1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775059 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Har det rätta färgerna här på Avicii Arena. 😁👍
Uppladdat:

500x0-received541810570676433.jpeg

Jugge: Min första match var hösten 1979, bussresa från Gärdesskolan i Bollnäs till Gavlerinken, TROR vi mötte AIK, fanns en gallerbur på bortastå om jag inte minns fel. (Jag var 13 så allt finns inte kvar i pallet 😊.)

Sedan dess är jag Brynäsare, nästa gång det arrangerades en bussresa till Gavlerinken var jag med igen, köpte min Brynäshalsduk som jag fortfarande har kvar 👍.

Hoppas naturligtvis på ytterligare slutspel och SM-Guld, vi får väl se vad Alsén och Manner kan knåpa ihop till nästa säsong.
Må gott kära vänner önskar #33 från ett soligt Onsala 😎

Big signing day är här!

Är det idag vi får den svulstiga Alnervärvningen presenterad?

Eller var det bara uppblåst snack för att skapa hype till sin mediokra podd...?

Pettisbif: Dock är han kvar här inne som du kallar pajas.
Han hade hört rycktet om Djoos ifrån en källa som han trodde var trovärdig.
Kommer inte ihåg vem det var men personen har dementerat och dömt ut sin källa.
Silly season är Silly season ibland stämmer ryckten ibland inte och allt kan hända tills kontraktet är påskrivet hur pålitlig källan än är det borde vi alla lärt oss vid detta laget.

Anders Berg: Tror det är bra för Brynäs om spelare från juniorleden tar plats i A-laget om vi ska få hit fler lovande juniorer framöver.

Pettisbif: Axle San: Ta det lite gräddfil nu, det är ju för fan silly och dom 2 första nyförvärven är ju riktigt bra!

Bra jobbat JAEG!!!

{7981}: Jag har lyssnat på podden och det låter på dem som att det är något rätt stort som kommer ske och att de fått det från en "extremt säker källa". Låter med andra ord som betydligt större nyheter än att typ Johannesson presenteras eller att man förlänger med Hedberg. Bara hoppas de har rätt.

Tigerhjärta: Jag kan tänka mig att Timashov trivs överallt där han får mycket istid och ges en offensiv roll på isen. Det är nog inte en kille som har svårt att komma in i nya grupper. Det kan ju mycket väl vara så att han förtjänar högre lön än sin nuvarande, men han sköter det inte särskilt snyggt. Det vore synd om han lämnar, men samtidigt inte hela världen för Brynäs del. Han är mer en underhållande spelare än en effektiv spelare, men han tillför kreativitet och underhållningsvärde.

bradberry: Precis! När det bara gäller att mjölka så mycket som möjligt kan det gott vara. Han får dra till Schweiz om han vill åt stålarna.
Höjer underhållningsvärdet med sitt sätt att spela och är verkligen glad att han kom till oss, men ska han kräma stålar när han "trivs så bra" så kan han lika gärna sticka.

ellis: Du ska se att han är totalt klappkass! KHL och Tjeckiska landslaget? Duger precis som Björninen på sin höjd som utfyllnad i Brynäs IF…..

Låter som det kan bli fler spelare klara denna vecka

Tigerhjärta: Grattis även till ledaren/SM-guld vinnaren från 93 Niklas Gällstedt i samma lag

Gott Luleå! Gott "Bulan", som man verkligen unnar ett guld nu äntligen.

Varför i helvete sparkar man Henning Sohlberg för att ta in Honken? Inget ont om Honken men Henning har gjort ett ypperligt jobb med VV och verkar vara en riktigt bra kille även utanför isen.
Är kompisföreningen tillbaka, eller vad är det som sker?
Hoppas innerligt att det är Henning själv som vill lämna!

Pettisbif: Jojo Självklart tycker jag Nordström är tillräckligt bra för en 1:a / 2:a. Men värvar vi Saku så bör rimligtvis 1:a/2:a rimligtvis vara Saku-Björninen-Rödin , Ny-Palve-Dima? Kan väl tycka att den tomma luckan bör vara en sniper istället för en hårt jobbade powerforward likt Nordström?

munkas: Ser Björninen som vår nya förstacenter, nu ska vi bara hitta lekkamrater till honom.

