1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773990 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Carl Lejonkräk: Kortsiktigt kanske, men en spelare ändrar inte på de strukturproblem som vi har i försvarsspelet. Det var ju därför vi tog in Eklund och Andersén.
Nu har vi på pappret tillräckligt bra försvarare men det visar sig att det inte var i materialet som problemet låg.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 1/11-14
Peja: Tommys dagar är räknade!

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
bifhjärta: "Vi är det bättre laget" säger TJ.

Släpper man in sju mål och torskar hemma är man inte det bättre laget. Sorry Tommy, detta ser illa ut. Vem ska ersätta dig?

Skönt att både Leksand och SHL:s drygaste lag MoDo torskade😂😂😂😂

Sv: Calle Järnkroks egna, skriv bara inlägg rörande honom här!
mattias - 74: Ungefär lika många svenskar i Preds som i Leksand

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF den 4/10-14

Brynäsgubbe: Vi har gjort 4 av 6 PP-mål på de fyra senaste perioderna. Så ja, det var sämre innan.

Har läst att modoiter antytt att brynässpelarna filmat i samband med pååkningar, tacklingar i ryggen och bentacklingar. Påminner om när våldäktsmän brukar förklara att "hon får ju skylla sej själv".

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Zappaholic: Där de rätteligen hör hemma. Modo är ett bottenlag.

Horace76c:
Hejpåerförfan!
Nästa gång läser jag innantill innan jag postar idiotförklarande frågor här. Hepp!

Lunkan: "Been there, done that" kan ju Brynäs svara.

Brynäsgubbe: Bara att hoppas på Widingryktet. Om Widing är det bästa saik kan hitta ser Brynäs ännu bättre ut.

Johan Norrström: Jag tror inte gävlebor är gnälligare än nån annan. Däremot tror jag inget elitlag har så svårt att frälsa sin hemstad som Brynäs. Det svaga publikstödet på hemmaplan är ökänt (vilket ändå har blivit ljusår bättre tack vara hjältarna på ståplats).

J F K: Så du jämför Brynäs samarbete med Unicef, med Modos planer på att bygga ett modo-är-bäst-museum? Du måste ha somnat med huvet i surströmmingsburken.

Sv: SILLY 14/15
Brynäsgubbe: Snacka om massflykt från SAIK intressant att se hur deras säsong blir!

Patrik Källstr: avundsjukan är ett gift som på dig tär, arma modoit.

Brynäsgubbe:

Fick rapporter i morse om Brynäs försäsongsträning. De kör riktigt hårt. Tuffare än någonsin tydligen

Rodrigo:Håller helt med. Han måste visa att han är en toppback i SHL innan han tar steget över. Han visade goda tendenser till det förra säsongen, speciellt i slutet av säsongen. Men att gå från detta, till att bli en toppback under en hel säsong, är ett ganska stort steg. 

Än en gång beröm till Thelin, Sundlöv och Jonsson, att dom vågat tro på denna kille trots sin ringa storlek. Ett kvitto på att vi som förening gör någonting bra. Vi fortsätter trenden med att minst en brynäsprodukt skriver NHL-kontrakt varje sommar. Hur många år på raken kan det vara nu? Hur många lag i SHL/HA har en längre svit än Brynäs på just den biten? 

Zzz:
Enligt Sundlöv skulle inte Sundlöv avgå

Sv: Ny tränare!
Huge:

Hur många matcher ser du på plats i Läkerol Arena under en säsong?

Farbror Facit är i farten igen. Ha inte en avvikande åsikt än makten, då är du fel ute.

Carl Lejonkräk: "De flesta lag tappar spets varje säsong och Brynäs tappar inte mer än andra kan jag tänka"
Skulle vara intressant att höra hur du tänkt då, speciellt om du återigen kastar en blick på vår interna skytteliga och jämför hur läget är i andra lag för tillfället.

Linus Wickman: Ingen. Och för Leksingarnas del är det väl ganska talande att deras målfarligaste forward inte räknas som en "stjärnvärvning" för en annan SHL-klubb.

