Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
sylf:
Jag är på väg till J20 MoDo - Brynäs. Ska bli kul att se en match där vi har stor chans att vinna.
Jamen, är det inte farligt som hockeyälskare att sitta bland alla sexfingrars-huliganer? Äh, jag brukar limma fast en prinskorv på varje hand, ingen modoit har någonsin märkt något.
Gurra88:
En person med ett minimum av folkvett, hyffs eller vanlig social kompetens hade dragit ett streck här.... bett om ursäkt och gått vidare.
Tyvärr så verkar du lida av nån bokstavskombination som jag inte har erfarenhet att kunna hjälpa.... tragiskt.... hoppas du kan få stöd nånstans.
Lycka till.
Slajsarn: Efter att laget stått och stirrat ner i avgrunden tog de sig samman och fixade slutspel.
Ska vi inte tillåtas att vara lite glada ens i 24 timmar över det? Målsättningen var att försvara guldet. Det klarar vi förmodligen inte men vi kan väl ändå inte utvärdera säsongen förrän den är slut?
Huge: Nej, det tillför lika lite, men eftersom du anser dig vara så mkt bättre än de flesta av oss andra här så vore det klädsamt om du bevisade det. Tänk att storsint och ödmjukt låta en del saker bara vara. Att inte alltid försöka få det sista ordet. Låt folk tycka vad de vill. Kanske kan ett sånt agerande få bort en del av de provokationer som riktas emot dig och heller inte tillför ett dyft.
Du planerar att tjata "in absurdum"....det låter inte friskt
...inte ett dugg....
Redigerad kommentar
Huge:Du kör vidare med ditt tjat...
Hur var det? Rahm skulle ha tagit över förstaspaden från Honken efter jul? Och Jammie ram skulle bli årets värvning?
fyy fan va tråkigt det har blivit att komma in hit och läsa om Brynäs, eller aa läsa om Brynäs är det inte, man läser bara om två irriterade snubbar med påhopp mot varandra om vem som sa vad för 1,2,3 och 4 år sen.
De e så jävla tråkigt att man får mental eksem och ångrar sig varenda gång man ens gått in på sidan, seriöst ta varandras nummer o tjöta av er mot varandra där istället för jag tror fan inte en jävel härinne bryr sig om er två
foppa78: men sluta för fan att följa Brynäs då om vi har ett sånt jävla skitlag. Är så in i helvete trött på allt onyanserat bullshit från diverse skribenter härinne. Jag hoppas verkligen inte laget består av samma gamnacke-mentalit som ni, för då skulle det bli kvalserien direkt.
Antingen är det himmel eller helvete, svart eller vitt, inget där emellan. Representerar ni det genomsnittliga brynäsfanset blir jag ta mig fan mörkrädd.
Den dåliga trenden startade i omgång 14, för 10 omgångar sedan.
Omgång 14 blev "vi av med" Lars Jonsson.
Omgång 16 blev "vi av med" Simon Bertilsson.
Sedan dess så har vi varit tvungen att kontinuerligt spela med de
backar som i starten på säsongen räknades som sjunde och åttonde back.
Med Fransons intåg så räknas väl de som åttonde och nionde back.
Av de som man, med all friska, skulle räkna som de 6 ordinare backarna
så har vi för tillfället tillgång till 3 av dem.
Det kan ju vara en förklaring.
Man kan då välja att värva ersättare till de skadade spelarna.
Men vad gör man då när/om alla spelare blir friska.
Då har man för stor trupp.
Om NHL blir inställt helt, så har man handlat in en samling halvfigurer
och kan inte plocka alla godbitar från "godisbutiken".
Det är nog trots allt inte helt lätt att vara sportchef.
