1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775438 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Nu är det nog fan hög tid att stänga ner saikboken för nu är fan botten nådd.... vilka jävla kräk dom är Yoda och sidekickern....

Kellman kanske altuell till Malmö matchen👌Hoppas han håller👍

Har dom rivit Rhodins kontrakt än?

Forsberg 1978:
Bättre att köpa in spelare (forwards).
Herregud vilken allsvensk touch det är över 2-4 linan. Man blir mörkrädd.

Ursäkta men Rhodin är verkligen helt kass

Det här nog den bästa period jag sett Brynäs göra på mycket länge.

lapad: Ericsson ojämn, han har ju varit ett monster i stort sett varje match han stått och utan honom hade vi legat på 13 plats nu!

TÄNK OM TREÅRSPLANEN INNEHÅLLER AVANCEMANG FRÅN ALLSVENSKAN!!

här sitter vi och tror dom inte vet vad dom gör. Långnäsa på oss. Allt kanske enligt plan.

Vem vet?

Jan Grismöbel: Undrar om inte Brynäs är seriens sämsta lag just nu

Peja: Jepp, Deutsch får ett frikort.
Ser inte någon post i forumet om dagens event... Börjar folk tappa hoppet eller intresset? Här kommer det i alla fall:

G A M E D A Y !

Nya Brynäs!! Yeeeehaaa!!

{8399}: Tror alla här på forumet var överens om att Palmberg inte var tillräckligt mycket spets för att värvas under förra säsongen.. medelålders medelmåtta i Allsvenskan.

Tänk vad det kan svänga?

Mattson: ?Vi är de sista som viker ner oss? går Sundqvist ut med idag. Jo, det är det vi sett i de flesta matcher. VM i klyschor ....

"Men Eric Norin är en offensiv back och kommer få stort förtroende direkt i mer anfallsinriktade moment – som power play.

– Kul att dom tror på mig, gäller att försöka träffa mål. Jag har allt att visa så det är bara att gasa på. Kanske de andra får lite nytändning och hänger på också, funderar han."

Brynäsgubbe:

”Sedan förstår jag inte hur ditt försök på moralpoäng om Dackells historik i klubban är relevant i en diskussion om klubbens framtid?”

Tycker du på fullaste allvar att det är oviktigt med klubbhjärta? Hos ledare, spelare , fans också?

Om jag har ett jobb jag inte trivs med presterar jag dåligt. Har jag ett jobb jag älskar och arbetskamrater som kämpar i samma riktning så brukar det däremot gå bättre. Svårare än så är det egentligen inte. Att ens ifrågasätta att en som Dacke inte skulle ge 100% för Brynäs. Kompetent? Ja jag tycker faktiskt det.

Vad är vi utan vår historia? Jag är så fruktansvärt less på det ständiga gnället. Är det verkligen påriktigt så svårt att förstå att Dackell har positionen han har därför att han har ett otroligt starkt driv, han har ett brett kontaktnät och en gedigen hockeykunskap. Det här snacket om att han skulle fått jobbet på meriter som spelare.. så jävla tröttsamt alltså.

Vem skulle du hellre se göra jobbet?

Går inte att förneka att Sundlöv gjorde fruktansvärt mycket bra för oss, betydligt mer än BZ. Däremot peakade Sundlöv med guldet, sen kändes det lite som att han tappade huvudet efter det och trodde att det skulle vara lättare än vad det var.

Förhoppningsvis har han fått lite mer ödmjukhet i MoDo.

Ser honom väldigt gärna hos oss igen! Hellre en Brynäsare som gör det hyfsat än en utböling som gör det hyfsat.

{8399}: Bra skrivet. Sundlöv gjorde inte allt rätt - men under hans tid gick Brynäs från att vara en konkursmässig förening fullproppad med veteraner och importspelare till en ekonomiskt välmående förening med en av Sveriges bästa juniorverksamheter. Och man tog ett SM-guld under tiden. Det var en lysande sportchefsgärning över tid.

