1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773942 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 4/3-16
Rinken 17.00
Lägger Skybar biljett, 5-6 öl, street food buffé o nån Jägermeister på nästa års värvningar

Sv: tänkvärt!
Peja:
Förespråkar Oldén, naturligtvis inte bland top-6 fw, men han ska kunna ha en fw plats varje kväll.
Fakta är, och som troligen de flesta andra förespråkarna mena, att det finns andra fw som presterar mkt sämre på sin istid och ditt påstående "inte så att hans CV indikerar att han kan leverera" anser jag vara i det närmaste felaktigt.

Kvalitativt (bortsett fr statistiken) tycker jag också han har en oberäknelig spelstil m unik räckvidd och kombination fart/storlek

Denna säsong:
Olden 3+5=8 197 min speltid
Brodecki 1+6=7 538 min (!!!!!!)
Pow 8+9=17 555 min

Vrana 1+7=8 358 min
Ollas 9+7=16 751 min
De två sistnämnda är mer för referens, de har annan position/egenskaper som är viktiga för laget men ändå intressant fakta

Har heller inte tagit med Mannberg, Blomman, Enter, Ahlsén då deras istid i stor utsträckning utgörs av defensiva uppdrag
Men om nån orkar rensa från det är jag också säker på att Oldén slår dem också

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
Står på Hässleholms Centralstation och väntar på tåget mot Linköping. Taggad som faan😃😃😃

Sv: A proposito de nada
Blomman har ett stort Brynäshjärta!!! Älskar sånna spelare!

Tack Nörstebö o lycka till i framtiden.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Steenm: En dubbelseger mot LHC... Har du de senaste matcherna? Du kan ju sätta en femtiolapp på det så kanske du kan pensionera dig sen.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
3-0
Ja..så är det. Det är lite samma känsla som i februari, -96 -97,-98, -03,-04,-05,-08,-09,-10,-11, -13, -14, -15...

krobbe:

Har för mig att en tränare i fotbollsallsvenskan slapp böter
för att han kritiserat en domare i tidningen. För att det ingick
i yttrandefriheten eller nåt.

Låter konstigt om domare i SHL, som kan tjäna uppemot 20 tusen
i veckan ska kunna vara helt fredade från kritik.

Och 25000 i böter.
Det låter helt vansinnigt högt.
Det är ju inte så att han slagit ner domaren eller så.
Utan det var ju bara ord. Och att straffas så för ord.
Det verkar ju helt uppåt väggarna.

Skulle han använt det språkbruk som råder på hockeysnack
ibland, då skulle han väl fått 1 miljon i böter.

Några "roliga" iakttaganden:

* Salminen står hittils noterad för en assist på fem matcher trots speltid som borde kunna resultera i mer, kan tyckas.
* Sweatt har mäktat med fem poäng på arton matcher och motsvarar förmodligen inte förväntningarna, hittills iallafall.
* Brynäs har bäst Box play i ligan(!) När allt är så 'dystert' så känns det som något helt klart värt att kunna glädjas lite extra över, istället för att bara se allt i moll. För när var vi så bra i BP senast egentligen?

Egentligen är det sjukt svårt att greppa...

Anssi Salmela – SHL:s bästa back.
Anton Rödin – SHL:s bästa forward.

Båda är borta. Hur mycket oflyt får man egentligen ha som förening?

Sv: Salmela
70 Rodrigues: Eeeeh...hur tänker du nu? Så någon som är en god förlorare kan alltså inte vara en riktig vinnare.

Jag kan spontant ge dig två exempel. Roger Federer, gentleman, hyllar de som slagit honom efter match. En bra förlorare och en riktig jävla vinnare.

Andra namnet tar jag ur en sport som ligger mig riktigt varmt om hjärtat. Amerikansk fotboll och framför allt då NFL.
QB Peyton Manning. Fantastisk som förlorare men har en grym vinnarskalle.

Det där med att hata att förlora...visst, det är en drivkraft, men det betyder inte att man inte är en RIKTIG vinnare om man samtidigt är en god förlorare. Det är en riktig idrottsmyt.

Sv: Fansens värvning 2.0
Redan uppe i 60 000 kr!

