1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774752 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:
Here we go again…

Timråidioter inne i Brynäsboken å mopsar… Precis som början av förra säsongen. Vi minns alla hur det ebbade ut efter några omgångar…#jumbo

{9037}: haha fyfan vilket trött troll, lever på gamla meriter? vad fan lever ni på då? inga gamla eller nya meriter en klubb jag alltid tyckt varit charmig, men sen ska det alltid finnas någon idiot som dig som smutsar ner ert klubbmärke genom att bete sig som du gör.
Nyktra till ta en paus från internet och gör ett nytt försök om några veckor.

{9037}: Till moderatorer.
Inne för första gången idag princip.

Det första man möter är en hjärndöd timråit.

Blocka alla utom ett fåtal. Moderaterna vet vilka det är.

MEN BLOCKA ALLA ANDRA!!!!
Så jävla trött på dessa imbicilla jävla idioter!!!!!
Anmäl alla som bara sprider skit.

{9037}: Du får ursäkta mig. Lander är en jäkla bra kapten. Men snälla ett OS utan nhl spelare. Han hade enbart tur att bli kapten över ett becht lag.
Hade Larsson spelat i Europa som Lander hade han varit kapten. Sanna mina ord. Men just ja. LARSSON VAR I NHL. Bara varit fast ordinare där i 10 år..
Floppa kunde spela grym ishockey med fel grickor. Lite samma med Larsson. Han överglänser Lander trots vinge position.
Lycka till i kvalet!

Jag höll mig ifrån HS under matchen.
Men det absolut roligaste att läsa i efterhand var:
Everberg lika svag i benen som i stämbanden.

Vi slår fast vid att ung jävlen som hade psykbryt under matchen var Abbott.

😂😂😂😂😂😂

Dog när jag läste dessa!

Spacebb: Rödda slet på som vanligt, men hade några farliga pucktapp och är nog inte skitnöjd med sin egen insats. Kräver även mer av Palve, Dima och Scott på sikt, men säsongen är ung och vi vet inget än.

Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
Mrassarson: Edit på mitt egna inlägg. Jävlar så bra Johan Larsson var idag, fyfan så nyttig han kommer bli för oss.

Zappaholic: Riktigt bra med poäng i Ängelholm. Grym karaktär på laget som vänder 4-2 bryggan!

Jugge: Vad gör Hedberg på isen i det här läget?

Zappaholic: Ta bort Hedberg sista minuten.

Jättefint spel av hela 3:e kedjan. Viktigt för Olesen att få näta.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Snart är bastun varm, pilsner på kylning, uppsnack 14:30 😊. Life is back 😁

Pettisbif: Var har du hittat denna information? Jag letar febrilt efter några nyheter inför imorgon men det är som vanlig ganska tyst runt Brynäs?!

Sen blir jag på riktigt upprörd om Larsson ska spela vinge! Fattar inte alls hur Manner tänker. Skulle varit förstacenter i ALLA andra SHL-lag från start. Larsson fick frågan på upptaktsträffen och sa att han helst spelar center. Jag är en soffcoach men här fattar jag faktiskt ingenting!!

Zappaholic: Ja, äntligen premiär! 👍😊
Jag har i sedvanlig ordning laddat upp med ägg, tomater, Sobril och Absint.

Let the games begin!

Silfverkroken: Spelat i pojk- och juniorlandslagen senaste 4 åren. Gjorde 3 mål i den enda J20-match han spelat i år, varav 2 i pp. Kan bli bra.

Skagge: Känns som en sund breddvärvning. Finns nog en del potential som sagt och antagligen väldigt billig dvs, pengar till en mer spetsig värvning lär fortfarande finnas. Försiktigt positiv!

Pigalle: Såhär skrev KK på deras fb sida för ett antal veckor sedan, så lite bättre tryck på ståplats bör det kunna bli!
Uppladdat:

500x0-img20220913100328.jpg

{8399}: Överlag betydligt mer optimistiska tips om Brynäs än Expressen. Bara 1 av 10 på Sportbladet tror att vi missar slutspel. I Expressens bibel tror 3 av 7 att vi missar slutspel vara 2 (Sanny och Lena Sundqvist) tror vi får kvala. Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det men fann det lite intressant ändå.