Att det finns en del Brynäsare som väljer att bortse från allt bra som Sundlöv gjorde är ju väldigt trist. Framförallt måste det vara trist att alltid se mörker, oavsett vad som händer.

Eric Norin gjorde ett mål när J20 vann mot Malmö med 8-1 👍

Huge: Ser vi bara till örebromatchen har du helt rätt. Ser vi till hela säsongen har du tokfel.

{8399}: Tror du Rödin vill spela denna typ av hockey ? Jag tvivlar starkt på det .

lapad: Vetskapen om att det blir 3 år till med den här tränar gör ju att man får magont.

Brynäsgubbe: Finns ju ingen tydlig spelidé för hur man ska ta sig in i zon i sex mot fem.

Jag är, liksom andra, är oerhört skeptisk till att förlänga med tränarduon.

Ser ingen struktur eller idé vad gäller uppspel, spela sig genom mittzon eller spela sig in i anfallszon.

Allt ser ostrukturerat och virrigt ut...

Beror det på tränare eller spelare? Troligtvis en kombination.

Hursomhelst är det synnerligen obra.

VARFÖR SPELAR NILSSON, ALCEN OCH RHODIN MED SEKUNDER KVAR?!

Höstlöv från blå det är melodin den på Felix!!!!

enligt sportbladet kostar Enroth 300.000kr per match... pengarna pryder väggarna i Behrn arena

Zappaholic: Skulle gärna se Kinnvall tillbaka nästa säsong, men Timrå måste väl åka ur för att det ska kunna ske. 10+10 den här säsongen är verkligen utmärkta stats, bra i spelet när jag har sett honom också.

Myling och Huge m fl

Vi kan väl enas om att lagbygget inte blev bra?

{6984}: Den dagen får vi nog vänta på...

"Mylingens länkar bevisar ingenting om hur det högst sannolikt gått till bakom kulisserna" HS - enda stället där bevis är underordnat indicier. Men kom ihåg att indicier från oinsatt läktarcoacher bara är svammel utom när farbror Huge låter fantasin flöda.

Ett tips: När Huge skriver "högst sannolikt" så betyder det egentligen - det här är något som jag själv kommit på och det betyder att det är sant.

Berge:

Beredd att inte hålla med här till viss del.

För de första så har Guter gått till Djurgården, Cehlin varit skadad hela säsongen och Johan Harju är en värdelös ishockeyspelare. Även Austin Farley och Einar Emanuelsson (den sämre brorsan) tycker jag är på gränsen att platsa i vår 2:a kedja.

Luleås spelartrupp är ett praktexempel på att vissa tränare kan göra ”under” med olika lag.

Sundqvist efter matchen(Gefle Dagblad): ”Säger så här: Det blir inte kul att möta Brynäs i slutspel- om vi tar oss dit.”

- Tänk att jag tror han har rätt. Brynäs kommer i så fall få möta top 2-lag och vi har ett spel som passar utmärkt mot bättre motstånd. Igelkottsförsvar och Forslund på kontring typ...

Jag är däremot otroligt glad att vi skapat utrymme till det nedre strecket. För med detta spel tror jag på allvar vi fått ordentligt svårt mot uppåtgående HA-lag när vi förväntas föra spelet och skapa... Slutspel kan, om bitarna faller på Brynäs plats, bära till semi... Kval hade förmodligen renderat i degradering. Bara spekulationer men denna teori bygger på och speglar Brynäs spelidé 2018/2019. Måtte vi gå mot bättre tider. Är Sundqvist mannen att ta oss dit...?

Tycker Deutsch går från klarhet till klarhet. Kul att se. Förutom en indianare mot TIK var han en av våra bättre backar tycker jag! Dessutom tycker jag Lundgren spottat upp sej rejält på slutet. Han visar mer k*k än tidigare. Ersson får nog nöta bänk hädanefter. Han var inne ett byte och fumlade direkt..