I vanlig ordning kommer någon förklaring från Huge som "täcker upp" för allt han sa innan. Så trött på den översittaren och tror att många här inne håller med mig. Tråkigt att se. Snacka om min läsförståelse..du har inte en aning om vem jag är..ett jävla sätt att bete sig på. Ibland har man fel Huge, ju tidigare du inser det ju lättare blir det för dig att ta dig igenom vardagen.

Snyggt
Uppladdat:

500x0-file-placeholder.png

Wilhelmsson:
Vår Sportchef gör ett jättebra jobb! Men om man tävlar i ett sammanhang där andra lag har Monopolpengar att köpa spelare för.... ja då får fansen va med o hjälpa till ibland.

Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
dAVydov: Går han till Minecraft så blir det kollektivt självmord i våran familj!

Chris11: Någon här uttryckte ju sin glädje när Porse såg ut att bli skadad

Det tycker jag rent ut sagt är för jävligt och ett sorts hån. Måste du ha namn på skribenten?

{7780}: Det ingår tyvärr inte i domedagsprofeternas repertoar att hylla när det går bra. Då sitter de tysta och har det jobbigt istället.

Nu har vi vänt en dyster trend utan några förstärkningar, 13 poäng på de senaste fem matcherna talar ju sitt klarspråk, så kanske några av dessa hockeyorakel kan berätta för oss andra hur fel de hade. Det troliga är dock att de dyker upp igen med sitt siande om vi skulle rada upp några förluster igen.

Vad gäller Salmela och Bertilsson så är det tråkigt att det tar längre tid än väntat. Rehab är ingen exakt vetenskap, utan det är svårt att ställa prognoser. Bättre att låta det ta tid, så ingen skada slås upp igen.

Naturligtvis är det Brynäs fel också, att rehaben tar mer tid än förväntat.

KulaShaker:

I så fall kan man ju förstå att spelarna i Brynäs tycker att han är dålig.

I så fall har han på de 7 matcherna gjort detta i 4 av dem.
Vem vet vad han varit inblandad i de övriga 3 matcherna.

Han var domare när vi fick ett mål bortdömt
borta mot Djurgården i början på december.
Då han (eller kollegan) valde att videogranska
för att se om de borde ha blåst för blockering
eller inte innan det blev mål. Det får man inte
begära videogranskning för att kolla. Sen försökte
de ange andra orsaker till att målet dömdes bort.
Vilket gjorde det ändå mer uppenbart att de försökte
skyla över de misstag de gjort.

Han dömde sen matchen efter.
Där vi fick mål bortdömt efter videogranskning.
När Nick J bökade in ett mål mot Örebro.
Det var ju samma där. De kollade ju om de borde
ha blåst för blockering innan det blev mål.
Som inte är en grej de får begära videokoll på.

Han dömde senaste bortamatchen mot Modo.
Där Modo fick två mål godkända efter videogranskning.
Som hade blivit bortdömda om det hade gåtts efter de
kriterier som gällt när vi fått mål bortdömda.

Och han dömde i går.

I de tre fallen med videogranskning så är ju Lärking.
Den dryga överstebossen för videogranskning lika medskyldig.
Om inte mer kanske.

Inte konstigt att de reagerar anser jag.

Sv: Hur tänker Bz?
Pettisbif: Inte för va taskig men det där va nog det mest ointressanta på länge nu när vi slåss om slutspel.

Och ska dom sparka Sundqvist tex?

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2/2-16
Ajajajaj, det där målet blev jobbigt för situationsrummet..

Backparen imorgon :)

Lukas Kilström - Lucas Carlsson

Jörgen Sundqvist - Marc Zanetti

Jonathan Pudas – Mattias Nörstebö

Sjunde back: Mathias Porseland

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Gillar Vrána mer och mer!!

{6984}: Mm, Porseland ska ju leda den här vingklippta backuppsättningen nu när Salmela är borta. Han är på sin höjd lika bra som Ersson - en spelare helt utan pojklandskamper som inte ens var tilltänkt för A-laget innan massa backar blev skadade. Lucas Carlsson är redan mycket bättre än Porseland. Om Andersén kommer tillbaka ser jag gärna att man försöker bli av med Porselands lön. Ser mycket hellre att man fortsätter satsa på Carlsson även när de skadade backarna är tillbaka. Carlsson har en frejdig och entusiastisk spelstil som behövs, han ser möjligheterna där ute på isen.

