1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773999 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
mattias - 74: Vi har blivit blåsta på 2 guld tidigare, 75 och 95. Jag skiter fullständigt i hur det går till, vem som gör vad, bara vi vinner!

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Grattis från Modoiten!

Sv: Brynäs IF i SM-Final 2012!

"En seger för svensk hockey att Brynäs spelar final!"

SVT:s hockeyexpert Micke Renberg sällar sej till raden av experter som hyllar Brynäs offensiva ishockey.

JFK och resten av hockeykännarna i Modos gästbok vet bättre. Snacka om att tappa i trovärdighet.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Vart är Anders Berg? Just ja, det blev ju vinst...

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Imorgon kl 17:30 avsluta jobbet och ta bilen upp till stugan i kviberg sänka ett par kalla för att lugna sina ostabila Brynäsnerver sen sätta sig på 6:ans spårvagn till hållplats Scandinavium och se våra krigare! Må kraften vara med oss alla brynäsbröder!!!

Erat:
Han har ju rätt Wikegård, ta av er skygglapparna nu . ;) 

Lite taskigt tycker jag....

Uppladdat:

500x0-wnnstrm.jpg

Sv: A proposito de nada
Linus Norberg twittrar från dagens om att Järnkrok tränar för fullt och inte verkar hämmas av skadan.
Låter rätt ok;)

mattias - 74: Och jag tror Leksand spelar i allsvenskan nästa säsong också;-)

Sv: Silly season 2012/2013

Huge:När det gäller Timrå så njuter jag. Speciellt efter alla dryga besök av Blizzard, ambroo och allt vad de kallar sig. De var ju inne i vår bok och drygade sig när det gick illa för oss...

Nu lever de sitt eget helvete och jag hoppas att de åker ur ES

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

digitalbath: Modo är helt klart ett drömmotstånd i ett slutspel, om ni tar er dit förstås.

För övrigt, vem fan är Janos Hari.. Såg mer ut som en hobbit från sagan om ringen.. Först en smäll på Svedberg, sen en idiottackling mot Ekholm. Om någon får påföljder så är det givetvis Frodo..

Burken: Det var inget försvar av arnio som säkert kan svara för sig själv, bara en allmän kommentar kring dina egna krav på bättre debattklimat, som du uppenbarligen verkar ha svårt att själv leva upp till.

Burken: nä just det vi måste ju hitta något att klaga på

Bissett_19: Mycket bra av Welch! Också mycket bra av domarna att inte ta utvising för den tacklingen. Och skönt att Jämtin inte hann sätta upp klubban i ansiktet på tacklaren!

Redigerad kommentar

Huge: "osäkert om han fixar dagens ES-spel, som trots allt kräver lite mer av en spelare jämfört med hur det såg ut senast han var här"

Klarar han flera år i KHL, som är en betydligt bättre liga än ES, så lär han klara sig här alldeles utmärkt!

Begriper inte hur du kan tycka att ES kräver mer av spelarna idag, m.a.o blivit bättre, sen han var här 2008. ES har blivit klart sämre de senaste åren.

Huge: Snälla! Tröttna och dra!

Anders Berg: Fråga Narcissus, han verkar ha rikskoll på läget ;-)

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA Cupen 3/9-11
Gurra88: Den sista meningen i ditt inlägg känns fullständigt absurt onödig. Sådana här inlägg är arketypen av de inlägg som vi i forumledargruppen måste hålla på att radera på grund av att andra skribenter finner dem olämpliga och anmäler dem till oss.

Så här börjar det. Ett inlägg. Svar från Huge. Så kommer resten av det klassiska gänget in och kör vidare med fler nyanser och påhopp.

Nåväl. Det kommer bli hårdare tag framöver i denna gästbok om man inte kan ta och fixa till ett bättre debattklimat i denna gästbok som inte innehåller de sedvanliga påhoppen.

Lite hockey, European Trophy FBK-Salzburg 0-4 :-)

Ang +/- funktionen så säger Marcus så här i supports gb:

Jag har blivit kontaktad av flera personer som upplever sig kränkta av tummen ned då dessa personer upplever att de får betyget pga personligt agg och inte för själva inlägget. Då detta är och upplevs som ett problem så kommer jag att göra så att man kan se vilka som röstat på vad. Det kommer att innebära att gamla röstningar som man gjort kommer att visas. Anonymiteten försvinner alltså, så ni som röstar mot personer och inte mot inlägg kommer att exponeras.
Detta kommer i nästa uppdatering som borde bli ganska snart. Hoppas ni ser det som en förbättring.