Redigerad kommentar

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

tjugo8: Det är väl inget jävla problem att jag bara delar ut spelarkritik? Jag är väl kritisk mot fler saker i föreningen, det är bara det att jag inte ventilerat så mycket av det härinne.

Att sen hamna på fjärdeplats i en stentuff tabell är väl ganska så bra med tanke på hur säsongen sett ut. DET var vad jag skrev.

Sen tycker det är jävligt illa rent retoriskt att sen skriva att jag gläds åt EN seger i slutspelet.

Du kanske ska hålla dig till vad folk skriver, så slipper du hitta på eget...

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Zzz: Jo, han har kört fast, både sig själv och laget. Han är inte dummare än att han skickar ut sådana signaler för att han förstår att om han stannar ett år till med samma eller sämre resultat (trots den truppen som Sundlöv faktiskt gav honom i år) så sjunker hans marknadsvärde och det blir svårare att hitta nya roliga jobb.
Guldet satte upp honom högst upp på en trappa som han börjat halka nedför med ökande hastighet.

Sv: SILLY SEASON 13/14

Vill passa på och hylla värvningen av Victor Rollin Carlsson, han har verkligen blivit en publikfavorit och tillfört laget en extra dimension.

Sv: Kapten efter Janne

Hoppsan!

"väldigt trygg person med ledaregenskaper samtidigt som han har en stor vinnarskalle"

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 8/3-14

Suverän fällning som Thure gör på Ledin! ; )

Sv: Örebro vs Brynäs 1/3 2014

mattias - 74: Jag är ledsen att behöva ge dig den här infon såhär officiellt.

Jesper Ollas kom från en misshandlad förening som allt som oftast stod bredvid spåren och tittade när tågen körde förbi. Sedan fick han äran att komma till en riktig elitklubb där han fick spela riktig hockey. Han fick lära sig att vinna. Sötman av ett SM-guld kom redan första säsongen. Med tiden insåg han att han alltid varit brynäsare och kände att det där med leksing bara var en hype som för många andra icke-hockeyintrresserade idioter ute i landet. han kände hur tigerränderna växte fram inom sig och valde att skriva på ett långtidskontrakt, detta trots att lif (ytterst tillfälligt) spelat sig tillbaka till eliten. Enligt säkra källor går han nu i terapi för att tvätta bort de sista knäckebrödsmulorna av sin tigersjäl.

Jesper ollas kommer med all säkerhet avsluta sin karriär som kapten i BIF.

;)

Sv: Örebro vs Brynäs 1/3 2014
Jesper Ollas skall vara kapten, sportchef och ordförande i Brynäs IF. En hjälte

HV sparkar ytterligare en transatlant. Brett Sterling var väl en av dom på papperet starkaste korten inför årets nordamerikanaska invasioni SHL. Men återigen ser vi att statistiken från andra sidan inte är värd mycket i SHL. Sundlöv och värvningsgruppen har verkligen gjort ett grymt jobb med att hitta Sweatt och Scott.

På tal om inget: är i Liechtenstein just nu..tjejen i receptionen på hotellet har varit i Sverige på besök (Gävle bland annat) och hon håller såklart stenhårt på Brynäs...Vi är överallt!!!

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 8/2-14
En liten häslning till den svenska domarkåren. :-)

Redigerad kommentar

Uppladdat:

500x0-the_bad_touch_bloodhound.jpg

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF 28/1-14

Usch, vaknar och mår illa över gårdagens insats. Känns lite typiskt Brynäs att vika ner sig såhär mot slutet av säsongen. Vinner vi inte mot Luleå nu är topp 4 garanterat kört. Har kollat igenom målen och i stort sett alla hade kunnat undvikas med lite grundläggande försvars- och markeringsspel, och ett bättre BP förstås (förstår inte varför det inte får mer uppmärksamhet, man vinner inga slutspelsserier med ligans sämsta Boxplay...). Fast vad motiverar spelare som Harju (se 7-2) att kämpa när en fet check på 100 000 i månaden väntar på en oavsett prestation?