Angående Ollas, jag tycker att han har tappat lite i skridskoåkningen efter skadan, men förhoppningsvis kan han få tillbaka den så småningom. Han är definitivt en stommespelare som man bör behålla. Nörstebö, Brodecki och Alcén är också spelare som jag hoppas blir kvar många år framöver, utöver "de givna" som typ Scott förstås. Visst har Brodecki haft en tung säsong men det finns mycket hockey i grabben och jag hoppas man har tålamod där.

Zanetti på eftermatch intervju, han är inte alltid på topp i matcherna men har endå blivit lite av en favorit, grymt bra intervju personlighet och alltid gladast vid mål, nästan som man kan tro att han införskaffat sig en riktig brynäsanda redan ;)

Till Sportchefarna här
Tex Modo sköts illa och inte Brynäs till er som gnäller nu och gjorde innan säsongen!

Snart kommer vi ha 6 backar som ska spela av Salmela Kilström, Sundqvist, Pudas, Zanetti, Nörstebö, Lucas, Erson, Bertilsson, och misslyckade Porseland, 9 backar och hade vi värva så hade vi haft 11st snart.

Varför tror ni talanger väljer komma till Brynäs och dom som finns från egna leden stannar här?
Jo för här vet dom att allt sköts bra och att va i denna klubb och ge allt lönar sig.

Sen om vi köper in (storstjärnor) som Modo Växjö och några till som vissa vill så fort det går lite emot eller blir skador så kan vi glömma Gunderson, Andersen osv inför nästa säsong, kolla Frölunda och Skellefteå som fyller på med egna på löpande band istället och tar hellre efter dom än Modo Växjö och fler.

Brynäs är helt på rätt väg med Bulan, Bentzen och är väl bara Porseland som vart misslyckat.

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
Karlskronas spel i den första perioden var verkligen mega-dega-sega-katastrof. Aldrig sett något värre. Vi har total kontroll fram till Porses misstag.

Forsberg 1978: Så nu är det bara att glida fram till Stisse och säga: "Hej jag heter Pelle. "
Så bjuder Stisse på fika och korv!

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Jag gillar Bulan skarpt!! Men här känns han rätt löjlig... "Olden har inte hållt nivån" Är det så konstigt då?? Han får ju inte ens spela och när han väl får det så blir det max 6-7 min. Dessutom hattas han runt med olika kedjekamrater. Se bara på Brodecki! Där har vi årets stora frågetecken!! Han har spelat i stort sett alla matcher från start, han har enormt mycket mer speltid/match än Olden, han har varit bosatt i den andra PP femman nästan hela säsongen, han har mer än ofta spelat med kvalité spelare, spelare som Johnson, Ollas, Rödin och Scott men har ändå mindre poäng än Sondre. Riktigt dålig bortförklaring av Bulan. Var ärlig och säg sanningen istället. För något måste ha hänt. Annars måste ju Broddan ha någon slags hållhake på Bulan!

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
Huge: Saxat från optimisterna i modos forum
" känslan ändå är att det som just nu fattas i truppen är framför allt självförtroende.
Man önskar att de skulle få islossning en match och få sätta 7-8 mål, då skulle det inte alls förvåna mig om man radar upp segrar efter det. "

Verklighetsuppfattning verkar helt saknas.

Sv: Brynäs IF - Modo Hockey 14/1-16
"Andra perioden har vi ju matchen totalt. Dom egentligen ingenting..."

*Kollar skotten i andra perioden...*

18-6 till Brynäs.

😂

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/12-15
"Värt att notera i övrigt är att Petr Vrana deltog under hela träningen och stannade kvar lite extra och övade handledskott. "

Charles: Lite kontraster när Växjö pekar finger åt sina egna supportrar och Brynäs samma dag går ut och hyllar sina supportrar för att så många kommit på matcherna och bidragit till bra stämning.

Får en att bli ännu stoltare som Brynäsare!

