1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775438 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SILLY SEASON 2019
Samsung: Så är det, men känns som totalt mörker för tillfälle. Flera klubbar som gör sig av med kontrakt, medan vi ska behålla våra överflödiga spelare. En av Sveriges mest lovande backar som är egenfostrad väljer en annan klubb framför oss och finns stor risk att spetsen kommer vara exakt lika svag som förra säsongen. En skada och Rhodin är en del av andrakedjan direkt. Man ska inte måla fan på väggen men blir riktigt orolig nu.

Brynäsgubbe: Det är väl flera faktorer. Delvis de sociala faktorerna, köpt hus i Gävle och ska få sitt första barn. Dels medieuppgifterna att han förhandlar med Brynäs och Anton bekräftade kontakt med Dacke i den här senaste artikeln. På grund av dessa faktorer kunde man anta att han var påväg att återvända. Men vet inte riktigt om någon räknat in honom.

munkas: så du tycker det är märkligt att dissa Leksands trupp? medans du dissar brynäs trupp varje tillfälle du får?. Brynäs-Leksand's hatkärlek är ju det som ger rivaliteten lite krydda

Känns rätt att ge Sallinen chansen att visa upp sig från sin bästa sida.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Nä han heter Harry Luras.
För han lurade alla i Ö-vik att han kunde något om hockey.
Sen att det står något annat i passet..
men det namnet stämmer inte.

Harry Luras heter han😀

{2064}: Modo, då med: Shaun Heshka , Joel Kwiatkowski , Otso Rantakari , Noah Welch, Ryan Whitney, Bobby Butler, Ilari Filppula, Juha-Pekka Haataja, Maxim Lapierre, Byron Ritchie, Bill Thomas och Kyle Wilson. Inte riktigt samma typ av lagbygge som Dacke och Sundlöv håller på att sätta ihop.

xxx BIF xxx:

”Nu säger Dacke guld inom 3år och ersätter inte spetsen i ett botten 4 lag utan värvar troligen ner backsidan”

Fattar du inte själv att ditt argument har fler hål en än Schweizerost så vet jag inte ens om jag orkar diskutera med dig. Men jag ska göra ett försök bara för att förtydliga hur frustrerande svart/vitt ditt resonemang är:

Bertil, Nilsson, Bjurström, Rautio och Gunde har lämnat.

Som ersättare har hittills Lindelöf, Zetterberg och Ersson kommit.

Det är vad som hänt.

Det är april månad.

Jag och du har ingen aning om vilka som tillkommer innan september. Därför K A N vi inte döma ut en 3-års plan. Det går bara inte. Det F I N N S inte underlag att ens spekulera i.

Auchinleck: Båda SHL-lagen i rejäl brygga i kvalet. Fy fan vad skönt att vi klarade oss. Brynäs igelkottshockey hade varit en munsbit för motståndarna. Pust!
Hoppas alla chansvärvningarna sitter till nästa säsong bara...

Strömsbro klara för div1 - hockeyn är stark i Gästrikland.

bradberry: Fantastisk utveckling på Kinnvall som varken kom med i TV pucken eller in på Brynäs hockeygym och nu står där som målkung bland backarna i SHL. Detta bör kunna inspirera många yngre killar som inte tillhör de bästa under junioråldern.
Hatten av.

{8399}: Larsson hade dominerat i allsvenskan flera år och var ung och jag trodde verkligen han skulle ta plats i andra backpar. Kinnvall var väl i detta läge som bäst sjundeback.
Kinnvalls utveckling hade förmodligen inte blivit lika stor som sjundeback. Är ju knappast säkert han fått vara bättre än det ens i år hos er.

Det var med facit på hand fel att värva Larsson men jag tycker verkligen inte de konkurrera om samma position.

Nu om ni får chansen om Timrå ryker så ska ni såklart ta den.

Om Brynäs hade gjort en likadan säsong med samma spelarmaterial som Växjö är jag övertygad om att tränaren hade fått sparken.

Charles: Patrik Berglund vore verkligen en BOMB.

Timrå utspelade av Oskarshamn och Mora ligger under i sin matchserie. Vi ska vara VÄLDIGT glada att vi slapp kval. Så mycket annat som spelar in än det rent hockeymässiga i ett kval. Våra spelare hade darrat som asplöv.

xxx BIF xxx: ska vara en nordamerikan som inte spelat i shl tidigare. Jätte pålitlig källa.