Sv: Silly Season 2011/12
arnio:

Du fortsätter att briljera din tomte. Varför skulle man inte lyssna på rykten från leksingar? Är det dig eller Sundlöv som det brunnit i huvudet på? Jag skulle säga båda 2.

Huge:

OK!

Widing säger "med all respekt till Brynäsklacken så är DIFklacken det bästa jag spelat inför"

Ser inget konstigt med det uttalandet, det är ju sant. DIF fansen har varit fantastiska de senare åren, medgångssupportrar, apor eller fotbollssupportrar, whatever!
I LA sitter 4000 tysta ugglor och buar, vad fan är det att stå efter?

Vem härinne, oavsett ålder, kön, nationalitet, sexuell läggning, skulle kunna säga nej till 3.6 miljoner för ett års arbete?

Sen kan man tycka att det är bättre att inte öppna käften över huvud taget, men sån är inte Widing och kommer aldrig att bli!

Gör han 20+ mål för oss i vinter skiter jag fullständigt i vad han tycker, känner eller önskar i övrigt!

Peja: Efter att ha läst den senaste tidens icke- debatt om absolut ingenting.
Så framstår det tydligt och klart att Huge bara blir mer och mer ensam.
Inte för att han är dum i huvudet (som vissa påstår). utan för att hans enda
uppgift i GBn verkar vara att tycka tvärtemot vad alla andra tycker.

Huge.Du skulle passa utmärkt som informationsminister i Nord-Korea.

Det är ju bara att säga att, ni lekmän har ingen aning om hur Den Ende
resonerar. Och lita på dom som bestämmer.

Och som CV, kan du ju skicka med dina inlägg härinne.

Det finns ingen mer lämpad på denna jord för jobbet!

Gurra88 & Huge: Från och med nu får ni helt enkelt fortsätta eran diskussion privat. Jag har redan sagt till en gång men det hjälpte tydligen inte.

Väldigt många andra användare inklusive mig själv har tröttnat på eran diskussion som inte leder någon vart.

Det är väldigt tröttsamt för andra användare att logga in och bara se era duster nonstop i hela gästboken, det tror jag ni förstår själva.

Som sagt, fortsätt eran diskussion privat nu är ni snälla.

Så jävla trött på allt jävla gnällande härinne!

Är detta ett forum för terapi där mentalt halvinstabila människor tar tillfället att vomera ut hela sin inre frustration över sina mindre lyckade levnadsöden över något så banalt som "Ishockey" och "Brynäs IF"?

Eller...

Är det ett forum där vi diskuterar Brynäs IF- Vår GEMENSAMMA passion!...?

Jobba lite på perspektiven nu för i h-vete!!!!

Spänn av!

Arg? Jag?

- Nädå...jodå...litedå...

GävleLasse: Framgångreceptet är nog mer som jag sagt tidigare, att släppa fram de bästa junisarna MEN ha mycket bättre spelare runt dom. Som det är nu så är det ju ungdomarna som får dra det stora lasset medan spelare som Hansen åker runt och gömmer sig. Bättre bärande spelare, och köper man in importer ska dom vara fan så mycket bättre än Clarke t.e.x.

Heads up!

De nedvärderande öknamnen på Micke Sundlöv har börjat dyka upp igen (Sunklöv, Korklöv osv) och det är inte acceptabelt. Alla inlägg som innehåller sådana saker kommer att raderas, oavsett vad som står i inlägget i övrigt.  Detta gäller självklart alla ledare, spelare och personer överhuvudtaget.

Märker vi att någon skribent systematiskt sätter nedvärderande namn på olika personer så kommer denne att bli avstängd.

Moderatorerna

Redigerad kommentar

Sv: Tränarna säsongen 11/12
mattias - 74:

"han skriker och idiotförklarar enskilda spelare framför de övriga och nedväderar dom och säger hur värdelösa dom är"

Han skulle med andra ord passa alldeles utmärkt som skribent här då.

Lindström: Ge fan i att trycka minus...

Anders Berg: " Nej, varför ska jag bry mig?"

Det är vi många härinne som också undrar.....

hahii: Sundlöv gör alltid ett bra jobb.
Övertygad om att han gör detsamma i den här frågan.
Mitt tips: Det blir Svedberg och Honken.
(hoppas man får lite beröm av Berg ifall tipset slår in....)   :-)

Sv: Vad tycker ni Brynäsfans?
Anders Berg: Samma Svedberg som inte var vatten värd för ett par månader sen menar du?