Drömkedjor mot HV, om det visar sej att Blomman slipper avstängning. Kommer aldrig hända att Sunken ställer upp såhär men skulle vara skoj!

Danielsson Sallinen Boqvist
Cerveny Kousal Forslund
Alcén Blomqvist Nilsson
Elefalk Mannberg Bjurström
13e:Rohdin

Kousal tror jag har mer rutin som center. Då kommer Cerveny mer till sin rätta. In med Forslund med dom och som alla andra sagt så är han så värd den chansen. Tredje intakt efter dagens match. In med Elefalk i fjärde. Bänken för Jocke. Dags för det!

SH: "kan vara en fördel för en spelare som forslund att spela i fjärde... blir inga förväntningar att producera... inte säkert att det blir samma resultat i andra..."

Vad har man att förlora på att testa från start en match? Jag tycker han förtjänar förtroende.
Jag menar kom igen.
Han har gjort 4+1 på 5 senaste.
Rohdin har gjort 0+1 på 5 senaste.

Tror knappast han känner en press, snarare en chans/möjlighet. Tror han pallar trycket faktiskt.

Forsberg 1978: Vi bytte väl system från 1-3-1 till Hönsgård har jag för mig? Enligt plan alltså.

Känns ju som att nått är på gång iallafall. Campeses tweet, Kristin's Instagram story + att Rödin inte spelade ikväll. Spännande värre.

Låt mig få leva drömmen till imorn iallafall. Kellman läker superfort och Rödin klar för 5 år. SM-guld. Godnatt.

Samsung: Hade det varit min sambo hade hon inte fått somna förens hon fått tag på Kristin ;)

{8399}: Personligen är jag varken eller. Växjö har varit extremt framgångsrika men deras recept känns sådär...fem anfallsspelare är svenskar. Resten utlänningar. Tycker det är fel väg att gå även om det genererat framgång.

Zappaholic: Samma snubbe, smart av Hallam att offra en bonde för att sänka förstakedjan. Tänk om vi kude offrat någon av våra otaliga bönder för att sänka Shinnimin.

Jan Grismöbel: Ja visst är det konstigt?
Det blev värsta drevet och häxjakten mot Clark.

Men det Shinimin gör tycker många experter är "bra"

Helt uppåt väggarna.

Forsberg 1978: cmore tjatar om Clark. Frölunda tjatar om Järnkrok . Ingen snackar om den värsta filmaren Shinnimin. Nhl gillar inte filmare . Vi förstår ju varför han kom till shl .

Tror bestämt Boqvist gillar Gnällsjö/Filmsjö LÄJKERSSSSS lika lite som vi. Vilken skön målgest. Skönt med lite attityd.

Sv: Silly season 18/19
Med risk för att vara extremt politiskt inkorrekt och fördomsfull:

Igår kom den första zigenaren till himlen. Idag fattas fyra fälgar på Karlavagnen.

GAAAAAME DAAAAY!
Oerhört intressant att se om vi fått någon ordning på spelet? Hade hoppats på ett eller 2 nyförvärv under uppehållet men tji fick jag....

Mattson: Saken är ju den att jag tycker inte Brynäs är så chanslös som många här tycker.

Tror Brynäs har en del att hämta i ett slutspel, om Kousal kan vara på samma nivå som mot Malmö.
Taggad och het, förmodligen bättre självförtroende nu. Vill säkert stärka sina aktier på marknaden, och visa vad han går för, när han är i form.

Sallinen kommer att göra mål snart om han fortsätter att skapa chanser som han har gjort hittills.

Om 1a och 2a linan kan producera på en bra nivå, och vi får vara relativt skadefria, så tror jag Brynäs åtminstone kan spela jämnt i bäst av 7 i en kvartsfinal.

