1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775441 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{8656}: Jo Campese verkar kompetent men han kan ju inget om hockey, förstår han vikten av att spela en modern ishockey och därför anställt Dacke? Eller varför valde han Dacke?

munkas: Mycket statistik nu=) Nån som har koll på hur 1a kedjans statistik ser ut?

Kan erkänna att jag själv vart frustrerad över spelet, speciellt sista månaden.
Men eftersom många såga och tyckte vi hade för trubbiga forwards redan innan säsongen så kan man ju dom inte tro vid skulle ligga i 1a i tabellen eller ha bra statistik väl?

Jag tycker väl Dacke redan visat att han inte är nöjd med varken spel eller truppen?
Jag tror och hoppas att laget byggs åt rätt håll, och då kommer ju statistiken gå åt rätt håll=)

Sen att Sundqvist får med sig gruppen och en jäkla inställning lär man hylla iallafall, och med Rödin och lite ombygge så kan dom få till en helt annat spel på det.

Sen Munkas och några som typ bara skriver vid förluster och när det är negativt, är bara nyfiken men vad får man ut av att hålla på ett lag då? Höjer man sig själv på nå vis då och får energi?
Jag har en kompis som är precis så och han sprider ju inte energi till hela Gävle=)

Dom flesta skriver ju både vad dom tycker är bra och vad som kan bli bättre och vad som inte känns bra osv.
Lär säga att det är flera här inne som det är kul att läsa vad ni tycker, både bra saker och vad som kan bli bättre.
Jag tycker inte allt är perfekt denna säsong, långt ifrån. Inte Dacke och gänget heller hehe

majk: Mannberg, Nilsson och Alcen skjuter bara då de har riktigt bra lägen, tänk på det. Att de då avslutar i magen eller spelar 10 raka byten i egen zon för att Brynäs inte har någon offensiv är tydligen av ringa betydelse...
Dacke är verkligen ute på riktigt tunn is måste jag säga. Hoppas inte publik och sponsorer tycker lika.

Huge: Finns flera olika egenskaper som krävs för att vara en bra tränare. Sunkan lyckades varken i Danmark, Norge eller Sverige och har aldrig i sin tränarkarriär haft en tydlig och offensiv grundidé som spelsystem. Det finns ingen röd tråd. Varför ska spelare vilja komma till oss framför andra föreningar med tydliga visioner och tränaren som står för något?

Att man ska ha en tydligheten i ledarskapet borde vara en självklarhet för samtliga tränare på denna nivå.

Jag vet inte om Dacke inte förstår sig på underliggande statistik eller om han bara säger saker för att lyfta Sundqvist.
För det han säger fungerar inte. ”Vi mäter egen statistik, antal skott för ett mål. Vi skjuter när vi kan göra mål”.

Det innebär alltså att man försöker hålla en ohållbar skottprocent samtidigt som man inte får några skitmål med sig, dvs ”släng in pucken i skiten”

”Skjuter när vi kan göra mål” förresten. Märkligt då att Brynäs har minst avslut i skottsektorn..

Låter farligt i mina öron det här..

Har det hintats om F5-läge? Tycker inte jag sett nåt. Eller är det folk som bygger upp egna luftslott att sen bli förbannade över?

Wesley: Nej, det här försöket att implementera 1-3-1 med styrspel kommer alltid vara en gåta. Och det gnager lite i mig att Sunken även var delaktig i det. Förhoppningsvis hade han inte så mycket att säga till om där.

Jag tycker det är lite sensationssökande av Cmore och dåligt tålamod av vissa fans att inte kunna se Brynäs situation för vad den är.

Brynäs lär vara ganska medvetna om att nuvarande sätt att vinna matcher inte är en väg att gå i det längre perspektivet.

Men vad är det som funkar just nu? Jo, kämpa, täcka skott, jobba för laget. Jag är stolt över att vara Brynäsare när vi krigar ihop 6 poäng i två svåra matcher.