Om man nu inte kan se in i framtiden och få facit redan nu.
sylf:
Tre dagars tjat om ett nummer, det här kanske kan få slut på dårskapen:
– Klubben hade registrerat mig som 99 redan när jag kom. Jag sa direkt att jag inte ville ha det, det kändes inte bra, men det var för sent att ändra med så kort varsel. Nu ska jag spela två matcher med 99, sedan ska jag byta. Det blir nåt med sextio... jag kommer faktiskt inte ihåg vilket det var.
Jag skulle gärna se Bäckström i Brynäs, OM det vore så att han var intresserad av att spela en hel säsong i laget. Som situationen ser ut nu tycker jag Hockyligans ståndpunkt är helt rätt. Att ta in en massa NHL-svenskar som, även om de är bra spelare, behöver några veckor för att koma in i matchtempo ser jag som rent vansinne. När de väl har funnit formen och kan prestera på den nivå man kan kräva av dem, med tanke på kostnaden för deras försäkringar, riskerar vi att få ett "Tack för den här tiden, nu drar jag hem till NHL igen..."
Såg i dagens Afonbladet att Djurgården måste skaka fram en miljon i månaden för att betala Erik Karlssons försäkring, Bäckis försäkring torde ligga i samma kostnadsregion... Och då finns det folk som tycker att vi dessutom borde försöka få hit Ovetchkin...
Att en massa agenter och journalister skriker efter NHL-proffs är något som helt kan ignoreras. De har en egen agenda och särintressen som de sätter före svensk hockeys bästa.
Huge: Dags att släppa saker och gå vidare. Du låter som LP-skiva som har hakat upp sig. OBS! ni som inte vet vad en LP-skiva är får använda Google :-)
Rapport från Bissett19:
"Brynäs klart bättre,men Friburgarna har några chanser.Rahm stabil. Fjärdelinan skapar tryck varje byte,bra PP"
Redigerad kommentar
arnio:
Madhawk skall du tro på, han har allt som oftast rätt och skall absolut tas på allvar.
Slajsarn:
Huge är expert att skylla ifrån sig och det kan mer eller mindre utvecklas till en konstform och i det här fallet är han hockeysnacks obestridde konung inom det ämnet. Jag garvar läppen av mig varje gång jag läser hans försvarstal eller undanflykter eller bortförklaringar om Brynäs eller deras spelare eller ledare eller hur han prompt skall försvara Brynäs i vått och torrt. Skulle ni ramla ner i allsvenaksn och får möta oss " läs Leksand " skulle han skylla på otur. Hade han varit leksing hade jag skämts men nu garvar jag bara, tycker synd om er Brynäsare som har Huge.
Det var ett härligt firande på torget! Wille Löfqvist var lite på fyllan och drog halvsnuskiga skämt, väldigt uppskattat!
Dackell grät när han intervjuades av Titti Schultz.
Svedberg lovade att bjuda ett gäng grabbar i publiken på bärs ikväll, de hade gjort en skylt som han gillade. "Svedberg är större än Beatles"
Järnkrok och Bertilsson snodde micken av Titti upprepade gånger och drog igång publiken med ramsor.
Widing visade prov på sina grimaser.
Svedberg avslutade med: Vi ses på Heartbreak sen är det efterfest hos mig!
Får väl testa detta igen. När jag har varit in och önskat er lycka till har ni vunnit två av två. Hoppas på 100% även efter kvällens match. Så, LYCKA TILL!
Lindström: Det måste kännas märkligt för en sådan som dig att veta så mycket bättre än de som styr inom Brynäs IF.Du måste känna en hopplöshet över att du vet vad som är bäst för klubben och vilka spelare som borde sparkas och vilka som borde värvas osv. utan att någon lyssnar på dig.
Känns det inte konstigt att du med din enorma kompetens är hänvisad till ett ensligt internetforum där dumskallar som bland annat mig själv och några andra halvt förståndshandikappade personer håller till? Hur känns det att ingen inom föreningen är lika kompetent som dig själv ochatt ingen lyssnar på dina geniala ideér om vem som ska stå på parkeringen och vem som ska sköta krattan?