Sen angående nyförvärv.
Hittas ej rätt spelare som stämmer in på kravbilden, så är det självklart bättre att spara slantarna.
Och låta juniorerna få chansen att visa vad dom går för.

Pettisbif: Va inte så djävla dryg.
Så många gånger som du har sagt något och kastat skit tbx till dom som inte tror på dig.
Lex Bud.
Jag tror nog att det var ”klart” men att det kom nått emellan.
Men du fick en massa ovett för det, tyvärr.

Sätt dig nu inte på samma sida som fånarna som kastade skit på dig.
Då visar du ju att du inte är bättre än dom.

Så sjukt dåligt🤮🤮

Det finns en massa anledningar till varför inte Rödin kanske inte kommer. Tex 1 miljon kr.

kan vara den enda här som inte har något emot forslund. svårt första år men en av väldigt få som ensam är ett hot och bryter mönster, får han 5m ledigt så är det ingen som hinner ifatt han. tränar han på sitt avslut och kan komma ifrån sin bevakning lite mer så kan han bli lika bra som sweatt.

Rumpelstiltskin: Ja, det mesta pekar på det.

Huge:
Om du inte anser att du tjänar på det, och du får tydliga meddelande adresserade till dig personligen, där man anser du proviserar och förolämpar, utan att du slutar - då handlar det ju om någon form av ren illvilja från din sida.

Brynäsgubbe:

Inte fungerat förut?

Ser man de sista åren Sundlöv gjorde hos Brynäs så var man ett stabilt lag som alltid kom topp 6-7. Det är siffror Brynäs är långt ifrån under Bengtzens tid.

Brynäs vill ju få tillbaka den gamla Brynäsandan med satsning på juniorer och krydda utifrån.
Därför tycker jag Sundlöv är perfekt. Är också övertygad om att Sundlöv är den bästa sportchefen vi kan ha om vi ska försöka få hem spelare som
• Ludde Rensfeldt
• Sebbe Wännström
• Emil Molin

Dessa istället för Bengtzens pajas värvningar i typ Ludde Nilsson, Emil Forslund och Daniel Mannberg.

Sundlöv kan bli flopp och det kan bli succe. Alla har rätt till sin egen åsikt men snälla kom inte med ditt snack om NOLL ambition.

Är det någon som har ambition så är det väl Dacke med Sveriges största Brynäshjärta ihop med kanonkillen Micke Campese.

De kommer göra den rekryteringen de anser är bäst för Brynäs och sen får vi se hur de blir.

Huge: Och på samma sätt kommer du in med samma gamla trötta försvarstal och gnäll på människor som undrar om sin favoritklubb.
Människors om inte säger sig ha kunnande om laget eller om organisationen.
Bara en åsikt.

Men som den übermänniska du är, så vet ju du alltid bäst🤮🤮

Om det nu är så jobbigt att läsa så scrolla förbi inläggen.
Det gör jag oftast med dina, men idag så valde jag att ge igen med samma mynt.

Skrubben: En sak man märker rätt snabbt med sådant här är att vissa saker är extremt ohållbara. Att man hade en lång rad matcher innan jul där man tog poäng (som nämns som något som tydligen ska säga att Brynäs har offensivt spel i artikeln för man ”tog poäng”). Var spelet innan jul hållbart? Brynäs spelade fem matcher i december, man vann fyra. Corsi och fenwick i december är sämst i hela ligan på 39,66% respektive 41,94%. Räddningsprocenten är galna 96,40%, samt 11,63% skottprocent på dessa matcher, PDO 108. Tar man räddningsprocenten från november fram till jul är den 96%.

Hade Sundquist varit påtänkt som tränare över nästa säsong om målvakterna hade legat på en normal procent över denna tid? PDO:n har regressat till en normal nivå nu (100,1) från jul och framåt och plötsligt börjar man förlora mer. Det är inte raketforskning.

Skrubben: Du kan påverka på årsmötet.