Jag vill också se Brynäs spela på ett mer "optimistiskt" sätt, men just nu finns inte de förutsättningarna.

Grymt jobbat de sista matcherna, och nu skönt med lite uppehåll faktiskt.

JanT: Har svårt att fatta att inte alla oroar sej över Brynäs utveckling långsiktigt, oavsett kortsiktiga segrar. Hade gärna bytt ut dagens seger mot ett tecken på att Brynäs är på väg åt rätt håll. Wikegård sammanfattade rätt bra hur Brynäs uppfattas av Hockeysverige inkl. många Brynäsare. Brynäs behöver en röd tråd. Oavsett 4-1 mot Malmö.

Tycker detta är så tragiskt att se på.

Wikegård riktigt klarsynt för en gångs skull.

{8656}: ”Ser intressant ut”...
Jag tror du är ensam av de 678 000 brynäsfans ute i landet som fortfarande tror att den här fyllestyrda sönderskjutna skutan fortfarande kan ta sig i hamn.
Heders.

mk: gillar att se Rönnberg röd i ansiktet o öpen min o gråtfärdig😣😂😂😂😂

ellis: På vilket sätt kryper jag för Dackell när jag säger att skribenten är totalt ute och snedseglar med sina påhittade löner? Ingen i SHL tjänar så mycket.

{2064}: Ganska respektlöst av dig att kalla Inge Hammarström för 71-årig hjälpreda.

Du kan åtminstone ha i beaktning vad han har för CV innan du sätter ett epitet på honom.

Zappaholic: Vi ligger faktiskt fortfarande lite högre upp än jag tippat. Tyvärr kunde jag inte i min vildaste fantasi tro att det var möjligt att spela så pisstråkig hockey. Karlskrona framstår ju som färgexplosion jämfört med den här grå geggamojan.

Kul att se lite av Sallinen kan. Riktigt bra idag!

Dallemas: Ja, om Dacke kan damma av Sundlöv kan han nog damma av Tigerettes också... :)

Dallemas: Dacke har gett dem kicken.

Makita: Den här grejen med att det supersmarta branschfolket som är genialiska hockeytänkare som gör drag som vi vanliga dödliga läktarcoacher inte förstår är riktigt löjlig. Har tagit upp det förut men det finns vissa GMs i NHL som gör extremt inkompetenta saker hela tiden. Det är ju bara att kolla hur Chiarelli fullkomligt slarvat bort flera år av McDavids bästa år genom att göra usla saker. Igår fick han sparken men det är ju redan försent. www.hockeysverige.se/uffe-bodin/2019/01/23/sa-har-peter-chiarelli-sankt-edmonton-Oilers

Att då sitta och tro att alla ledare i SHL har jättekoll och är jättekompetenta är ju rätt lustigt får man säga.

xxx BIF xxx: Fast det är ju ganska vanligt i alla lag att spelare sparkas...

Brynäsgubbe: Rödin ska hem, så är det bara, nu eller till nästa säsong. Det är det enda som räknas just nu.

{8399}: Haha varför ska man tycka synd om en spelare som svek oss och efter det valde att fira ett avgörande mål framför vårt bås?

Och varför ska man lida med Örebro, förvisso en skitklubb som inte är i närheten av oss och kommer aldrig bli men likväl där en klubb som hånat oss.

Jag tycker alltid det är tråkigt när spelare skadar sig men lider med dem? Nej det är de sista jag gör.

{8399}: Om det nu skulle vara så.
Vilket det nu är, om du förstår mig😀

Så är det inte konstigt att Brynäs funderar på hur man ska göra.
Vem är det som ska äga frågan om stämningen i arenan?
Brynäs eller KK?
Ska KK bestämma hur och vad man ska göra på ståplats?
Om man väljer att inte engagera sig så i ramsor, ska man inte få stå på ståplats då?
Om man råkar stå på ”någons” plats, vad händer då?
Det är vansinnigt viktigt att KK förstår sin roll i arenan. Och inte bara är där för sin beundran för sig själva, som de renaste Brynäsarna.