Jag skäms, och jag hoppas laget gör det också.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
mattiaskarlgren: Rapporteras att Bertilsson är nykter till Växjömatchen!

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF 28/12-13
Huge: Gud va löjlig du är. Lägg av! När man sitter där och är mitt uppe i matchen ,så är det väldigt lätt att man känner sig uppgiven. Gå på en match så kanske du fattar vad jag menar. Det är svårt att hetsa upp sigbakon ett tangentbord.

Sv: Robin Rahms egna tråd

Konsulterar man statistiken upptäcker man att Rahms påstående inte får uppbackning av de faktiska siffrorna.

Enligt SHL:s officiella hemsida är Brynäs näst bäst i hela serien på att täcka skott. Totalt har man täckt 387 stycken på 29 matcher – ett sämre än ledarna Örebro.

Rahm är lika kass i sina påståenden som han är målvakt. Helt ute o cyklar!!

Emil Molin lånas ut till Rögle resten av säsongen.

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 23/11-13
foppa78:

Starkt av Brynäs att ta två poäng ikväll eftersom domarparet tydligen var uppsatta i Färjestads laguppställning ikväll.

Sv: Johan Harju klar för Brynäs IF

Huge: Harju var väl värvad som något av en ersättare till Silfverberg/Larsson när dom drog? Tycker det är ganska tydligt att det Brynäs mest gör nu är att spela av hans kontrakt. En spelare som Harju kan ja, vara som en gubbe i lådan med tanke på den speltid och roll han får nu. Men det är inte optimalt att använda en spelare som nästan snittade en poäng/match i AHL för tre säsonger sedan (och dessutom spelade 10 NHL-matcher) i en tredjekedja, där han mest fått harvat runt nu. Varför har han hamnat där från början? Han har inte varit bra nog, helt enkelt.

Skulle vara lite konstigt att säga att han var på nergång dessutom, han är 27 år, det är väl snarare nu han borde vara som bäst? Värvades han inte som målskytt, eller vad tror du? Om han då inte är den målskytt han brukade vara, då är det en dålig värvning? Något du i och för sig aldrig skulle erkänna om någon spelare som någonsin har värvats till Brynäs.

Redigerad kommentar

Sv: Skellefteå AIK- Brynäs IF 23/10 2013
SKANDAL!!!!!

Det ryktas att Brynäsklacken kidnappade Skellefteås målvakt (Karlsson) innan matchstart och ställde Rahm i motståndarmålet!!!

Har hört detta av flera nu! Stämmer det?
Nu är jag iof inte så förbannad av fusket då Rahm gjorde sin bästa match i år, men ändå... Låg nivå Brynäsfans, Usch!!

Huge: "Precis. Du hade gnällt oavsett vad Rahm hade gjort.
Det hedrar dig iaf att du har lite självinsikt....   ;-)"

- Nej! Men jag hade gnällt om han agerat likt din beskrivning. Jag fördömer Rahms målvaktsegenskaper. Han, som person gör naturligtvis så gott han kan prestera. Jag dömer klubben som inte får fingrarna ur här. Vet att man funderat på alternativ men det är sorgligt att se att man inte agerat. Att påstå att Rahm gör det bra mellan stolparna är inte seriöst. Bara ett sätt att försöka provocera. Du är lättläst efter alla år... :)

Sv: Robin Rahms egna tråd

ULTIMAVICI: Kom igen nu, vi MODOiter är ju smärtsamt medvetna om hur irriterande det är med omogna supportrar som kommer och gläfsar i vår bok efter en förlust mot t.ex BIF. Så varför inte vara lite stor och avstå från det beteendet?

Sv: Säsongen 2013-2014. Hur går det?

Huge:

Det grinas dessutom över att det grinas. Vad är nytt under solen? Passar det inte kanske du ska läsa och skriva på ett annat forum. Jag tycker de flesta av dina inlägg anger samma negativ ton som många av de värsta gnällspikarnas. Framför allt för att deras främsta mål verkar vara att trigga igång många av de som inte har samma syn på matcherna och laginsatsen som du.