Lyssnade på sannysvensson. Dom sa att det är jä-ligt svårt nu att fa tag på en riktigt bra spelande back. (LC…)

Dom rabblade även upp några backar som varit grymt bra i slutspelet. Rafferty och de Haan bland dem, Var inte bägge dessa några som ryktades lite till Brynäs i höstas?
Speciellt deHaan skrev väl nåt om Brynäs på sociala medier har jag för mig.
Antar att vi liksom med LC inte var beredda att slå till.

Aaaaarghhh!!

lapad: Hur många chanser behöver källgren...
Vi måste ha shl:s sämsta målvaktspar.
Man är ju duktigt avundsjuk på lag med grymma målvakter. Ger ju en enorm trygghet i laget.

Jugge: Spänn fast utemöblerna, poppa popcorn och gå in i modoboken. JFK kanske är inne?

Grin-Olle: Vilket fiasko och med Abbott vid rodret dessutom 🤣

atilla: Brynäs har nog knappast erbjudit Carlsson en spottstyver. Men vill han vara legoknekt så finge han väl vara det. Tror LC blir en flopp, inget att hänga läpp över. Dock så ska fan i mig aldrig mer spela i BIF.

Stefan R 63: Jag tycker att Brynäs skulle ha matchat Djurgårdens bud på Carlsson. Därefter hade man kunnat ta en billig back. Sammantaget hade det knappast varit dyrare än Kempny och Witkowski. Om man föryngrar laget finns goda möjligheter att få in rätt billiga spelare som gör att man kan lägga mer pengar på toppspelare. På samma sätt hoppas jag att Scott, Vesel och Kopacka också ersätts av en kombination av toppspelare och yngre spelare.

Svensson_62: HV och Leksand har gjort de upplägg som du föreslår..
Med känt resultat..
Nä, Brynäs ska inte ge sig in i budkrig som äventyrar hela föreningen, för i slutändan sker det.
LC vill hem men inte till vilket pris som helst. Utan han tar det som ger mest pengar. Enkelt.
Klubbhjärtat räckte bara till en viss nivå av pengar.

Men det finns andra bra spelare, gäller bara att fånga dom.

mattias - 74: Järnkrok har ju till skillnad från Bäckström spelat regelbunden hockey senaste åren och är yngre. Tror Järnkrok har 2 starka säsonger att ge oss om han vänder hem i sommar.

Peja: ” På ett sätt hade det varit logiskt om Brynäs hade värderat honom högst, med tanke på att han är en lokal spelare”

Att Alcén ändå bjuder 300 tusen/månad för LC visar att vi värderade honom väldigt högt med tanke på vilken spelartyp vi pratar om. Att Wikegård värderade honom ännu högre är liksom svårt för Alcén att göra något åt. LC blir förmodligen den bäst betalda svenska spelaren i hela serien. Bättre betald än Lennström, O Lindberg, Karlkvist etc.

Det visar verkligen hur budgivningen drog iväg till helt galna nivåer. Jag hade svalt den prislappen på en spelare som är en garanterad spjutspets i ligan, typ Soda eller någon av bröderna Boqvist.

Måste avreagera mig genom att spå framtiden ur en dysterkvists ögon:

Silly season 26: Brynäs har otur med timing i värvningarna kombinerat med att man håller hårt i plånboken. ”Lägga marknadsmässiga pengar på kvalitetsspelare överlåter vi åt andra klubbar att syssla med - vi har lärt oss av våra misstag”
Laget rankas inför säsongsstart som 9:a av supportrar och av experter. DIF satsar på och rankas 6:a, MIF 7:a och Björklöven satsar m h a sponsorer friskt och rankas 8:a.

Säsongen 26/27: BIF inleder trögt. BP 60%. Skador på två bärande spelare kombinerat med att vi håller en backplats öppen gör att laget får titta nedåt. ” man kan ju inte ta höjd i planeringen för att två spelare ska vara skadade samtidigt”. Publiksiffrorna sjunker för första gången på åratal när resultaten uteblir.
Laget klarar heroiskt att gå till play in där dock Björklöven blir för svåra. Ekonomichefen dock nöjd: blev i alla fall plusresultat +875,000 kr är bättre än inget.