Det känns som att de behövs bytas ut folk i ledningen för KK om dom inte förstår allvaret.
För det är Brynäs som äger frågan om Brynäs, det gör inte KK.

mk: Någon mer än jag som känner att Danny Kristo skulle lyfta det här laget...?

Brynäsgubbe: Att gnälla på Brynäs 24/7 kommer i alla fall aldrig att leda till någonting bra. Och det bidrar inte någonting i diskussionerna. Konstruktiv kritik är en sak, rent gnäll en helt annan.

Om man gnäller & kastar skit på en klubb som många här inne älskar får man räkna med mothugg.

Davey85: En gång Brynäs, alltid Brynäs!
Oavsett med eller motgångar, det är när det vill sig illa för Brynäs, som dom behöver sitt stöd som allra mest.

Och inte en massa totalsågningar och gnäll och snyfft. Riktigt provocerande, skärp er damnit.

Dags för vissa att behöva k.ka upp en del när det kommer till sitt i supporterskap. För att stödja sitt lag i vått och torrt och inte bara när det passar bra efter vinster.

Fattar att många skriver av sig i affekt, ett tips ta ett djupt andetag försök att sortera upp tankarna och vänta tills det hela har lagt sig en smula.

mattiask: Jag har pratat med några f.d spelare och tränare. Alla menar att Andersén gjorde helt rätt som gick på kropp på Westerholm. De varierar lite kring bestraffningen; några tycker 2 min för interferance, några tycker att han borde friats helt. Ingen tycker att han borde ha blivit avstängd. Westerholm borde vara beredd att motta en tackling så nära Brynäs mål, särskilt en tackling mot axeln.

Är däremot helt för att ta bort fula tacklingar, dvs tacklingar mot huvud, knä och rygg. Tacklingar i ryggen är allmänt accepterat av svenska domare, det är tydligen inte blindside, eftersom spelarnas förväntas ha ögon i nacken vid de situationerna.

Att Westerholm kan glida omkring nära Brynäs mål utan att ha en misstanke om att någon kan spela på kropp säger kanske något om vilken miljö domarna har skapat i SHL.

3 matchers avstängning för Hetta. Detta är bland det sjukaste jag har sett, en mycket fulare tackling jämfört med Anderséns resulterar i endast tre matcher. Ett skämt.

Radiosportens kommentator hyllar Rautio i kassen.

{8399}: Han säger att PDOn blivit bättre men Corsin blivit rejält mycket sämre under Sundquist. Avslutar med att säga att tränarrollen blir en nyckelfråga nästa säsong, och tycker Brynäs ska välja någon annan om man vill spela mer offensiv hockey. Men han säger också att Sundquist är ett bra alternativ om man vill spela med "defensiv stabilitet".

Jag gillar Sundquist, men Brynäs spelar så jävla tråkig hockey just nu. Somnar nästan i varje match. Saknar Bulan-intensiteten från 16/17...

mustigahjalmar: Har stor respekt för kamratkompaniet och deras engemang för att skapa stämning i Gavlerinken. Däremot kan jag tycka dom ofta agerar väldigt barnsligt vid minsta dispyt. Deras lösning är alltid att bojkotta, vilket blir lidande för hela föreningen. Tror dessa händelser skulle kunna lösas utan offentliga uttalande och bojkottar.

{8399}: ser alla a-lagsmatcher . Å jag förstår inte hypen med Bjurström . Kan någon duktig läktarcoatch förklara ?

Charles:
Bra att du delar med dig, oavsett hur utgången blir för Sundqvist del.

För mig som läktarcoach har han gjort ett väldigt starkt och positivt intryck.
Jag ser det som en självklarhet att han ska få fortsatt förtroende. Tycker nästan att han har lyckats trolla med knäna om man ser till Brynäs nu och Brynäs innan han tog över.

