1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775490 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Rodrigo: Vet att du gillar att mästra med din hockeyteori, men kan det inte vara så att han menar att det är bra att spelarna visar offervilja? Inte det faktum att de måste täcka väldigt mycket skott? Det var så jag tolkade det iaf.

Sv: Värvninscirkusen
Någon som har koll på Greg Scotts status? Bara lirat 18 matcher och på plats 15 (!) I den interna poängligan.

Lägg där till att CSKA nyss lånat in Maxim Mamin från Florida.

Dags att slå en pling för ett kontrakt på 2 1/2 år?

Lemp: Det här var ju en bra nyhet tycker jag som alla vinner på. Brynäs slipper lite löneutbetalningar och Henrik får mer speltid. Framgår av all tydlighet att alla är rörande överens, verkar nästan som detta skulle skett tidigare men bra att något hände. Inga haft feelings från någon part. Larsson har varit en säkerhetsrisk så fort han kommit in på isen i år. Jag tycker hans storlek hämmat honom på SHL-nivå och förra året fick han sina chanser men tog dem inte. Gillar Dackes resonemang rakt igenom. Nu hoppas vi på ett riktigt prestigenyförvärv (eller kanske två)!

Har alltid varit imponerad av Storm när jag sett Malmö spela. Han har en jävla fart, är rätt stor och har deussutom bra teknik.
Hans skott och passningar är väl dock inget att hänga i granen. Men han är en häftig spelare. Och han är väldigt duktig på att transportera och hålla puck = bra i lag som vill föra matcher och etablera tryck.

Om vi får Storm och Ölund kommer jag vara jävligt nöjd:

Danielsson - Kellman - Bjurström
Kousal - Ölund - Boqvist
Jensen - Blomqvist - Storm
Rohdin - Asklöf - Alcen
Mannberg, Westfält, Forslund

Gunde - Bertil
Andersen - Söderström
Ersson - Kilström

Ericsson/Karhunen/Rautio

Det här laget kan faktiskt slå ut alla lag i serien.

Leonardo: Nu får nog Dacke slå en signal till Sundlöv och fråga hur man får fart på faxen. Oväntat tyst från åsen nu.

Peja: Kristo är bara för härlig, han har bara gott att säga om Brynäs och Gävle. Han säger att Sundqvist gillade honom och att det är synd att han inte fick spela under honom. Låst artikel.

www.gd.se/artikel/ishockey/shl/kristos-forsta-ord-efter-uppbrottet-hyllar-brynas-och-danielssons-agerande-fragade-hur-jag-madde

Istiderna från idag. Jag gillar skarpt att dom spelar så lite som dom gör med fjärdekedjan. Något jag föreslog för längesen, men Sjödda envisades med att även dom skulle ligga på 12 minuter/match. Den här matchningen känns mycket mer anpassad efter materialet.

Fy åt HELVETE vilken skön seger detta ska firas med några iskalla öl..... till

{8305}: Sååååå skönt! Cmore och domarna gjorde vad de kunde, men det räckte inte! Helt tyst från kommentatorerna efter målet. Säger väl allt egentligen.

Färjestads tredjekedja ikväll:

Nilsson - Sallinen - Viksten

Lite skillnad mot Brynäs kan man säga.

Enligt mig den mest frustrerande matchen att se på hittills i år. Visar tydligt att vi är oerhört trubbiga framåt. Det blev alltså 4 ramträffar, ett par missade frilägen, en missad straff. Men Clark och Palushaj hade vi vunnit med 5/6-3. Spets måste in nu.

Morningstar: Riktigt intressant! BRA initiativ. Hoppas bara att han får en bra start på sin resa som HC.

Mattson: har sammanställt alla forwards i AHL som spelat denna säsong och har spelat minst en match i VM. Sen gjort tre grupper utifrån EP-scouting. Om twitterryktet stämmer ska det vara en av dessa spelare.