Skrubben:
Riktigt dåliga argument för att han är bättre än Berra! 😂
• Bara för man lirat i NHL betyder det inte att han är bättre.
• Så när Foppa var i sin prime betydde det automatiskt att Sedins var bättre? Pga av åldern..
• Du kan inte säga att han är bättre pga knasiga-Garpens idiotiska uttagningar. Åhman är kvar i truppen... men Rödin har inte ens fått chansen.
Vad gör en sån som Lerby där tex..??
Alla tre kronor tränare har alltid sina namn och spelare man spelar i varje turnering.

Lindholm är en mycket bra och underskattad back. Men jag skulle aldrig vilja byta honom mot Berra oavsett meriter eller åldersskillnaden. Detta pga att Berra är bättre!
Enkelt.

mattias - 74: Det får ni nog leva med. Skellefteå får leva med Gråt-Bert o grabbarna i gruvan, Djurgården med Difiplinnämnden, Oskarshamn med att "de inte hör hemma i SHL" o s v, o s v... Det är bara vad engelsmännen kallar "banter"

Sv: Ojamäki
Brynäs4life:
Ser gärna Nicky i föreningen på något sätt men tror det går att hitta någon mer meriterad till ass. positionen.

Skrubben: Värt att komma ihåg att Johannesson är draftad av Columbus och där finns en viss Josef Boumedienne som scoutingchef.

Kommer bli en häftig final mellan Lule och Fbk. Tror jag håller en liten tumme för Fbk, tycker inte om Luleås gnäll, Shinnimin och Minecraftpengar.

Dramatik i Karlstad! Hoppas Rögle tar det här, vill inte se äckliga FBK i final..

lapad: Upplever fortfarande inte att det är hysteri kring Wännström. Folk har bara olika åsikter om han borde värvas.

Daniel Gunnarsson kliver av skadad för HV.
Detta måste vara Björklövens enda chans att kunna slå HV? Hade varit underbart att se Björklöven gå upp istället för HV!

Luddf: Han får några frågor om det men han är rätt fåordig om just det.

"Nästa säsong är det tänkt att Brynäs ska ta nästa kliv.

Mikko Manner ska navigera Gävleklubben mot toppen igen och en ny spelartrupp formas just nu.

Det många Brynässupportrar undrar: kan han knycka någon finländsk stjärna till klubben när KHL nu tömts på spelare?

Manner är nämligen även assisterande förbundskapten i finska landslaget, som nu gör sig redo för VM i maj.

- Haha, det finns många duktiga finska spelare på marknaden. Vi är inte de enda som visar intresse, men vi försöker.

Kan du övertala någon under VM?

- Nej, det skulle jag aldrig försöka göra. Man måste visa respekt för spelarna.

Men du har en liten fördel?

- Nu för tiden är allt så internationellt. Spelare har både svenska, finska och amerikanska agenter. Om vi värvar spelare går det via agenterna. Men det är ju ingen nackdel för Brynäs att jag också jobbar i Finland."

Lesky: Håller helt med dig. Det är skamligt. Såg hans kommentarer och skickade en respons på det också. Står fast vid det jag skrivit, man skäms ju för fan.
Uppladdat:

500x0-screenshot20220422-204706facebook.jpg

Lesky: Skämmigt för föreningen och varumärket Brynäs när såna "fans" spottar ur sig såna barnsligheter. Här kan verkligen Huge's liknelser med griniga 5åringar appliceras.

Riktigt tråkigt att se.

mk: "killkompis"-perspektivet för att få publik känns väl ändå lite omodernt?

Om du med killkompis syftar på hockeyintresserade killar som bara kollar på herrhockey så tror jag inte nödvändigtvis att det är målgruppen som damhockey borde jobba hårdast på att fånga in. De personerna kommer alltid att jämföra damernas nivå med herrarnas, och det är ju inte rättvist på nåt sätt.