Gott nytt år! Må vi alla glädjas i kommande slutspel!

Tommy: gott nytt år brynäs bröder

mk: gott nytt år o grattis!

Nästa månad ansluter Kousal och Clark. Det kommer bli en trevlig vår kära Brynäs-vänner!

Petrov: Såg nu att Brynäs är det låg med minnst 0 poängare i hela shl . 7 stk . Rätt galet på 29 matcher .

Petrov: känns som laget har en djävla moral å är svåra att bryta ner . Gillar att Mange sätter Danielsson på plats . Ingen ska slippa undan befogad kritik .
Men en sak som jag tycker är fel . Eriksson ska stå om han är frisk . Ger ett större lugn till laget . Är min känsla .

bif1912: Helt rätt agerat av Mange, helt i linje med hur han sagt att han hanterar spelare sen tidigare. Ingen kommer undan kritik när det är befogat. Gillar honom skarpt som tränare för Brynäs!

Rumpelstiltskin: Fint köp efter förra säsongens slut! 😊
Uppladdat:

500x0-20181230155332.jpg

Sv: Information från Moderatorerna!
Peja: Vi har noterat att det läggs ut länkar till streamingtjänster. Detta är INTE OK
Vi kommer att ge en veckas avstängning i fortsättningen.
Fortsätter man efter det så blir det Permban.

Capish?

Makita: Det är så mycket mer än bara "målskyttar" som man måste se. Exempelvis så ökar chanserna till att vi kan skapa tryck och förlägga spelet i motståndarnas zon istället för vår. Detta ÖKAR chanserna till mål markant samtidigt som det MINSKAR chanserna att vi släpper in mål.
Ett tips. sluta sitta och statsrunka inne på EP och avvakta och se hur det ser ut några matcher istället. Kanske blir det fetflopp men kanske det blir succé.

bradberry: Vi har tre fjärdekedjor hur du än vrider och vänder på laget tyvärr. Utan Kousal är det än mer markant. Jensen känns redan i Rögle eller Malmö, kan knappast få förlångt. Han har sett lika vilsen ut vid sidan av Kousal också. Passar nog bättre bland vesslorna i vår sista lina då åtminstone skridskoåkningen skulle komma tillgodo.
Hur länge orkar förstafemman?

Som ni märkt på mina senaste inlägg så är jag starkt kritisk emot Jensen. Tycker han ser helt vilse ut på isen. I varje match.. Vad har hänt?
Kan det vara så enkelt att det var Clark men framför allt Lindblom som bar Jensen framgångar?? Tror nästan det. För Jesper har varit så dålig över lång tid nu. Tycker det är dags för Sunken att verkligen visa honom med vad han tycker och låta honom vara 13e forward mot Örebro. In med en otroligt revansch sugen Bjurström. Kan omöjligt bli sämre. Han har alltså gjort 5, F E M poäng... på alla matcher. Och tänk då att han lirar i PP dessutom. Katastrof enligt mig.

Nått sånt här mot Örebro och jag är nöjd!

Eriksson (Rautio)

Gunderson Bertilsson
Söderström Andersén
Ersson Kilström
(Lundgren)

Danielsson Kellman Boqvist
Bjurström Asklöf Rohdin
Nilsson Blomqvist Alcén
Mannberg Westfält Forslund
(Jensen)

Med den uppställningen, tror jag på rätt stor chans att vi kan tvåla dit Örebro ganska enkelt.

Två värvningar till 2:a kedjan (samt en frisk Kousal) så är vi redo för minst kvartsfinal.

Lets go!

Lite trevlig läsning.

majk: Sämsta spelare? Du förstår väl att det finns rollfördelning i ett lag.

Alcen är bra på det han gör. Däremot kanske förlängningen innebär att andra får lämna.