1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774407 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Brander: Möjligt att det blir en enkel resa för spelarna, men inte för oss supportrar.
Vi är alldeles för sköra i psyket. 😬

{7426}: Skydda Clara 👍

havre: De sitter och hyllar Klasens passning som egentligen var livsfarlig och helt utan adress.

Domarna har bestämt sig…

Forsberg 1978: Hoppas ni kan vinna över svensk hockey, domarkåren och TV4. De sportsliga resultatet kommer ni inte ha problem med. Usch så orättvist.

MEN BLÅS ÅT BÅDA HÅLL DOMARJÄVLAR!!!

SaggeBoy: Vänta bara tills matchgamarna samlas ikväll, då blir det annat ljud i skällan!

puffe: Kan mycket väl bli sju matcher. Låt vara att Brynäs är det bättre laget men allt kan hända i en sådan här matchserie. Nycklarna som jag ser det:
- Special teams. PP spelet måste bli avsevärt mkt bättre och vi måste behålla samma höga nivå på bp
- Få bort puckstirrandet i egen zon som dök upp mot Karlskoga. Vi måste ligga nära juniorerna och Klasen.
- Hålla rent framför Clara. DIF lär försöka störa honom så ofta det går.

Brynäsgubbe: Januari 2022 vann vi också på Hovet mot Djurgården. Förvisso efter förlängning men om man vinner efter förlängning eller ordinarie tid är ju rätt betydelselöst i ett slutspel. Mora lyckades också vinna två matcher där nyligen och även om vi förlorade båda matcherna där i grundserien tycker jag inte vi var utspelade i någon av matcherna. Lite mer marginaler på vår sida och vi hade kunnat vinna dem.

Det kommer definitivt bli tufft på Hovet och vi kommer behöva kriga för seger men tycker också det överdrivs lite om hur omöjligt det skulle vara.

xxx BIF xxx: Larsson är föreslagen av betydligt mer insatta och inflytelserika personer än jag. Det är därför som han är lagkapten.

Gillar Benn, men han är en importspelare som gör sin första (och antagligen enda?) säsong i Brynäs och som fyller 37 år i sommar.

De enda seriösa kaptenskandidaterna till nästa säsong är Larsson och Silfverberg.

Auchinleck: Det med lönen kommer bli en svår nöt att knäcka.
Förhoppningsvis så är inte alla von Anka när det eventuellt ska förhandlas om lön nästa år..
Sen det med Kapten.
Även om Silverberg självklart kan vara kapten.
Varför byta?
Nu har ju JL jobbat in sitt i gruppen som är, troligen är stommen kvar till nästa år.
Ska man byta igen då?
Sen är ju bara #33 i 2 år. Då är Förhoppningsvis #10 kvar.
Ska han bli igen då?
Det är ett jädra bytande på en viktig position.
Bättre låta #10 vara kapten till han lägger av och sen byta.
Tror inte det blir bättre av att byta kapten.
Bara mer oro i gruppen.

parks: Har inte hört några förväntningar på att Silfverberg ska spruta in poäng när han kommer hem. Vet inte vart det kommer från. Alla som har lite koll på hockey och har hängt med någorlunda har väl en nykter syn på hans bidrag framåt.

Men fan vad kul värvning!!! Ska bli otroligt roligt att se han i vår dress igen. Borde också vara given som kapten framåt.

Treklövern1912: "Vi tar detta ska du se"

Vi ska så klart vara positiva - men börjar spelarna tro att det ska gå så lätt som du verkar göra har vi problem. Det kommer att bli tufft! ...Men spelar Brynäs genomgående som i fjärde matchen mot Karlskoga ska det inte vara några problem. Om Johan Larssons ögon glöder som de har gjort några gånger under serien mot Karlskoga kommer jag att känna mig lugnare.

