1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774643 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Lemp: Brynäs har nog tillräckligt med skicklighet på forwardssidan nu, men skulle behöva några som verkligen spelar insida och kan spela fysiskt.

Komarek vore givetvis en kanonspelare att få in, men tror man behöver få in minst ett "as" för att vinna. Jocke Rohdin skulle kunna vara en sån spelare längre ner i hierarkin. Lite synd att ingen av juniorerna är den typen av spelare, en sån junior hade nog fått en genväg in i A-laget nu.

Om inte Rohdin vill komma hem borde det gå att vaska fram någon halvtokig nordamerikan.

Bryggman kanske också skulle kunna vara en intressant spelare.

Fyboda: Kan ju vara så att kelleher vesel och xx kör första line också!

Ifall man vill låta rödin, Larsson och någon mer köra andra? Hur ni än gör så har ni två topp liner kommande säsong. Ser riktigt jävla vasst ut. Jag kommer att följa er i höst. Men i nuvarande final håller jag på Modo, vill inte att djurgården går upp. 😅

mk: Grym värvning. Lasch-klass i HA. Mycket skicklig i powerplay. Kommer dock behövas målgörare också.

Sjukt kul med Vesel, nu får vi bara hoppas att Alcén lärt sig från dem senaste säsongerna. De räcker inte med bra centrar vi måste ha målskyttar oxå typ Palushaj,Clark de är sånna killar som vinner matcher

Jugge: Får mig att inse att får man in en eller två energitjuvar i gruppen på jobbet eller i ett lag kan deras intställning förstöra oproportioneligt mycket.
Förstår mycket väl hur Boorken resonerade när han skickade iväg några ”stjärnor”.
Vi hade samma problem på jobbet med en mellanchef som ständigt skulle konspirera, snacka skit o s v. Förstör oproportioneligt mycket.
Livet är för kort för att omges av den typen av personer.

Jugge: Så jag minns det som hade vi i princip en kedja som kunde producera den säsongen, den med dessa två och Danielsson. Utan den och det hade säkert kunnat blivit kvalspel redan den säsongen.

I sak tycker jag ellis har en poäng i att många i Brynäs blir bättre efter de lämnat oss men av alla exempel man kunnat ta så är nog Kellman kanske det sämsta man kunnat ta.

Farsang: Kvist har gjort 1 mål på sina 91 senaste SHL-matcher kvalet inkluderat. Tror du att han hade petat Brodin eller Norman?

Det är ingen som kastar skit på Kvist. Han är en härlig kämpe, men han platsar inte i SHL och heller inte i ett allsvenskt topplag. Om man dessutom ska behålla många andra unga killar (Nordh, Ljungkrantz, Birgersson, Ohlsson) så finns det helt enkelt inte plats. De är 5 spelare som allihopa är 4-kedjematerial, en kedja där Blomqvist redan har en cementerad plats som center. Så det är 5 spelare på 3 platser (2 platser i kedjan + 13:e-forward). Det är 2 för många, enkel matematik.

Och 2 för många är då med utgångspunkten att Brynäs inte lyckas hitta bättre utfyllnadsspelare utifrån, vilket en grupp med ett par NHL-scouter förmodligen borde kunna lyckas med.

Bratwursten : Klart att Kvist är en av spelarna som är inne på minst baklängesmål när han är en av de som spelar minst i laget. Han är ju en härlig kämpe men det är svårt att se hur en spelare som både saknar ett vettigt skott och passningsspel ska kunna göra poäng på hög seniornivå. Det är väldigt sällan som han får iväg skott som verkligen hotar målvakterna eller ger lagkamraterna bra passningar i farliga positioner. Jämför med Ljungkrantz som också kan åka skridskor, spela fysiskt men som även har ett bra skott och kan lägga hyfsade passningar.

Silfverkroken: S.k fansen är lika mycke feik som Växjö feikers . Så dom passar varandra ..lokalt intresse ,fast lokalt är innebandy mer populärt 🤣🤣🤣 Hoppas att feikers ,Örebro, lhc ,oskars snart försvinner . Dom tar platserna för riktiga lag . Klassiska som berör .

nittontolv: Sjuk räddning!
Undra förresten hur många olika sorters grupperingar som Evertsson tillåter i Växjö..?
Min gissning är att han tillåter max två. ”Vinnare” och ”ännu mera vinnare”.

