1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775448 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
majk: Sämsta spelare? Du förstår väl att det finns rollfördelning i ett lag.

Alcen är bra på det han gör. Däremot kanske förlängningen innebär att andra får lämna.

{8399}: Alla lag som tar sig uppi shl och etablerar sig har naturligtvis gjort det riktigt bra. Jag stör mig på fans som kommer in här och drygar sig. Påstår att de leder svensk hockeys utveckling och att vi ska se och lära. Nästan halva laget är från utlandet. Man måste vara sjukligt naiv om man tror att det är att leda utvecklingen...

Vem fan trodde att detta skulle ske . Laget har på dom 13 senast bara lämnat med 0 poäng 1 gång . Mot lhc . Helt galet . Och en förstamålvakt som vi läktarcoacher tjatat om i flera år . Se hur det det blir med en riktig väktare i buren . GOD JUL ALLA BRYNÄSARE I HEELA landet . När kommer spetsen ??

Pilen32: Känns som något hänt med honom, som att någon skada hämmar hans spel. Men det är nog dags att klippa banden med honom efter säsongen, vi kan få något vettigare för dom pengarna.

Thomas Johansson säger att Melin även är signad för nästa säsong. Jag blir mer och mer övertygad om att det var rätt beslut av Brynäs att kolla på andra kandidater till GM:jobbet...

{8482}: Melin är kompetent. Problemen låg hos Brynäs med ett spelarråd som har för mycket att säga till om. Att de inte tycker att spelsätt och träningar är kul eller att de inte har disciplin att köra hårt utan att tränaren flåsar dem i nacken är inte Melins fel

ellis: Nånting säger mej att OM Brynäs hittar en spelare som de värvar, så kommer du vara den största kritikern av värvningen. Men jag kanske är helt ute och cyklar,

Bäckis fyra ass inatt. Markström första stjärna och 94,4 %

Skrubben: Tycker det är irrelevant hur Sundlövs lag presterade under hans första år som sportchef, eftersom han har utvecklats så mycket sedan dess. Ungefär lika relevant som att bedöma Danielsson utifrån hans tid som ung spelare i Brynäs. Sundlöv blev en helt annan typ av sportchef efter Boorkens inträde.

Om Brynäs tar in Sundlöv får man en sportchef som kommer att satsa på unga spelare både från de egna leden och utifrån. Spelskicklighet kommer att prioriteras.

Steenm: kompis klubben . Nr1 i Sverige.

Brynäsgubbe:

Såg varenda minut och hyllade honom rejält då.

Men varför ska jag idag försvara en spelare som inte spelar i Brynäs när han attackerar en spelare som spelar i Brynäs?

Vissa på forumet lägger så mycket tid på att kasta skit på lagets egna spelare att det helt enkelt inte finns nå skit kvar att kasta på motståndare.

Och då är det något som är galet.

Jag är lojal mot laget jag håller på, inte till någon målvakt som gjorde 40 matcher i klubben för att sedan aldrig spela där igen efter ett bra slutspel.

Davey85: Kan vara den absolut sämsta parallellen jag skådat. Någonsin...

{8399}: Ja, måste säga att det är tråkigt att se en spelare som Forslund ha en totalt gjuten plats i detta lag istället för Bjurström. Han gör väl sitt jobb och gör det coachen säger, men samtidigt vet man att han inte kommer kunna bli många procent bättre innan han nått sin peak. Det känns på så sätt lite menlöst att ge speltid åt den typen av spelare. Lek med tanken att Bjurström hade fått lika mycket speltid i SHL denna säsong. Hade kunnat blivit braksuccé med tanke på vilka kvalitéer han besitter.

Skulle kunna jämföra det med hur man placerar pengar. Att lira Forslund är detsamma som att lägga alla sina sparpengar i madrassen. Känns tryggt och säkert men kommer aldrig ge någon avkastning i framtiden. Att däremot lira Bjurström är detsamma som att placera pengarna i diverse fonder. Kan bli flipp, kan bli flopp, men fan så mycket roligare ändå trots allt.