Nu hörde jag det igen. En Amerikan/Kanadensare .. som spelar i DEL nu.. gjort mycket mål i år.. ska ev vara helt klar. Inge ska ha vart och kollat på han ett flertal gånger..
En spelare för topp 2 kedjorna.
Matt White? Vad tror ni? :)

Enaranger: det är alltid samma personer som klagar på Brynäs tränare.

Till och med Bulan skulle bort ett tag. Lustigt att man nu ser samma personer hylla Bulan och försvara Melin.

Men det är bara för att Brynäs har en ny tränare nu. Och nu är det han som ska ha all skit.

Jan Grismöbel: Det behövs inte samma klass, det räcker att laget blir bättre totalt sett. Betänk att Gunde och Bertilsson lirade 26 minuter var men det var bara tre lag som släppte in mer mål än oss. En total makeover är vad vi behöver och det behöver inte bli sämre för att de bästa lämnar.

Fick höra av en kompis idag att Dacke är lite intresserad av en gammal Brynäsare .....

TRUMMVIRRVELL !

Tomas Zaborsky.

Fick direkt en härlig känsla. Zabby gjorde en väldigt stark avslutning hos oss. Och krigade rejält för att bli hel och kry lagom till slutspelet 16/17. Ett riktigt proffs. Dessutom lite av en gubbe i låda sniper.

Tänk er det här laget:

Ersson Eriksson
> Kan faktiskt bli ett av hela SHLs bästa MV par säsongen 19/20. Dessutom bra mycket billigare än årets iom att Rautio lämnat.

Kinnvall Bertilsson
Söderström Andersén
Lindelöf Norin
Kilström (Ersson)
> Håller tummarna för rätt många saker kring backsidan. Hoppas innerligt att Berra stannar, håller lite tummen för att Oskarshamn skäller så Kinnvall kommer hem igen. Sen hoppas jag Sundlöv bryter med Lundgren och att Kilas kan spela vidare. Skulle allt detta gå i lås så har vi en grymt spännande backsida med unga spelskickliga backar. Dessutom billigare än årets vilket kan öppna upp för mer spets i forwardsväg.

Rödin Larsson Zaborsky
Boqvist Kellman Danielsson
Wännström Molin Zetterberg
Rohdin Blomqvist Alcén
Forslund/Mannberg (Asklöf, Solem)
>Om jag drömmer om backsidan så vette katten vad jag gör vid forwardsuppsättningen men vafan. Kul att gå loss lite. Rödin, Z och Wänna är klara. Dom kan vi räkna in. Sen vet jag ju inte hur troligt Zaborsky ryktet är. Men lek med tanken att han bildar kedja i första med Rödin och en "trött på 8min istid/snitt i NHL Larsson" då skulle vi ha en vass, väldigt vass första line. I andra hoppas jag innerligt att både Boqvist och Kellman blir kvar. Tror dock det kan bli svårt! Framför allt med Joel. Men om han skulle lämna så hoppas jag att Sundlöv hör sej för med Linus Ölund och försöker locka fram ett bra bud. Boken tror jag trotts allt återvänder kring november. I tredje har vi dom båda nyförvärven Z och Wänna. Ihop då med Emil Molin. Vet att han och Ove är riktigt tajta och jag har sagt det förr. Ingen rök utan eld (gd) dessutom blir det tajt kring alla forwardsplatser i Malmö nästa år. I år har spelare som Görtz, Storm, Bryggman och Hardt blivit åsidosatta ett flertal gånger. Räkna med att Sundlöv kommer göra ett försök att sno hem Molin. Sist i fjärde så kör vi en ren checking-line. Som enbart ska spela 0-0, vara grisiga och ta bort motståndarnas bästa kedja. Vi har även Mannberg och Forslund att stoppa in vid skador. Asklöf och Solem får utvecklas i Allsvenskan för att sedan återvända som stabilare pjäser.

Nå vad tycks om mina drömmar? 😁
Rätt intressant lag. Som inte nödvändigtvis behöver gå ut över budget.

{8399}: fan vad coolt för Viktor att ha en brorsa som spelar i Brynäs!

Kul att de två bästa svenska spelarna (poängmässigt) i NHL är brynäsare och centrar dessutom.
Lindholm och Bäckis

Huge: men kan du sluta förminska andra skribenter med meningar som dålig läsförståelse, raljerande, läktarcoach och en annan massa skit. Varför skall de behöva höra din skit som förmodligen grundas i att du alltid blev vald sist på gympan. Är så trött på dig jävla pajas.

Huge: Wandell "borde kunna ersätta Kellman"?