Tigerhjärta: Haha, jo men så är det. Om man ser till namn och meriter på våra nyförvärv så är det svårt att gnälla.
Sen ska ju spelarna fungera som lag också, men sånt vet man ju aldrig på förhand.
Om trumpetaren går bananas i symfoniorkestern så spricker hela konceptet…
Vi får hoppas att våra trumpetare, Palve och Dima, kan underkasta sig Manners tyglar.
Då kan det bli rätt bra 👍

munkas: Det kan vara det mest positiva och konstruktiva jag sett dig skriva någonsin. Och jag instämmer i precis ALLT.
Vi har verkligen ett bättre lag iår, det skall Alcén ha en eloge för, men det brister i bredden som du säger! Vi får hålla tummarna att detta ordnar sig längs vägen så vi kan vara med och fightas högre upp i tabellen.

Pettisbif: Nej Vejdemo kanske inte är den spets man hoppas men, däremot är Vejdemo klart spetsigare än Rensfeldt.
Det är inte för inte som Vejdemo fått ett antal chanser i NHL de senaste åren, något som Rensfeldt aldrig ens varit nära att få.

Pettisbif: Lite beroende på vilken spetsspelare som kommer in. Men i mitt drömscenario som jag skrev tidigare och vi signar Grimaldi så går ju han in i 1:a kedjan direkt med Rödda och Björnen. Då hoppas jag att Manner sätter Scott som 3:e center av den enkla anledningen att han är en bättre center än Palve. Prova Palve på en kant istället, jag tycker han tar alldeles för dåligt defensivt ansvar för att spela center.

Davey85: kanske man skulle dra igång ”fansens elräkning” och samla pengar till elräkningen.

Jugge:
Nej, vi ska nog inte diskutera politik. Så gör inte det då, tack!

Vi håller på samma lag, men knappt det verkar det gå att vara överens om. Så låt oss undvika politiken för det kommer bara sluta med massa skit.

Charles: Larsson har verkligen lekstuga denna matchen. Han spelar med två statister men ändå är han 2+1 idag.

Det blåser kraftigt storm i Brynäs och hur man behandlar kvinnor...
Ytterligare en spelare som spelar i Brynäs organisation har blivit anmäld för våldtäkt.
Verkar som det sitter i väggarna att vara ett praktsvin mot kvinnor...
Blir så fruktansvärt besviken!!!
Tänker inte gå ut med namn.
Men det är inte nån i A-laget. Men endå. Hemskt!!! Vidrigt och äckligt!!!

mk: Jag tror inte att det bara handlar om självförtroendet i Sundströms fall. Han har haft tunga skador under åren och det börjar nog ta ut sin rätt. Sen är han inte rätt spelartyp att få in heller, särskilt inte efter värvningen av Johan Larsson som också är en duktig tvåvägsspelare, men rent allmänt skulle jag passa mig för att värva spelare som har haft så många skador och med en så uppenbart negativ karriärskurva.

Kinnvall är ett bra exempel på när man kan göra ett undantag för skadedrabbade spelare. Han är en spelartyp som är extremt svår att hitta, tillför spets i PP där man inte nödvändigtvis måste vara i fysiskt topptrim för att kunna leverera, fortfarande ung och är en Gävlekille. Det finns ingen anledning att göra ett undantag för Sundström.

Då chansar jag hellre med någon importspelare som kommer från en bra säsong och inte har haft massa skador. När det gäller importer tror jag det är extra viktigt att scouta rätt för att få in spelare med rätt egenskaper för SHL. Mycket viktigt att ha bra skridskoåkning för att lyckas i SHL, så är det inte nödvändigtvis i AHL.

Är standard på det här forumet att det gnälls vid förlust men även vid vinst haha! Spelar ingen roll hur det går folk är aldrig nöjda! Visst det är försäsong.. Vinst/förlust spelar ingen roll just nu men är de inte lite skönare att ha några vinster i ryggen samtidigt som man slipar på detaljer osv? Det skulle då jag tycka. Sen spelar inte motståndet någon vidare roll nu heller medans detaljer ska tränas.. Tror inte dom tittar resultat utan bara på hur matchen såg ut och vad som behöver göras bättre!