Långskott/omöjliga:
Martin Necas
Bobby Butler
Martin Bakos
Sonny Milano
Yegor Sharangovich
Sam Gagner
Rudolf Balcers
Eeli Tolvanen
Brooks Macek
Jesse Puljujärvi

Kanske:
Saku Mäenalanen
Jimmy Hayes
Jan Kovar
Matt Read
Dennis Everberg

Troliga:
Stephen Gionta
Colin McDonald
Teodors Bulgers
Peter Cehlarik
Nikita Jevpalovs
Jordan Schroeder
Hudson Fasching
Vincent Praplan
Lukas Radil
Manuel Wieder
Patrick Russell

{8399}: kanske inte..jag känner ju Inge rätt bra.. inte så att jag kan ringa han o checka läget.. men hejar alltid på varandra och pratar mycket hockey när tillfälle ges.. när vi träffar varandra alltså.. han som berättar det om Hansa och Sundlöv storyn för mig.. att det skar sig helt mellan dom efter att Sundlöv gjort Klart muntligt med Broc Little.. nu vart jag lite så här.. Vad tycker ni.. ska jag dra iväg ett mess till Inge och se om han återkopplar o höra om nån ev värvning hur nära det är? ;)

varulf: Älskar när människor verkligen bidrar (som du) när skrev du senast någonting som verkligen bidrog till konversationen istället för att uppskatta att folk delar med sig av information av vad man hört?
Kan ju ha hänt vad dom helst som gjort att man inte presenterat det idag utan väntar med det.
Kasta inte skit bara för att kasta utan kom med något konkret istället för att såga det folk säger.

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Ove Myling: Jag kommer sakna minst 4 av era spelsystem...

Skrubben: Där tycker vi olika. Jag tycker otvivelaktigt att ett tydligare ledarskap som får dom spelare vi faktiskt redan har att bli bättre är mer akut än ett nyförvärv.

Huge: och huge som hellre vill skapa fiender i chatten än tycka illa om motståndare som snackar skit om spelare i vårt lag. Palushaj är en riktigt bra hockeyspelare men jävligt "ormig" om det finns ett sådant ord. vet exakt vad han ska göra för att få sina fans att gilla honom och sedan sätta kniven i ryggen. mer det som upprörde mig kring hans byte av klubb hur han alltid kunde säga rätt saker men sedan bryta mot dem när pengarna kom fram.

Lindström: Konstigt fokus att prata slutspel i omgång 15. Måste svida för Örebro att få stryk två gånger på kort tid mot ett för tillfället icke fungerande Brynäs.

Viktigt att Dacke förstärker laget nu, vi kan inte räkna med fler segrar som de mot Mora och Örebro.

Auchinleck: Jag förstår mig inte på tabellen i år. Vi ligger åtta. Åtta poäng från tredjeplats, en poäng efter Växjö och två före SAIK. Allt efter 15 omgångar.

Med tanke på all kritik (befogad) vårt lag fått så undrar man ju över de andra lagen? Hur bra är de egentligen? Om vi kan höja vår lägstanivå och högstanivå och få in spets i laget så ser det ju ljusare ut än tongångarna här inne.

Samtidigt är det inte många poäng ner till botten.

Räknar med att Dacke tar in ett nyförvärv eller två under uppehållet.

Dackell säger till GD att man inte kommer värva varken från allsvenskan eller shl, så nu kan alla släppa Lang med flera.

Älskar Kousals temperament. Granström fast med lite skicklighet.

{7720}: Lundgren är helt ok, men tycker Kilas gör ungefär samma jobb. Nu när vi fått in två jokrar i form av Norin och Söderström som i många avseenden överglänser våra dyra backpjäser tycker jag man ska jobba stenhårt på att sälja/trada Lundgren och Larsson och fylla på med forwards av bra kvalitet så spelet kan förläggas mer i anfallszon. Just nu har vi tre halvsunkiga kedjor som dumpar ner puckar på chans och spenderar i snitt 1,6 sekunder i anfallszon.

Störande att domarna har tagit bort interferance-regeln från regelboken i just den här matchen. Kousal har blivit rejält interferad flera gånger.

Tränarna har ju misslyckats totalt med det här laget. Finns inga tydliga linjer i spelet. Styrspel hade antagligen varit mer effektivt än den här skiten.

pekka85: Problemet med Blomman och Rhodin är ju att dom ska hålla till i en tredje eller fjärdelina. Nu spelar dom i pp och leading lines. Blir lite orättvist att bedöma dom efter vad man förväntar sig av topplinjespelare.

Forslund och Nilsson som vi har längre ned i hierarkin ska ju inte ens spela i SHL.

Mission completed för BZ, han har skapat ett allsvenskt lag av Brynäs.

