1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775074 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Nu är det klart gubbar! Brendl, Ketola och Wanwig kommer bli våra fystränare nästa år.

Brynäs satsar på en lite mer avslappnad aporoach.

Sv: Slutspelet 2022
Charliejfz:
Sett över hela säsongen så har Rögle imponerat mest... ser gärna att ni lyfter bucklan!
Oskars skall inte kunna hota er!
Men, nån liten överraskning brukar ju dyka upp, sen är det knappast oväntat om Växjö, Lule eller t.o.m. FBK vinner guldet... mycke smådetaljer som påverkar.

{7981}:

Jag tror faktiskt Järnkrok kan dyka upp i SHL inom ett par år, han är otroligt bra, har följt NHL i många många år men han har en tendens att försvinna i många matcher, tror Brynäs skulle va perfekt för honom, frågan är vad det skulle kosta bara?

Han låg på - 15 i Seattle och har 1 poäng på 6 matcher för Calgary, är det en neråt trend?

Vem fan orkar med Sm slutspelet, tacka vet jag silly season ;)

Här har vi, skickade fel bild på första
Uppladdat:

500x0-0d17a0e7-caea-41e0-9ce4-2e72da31b0ed.jpeg

Tigerhjärta: Riktigt kul PK från Manner och en ödmjuk/saklig Niklas Eriksson. Manner visar ingen tillstymmelse till att vara särskilt nöjd med play-in. Det är bra, han har fått ut mer än vad jag trodde av detta lag, men nu ska vi ta ytterligare steg.

Alcén, dags att kötta.

Lindbäck, Johannesson och Kinnvall klara enligt min kontakt.

Wedin är dom sugna på. Men han går förmodligen till Timrå eftersom dom förmodligen blir kvar i SHL.
Norman är dom sugna på. Framför allt Manner. Kan bli en injektion till 3e kedjan.

Dessa kommer lämna:
Gudolevskis
Mylläri
Berglund
Cibulskis
Björk
Molin
Danielsson
Kvist
Pettersson
Wandell 🤣

Osäkert kring:
Vehviläinen (NHL?)
Hedberg (Förmodligen inte)
Sallinen (Förmodligen inte)
Gunler (Förmodligen kvar)
Genoway (Beror på lönen, annars ny)
Timashov (Ev AHL/NHL)

Laget nästa år:
Lindbäck - NY/Vehviläinen

Bertilsson - Kinnvall
NY Tvåvägs - Genoway?/NY Spets
Johannesson - Hedberg?/NY
Bergman - Lindstein

Rödin - NY - NY
Timashov?/NY - Palve - Wedin?/NY
Gunler?/NY - Scott - Norman?/NY
Olesen - Ölund - Eklind
(Birgersson, Ljungkrantz) (om dom inte har tänkt bryta med Alex som det finns tankar kring)

Det är ungefär sådär jag tippar laget nästa år.

Blå grottan: givet är man inte på långa vägar nöjd. Men man måste se till verkligheten. Det här blev vår bästa säsong på flera år, vad du eller jag än tycker om det. Tar vi detta ett par snäpp till så landar vi kanske en plats 5-8 till nästa säsong vilket skulle vara ytterliggate ett fall framåt och i rätt riktning för klubben.

Brynäs var det bättre laget i 2 av 3 matcher. Med ett SHL-mässigt PP hade vi spelat kvartsfinal. Svårt att vara förbannad när förväntningarna var kval men inkomsten från 2 hemmamatcher till hade smakat. Nu behöver Alcén göra en sjujävla silly om vi ska slippa ågren i sommar.

Jugge: 5 mot 5 var vi mycket bättre enligt mig, var bara när det stack iväg i första matchen som Örebro var tydligt bättre. men för dålig PP och BP avgör tycker jag, Sen hjälpte det inte att vi fick många horribla BPn mot oss och flera solklara missade PP, men hade man gjort några mål på dem man hade så hade vi mött rögle senare i veckan

Så Kinnvall i PP hade varit najs men behöver bättre offensiv

Vi kan va stolta över laget! Riktigt bra kämpat, hade vi haft bättre pp så... Roligt med silly!