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13
Det ultimata beviset på det parodiska med straffläggning.
Ett lag skjuter inte ett enda skott i förlängningen.
För de vet att man får lika bra betalt, genom att vinna på straffar.

Har man inte avgjort efter 65 minuter.
Då ska båda tappa två poäng.

Jag tror säkert att förlängningarna skulle bli mer underhållande,
om det inte fanns en förlängning att falla tillbaka på.
Om man vill ha en extrapoäng, så blir man tvungen att anfalla.

Nu kan ett spelmässigt underlägset lag, vänta in en straffläggning.
I stället för att riskera något med att försöka anfalla.

Det är inte ens underhållande med straffläggning.
Och det drar knappast mer publik. Vem bestämmer
sig för att gå på hockey, för att det finns 25% chans
att det blir straffläggning? Många passar till och med
på att gå hem innan den börjar.

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Huge: Vad väger du in i bedömningen när du skriver att det är ett ogrundat rykte?

Det blir vår, sommar , höst, vinter och livet rullar vidare, fast här står tiden stilla samma tjafs år ut år in. Man kunde hoppas att det skulle vara lite mer intressanta diskutioner istället för den pajkastning som råder, men men jag har väl för stor tro på männskligheten ;)

Huge: du tror, de tror, Sundlöv tror, Jonsson tror, laget tror - ingen vet... Varför läxa upp folk hela tiden? Otroligt mycket tjafs de här senaste dagarna... Nokelainen blir nog bra, några andra blir nog bra, vi kan få skador (som vi redan börjat få), det kan gå åt helvete, det kan gå bra... Ingen vet...

Helt enkelt är det väldigt drygt att läsa om att man inte kan hylla eller såga... Ni tycker/tror olika, lev med det, bemöt varandra med respekt och välj hellre uttryck i stil med Kay Pollak:s, som "vad intressant att du tycker så om den spelaren, jag ser något annat, jag tycker att aaa är bbb och kan bli ccc)".

Vad jag menar är att ni (bägge sidor), bör vara mer konstruktiv i er kommunikation, så slipper både ni och vi läsa dessa oändliga spydigheter och tillrättagivelser om och om och om igen...

Sv: Lagbygget 2013/2014
Gurra88: men det börjar bli patetiskt! Samma jävla gnäll varje säsong, t.o.m försäsongen till guldsäsongen.. Sorgligt är bara förnamnet.

Sv: Lagbygget 2013/2014
Carl Lejonkräk:

Thuresson har väl aldrig varit någon målskytt av rang? Men i brist på annat så grips det väl efter halmstrån.

Sv: Bäckström till NHL.

tjugo8:...En lill-Bäckis på väg!! ;)  

http://gd.se/nyheter/gavle/1.6040488-nicklas-backstrom-ska-bli-pappa

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

Johan Norrström:

Ingen tavla utan Rahm.

Sv: Säsongen 12/13, vad gick fel? Nämn 3 viktigaste orsakerna.
Leksand är tyvärr en skamfläck i Elitserien, förhoppningsvis blir det bara ett gästspel på 55 omgångar.

Sv: SILLY SEASON 13/14

Lindström: Det måste kännas märkligt för en sådan som dig att veta så mycket bättre än de som styr inom Brynäs IF.Du måste känna en hopplöshet över att du vet vad som är bäst för klubben och vilka spelare som borde sparkas och vilka som borde värvas osv. utan att någon lyssnar på dig.

Känns det inte konstigt att du med din enorma kompetens är hänvisad till ett ensligt internetforum där dumskallar som bland annat mig själv och några andra halvt förståndshandikappade personer håller till? Hur känns det att ingen inom föreningen är lika kompetent som dig själv ochatt ingen lyssnar på dina geniala ideér om vem som ska stå på parkeringen och vem som ska sköta krattan?