Domarna till finalen klara, har vi en ruggig otur så står vi med Enroth/Laksola som duo i nån av finalerna ifall någon av dom andra för förhinder…

Tycker fortfarande att det är helt jädra galet att man inte kan ta domare från SHL till finalen i HA (tyckte det även förra året när det blev såpass stort fokus på domarna då)
Uppladdat:

500x0-img3197.jpeg

Final 2:7 är slutsåld! Hjälp till att fylla arenan på onsdag också, ni som kan! Jag kommer stötta från ståplats på fredagen.

Tigerhjärta: Jag tycker att Mora såg trötta ut i femte matchen och att Djurgården hade bra kontroll. Ända fram till Moras ledningsmål. Då svängde matchen rejält över till Moras fördel.

Spännande match ikväll. Hoppas Mora vinner.

Chanzone: Scott i fjärdekedjan hade suttit fint i shl.

xxx BIF xxx: Du frestar mig att göra laguppställningar också, din rackare! Men det är nog kanske klokast att avvakta och invänta serietillhörighet för 2024/2025 först.

Berge: Tycker det är bedrövligt att komma undan med något dylikt.
Det är att påstå att domarna är mutade vilket är ganska grovt att anklaga dem för.
Linus klasen säger något in i kameran från samma position som JL sprutade vatten.
Ska bli intressant att höra vad Sanny och Svensson har att säga om det idag.

xxx BIF xxx: 1570 är också den klart dyraste biljetten du kan få tag på så blir lite skevt att använda som referens här. De vanliga sittplatserna ligger mellan 400-650 ungefär. Fortfarande väldigt dyrt förvisso men blir mer rättvist att jämföra då.

Berge: Hata är ett starkt ord. Jag hatar orättvisor, dåliga domare, krig och dåliga hamburgare, men Brynäs hatar jag inte. Finner er underhållande. Bry dig inte så mycket om oss och fira att ni är i final istället. Tänk på hjärtat! Har redan gratulerat Lira, men du får ett grattis också, du verkar behöva lite uppmuntran. Godnatt! Ses om en vecka 😙

SuneMangs: Nej ! Wennerholm - den ultimata förbannelsen...

BIF Kungen: Jaaaaaaaaa!!! Larsson din kung

parks: Ja. Bik har verkligen köpt in sig på coachens spelide till 100%. I Brynäs är det spelarnas humör som avgör matchbilden. Det känns lite som 2012 års självspelande piano förutom att årets upplaga fortfarande inte riktigt har bestämt sig om de orkar göra jobbet…

Brynäs tro på sig själva är riktigt starkt dock!

Trots dålig match så vet man att man kan klara det! Det är vinnarkultur det!

Nu måste Gälla snacka försvar med gubbarna. Måste va slut med att släppa till så mycket kontringar.

Forsberg 1978: Vidrig domarinsats

Slaven82: "Är det bara jag som inte gillar Lars Lindberg?"

Jag gillade honom i början, men med tiden har jag insett att han är lite som Sanny, snabb på att dreva och ständigt i jakt på sensationer. Känns väldigt amerikansk och ärelysten.

Tycker TV4 har lite att jobba på personalmässigt framöver. Det är inte många experter som är unika nu för tiden och vågar tycka annorlunda (med reservation för att jag inte hört sett så mycket SHL i år och missat hur Lundqvist och Bibic är). Förutom Wiken som alltid tycker att alla tacklingar är axel mot axel och tycker tvärtemot övriga experter jämt (det hedrar honom att han vågar tycka annorlunda, även om man förväntar det sig numera). Alla experter har ju varit över 15-20 år på TV4 känns det som, skulle vara kul med något nytt nu.

ellis: Domedagsprofeten dyker upp som ett brev på posten…

Davey85: I den tråden försökte också Höken försvara sig men målade sig in i ett hörn totalt. Hävdade bland annat att Larsson nobbade media efter matchen vilket vi kan konstatera från Sasses svar var en ren och skär lögn.
Uppladdat:

500x0-screenshot20240408111112x.jpg

{10071}: Grattis alla GÄVLAR(speciellt ni som fokuserar och gläds mer med Er vinst än lägger fokus på vad folk skriver i andra böcker). Nu är det bara 5 vinster kvar så målet börjar hägra

Blå grottan: Vi måste ju lära oss först. Det tar sju år enligt säkra källor.