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 26/12-2015
JAAAAAAAAAAAAAAAA 3 underbara poäng!!! TACK TOMTEN!😀😀😀😀👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 26/12-2015
Clarence: inte inger förtroende? Laget ligger trea! Du har inte funderat på att justera dina förväntningar? Vinst varje gång annars kan de dra åt helvete?

Sv: God jul
God Jul Brynäs fans

Ha en underbar jul alla Brynäsare! Själv öppnar jag min julklapp på annandagen och i den hoppas jag att det ligger 3 poäng!

Brynäs IF är inget man bara håller på det är en livsstil! SKÅL!

{6984}: Detsamma! God jul på er allihopa!

Såg på Brynäs periscope att Salmela var med och tränade nu! Skön...t!

Chris11: Wilson?? Skulle vi ta in honom? 2 mål i KHL ifjol och sparkad från MODO! denna säsong??? Vad ska vi med honom till?

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 12/11-15
Clarence: Du tippade ju förlust i båda matcherna och följdaktligen noll poäng inspelade. Nu tog vi ju fem så du borde ju vara in i helvete nöjd just nu!!

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 10/12-15
Måste även plussa lite extra för Sandström! Hade lätt kunnat stå 4-1 på slutet och gjort avgörandet omöjligt. Helvete vad skön seger!

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 5/12 -15
70 Rodrigues: Håller med om Blomman, de två senaste matcherna måste vara hans bästa i Brynäströjan. Kul också eftersom man verkligen ser hur han brinner för Brynäs och ser det som ett privilegium att få bära klubbmärket i precis varje match. Det finns alltså fortfarande klubbkänsla kvar inom sporten, Alcen är ett annat exempel på det. Det skulle förresten vara lite intressant att se vem vi läktarcoacher skulle vilja se bredvid Salmela här framöver. Rutinerade Porsen eller upcoming Lucas?

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 27/11-15
rafalski: Fy fan, nerpissade för 14:e matchen i rad. Pinsamt! Att sätta in Porsen non stop i PP var ungefär lika taktiskt genialt som att plocka målisen i spel 5 mot 3 och tek i mittzon.

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 27/11-15
Inte svårt att föreställa sej vad en frisk Salmela hade gjort för skillnad i en sån här match.

Brynäs topp är bättre än Skellefteås, däremot ger energibolaget Skellefteå möjligheter att spetsa tredje- och fjärdekedjorna på ett sätt som inte vi fixar. Undrar om lokaltidningarna däruppe gör artikelserier om de kommunala bolagens investeringar i länets SHL-lag?

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Men vänta nu. Vänta. Stopp.

Tomas Ros: "Skellefteå är tidernas hockeydynasti. Inget lag har dominerat så."

Dra mig baklänges.

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
Grym insats av laget idag. Tycker Fbk blir lite av en mumsbit faktiskt.

Nygren är en jävla epa-raggare och domarna försökte väl sätta nåt slags rekord i missade trippings.

Älska Brynäs.

Intressant detta, många spelare har höjt sig rejält från förra säsongen om man ser till poängskörden.

JÄMFÖRELSE AV POÄNG MELLAN SÄSONGEN 14/15 OCH 15/16
Pathrik Westerholm 14/15: 13p på 54 matcher
Pathrik Westerholm 15/16: 14p på 18 matcher(!)

Oskar Lindblom 14/15: 15p på 37 matcher
Oskar Lindblom 15/16: 15p på 18 matcher(!)

Sondre Olden 14/15: 2p på 20 matcher
Sondre Olden 15/16: 6p på 9 matcher

Lukas Kilström 14/15: 6p på 50 matcher
Lukas Kilström 15/16: 6p på 17 matcher

EFTER X SPELADE MATCHER DENNA SÄSONG
Anton Rödin 14/15: 11 p efter 18 matcher
Anton Rödin 15/16: 24 p efter 18 matcher

Greg Scott 14/15: 16 p efter 18 matcher
Greg Scott 15/16: 21 p efter 18 matcher

Anssi Salmela 14/15: 7p efter 15 matcher
Anssi Salmela 15/16: 11p efter 15 matcher

Dessa tre herrar går mot sina bästa år i SHL, om poängen fortsätter att rulla in i samma takt.