Jobbocop: Komarek vore en ruggigt fin värvning! En riktig rivig motor som spelar med hjärtat på utsidan och som även kan göra poäng.
Vore spets på HA nivå, utan tvekan!

JohnnyBotox: Jag är mer ledsen över det låga produktionsvärdet från klippen/sändningarna än tempot. Man verkar ha blivit ltie lurad från slutspelet som går i HA nu. Ser verkligen inte fram emot dom där kameravinklarna i tomma islador nästa säsong.

Lemp: Alcén har ju gått ut med att han ska vara tydligare denna säsong så det är lugnt!

brynäs08: Alltid kul med Silly..;)
Hoppas på Greg och en mv som gör mig glad...Lite osäker på vad jag känner om Limpan om det skulle bli han...Inför förra säsongen var jag så nöjd med att han skulle komma tillbaka men sen blev det ju som det blev.
När det gäller grupper så är det ett svårt kapitel för alla och speciellt när det blir grupperingar...Se franska landslaget i fotboll...nederländerna osv...Väldigt bra spelare men blir det grupperingar så är det fasen inte så lätt oavsett vilken tränare eller SC som står där.
För min del hoppas jag innerligt att det du skriver om Rödda är sant att han hela tiden har försökt...I min bok har vi ett antal hjältar i denna trupp...Rödda Blomman JL Berra Anders L? och Scott?...Ingen skulle vara gladare än de och jag om de förde oss tillbaka till finrummet....

Peja: Har svårt att se att ”blåställslirare” som Scott och Björnen funkar speciellt bra ihop med glidare som Palve och Timashov.

Det är bara att gå till sitt eget jobb. Jag har svårt för personer som inte alltid gör sitt bästa och tar ansvar. Utan istället försöker ta genvägar och alltid kommer lite sent och går tidigt.

Peja: Ja eller så släpper ni att hon sa något liknande och inte känner er så sårade av det. Är det bra om hon sagt så: Nej och förhoppningsvis får hon feedback internt på att det är onödigt och fel fokus att göra det på en medlemsträff. Är det konstigt om hon känner så och upplever att det faktiskt varit så: Nej. Tycker det är ett enormt fokus på både Alcén och Grahm här och på andra sociala medier. Det konstruktiva kritiken mot dem har varit väldigt snabbt avhandlad och sen drunknar det i ett ständigt ältande på gränsen till personangrepp på dem. Så allt konstruktivt som vi supportrar kan tänkas vilja att de skulle ta till sig är omöjligt för dem att uppfatta bland all annat skit. Och dessutom vädrar trollen lite extra morgonluft när det finns chans att gnälla på Brynäs damsatsning. Så inte alls konstigt om Grahm eller eventuella nyförvärv upplever det så.

Jugge: Ja, ett förslag från min sida.

Varför inte utse någon härinne som kan ta åt sig att samla ihop en del frågor till Brynäs? Det finns väldigt många fina konstruktiva idéer och förslag,...Det finns väldigt många frågor som vi dagligen diskuterar men ingen i klubben har svarat på. Jag är medlem, silverpartner och betalar pengar och lägger en hel del tid på vilket många andra gör det. Varför skulle inte vi kunna få svar på vissa frågor? Att tror att man kan leva på gamla meriter och någon slags "Brynäs anda" är bara pinsamt och det vet jag som har haft eget företag, det gäller att vara innovativ, det gäller att hela tiden ligga ett steg före andra. Man anställer inte folk som gillar produkten utan folk som är duktiga på att utveckla den vidare. Brynäs måste tänka om, vilka är kunder? Vad vill kunden? Vem finansierar produkten?

Nisse34: Alltså, nu är man verkligen ute och cyklar rejält i föreningen. Jag trodde att Svedman är en klokare man men han verkar påverkas lätt av övriga f.detingar...
Ur GD
"Fem personer är utvalda att ingå i Brynäs sportråd än så länge men rekryteringsarbetet pågår. Dessa är klubbprofilerna Anders "Masken" Carlsson, Stig Salming, Tommy Sjödin, Anders Bäckström samt NHL-scouten Oscar Åkerlund.

Sportrådet leds av sportcheferna Johan Alcén och Erika Grahm."