Lindström: lite kul är det. För alla anmälningar i efterhand som inte renderat i nåt under match är ju samtidigt en smäll på handen på våra rättsskipare som glider runt ochctar hänsyn till ”matchbild”, antal tidigare utvisningar kontra motståndarna. Jag menar man kör ju efter samma regelbok oavsett.
Vad gäller Svedbergs uttalande så är det bara ett bevis på att Alcén kommit under skinnet på honom. Job Done! Vi har inte Johan med i truppen för hans fina handleder eller bländande skridskoteknik. 😂😂😂

Snyggt när studion snackar upp FHC att några älskar att att spela fysiskt.
Visar fulsmäller i ryggen från Joel i 20 klipp.. det är tydligt att studion har tappat det.

Mattson: "Att Djurgården inte vinner SM varje år är pinsamt uselt."

Haha, har aldrig sett på maken till verklighetsfrånvänd kommentar. Med din logik bör vinnarlag i alla sporter över hela världen uteslutande komma från huvudstäder, för där erbjuds "unika möjligheter till sponsorer" och "krogliv, restauranger och nöjesliv". Snyggt resonerat.

Makita: Brynäs spelarbudget är ungefär densamma som dom flesta i SHL. Tex Växjö.
Det gäller att ha en sportchef som bygger ett lag på rätt sätt.

Bristen på spets idag är mestadels pga att vi inte haft det ifrån början. Vår backsida är alldeles för dyr mot vad våra FWs borde vara.
En Lundgren eller Bertilsson borta så finns det ett stort kapital till en spetsspelare och det innan Kristo floppade.

Tänk dig att istället för Forslund så får vi in en spelare god för 30-40p. Där är det stora problemet inför säsongen

När sedan Kristo floppade (vilket inte var en skräll, återigen sportchefen) så blir laget otroligt trubbigt på forwardssidan.

Problemet idag är att när en tilltänkt spetspelare floppar och man tänker sig att ersätta den så är det en enormt tunn marknad man jobbar med och det som finns är bara andra rejects.

Det jag ville ha sagt är: det är inte ekonomins eller budgetens fel att vi är där vi är rent sportsligt.

Skrämmande dåligt av Brynäs angående Kousal. Och nu har vi den kanske ofarligaste forwardsuppsättningen någonsin (?) att matcha imorn.

bradberry: Med tanke på att vi har nio matcher i följd med poäng och endast två nollpoängare senaste 15 känns det helt okej ändå! :)

Fantastiskt skön seger ikväll, vilken krigarinsats!

Måste ändå berömma David Rautio som verkligen haft allas blickar på sig den här veckan. Han har svarat med att leverera säsongens två främsta insatser, med två nollor under ordinarie tid som resultat. Riktigt skönt att se. Lyckas han höja sin lägstanivå har vi en stabil backup i honom mot vårkanten. Med det sagt är det underbart att JE är tillbaka, det ska bli spännande att få se honom in action framöver.

Peja: Fan, vad Ludde Nilsson har växt in i SHL-kostymen och utvecklats. Oskar Lindblomklass i sargspelet.

Man måste väl ändå säga att Nilsson blir bättre och bättre? Kurvan pekar uppåt iaf. Han är inte totalt sämst längre.

{6984}: Jag förstår att Huge använder uttrycken oinsatt läktarcoach och initierat yrkesfolk. Genom sig själv känner man andra brukar det heta.

Huge är ju en väldigt frekvent skribent härinne men har ju aldrig eller sällan en egen åsikt utan hänvisar ju jämt till att kunnigt yrkesfolk vet bäst. Och jag förstår honom. För dom få tillfällen han faktiskt gett sig in på en djupare diskussion som handlar om hockey så har han ju noll eller väldigt liten kunskap själv.

Han är typexemplet på en oinsatt läktarcoach.

Minns på rak arm hans uttalanden om följande:
-Bröderna Westerholm var mer uppstyrda under TJ än Bulan
-Brynäs spelade Bulanhockey under den här försäsongen och spelsystemet då var väldigt likt det man spelade under Bulan
-Brynäs spelade en offensiv defensiv hockey
-Och klassikern, en spelare som förlänger sitt kontrakt ska benämnas som ett tekniskt och juridiskt nyförvärv.

Så jag kan förstå att han oftast lutar sig mot vad "kunnigt branschfolk" tycker. Men vad många skratt vi skulle få om han faktiskt kom med fler egna teorier.

SKÅL!

ellis: nä, men du är uppenbarligen en pajas och därför ska du inte prata så mycket.