Forsberg 1978: Crosscheckar man en målvakt i huvudet ska man fan ha stryk och inte tjäna på det, bra

Brynäsgubbe: Sliter ner Ölund men ingen åtgärd?
Tycker att detta är ett problem med dagens SHL. Är sån jäkla skillnad från match till match om vad som är utvisning eller inte...
Ibland släpper man allt och ibland tar man på allting...

Forsberg 1978: Glömmer aldrig hans hånflin när han skadade Oskar sundh i oskars som slutade med att Oskar tvingas sluta med hockey. En djävla gris är det

Charles: Förresten, var det någon som saknade Chay G.??? Inte jag...

Forsberg 1978: Stolt över killarna, som står upp för klubbmärket idag.

Satan vad man tycker om eklind

Skriver min slutreplik nu istället för efter ev förlust:
Tack för än bättre säsong än jag trodde. Jag hoppades på ingenmansland men bävade för kval. Nu sitter jag här och kan som värst åka ut i åttondel!
Kör så det ryker! ❤️💛🖤

På plats. Nu kör vi och går för match tre i alla fall. 😁👍

{8399}: Man måste inse att jobbet redan är gjort vi kom längre än förväntat ser ivrigt fram emot nästa säsong!

Zappaholic: Jag hoppas verkligen inte vi värvar Rensfeldt. Var ska han ens in i laget? Håller inte för topp6 och platsen som tredjecenter är upptagen av Ölund. Och att han ska vara fjärdecenter är han för dyr för. Då skulle vi göra om samma misstag igen, att värva dyra, relativt gamla spelare långt ner i hierarkin. Bättre med utvecklingsbara spelare i fjärdekedjan. Skulle gärna se en ”Eklind-spelare” som fjärdecenter nästa säsong. Ung, utvecklingsbar, och som på sikt kan bli en spelare för topp 6.

Solklart nej till Rensfeldt från min sida i alla fall.

Skrev tidigare idag att Emil Larsson är en av de mest osympatiska spelarna i ligan. Sörensen är en stark kandidat till den titeln också.

Falken: Domarna briljerar. Står tre meter från yxhugget och bara blundar.

Jävla förbannade sopor

Falken: Ja. Rätt dålig domarinsats minst sagt.

Domarna har styrt matchen i Örebros favör med 3-4 uteblivna pp för oss. Sorgligt hur svag och patetisk domarkåren är, tyvärr

mattiask: Utspelade är väl att överdriva en smula

BIF Kungen: Vad har du rökt på? Du brukar ju snacka om dina höga krav… Nu vill du helt plötsligt förlänga med Berglund… Om vi säger så här, du känns lite ambivalent 😂

Jobbocop: Grymt bra att leda med 1 mål när vi spelar mot både Örebro och domarna!

Tre solkara ÖRE utv som zebrorna släpper.
Fö så vill jag att valfri proppar Emil Larsson till stenåldern..

Tgl: Tror vi får vänta till semi eller kanske till och med finalen innan vi släpper lös Tom.

Lesky: Det där är riktigt bra... sen Manners kommentar igår på frågan gör nog sitt till .... att till att börja med ska vi hit och heja fram flickorna till final.. sen är det ny match på lördag.

Vad blir det till frukost?
-ÄT ÄGG!

Berge: Och 1-0 på Friends i OT av Quaison. Verkar bli en riktig festkväll….👊😄👍

Med tanke på att vi tar oss till vidare tack vare målskillnad så är det absolut Veini som är den stora hjälten.

Huge: Nu kan vi gå in i matchen mot Örebro med njuta handleder och axlarna nere. Ingen press.

BIF Kungen: verkligen, linköping har gått och blivit ett personligt hatlag för mig, mest för deras fans har varit riktiga idioter. fånar som går till match i rånarluvor och nog de enda fansen jag sett på sociala medier som ogillar manner och det är faaan inte okej :P

5-års kontrakt till Danielsson, nu!

BIF Kungen: För mig är det enkelt, vinner de inte ikväll mot ett Leksand som är det enda laget ikväll som inte har något tabellmässigt att spela för, så har de inte i Åttondelen att göra och vi kan koncentrera på ett hopp om bättre tider. Då kan vi även lägga ytterligare en🥱🥱🥱säsong till handlingarna.