Matchens höjdpunkter och mål för er som inte såg den.

Svensson_62: Ja, kaptensbindeln förpliktigar.
Bra kemi i den kedjan, Scott ser ju ut som en våryster kalv på grönbete idag.
När våra 5 nya spelare, varav 4 backar, är inspelade så kommer det här att se ännu bättre ut.

Klåparna: Många nazister i Tyskland under 30-talet såg inget fel i det Hitler påstod heller....

Nu börjar jag bli otålig…. Fram med ett nyförvärv nu Alcén…. Sniper å rightare som är god för minst 20 baljor är ett krav😂😂🙌

Peja: ”Akta dig för sågen” får barnen lära sig i Alfons av Alfons pappa. Berra kanske missade de böckerna 🙂
Uppladdat:

500x0-542e86e0-cdee-4403-8aff-034daf0430a5.jpeg

{8399}: manner går nog in här på HS och läser uppställningen. Förmodligen är det fixat till nästa match!

{8399}: Haha nädu, där går min gräns! Jag är bara en soffcoach ;)

Olli Hahl: Känner 4-5 Timråsupportrar, alla pratar om att gå långt i slutspelet, hoppas på guld och så vidare. De behöver ju inte vara representativa för gruppen men tycker mig se ungefär liknande saker på sociala medier. Malmö hade också en hype med sina hemvändare häromårdet, det gick sådär.

Dr.Krykov: Intressant hur man kan se på saken så olika.
Hur tänker du att er backsida är starkare än vår? Brynäs backsida besitter ändå 2st OS backar (senaste OS, guld- och bronsvinnare) + Kinnvall och Bertilsson.
Tänkte skrivit något kring er tilltänkta toppback, men har svårt att ens hitta någon.
Ser faktiskt inte på pappret någon anledning till varför Timrås skulle vara bättre än Brynäs på den fronten?
Däremot när vi pratar offensiven är Timrås bättre än Brynäs, inget snack!

Pettisbif: När jag var yngre bodde Tommy Sandlin på samma gata i Umeå som min farfar. Brynäs skulle möta Leksand senare i veckan - jag tror att det var Staffan Tholson som tränade laget - vi hade Lasse Eriksson och Michael Sundlöv (väldigt ung då) som målvakter. Jag ville absolut inte att vi skulle förlora mot Leksand då detta innebar allt för stor påfrestning på psyket - så jag skickade ett brev till Sandlin och bad honom kontakta Tholson (hans adress hade jag ju inte) och säga att han borde köra Eriksson i kassen mot Leksand.
Jag minns dock varken hur det gick i matchen eller vem som stod - men troligtvis vann vi - det gjorde vi oftast mot Leksand på den tiden. DET minns jag. :-)

{7981}: Sen på bollen.
Men nu har jag lyssnat på Alcén.
Många var missnöjda med svaren.
Men som JA själv sa på en fråga: Jag vet inte vad jag ska svara..

Han är ny, och med den flodvågen som var från Sätraåsen tidigare så förstår jag att man inte säger mer än nödvändigt.

Brynäs håller på att bygga helt nytt. Det förstår man när man lyssnar på hur det ska se ut i framtiden. Man kollar brett på andra.

Bättre det än att man haft nån som "vet" hur man vinner..
Är inte orolig egentligen, sen är nog tyvärr organisationen känslig för större motgångar..

Sputnik: håller helt med, "crowdfunding" är ju egentligen inte unikt alls, ett smart sätt där man kan använda lite av många för att skapa något stort. tänk bara kickstarter etc extremt mycket spel och annat som skapats pga sådana sidor.
Ni gör det iaf för en spelare ni som betyder något för fansen och klubben Berglund vart ju motsatsen :P
Cehlarik och Leksand vart ju bra men kortvarig.

mk: Som spelare räcker det att vara en glad klyschmaskin för att bli uppskattad för insatser i medier. Johan Alcén är fortfarande den personen i medierna. Känns mer som en spelarintervju än en sportchefsintervju när han intervjuas. Kanske inte så konstigt med tanke på hur grön han är, men man förväntar sig bättre och djupare svar från en sportchef.

mattias - 74: Talar bara för mig själv, ingen annan.
Rivaliteten fanns förstås under 60- och 70-talet då det bara var Brynäs och Leksand på banan och man var ung och mer känslomässigt engagerad.
Sen dess är ni bara ett lag i mängden av alla andra ”rivaler” i SHL.
Idag blir jag lika glad efter en vinst mot Oskarshamn som mot Leksand.
Den yngre generationens känsla av rivalitet känns mer som påklistrad, nåt man försöker bibehålla efter att själv aldrig fått förmånen att uppleva den ”äkta” och mer befogade rivaliteten som på allvar fanns under 60- och 70-talet.