Härligt Brynäs!!! Nu avgör vi på tisdag

Skönt att se Brynäs förstakedja dominera igen! Härlig pondus från kaptenen och Indrasis som var mer än lovligt bleka i fredags.

Haha..Lennartsson flög som en jävla cheerleader, Bra där Bertil.

Tålamod gott folk. Karlskoga har noll och tröttheten börjar slå in redan.

nittontolv: Jag tycker det är fascinerande hur modolidernas mindervärdeskomplex tar uttryck i denna maniska besatthet av Brynäs…

Men som alltid, Brynäs berör.

Bad_Brett: Är du här och trollar nu igen… Roligt att du säger att Brynäs blivit särbehandlade hela säsongen. Det visar hur mycket du sett av Brynäs matcher, förmodligen ingenting alls..

Sen detta ältande av er modolider att HA skulle vara sämre i år. Kan du visa någon fakta på det? Om inte, så är det bättre att vara tyst så slipper du att avslöja din okunskap…

Blir domarbyte till nästa match iaf. Tacka fan för det

Guldtigern: #4 Var väl cukste som mötte boforsspelaren vid blå. Hans högerben snuddar vid boforsspelaren . Ingen direkt kraft å Inget händer . Ser på reprisen att det dröjer 1-2 sek sen drar boforsspelaren ihop benen å lägger sig . Å cukste får 2 min .
#5 Larsson är i kamp vid sargen med boforsspelare . Boforsspelaren lägger sin arm runt nacken på Larsson drar av han hjälmen . BÅDA får 2 min .
#6 Det bortdömda korrekta 0-2 målet .
Dessa domare måste vara köpta .Så snabbt räkna 6 stk solklara fel . Har säkert missat några .

Uppsträckning ansvariga i HA! Omedelbart bums!
Vi kan inte ha glada gamänger och spolingar som kastar in plast burkar, alkoholhaltiga drycker och snus in i Brynäs bås. Betänk skadan det kan drabba anställda på Tv4 och om möjligt, tänk om Söta Sanny skulle drabbas..

Testar en funktion bara.
Uppladdat:

500x0-ishockey-elitserien-final-modo-brynss-2-4-1562201304_0.jpeg

Anders Berg: ”Utveckla gärna ditt dravel?”

Jag behöver inte utveckla någonting. De flesta vet precis vad jag pratar om.

Nästa match är Ölund tillbaka och det kommer vi må bra av..

Anders Berg: Du borde inte få ett brynäs märke bredvid ditt namn. Vi andra njuter i medgång men lider nåt enormt i motgång, framförallt när vi blir när vi blir fällda pga domare. Du hånar, vi lider.

modomille: absolut sen kan man kräva mer av Rödin, Larsson mfl. Lite mjuka kändes det som.

Anders Berg: Va fan händer ?? 4 solklara filmningar. Det hjälpte å grina i media för bik tränaren . Detta är fan patetiskt

{9684}: Kollade om den bortdömda målet och kan inte fatta anledningar till att den inte godkändes. Så jävla dåligt av domarkåren

Jävla pajas som kommenterar, kan de kasta han åt helvete?

Nordh åker inte in i målvakt. Han blir inknuffad och slashad

Nä nu har vi dansat kring deras pipa. Nu dags att börja spela på riktigt!

Alltså domarnivån i HA är ju bedrövlig. Bofors kommer undan med hur mycket skit som helst och Benn åker it för att han lyfter klubban. Pinsamt är ordet.

Brynäs får bita ihop och verkligen lägga band på sig själva.

Edit. Kan inte nån jäkel sänk den där Lennartsson.