Ni är några här som älskar att spy galla över vissa spelare i laget. Att du, efter att Rautio gjort en kanonmatch, med den bakgrunden summerar hans instats som syndabock... det är fan inte okej.

Rautio blev rövad på hjälterollen efter en väldigt bra bortamatch av såväl individ som lag.

Skit på dig. Du är ingen riktig Brynäsare.

ellis: (Rautio syndabock likafullt då...)

Domarna helt horribla men Ellis tar alla pris ändå! Hur mår du gosse?

Så arg så jag skakar. Får inte detta påföljder för den DOMARJÄVELN så blir jag tokig.

Lindström: Jävla blaj. Vänskapsföreningen IF.

Fuck...

Är det bara jag? Men visst äre jävligt gött när det går skit dåligt för Örebro. Aaron, om du läser det här. Du valde fel lag! Oddsen på att Sundblad får kicken innan jul lär ju inte vara skit höga direkt.

Wesley: Ikonen måste man väl ändå kalla rätt lyckad tycker jag.

Ove Myling: Nu var du elak, brynäs kanske inte har bestämt sig än...

Ren idioti om Karhunen lämnar till förmån för Rautio.

Biljetter bokade till torsdag. Hoppas på en grym match från Brynäs sida, är så jäkla skönt att höra när frölundafansen tystnar och Brynäsklacken ekar i hela arenan:) var där då Brynäs vann i slutspelet 17 och Frölundas kvittering kom 1 tiondel för sent, det var mumma det hehe

munkas: Den där Virta som Örebro värvade har hittills floppat. Han såg väldigt spännande ut på Eliteprospects. Man ska inte glömma att det ofta är väldigt svårt att pricka rätt med värvningar mitt i säsongen. Känns som att du behöver påminnas om det med tanke på hur många ironiska inlägg du skriver som mer eller mindre dumförklarar Dacke och Inge.

Stefan R 63: Jag tycker vi skulle väntat med att sparka Kristo innan ersättaren var klar. Visst presterade han sämre än vad han ”skulle” göra med den lönen han satt på. Men han var fortfarande bättre än halva vår forwardsuppsättning.

Mattson: Skrev om honom för några dagar sedan. Vi borde haft kvar Kristo, men vi letade syndabockar och tyvärr fick han ta smällen. Trots allt gjorde han i princip poäng varannan match hos oss, under Sjöddas ledning, där varenda spelare såg vilsen ut. Är säker på att han i dag hade lyft vår andrakedja till en mer producerande kedja, för det finns en spelare i honom. Tråkigt nog, för nu står vi här med ett svagare lag.

varulf: Man märkte i 3v3 att dom snackat ihop sig hur dom vill agera. Vi var inte lika naiva i offensiv zon vilket tidigare resulterat i många kontringar till motståndarna. Nu var vi mer kyliga och vände hellre hem med pucken i behåll istället för att spela på chans.

Inkazar: Lite märkligt hur många som verkar bortse från det försvarsspel från utespelarna som resp målvakt har jobbat med.
Nåt säger mig att Karhunen har spelat sina flesta (alla?) matcher när laget i övrigt agerat skärpt och disciplinerat och speciellt efter att Sunkan tog över.
Rautio däremot, där känns det som att han mestadels fått spela när laget i övrigt uppträtt som sämst under Sjödda och Janne.
Jämförelsen rakt av utan hänsyn till ovanstående känns mao lite orättvis och det till Rautios nackdel.
Så jag håller med dig här: inte för att jag tvivlar på Karhunen om han ev blir kvar men låt oss iaf vänta med att totalsåga Rautio innan han bedöms utifrån ungefär samma premisser som Karhunen har haft.

Berge: Jag tycker man ser att alla spelare har en helt annan inställning mentalt när vi vinner puck i egen zon. Förut handlade det bara om att bli av med pucken så fort som möjligt, vilket oftast innebar att vi chippade ut pucken i mittzon och hela tiden gav bort initiativet till motståndarna. Nu ser man att till och med spelare som Andersén och Kilström faktiskt försöker hitta konstruktiva lösningar. Detta spel blir så mycket mer vägvinnande i längden. Tack Sunkan! 🙏

Huge: Älskar jobbet alla gjorde när hv plockat ut Felix. Tog lång tid innan de kunde etablera lite tryck.