En bra början vore om alla som moralpredikar för hur viktig damhockeyn är börjar gå på matcherna. Kan även tycka att de har ett särskilt ansvar att gå från ord till handling för att förtjäna att bli tagna seriöst.

Fy fan vad folk kan gnälla på precis allt och alla! 😂 Man fattar varför det alltid är halvtomt och knäpptyst i arenan.

Davey85: Ville inte heller ha Norman, därimot får Brynäs gärna plocka in Jensen i jokerit.

Tigerhjärta: Med VV och Lindbäck i kassen har vi absolut seriens starkaste par. Det hade varit häftigt och en jävla trygghet.

JawKee: ”Varför inte? Den handlar ju om Brynäs?”

- Jag anser att man ska vara initierad och hjärtligt intresserad av föreningen för att bli tagen på allvar i ett sånt sammanhang. I en förening som Brynäs innefattar det att man är någorlunda insatt i dess historia. Börjar den ene staka sig när den andra nämner Niklas Czarnecki…”Eh..Niklas vem…?” Å aldrig verkar hört talas om denne faller trovärdigheten. Hos mig ska understrykas. Andra kan tycka annorlunda… Jag kräver mer av den rollen än en snubbe som börjat intressera sig för Brynäs för 10 år sen och inte bemödat sig ta reda på mer om klubbens historia…

xxx BIF xxx: Okej. Så du tycker alltså INTE att Brynäs ska komplettera Lindbäck med en etablerad målvakt?

Fint om du kan förtydliga dina åsikter, eftersom det uppenbarligen är oklart för oss andra. Ibland är det svårt att tyda dina inlägg, särskilt när man får känslan av att du vrålar ut hela inlägget, som senast. Lite som om man försöker prata med någon som bara skriker tillbaka saker i verkligheten.

Silfverkroken: Lindbäck klar på 3 år. 👊😄👍

Skönt att det sker lite förändringar på backsidan åtminstone. Framförallt i Genoway och Berglund försvinner två tunga löner där vi borde få uttrymme att kunna värva något riktigt bra istället.

Förstår inte att så många vill ha kvar björk, 95% av hans skott träffar benen på närmsta spelare och i perioder när laget har gått sämre är Björk den som brukar vara sämst och skapar oroligheter i egen zon behöver spelare vi kan lita på när det går lite tyngre

Peja: Håller med, bra besked. Ett stort + att de gör sig av med Genoway, det påvisar att det siktas högre!
De/den enda spelare jag kan vara förstående kring en förlängning är Hedberg eller Björk. Dessa spelare besitter iallafall någon typ av potential att bli bättre. Behålls den ena så bör den andra skeppas. Tycker ej vi bör behålla båda två tyvärr!

JawKee: jag följer hockeysnack noga, men uttalar mig sällan.
Kommer nog bli utslängd för all framtid.
Huge är ouppfostrad drul som enbart hänger här för att provocera.
Den typen av idioter borde vi Brynäs älskare klara oss utan.
Mitt tips är att frysa ut idioten för alltid. Till råga på eländet skall han vara moderator.

Huge: Eh va? Det verkar vara helt rättstavat vad jag kan se. Om du nu absolut måste rätta folk kan du väl göra det rätt åtminstone...

Huge:
I minst ett av alla dina inlägg varje vecka skriver du följande:Läsförståelse..
Kan det vara så att du är en aning luddig?
Eller beror det på att nästan alla missuppfattar dig och dina inlägg.

Har lagt det på minnet nämligen och just ordet Läsförståelse är något du ofta nämner.

Kan ju inte vara en slump menar jag.

Vet inte om det diskuterats tidigare. Hudiksvall leder kvalserien till HA. De slog Östersund i senaste matchen.
Vore bra med en HA klubb där man kan låna ut spelare till och ha ett bra samarbete med.
Uppladdat:

500x0-ae91d0b1-04aa-4db1-bd6d-3b6532fb5ec7.jpeg

xxx BIF xxx: BZ, Dacke och Sundlöv var tre olika sportchefer. Under de senaste årena har ungdomsverksamheten blivit betydligt sämre, kostnaderna för Brynäs utfyllnadsspelare eskalerat , tränarvalen ofta varit dåliga och konkurrenterna strategier utvecklats i en helt annan linje än Brynäs.