Säsongen 27/28: Brynäs sllmänt tippade i ingenmansland
Slutar 12:a med nöd och näppe. Tyvärr 5 MSEK i förlust ”vi kan ju inte tvinga folk till arenan”.
DIF som satsat på dyr kvalitet vinner SM-guld och redovisar en vinst på 35 MSEK

Säsongen 28/29: Ut i kval. Publiksiffrorna firtsatt dalande. 7,5 MSEK i förlust. ”Vi har ju gjort detta förr. Vi borde kunna få ihop ett bra lag med en av ligans högsta budgetutrymmen. Vi satar på topp 6 i HA sedan kan allt hända”

Känns tyvärr inte orealistiskt. Det var vad den obegripliga LC-affären indikerade och BIFs 2000-talshistoria som inspirerade ovan. Nej nu får jag gaska upp mig.

vti-peter: Jag håller med om det. Tror även Bäckis skulle bli bättre om man värvade en bra omgivning till honom, exempelvis en pucktransportör och en högerfattad skytt med tyngd. Samtidigt måste man se till helheten och inte bara hur man kan få ut mest av honom.

Lite sans ändå. Tycker Brynäs spelar bra sevärd hockey. Detaljer i spelet brister. En final och en kvartsfinal. Vi är ett topp sexlag så här långt. Se långsiktigt. Och vilket lag var egentligen bäst idag. Finns mycket positivt. Vad skal fansen till lag 7-14 känna efter denna säsong.

Lemp: Att man bommade Lucas Carlsson kan visa sig bli ett otroligt fiasko om varken Boqvist eller Söderström återvänder…

Lindström: Hur får äcklet Granberg hålla på. Sänk fanskapet i sista sekunden

Vad bra domarna fortsätter att vara! Sämsta utvisningen jag någonsin har sett, Almen verkar hålla med

Bisset: Alcén har ju varit öppen för att utöka tränarstaben. Man drog ju ner på den inför HA säsongen när Hansson blev kombinerad målvaktstränare/analytiker. Alla som sett våra målvakter ser att det inte varit ett lyckat drag…

In med en ny målvaktstränare så Hansson kan koncentrera sig på analys/statistik som han ursprungligen anställdes för.

Sen har tränartrion nått vägs ände nu känns det som. För Masken väntar väl pensionen och vad Molin tillfört i rollen som spelarutvecklare har jag svårt att se. Det är inte så att Brynäs dräller av talangfulla spelare och vi får inte fram jättemånga längre som blir bofast i A-laget.

Klart är att nya assisterande behöver komma in med fokus på special teams. Det har varit bedrövligt för länge nu och kan inte blundas för längre. Om samma person kan hantera både BP och PP får visa sig, förmodligen behövs en för varje område.

Svensson_62: Tycker det är förjävligt att Alcen vaskade chansen för Bäckis att få ett SM guld för han skulle fynda målisar (igen) och inte bygga laget klart FÖRE sessen startade.

Eller uppgradera truppen när det bevisligen fanns pengar utan satt och hoppades på att någon skulle vända hem av backarna.

Om DU tycker te x att Scott håller SHL klass så förstår jag att du är nöjd.

Men kul för dig om du sitter nöjd och viftar med flaggan och tycker att vi bara har otur när Gälla & co sover i båset.
Måste vara snudd på unikt att vi släppt 4-5 PRECIS lika mål i BP under loppet av 1 vecka.
Måste vara otur?.

Alltså jag känner att laget redan gett upp. Kanske innan seriens ens började. Vi inleder med Gälla som av någon anledning vill hitta bortförklaringar varför Växjö är favoriter. Vilket mod ingjuter det? "Vi tror på oss själva och har segrar i ryggen mot dem", kanske hade varit ett bättre alternativ. Istället sitter han i två skilda intervjuer och vill framhäva hur stora favoriter Växjö är.

Sedan intervjun med Kinnvall ikväll. "Surt", "Irriterande", är inte ordval man använder när man brinner av ilska av det som precis hänt. Jag får uppfattningen att hela laget och ledningen tar detta med en axelryckning. Det är signalerna dom skickar iallafall.

Jag ser ingen desperation, uppoffringsvilja, jävla anamma och en avsky att förlora. Det ser helt avslaget ut från både spelare och ledare.

Varför är det så lätt att förutspå vad som kommer hända när Brynäs spelar? Man sitter och väntar på misstaget, allt från en målvaktstavla, stillastående BP, total hönsgård i egen zon där spelarna i ren panik försöker sortera motståndare. Men och vips så sker det. I avgörande lägen viker Brynäs ner sig konstant. Vad är det som gör att andra lag kan ha en stabilitet, men spelarna i Brynäs faller som korthus i alla pressade situationer? Alltid.

Ju äldre jag blir desto mer tappar jag intresset för hockeyn och på sättet Brynäs fördriver sin verksamhet. Allt är så jävla mellanmjölk. Jag ser ingen vilja att bli bättre, vi läcker som ett såll i BP hela säsongen och vad gör man för att bli bättre? VAD GÖR MAN???