Allt är bättre i Brynäs nu. Kravbilden verkar vara annorlunda. Får lite adhd-bulanvibbar

Karhunen så jävla bra idag. Sinnessjukt stabil!

Zappaholic: Säsongens skönaste seger...

Kan säga att det görs allt annat än rulla tummar, väldigt mycket som ska på plats och planering till tusen för att få rätt riktning från ungdom och uppåt!

Det här kommer bli bra men är ju inget där allt fixas snabbt som sen inte håller, Campese och gänget ska ju se till vi blir en stabil toppklubb, på och utanför isen.

Tex satt dom hela helgen, från ansvariga för ungdom och uppåt till högsta höns.
Så länge jag vet har det nog inte jobbats så hårt för att sy ihop Brynäs framtid.

Rodrigo: Nu lyfts Johansson till skyarna här inne. Visst, han lyckades till synes i Dif, och uttrycker sig bra i poddar. Men vet vi med säkerhet att det är Johanssons arbete som gjort att Dif är där de är idag? Dif ville ge honom en ny roll, varför då? Hur mycket av framgången kan tillskrivas Jocke Eriksson?

Och om Johansson ändå är den som till största delen ligger bakom framgången, vad talar för att han ska kunna göra om bedriften? Är det inte mer sannolikt att han faktiskt misslyckas nästa gång?

Misstolka mig rätt, jag hade också tyckt det vore intressant med Johansson i Brynäs, men efterlyser aningen mer nyans här. Särskilt innan vi vet vad vi faktiskt får istället.

Brynäsgubbe: Sämre än oss? HV är väl det lag som resultatmässigt underpresterat mest av alla lag sett till vad man kan..? Jag skulle säga att vi möter ”ett bättre lag” ikväll...

Rodrigo: Vet att du gillar att mästra med din hockeyteori, men kan det inte vara så att han menar att det är bra att spelarna visar offervilja? Inte det faktum att de måste täcka väldigt mycket skott? Det var så jag tolkade det iaf.

Sv: Värvninscirkusen
Någon som har koll på Greg Scotts status? Bara lirat 18 matcher och på plats 15 (!) I den interna poängligan.

Lägg där till att CSKA nyss lånat in Maxim Mamin från Florida.

Dags att slå en pling för ett kontrakt på 2 1/2 år?

Lemp: Det här var ju en bra nyhet tycker jag som alla vinner på. Brynäs slipper lite löneutbetalningar och Henrik får mer speltid. Framgår av all tydlighet att alla är rörande överens, verkar nästan som detta skulle skett tidigare men bra att något hände. Inga haft feelings från någon part. Larsson har varit en säkerhetsrisk så fort han kommit in på isen i år. Jag tycker hans storlek hämmat honom på SHL-nivå och förra året fick han sina chanser men tog dem inte. Gillar Dackes resonemang rakt igenom. Nu hoppas vi på ett riktigt prestigenyförvärv (eller kanske två)!

Har alltid varit imponerad av Storm när jag sett Malmö spela. Han har en jävla fart, är rätt stor och har deussutom bra teknik.
Hans skott och passningar är väl dock inget att hänga i granen. Men han är en häftig spelare. Och han är väldigt duktig på att transportera och hålla puck = bra i lag som vill föra matcher och etablera tryck.

Om vi får Storm och Ölund kommer jag vara jävligt nöjd:

Danielsson - Kellman - Bjurström
Kousal - Ölund - Boqvist
Jensen - Blomqvist - Storm
Rohdin - Asklöf - Alcen
Mannberg, Westfält, Forslund

Gunde - Bertil
Andersen - Söderström
Ersson - Kilström

Ericsson/Karhunen/Rautio

Det här laget kan faktiskt slå ut alla lag i serien.

Leonardo: Nu får nog Dacke slå en signal till Sundlöv och fråga hur man får fart på faxen. Oväntat tyst från åsen nu.

Peja: Kristo är bara för härlig, han har bara gott att säga om Brynäs och Gävle. Han säger att Sundqvist gillade honom och att det är synd att han inte fick spela under honom. Låst artikel.

www.gd.se/artikel/ishockey/shl/kristos-forsta-ord-efter-uppbrottet-hyllar-brynas-och-danielssons-agerande-fragade-hur-jag-madde