Helt jävla sjukt!!!

Rodrigo: Du har helt rätt. Som en stor fotbollstränare sa: man behöver inte ha varit en häst för att bli en bra jockey.

Frölunda släpper spelare, bland annat denne herre. Snittade nästan ett halvt poäng per säsong i Västerås den här säsongen och är bara 20 år. Kan han vara någon att satsa på, tro?

J-S: Handlar väl bara om vad man menar när man använder ordet toppspelare. Tror Peja menar en spelare som platsar i de två första kedjorna.

Förövrigt instämmer jag med Peja, leta bättre spelare. Våga - Vinn

Drugstore : Som den cyniker jag är så tror jag att förlängningarna handlar mer om skam och klubbhjärta från spelarna som spelat oss ur SHL än ett utmärkt sportchefsjobb.

Men för vår framtida existens med Alcén bakom spakarna så har jag gärna fel, jag vill mer än gärna att han visar sig vara en utmärkt sportchef. Det är väl sånt vi kommer märka nästa vår, när han har satt resten av laget som inte är Brynäsveteraner och dom har spelat en säsong.

Huge , axle san , pettis? Har dom tagit sommarlov eller är dom avstängda?

Alfred : Så jävla magiskt🤩🤩🤩🤩

Farsang: Näe, Växjö är ointressant oavsett serie.

Skagge: Att Brynäs är hans förstaalternativ om han stannar i Sverige, det enda som kan förhindra det är om det kommer ett bra bud från Schweiz

kexxet: njä, priset för utköp är fast (2/3) av återstående lön. Allternativt lämna allt på bordet till Anaheim.

Men jag tror att det är kutym att inte prata om ev utköp på det sättet. Från varken spelare eller klubb. Man avser spela ut sitt kontrakt fram tills annat sker. Sedan är ju inte JS dummare än att han förstår att han mycket väl kan bli utköpt, men dumt att ens kommentera saken innan det skett. Så vad som sägs i media gällande saken ger jag inte mycket för.

Oliver Bohms pappa(?) har börjat följa Brynäs på Instagram. Utgående kontrakt med Västerås.

bradberry: Svag fysik håller jag inte med om. Tror vi alla höll med om att han inte platsade i SHL den gångna säsongen och att han hörde hemma i HA. Det var många här inne överrens om.
Sen helt plötsligt när vi spelar i HA nästa säsong så platsar han inte alls i HA längre? Nja håller inte med. Tycker han platsar i HA. Ha honom i fjärdekedjan så kan vi fylla på uppåt med nya spelare istället.

Lemp: Amen! Släpp Birgersson och gå vidare med något annat.

ellis: "dels ett befarat svalt intresse utifrån från spelare att vilja komma till Brynäs..."

Beror på hur man ser det.
I SHL är vi långt ner i hierarkin ja, däremot i HA ligger vi nog i toppen. Brynäs kommer behöva leta på en annan hylla, och på HA hyllan ses nog Brynäs som ganska attraktiva, jämfört med hur det sett ut i SHL.

Lindstein verkar nära i alla fall.

Auchinleck: Frågan är vad vi säger upp henne ifrån? Ingen verkar riktigt veta vad hon har gjort i föreningen de senaste åren, förutom att ha varit föräldraledig. Kan man säga upp någon från föräldraledighet? Osäker på det…

Zzz: Alcén är bara sportchef för herrlaget. Grahm är sportchef för damlaget, delad sportchef för herrlaget (därav representationen på uppträffen) och sitter för sjutton i ledningsgruppen.

Den dagen Alcén börjar gå på upptaktsträffar för SDHL-laget, aviseras som delad sportchef för damlaget och sitter i ledningsgruppen kan vi börja ge honom credit för damlagets framgångar. Men så är ju inte fallet.

Som sagt, man vinner och förlorar tillsammans. Det gäller både ledare och spelare. Alla förstår nog att Palve hade större ansvar än Birgersson i degraderingen, men likväl förlorade de tillsammans med resten av laget.

Alla som har varit inblandade i Brynäs historiska fiasko måste ta ansvar och vara självkritiska. Det gäller i synnerhet ledare. Så enkelt är det.