Pettisbif: håller inte riktig med att det var en kass intervju. Ang spelare hur många SC kommenterar det förutom egna produkter i NA? Han vill ha den bästa spelaren som förstärker laget för de pengar han har kvar av budgeten.
Utöver spelare svarar han väl på de flesta frågorna.
Att de tittar på Finland, Colorado osv det är väl något Manner även sagt i intervju. Konstigt vore väl annars om man inte tittar på vad vinnande lag gör.
Målsättningen att ta steg och bli bättre än förra året är en realistisk målsättning då det är 13 nära lag som har samma målsättning. Eller är det bättre med bilförsäljarens målsättning med x antal guld på y antal år?

Sv: GÖR LARSSON TILL KAPTEN
Pettisbif: Timrå gör väl inget annat än vad Brynäs gjorde när Rödda kom hem och Blomqvist var kapten?? Ser ingen anledning till att byta ut Rödda som kapten om han inte vill vara det längre och att Larsson vill.

Nä, som jag sa tidigare, det behövs ingen bokstav på bröstet för att vara en ledare. Larsson kan fortfarande ta stor plats i omklädningsrummet och utåt mot media och sponsorer. Något jag är säker på att han kommer göra.

Tänk Alsenfeldt när Malmö var som bäst när de gick till semifinal ett par år. Vad man förstått på MadHawk så var det ju han och Händemark som mer eller mindre styrde laget. Inte hade han någon bokstav på bröstet. Släpp kaptensbytet!

Silfverkroken: Det Johan säger borde ju faktiskt vara självklarheter att fatta om man kan det minsta om hockey och lagspel i allmänhet.
Nästan lite pinsamt för hela gästboken att läsa så många sågningar och långtgående slutsatser utifrån en handfull försäsongsmatcher.

Zappaholic: ”skridskoåkningen och fysiken är inte tillräckligt bra” enligt Manner.

Betyder det verkligen att han anser att alla spelare helt plötsligt inte kan åka skridskor och dessutom vara för tunna och klena i det fysiska spelet och dåligt tränade? Knappast.
Han menar förstås(?) att vi just nu åker för lite skridskor och inte är tillräckligt fysiska framförallt i spelet man mot man.
Det är iaf min tolkning av vad han menar.
Iaf om man försöker tolka hans ord utifrån vad man själv anser låter troligt….

Chanzone: Scott och Rödin ska inte spela ihop

Jugge: Det skulle vara så otroligt skönt med en säsong där vi ligger med tryggt avstånd till kval och på rätt sida slutspelsstrecket så att man slipper må dåligt men det är väl för mycket begärt.

Jag har nu jämfört alla SHL lags 4 bästa målskyttar från föregående år.
Här ser vi ett solklart problem. Vi ligger toksist med Malmö på 54 kassar.
Rödin var bäst med 19 mål förra säsongen, och då är det ändå HELA 11 LAG som har en målskytt som presterat bättre.
Vi måste lösa det här. VARFÖR får vi inte in puckarna? Varför gör en sån som Karlkvist 26 kassar? Veronneau 34, Karlsson 26, Gynge 23.
Och som jag nämnt så många gånger tidigare.. samtliga nämnda är rightare.
Komarov i all ära, men vi måste hitta en rightare med näsa för mål. Punkt.

Här har ni hela listan:

BRYNÄS: 54
DJURGÅRDEN: 59
FRÖLUNDA: 56
FÄRJESTAD: 63
OSKARSHAMN: 71
LEKSAND: 68
LINKÖPING: 60
LULEÅ: 66
MALMÖ: 54
RÖGLE: 74
SKELLEFTEÅ: 73