Oj, vi kunde nog inte stå längre ifrån varandra där. Motivera gärna.
Och skulle gråta blod om Spink-bröderna ens skulle vara aktuella för oss. Vore fullständigt slöseri med två platser i truppen.

Charles: Klockrent inlägg - visst är det vanligt med gamla spelare i ledarstaben bland samtliga SHL-klubbar. Vill även minnas att gnällspikarna ojade sig högljutt förra våren när Molin och Rensfeldt inte hamnade i Brynäs. Nu när gamla Brynäsare värvad är det fel på det....,vilken j-a mentalitet!!!!

Fick en tanke innan idag. Många pratar om Sundlöv och hur han var då han lämnade Brynäs senast. Jag gick sedan till mig själv och tänkte på min egen karriär, hur den var för typ 6 år sedan. Jag har lärt mig sjukt mycket, känner mig mycket mer säker i mig själv samt har skapat en massa fler kontakter runt om i min yrkeskategori. Detta tror jag stämmer på Sundlöv med och därför tror jag att det är en bra värvning om han nu är helt klar för oss. Hjärta för klubben har han ju med och i hans position tror jag det är än viktigare än om en spelare har hjärtat på rätt plats. Med Dacke i ryggen och Hammarström snett där bakom tror jag det kan bära långt i en iofs ganska snar förlängning.

Trying to be positive after a heartbreaking season :)

mk: Haha, han avskyr mig så mycket att han inte kan stå emot. Beter sig istället som en barnrumpa och gör sig själv till åtlöje.

Berge:

Jag förstår inte hur man kan ifrågasätta hur stor supporter man är till Brynäs IF när Munkas för det första är reggad på HS och som lök på laxen dessutom har 3322 postade inlägg.

Personligen blöder jag för Brynäs IF och lägger ner min själ i klubben men jag skriver också mer när det går dåligt än när det går bra. Är jag en sämre supporter för det?
Det är alltid lättare att komma med åsikter och gnäll än att skriva ”Jaa, vilken bra värvning Cerveny är”

Lite komik hör alltid till! Dessutom brukar jag alltid att skratta åt Munkas sarkastiska inlägg. Keep it up!

Skrubben: nej precis så är det. Kan ju locka med rödin jocke Rhodin bertil Wännström med.. lira med så många gamla polare från j20 tiden :)

Steenm: En tränartrojka bestående av Sunkan, Melin och Jonsson i Brynäs nästa säsong kanske!?
Eftersom man är mästare på att ta värdelösa beslut så känns det ganska rimligt faktiskt.

{8656}: Tycker det är synd att inte Sundquist nyttjade våra juniorer bättre, med alla skador och avstängningar fanns det flera möjligheter att spela våra juniorer längre upp i hierarkin. Istället prioriterades Rhodins och Nilssons speltid. Känns svårt att utvärdera våra juniorer nu.

{8399}: Bye bye Brynäs 😅 😅 😅

(Din tur denna säsong)

Till er andra: Beklagar.
Uppladdat:

500x0-screenshot2019-03-14-21-36-52-1_0.png

{8399}: Alltså du skriver typ 50% av inläggen härinne och i nästan alla säger du emot eller är allmänt provocerande mot folk. Självklart får man säga till om saker man inte håller med om men det börjar gå till överdrift. Det blir så jävla mycket dravel.

Ove Myling:

Mysigt att du redan drar slutsatsen ”Bye Bye till SHL för Brynäs nästa säsong” nu. Det är ju bara en hel silly season + 52 nya matcher att spela först.

Sen ytterliggare ett roligt uttalande ”otroligt skönt att shl utökades med 2 lag för några år sedan annads hade Brynäs redan spelat i allsvenskan”

Eftersom Brynäs inte kommit 11:a eller 12:a sen SHL utökades så undrar jag hur man redan hade spelat i Allsvenskan då?

Ska bli kul att höra dina svar.

Gunderson gör sällan misstag. Ibland får den typen av backar rätt mycket sådan typ av kritik, har till och med hört det om Gunderson denna säsong. Har man så mycket puck och speltid som honom, samtidigt som man försöker göra något vettigt istället för att köra sarg ut så kommer det synas när det blir fel, även om det sällan händer. Egentligen är han en av SHL:s säkraste backar.

{8399}: Ja, konstigt att inte Sundlöv blivit presenterad ännu. Han borde ju vilja komma in så snabbt som möjligt och börja forma nästa års trupp kan man tycka. Att Dacke nu sitter och delar ut 3-årskontrakt till höger och vänster känns mycket oroväckande.