Finns inget att bortförklara för våra 2 sportchefer längre , i dags dato så finns det överflöd av bra spelare för HA och Brynäs.
Vesel
Lundin
Walli
Persson
Billins
Stenqvist
Mm mm mm

Intressant intervju med Tjomme i Leksand. När tror ni, om någonsin, man får läsa något liknande med Alcén? Han ska ju börja vara tydlig nu, tydligen…

Horace76c: Örebro kan ta detta, känner ingen som skulle bli glad för det

Horace76c: sitter och blir nostalgisk över 2017, 7:e och avgörande match i semin mot Frölunda på bortaplan på långfredagen som vi tillslut vann. Det var tider det..

Lemp: Det är nog inte en ren gissning. Någonstans har detta läckt eftersom att Pyrret haft rätt förr.
Mycket kan givetvis hända, men tycker själv det är uppskattat när info som detta delas!
Man får helt enkelt göra sin egna tolkning och ta sitt egna ansvar i hur hög trolighetsfaktor som man tror ligger bakom.

Det gick vägen med Larsson!

Till hösten hör ni i monitor, säg oh ah …
Uppladdat:

500x0-5bed55f6-d558-4e88-a0cd-23bb30df5fd0.jpeg

Sv: Alla Helvetes Kval
Fyboda: Du verkar vara en väldigt fin människa och supporter ❤️

brynäs08: Ja, det är säkert Alcéns visioner, spelsätt och identitet som grabbarna köpt in sig på. Inte alls klubbhjärta, eller hur? Tror mer att det var killarnas egna beslut och pliktkänsla mer än något vi ska tacka Alcén för. Dom här förlängningarna hade du och jag klarat av att göra också.

JohnnyBotox: skulle spela i Modo denna säsong men hamnade i rättegång och jag vet inte vad som hände sen. Brynäs är nog sista klubben som borde testa Santeri med tanke på Berglund/Hedberg..

KalleTeodor: Hela målvaktsituationen blev ju fel.
Man undrar ju hur det hade låtit om inte JA värvat Lindbäck, och VV hade fortsatt med sin "fina" form.
Jösses..

Sen min främsta kritik mot AL är framförallt att han släppte enklare puckar än Felix när Felix var som mest osäker. Och det var ju inte en gång..

Bara på rak arm såhär så är det väl 5 matcher som tappats pga detta.

Sen så är det med otroligt kluvna känslor man ser fram mot nästa säsong.
Gå upp är ju nästan svårare än att vinna SM guld.
Vinner man inte, tråkigt självklart.
Men man tappar ju inte hela laget som man riskerar i AS.

Nä fy fan. Det kommer bli samma om inte mer känslor nästa år. Pga att så mycket står på spel...

Lemp: Det vore onekligen intressant att få insyn i hur kravbilden på Alcén ser ut. Det framstår som ett större problem än Alcéns kravbild på diverse figurer i och runt laget.

JohnnyBotox: Ja, jag skulle föredra att inte behöva vara negativ kring Alcén. Han fick en möjlighet och tog den, vilket dom allra flesta skulle göra. Men den här naivitet dels kring sin egen insats men också hans bedömningar om bland annat Bertilsson och Kinnvall visar på en sån stor okunskap.

Hade han bara sagt i intervjun att det exempelvis hade behövts mer bredd eller att man misslyckas med att hitta en målskytt, så hade det visat på en mognad och att han drog lärdomar av det tidigare lagbygget. Istället så var det tydligen inget fel på rekryteringen, utan det var bara kravbilden som var otillräcklig och otydlig. Som supporter blir man tokig.

Rodrigo: Tycker det är vettiga förlängningar , stommen behöver läggas, spetsen får värvas in senare

För mer spets kommer behövas om målet är avancemang, det som skulle oroa om jag höll på Brynäs är om JA anser att spetsen är säkrad nu, och att bredden är kvar att sajna

Brynäs forever 1912: Alcén var en av SHLs bästa forwards på sin tid, skulle vilja säga att han skulle gått in topp 10 i NHL också.

{10065}: Lugnat ner sej med det sedan en målsman hämtade hem Axle San till Er igen.

Eftersom nedflyttningen fortfarande är ett trauma för mej efter 7 år , så har jag full respekt för ert lidande

JawKee: Sluta mobba Ove! Han kan hockey! Det visste jag direkt efter hans första inlägg 12 december 2021. Han blir ju ledsen