Kaoset utanför isen har också förstört, men där kan man ju diskutera om de sportsliga fiaskona är "hönan eller ägget" för kansli-kaoset. Visst har mycket varit för dåligt utanför isen, men man hade kommit undan med mycket skit/inkompetens där om A-laget hade levererat resultat, samtidigt som deras förutsättningar att leverera hade blivit bättre om kansliet funkat perfekt. Så det går hand-i-hand på ett sätt, men på ett sätt inte.

Jag kollar på Rögle och ser hur de har lagt en stor andel av budgeten på toppspelare och fyller ut med billiga utvecklingsbara breddspelare. Det är inte den enda strategin som kan nå framgång, men jag tror på den. Det verkar mer troligt att det kommer generera framgångar än att köra vidare på Brynäs linje som uppenbarligen inte fungerar längre.

Johannesson är på gränsen till att platsa i Rögle den här säsongen. Rögle är Europas bästa lag just nu. Om han inte platsar i Brynäs skulle det alltså betyda att Brynäs har minst lika bra backbredd som Europas bästa lag, och det vore i så fall ett bra tecken. Även om jag tror och hoppas att Johanesson kommer leverera bra hockey i Brynäströjan.

Med Johanesson istället för t.ex Björk kommer dessutom mer pengar att frigöras till en toppback. Om man får in en toppback - typ Pilut eller Martinsson - som kan spela bra tvåvägsspel och logga 25+ minuter per match så ökar även sannolikheten att unga grabbar som Lindstein och Johanesson levererar, i och med att deras omgivning blir bättre.

Lindstein räknas dessutom som en av Europas bästa talanger i sin årskul och det är befogat att ha stora förhoppningar på honom.

JohnnyBotox: samt 3 stycken ny i ungdomsverksamheten med tränare för både j18 och j20
Spännande med Nygård då han har ett förflutet med Pajen. Tror det blir en bra brygga mellan j20 och SHL

Tgl: Peter Andersson eventuellt till Örebro enlig Svenska Fans?! Skönt att slippa den utgiften👍😊

Sv: Slutspelet 2022
Svensson_62: Fantastiskt roligt att damlaget har så höga publiksiffror i finalspelet. Det borde generera i ett ökat intresse bland sponsorer och samarbetspartners också. Alla är väl rörande ense om att damhockeyn behöver mer resurser och på lång sikt kan det bara ske genom ökade intäkter som genereras av damhockeyn själv, som t.ex det här finalspelet.

Blå grottan: Vill minnas att många Tik-fans förespråkat att tabelljumbon ska åka ut direkt. Det vore klädsamt med lite ödmjukhet nu, även om deras silly ser fin ut. Lite den attityden som gjorde att jag övervägde att heja på dif istället. Men unnar Blomman framgången.

Tigerhjärta: Eller hur, kände i början att det här var något deras supportar förtjänade efter alla år. Men ödmjukheten försvann sekunden efter slutsignalen.

Jan Grismöbel: Haha varför skulle JA göra det? Sånt trams!

Lunkan: Med bilderna vi har kan man lika gärna hävda kampsituation där Stalder vill ta sig loss. Spelar ingen roll nu dock.

Sv: Första värvningen
Kopenga Kickass: Tyler Arnason klar för Brynäs i en nytillsatt tjänst som näringsfysiolog.

”Efter många år i NHL och på vägarna i USA har jag en gedigen erfarenhet av hur man bygger den perfekta fysiken baserad på klassisk amerikansk junkfood. Att detta går att göra visade jag med eftertryck i min senaste sejour i Brynäs IF” säger Arnason i ett uttalande.

Värvningen är den senaste i en rad av spektakulära nyförvärv signerade firma Hammarström/Dackell som båda har fått nygamla roller som senior advisors till sportcheferna Alcen och Grahm.

Envisa rykten gör även gällande att Peter Andersson på något vis skall vara inblandad i affären