Men vi hoppas på vinst och att vi får möta Leksand eller Örebro i första omgången

Bäska droppar: God morgon alla HSvänner.

Alltid lika kul att komma in här på morgonen och läsa om intressanta tankar om laget🤣🤣
Ja. Jag vet att jag är en falsk jävel som oxå bidrar till den roliga läsningen😉😉
Man sitter där uppvarvad som fan och skriver mot någon.
Senare när man läser tänker man, va fan. Var det så viktigt egentligen....

Men nu till nått viktigare.

Lyssna på Femtefemman ca 33 minuter in, när man pratar om Skaik och deras sätt att ta hand om HA spelare.
Jonathan Jonsson är exemplet, man vet att det finns kvalite, man låter spelaren utvecklas 1 år och "förväntar" sig inget förrän år 2.
Hoppas att Brynäs kan ha samma tålamod med Olesen. Man kan inte "slösa" bort talang år efter år, utan att ha en plan för hur man ska matcha spelarna.
Hoppas att Manner och JA har bättre skalle än föregångarna på detta område.

Peja:

jaha tråkigt att han skall spela i Sveriges värsta hockeylag

{8399}: Jag börjar fundera på hur gammal du är. Du sitter här inne 24-7 och tjatar om samma förbannade saker. Pinsamt!
Ett råd, ta en paus

Ni dom dömmer ut Norman vet inte vad ni talar om. En perfekt ersättare för Danielsson.
Har sett lite på KHL matcher i år och Norman är riktigt snabb på rören, varit grym i BP, väldigt spelskicklig.
Kan vara en bra länk i en 3e kedja. Så som jag tror att han är tänk i Brynäs.

Hör att Brynäs vill ta nästa steg och ni som tvivlar på ett starkt lag kommer gå sååå fel.

Huge: Blir det inte lite skevt att jämföra en spelare som var i Brynäs från hockeygym tills NHL karriären tog fart med en legoknekt som gjorde en säsong i klubben?

{8399}: Senaste gången GD kom med ett avslöjande värt namnet var väl när Jesper Ollas blev klar för oss 2011. Synd att man fortsätter harva runt med Daniel Sandström som verkar nöja sig med att skriva ”spelare x sköt i plexit” på träningsbloggen. Vill man ha mer information än så får man söka sig till andra tidningar.

lapad: GD har läst Expressen och klippt och klistrat lite, de har inte ens bemödat sig att söka berörda.

Läser lite på Rögleforum för att försöka få en uppfattning om Johannesson. Den generella bilden av honom verkar vara att det är en talangfull spelare men att han stagnerat lite senaste säsongerna då han fått en rätt begränsad roll. Flera verkar också tycka det är tråkigt att han lämnar men att de förstår det då han inte hade fått någon större roll i Rögle nästa säsong heller.

På det stora hela låter det lovande skulle jag säga.

Honken72: Veronneaus 33:e mål.
Undrar var Leksand legat i tabellen utan honom?
(sagt utan nån som helst avundsjuka i rösten…)
😇

Chanzone: Som jag skrev häromdagen, Kinnvall på långt kontrakt kan bli en stommespelare i många år framöver.

Johannesson är antagligen ganska billig och givetvis den backtypen som man ska ta in som komplement till dyrare pjäser.

Riktigt bra jobbat av Alcén om det stämmer.

Jugge: Några viktiga saker angående nästa säsong och "kontinuitet" i spelartruppen.

1) Många spelare är äldre. Kommer bara bli sämre.
2) Konkurrenterna kommer att bli bättre. De kommer ha party med KHL-spelarmarknaden.
3) Brynäs är ett bottenlag 21/22 trots nästan inga skador alls på nyckelspelare.

Det är 3 tunga argument för att inte förlänga massa kontrakt. Tänker då särskilt på de äldre högavlönade spelarna.

JawKee: kan denne spelare vara någonting för oss tro? Han verkar bra.

Vad tycker ni om denna dröm?
Uppladdat:

500x0-f4ffa517-2845-4761-b5c9-01a1ea584955.jpeg