Peja: Ja, Luddes arbetsinsats kan man aldrig kritisera. Men som du säger, Solem kanske har ett verktyg eller två fler i sin låda.

Huge: Haha, EN bra match på 15 och du m.fl. tänder till på alla växlar. Så otroligt naivt. Ikväll gör vi en ingen skitmatch men när vi likförbannat hamnar i underläge så lyser den obefintliga klassen igenom. Vi är totalt odugliga på att skapa heta målchanser mot ett lag som bevakar och backar hem.

Jan Grismöbel: Du kallade Rautio för "dvärgen" vid flertalet tillfällen på kort tid och blev därför avstängd. Det är inte kritik. Det är ett personangrepp. Jag kan inte hjälpa dig om du inte förstår det.

Dallemas: Önskescenario vore ju att komma 10 i tabellen. Då får vi bortaplansfavör(!?) i alla matchserier. Sen är det bara att hoppas att Luleå vinner serien. Dom tar vi på gamla meriter. Men innan dess skall vi städa av Malmö eller SAIK kanske? Hoppas nån av dom hamnar på 7:e plats. Fan vad enkelt!👏👏

Bra kämpat, fan vad skönt.
Den såg jag inte komma före kl 19:00 idag.

Fan om kausal hade lirat med sallinen och Rudolf - hade varit så jävla intressant att se!

Huge: Så bör det vara men Dackell resonerar inte så. När han förlängde med Sundquist var spelet skit men resultaten okej. Hade resultaten också varit dåliga hade han aldrig gjort den förlängningen. Tyvärr har jag väldigt litet förtroende för Dackell baserat på handlingarna han gjort denna säsong. Förlängningarna med Alcén, Asklöf, Sundquist är skit, rakt igenom. Inte ens du kan med vettiga argument försvara det.

Huge: Du tycker alltså inte att vi spelade dåligt? Herrejävlar vad svårt det måste vara att analysera matcher via text-tv. "Svårare är det inte, behövs inga mumbojumbo-teorier om att vi inte har nåt spelsystem osv." Tror du skulle passa i Brynäs ledartrojka för tillfället. Det är EXAKT det som är felet med årets Brynäs. Vi har en defensivt inriktad spelidé där det blir väldigt långt mellan lagdelarna. Vi taggar inte i offensivt och behåller och vårdar puck extremt dåligt. Hemskt att titta på dessutom. Har absolut inget med skador att göra. Saknas verkligen Kousals -13 i +/- så mycket? Läs Sannys analys, den är klockren. Men å andra sidan är det nog bara ett nättroll som kan komma med sådana ignoranta och naiva tankar.

mattiask: Mycket Om och Men där du...

Bara för att man har ett dåligt lag så måste man väl inte spela utan system för det?
Då måste man väl lita på att man kan jobba tillsammans iaf?
Som Sanny skrev. Man jobbar ju inte ens som en enhet.
MS var ju bra på att få ihop gruppen. Mot vadå?

Tur får man inte. Det förtjänar man.
Bra spel får man inte heller. Det tränar man in.
Har man inte bra spel så har man fel tränare. Tyvärr.

Lemp: Usch, tänk om kvällspressen kunde sluta gnälla så mycket som 5-åringar!

🙄

Ursäkta! Vill inte dra ner stämningen ytterligare men va i helvete har vi för representationslag i Brynäs just nu?

Man bjuder inte på en enda offensiv intention, inte en enda delikatesspassning på en hel match, knappt en enda individuell prestation....

• Kämpa
• Ligg i motståndarens skottlinje
• Skär av ytor
• Kämpa
• Får du pucken lägg ut ur zon
• Kämpa
• Får du pucken och mot förmodan ej står still= Ta den över röda och dumpa. Passa sen på att byta medan du har läge...
• Kommer en spelare mot förmodan in i offensiv zon. Skjut mot mål medan alla andra åker och byter...

Brynäs har några spelare av SHL-klass.

Majoriteten håller allsvensk klass.

Skall vi bara se till det taktiska skulle en apa kunna hänga med i svängarna...

{8399}: Har de snackat ihop sig?? Ok, då tror jag också på vinst.

Brynäsgubbe: Helt klart en dröm. Brynäs skulle aldrig mäkta med 4 mål...

Nu är det nog fan hög tid att stänga ner saikboken för nu är fan botten nådd.... vilka jävla kräk dom är Yoda och sidekickern....

Kellman kanske altuell till Malmö matchen👌Hoppas han håller👍

Har dom rivit Rhodins kontrakt än?