanske varit uppe på tapeten tidigare, men verkligen skönt att LIF tappar sina bästa spelare. Snart nere i botten igen där dom hör hemma! 😉

www.expressen.se/sport/hockey/shl/just-nu-stjarnorna-lamnar-leksands-if/

Håller med majoriteten härinne. Förnya ej kontrakt med Desch eller Harper, bryt Danielssons om möjligt! Palve är däremot. Killen verkar verkligen trivas i Brynäs och till en bra prislapp bör Brynäs verkligen se över att ge honom ett kontrakt!

Nån som vet vilken räddningsprocent Ersson hade totalt i kvalet?

ps riktig höjdardag på jobbet, kul att visa kollegorna som är dif:are, gnagare och ssk:are att jag lyckats få upp Brynäsflaggan på koncernens officiella flaggstång - Succe...!!

Sama: Jag förlänger hellre med Birgersson än Sallinen, blir billigare samt att truppen behöver föryngras. fjärdekedjan måste kosta mindre än vad den gjort de senaste åren för att kunna ha något utrymme alls för att spetsa laget inför nästa säsong

bradberry: En sak kan vi i alla fall konstatera så här på en måndag, Huge är lik sig 🙂

Så otroligt skönt att vi löste det. På förhand kändes det tungt men ju längre in i serien man kom börjar man vänja sig vid tanken att Brynäs kanske faktiskt kan slå Hv i en matchserie, något som gått sådär historiskt.
Det nya upplägget måste vara det mest hjärndöda som kommit från SHL. Hoppas SHL redan nu analyserar detta och drar tillbaka detta orimligt ångestladdade upplägg.
Båda lagen ska ha chans att försvara sin plats är min uppfattning. Om än gärna i en matchserie mot toppklubbarna från HA.
Men som sagt otroligt skönt att vi löste detta!

{8399}: Jag gillar att vi har Björk och Hedberg på kontrakt nästa år.

{7981}: Stort grattis BIF !!!

bifhjärta: Skål.

Just nu älskar jag alla härinne. Älskar er!!!!!

Scopulus: Fy fan så jävla underbart! En ångestfylld säsong som övergick i den värsta känsla jag känt på väldigt länge. Kvalspel är vidrigt! Jag tycker faktiskt riktigt synd om HV71. Känner nästan ingen glädje, bara en ENORM lättnad! Nu jävlar hoppas jag att det rensas i både ledning och trupp för jag pallar inte en till skitsäsong som denna. Älska Brynäs, alltid!

KulaShaker: Förväntar mig att Berglund åtminstone kämpar ikväll och inte glider omkring som tidigare under säsongen. Bänka direkt annars.

Godmorgon, är det någon som saknar Bäckis?
Vilken karriär den mannen har, makalöst!

Hockeyguru:

Kan hålla med dig till viss del

Problemet är ju att debattklimatet blivit tuffare även här på HS, har varit medlem väldigt länge och märker enorma skillnader

Man kan inte ens gå in på vissa forum utan att bli dåligt bemött eller möts av okvädningsord av en del skribenter trots att man vill ha en seriös diskussion

Man måste acceptera att man håller på andra lag och har andra åsikter om andra lag osv

De flesta på forumet är väl förhoppningvis vuxna

Jag är lärare på lågstadiet och väljer själv mina strider med barnen men en del skribenter på forumet verkar ligga på samma nivå som sexåringar

Väx upp för fan och diskutera vuxet eller skriv inte öht

Detta gäller alla ” även mig såklart ”

Trevlig helg 💙🇸🇪

Honken72:
Jag tyckte Wikegårds utläggning runt HV:s bortdömda mål var fantastisk. Under tiden repriserna rullade var det bara irriterande men så här i efterhand kan man ju skratta åt det.

I en av reprissekvenserna säger han något i stil med att "här ser vi att brynäsaren har en hög klubba men den påverkar ju inte situationen" för att i nästa läge tycka att HV-spelarens klubba inte va hög trots att båda försökte nå pucken på ungefär samma nivå 😂😂

Är det ett nytt fenom att andra lags supportrar blir kränkta av typ allt som sägs inne i Brynäsboken?

Jag brukar läsa både i Modos och Timrås bok, dock känner jag mig inte nödgad att bli upprörd av allt som jag inte håller med om. Det är ju liksom naturligt att de ofta inte tycker som jag.

{8399}: Tänkte bryta dessa tråkiga diskussioner som inte leder någonstans. Vill ni ha lite underhållning så se sammandraget av matchen igår o lyssna på Wikegård när Brynäs gör 3e o 4e målet. Man kan sammanfatta hans kommentarer med att om han har några känslor för Brynäs så lyckas han dölja det väldigt bra.

lapad: Äckligt av Wedin att skrika på Billins efter att ha försökt halshugga honom med klubban

{8399}: Ja, Rödin/Scott får inte till det tyvärr. Det ser ut som att de ändå kämpar och försöker, men det bara funkar inte. Avsluten har ingen skärpa alls, sitter i magplattan på Gunnarsson eller utanför mål. (förutom när Scott blev rånad av Gunnarssons spade)

Oroväckande att det inte lossnar för ledande spelare. Men positivt att PP börjat fungera. Där har vi ett viktigt vapen nu.

Blir sjukt less på loser-fansen som ger upp hela tiden. Detta är långt ifrån över. Ni ser väl hur jämna matcher det är. Just nu en minimal spelmässig fördel till HV kanske, men BIF har en vinst mer och sparkapital i Scott/Rödin mfl. som kan steppa upp. Kämpa nu.

mattias - 74: Jo men vi kämpar nästan om vår existens här och då undrar du om Björk blir ledig om vi åker ur, underförstått att du vill då ha honom i Leksand.

Du fattar nog att folk reagerar...

Forsberg 1978: Vi tar nästa match

Fan vad fint om Rödda och Scott steppar upp på gammal hederlig nivå ikväll och lyckas få långa byten på Hv's manskap.

De har ett par växlar till där bakom alla skavanker och skit som varit.

Danne66: öh... Det var inte direkt en känsligt ämne.

Nu blir det starkare grejer skål! Fan vad skönt.
Uppladdat:

500x0-2395da48-9498-4505-93fd-f332d11ff986.jpeg

Woooow!
Tordes inte ens önska mig den här starten på serien

Nisse och Boom-Boom levererar!
Uppladdat:

500x0-f4083c9c-6107-42a0-b781-b98d98a7dd36.jpeg

bifhjärta: Oves grabb och Ersson är hjältarna så här långt, stora brynäshjärtan där!!

Haha BomBom! Legend!