JanT: Tycker du är hård när du kallar LHC:s lag för budgettrupp. Monstret, Bäckman, Bengtsson Billins, Roy, Gordon, Whitney, Sörensen, Little, Wright... Jag hade tagit många av dessa herrar till Brynäs istället för den miserabla mittgegga vi har idag! Många nämner de allsvenska spelarna i laget men jag är nog mest missnöjd med rutinerade SHL-lirare som ska vara en tillgång. Rhodin är helt utanför spelet. Blomman fladdrar bara omkring och kör klyschor i periodpauserna. Lundgren är helt bedrövlig i passningsspelet. Jag orkar knappt börja med Andersén, jag hade en dålig känsla och det verkade tyvärr slå in. Han hade dåliga stats och sen läser man att han byggt hus i Gävle, PANG och ett treårskontrakt direkt. Det är som upplagt för att bli mätt. Jag tycker att många matcher visar att laget inte accepterar ledningen. Vi fick tyvärr diskutera den frågan förra året också och jag kan hålla med dem som säger att välbetalda spelare ska klara av att hantera en sådan situation och jag kan till viss del hålla med. Samtidigt är en spelidé som alla köper det klaraste receptet för framgång, det tror jag iaf. Känns jävligt trist att sitta med dessa diskussioner när vi istället kunnat få se högkvalitativ hockey och ha den där känslan man hade under finalsäsongen, nämligen att vi kunde slå alla lag!

mattiask: tycker det finns en klar skillnad mot andra lag, när man tittar på de bättre som Färjestad, HV osv och jämför med vad Brynäs håller på med. Sagt det förr och säger igen: Vi bara chippar ut, slår icing, spelar enkelt, ger bort pucken. Så gör inte de andra (bra) lagen. Den moderna hockeyn är att INTE ge bort pucken frivilligt. Titta på hur backarna spelar med puck i de andra lagen. Kreativa lösningar. Hellre det och att det blir fel någon gång. SÄRSKILT när vi blir satta under press. Det ska inte löna sig. Men nu lönar det sig ordentligt.

De gångerna vi får en målchans så är det oftast att vi chippat ut, pucken studsar lite turligt över någon klubba och vi får tag på den och får ett 2 mot 1-läge, i bästa fall.

Vår trupp är absolut inte för dålig.

Vi har verkligen INTE en jävla tendens till eget spel! Detta lag och förening är riktig rutten trots att man i många år tjatat om att man skall vara ett topplag och leda svensk hockey, kvalificerat jävla skitsnack är vad det är!
Där kom 4-1😱😱😱😱

Pettisbif: Du måste vara världens mest lättkränkta.
Efter att ha kallat ”oss” för okunniga i hockey, så får man räkna med att få tbx.
Kan man inte ta det , så för man hålla en lägre svansföring.
Take care..

{6984}: Men herregud, du är moderator här eller? Tagga ner snälla.

Chris förslag är ingen fantasigrej som bara kan göras i dataspel. De flesta spelarna i J20 är födda -99 och då har man gått ut gymnasiet. Förstår inte varför du fastnade vid just det. Själva tanken att få en starkare tredjekedja och samtidigt låna ut/trejda spelare som ändå inte kommer användas förstår jag inte varför vissa blir så upprörda över.

Brynäsgubbe: Men jag är övertygad om att sätter vi defensiven så kommer offensiven. Nu verkar Nicke D kommit igång och då har vi en riktigt vass förstakedja. In med en spetsvärvning som kan lyfta en av de andra kedjorna så kan vi ha lite framtidstro på det här laget.

dAVydov: Jaaa sådärja Brynäs vinner med 2-1 över DIF och suverän Rautio trots sista släppet där, tack för kaffet då😎❤️

{6984}: Hur funkar det egentligen med Huges ständiga käpphäst initierat och kunnigt branschfolk? Tydligen räknas ju Inte "hobbytyckaren" Inge Hammarström dit?

Det räcker alltså inte att vara en av Brynäs mest framgångsrika spelare genom tiderna och en av hela Sveriges mest aktade och långvariga NHL-scouter.

Undrar vilka dom här kunniga yrkesmännen egentligen är isf?

honken21: Du missade att HELA inlägget var en känga till Huge och hans retorik ;-)

Har sett Kellmans GWG ett antal gånger nu. Vilken pärla. Önskar vi fick se mer sånt istället för massa grötmål framför kassen. Älskar nätrasslet på sådana mål.

Men vad fan gjorde Rautio då.. Karln var ju nästan bakom eget mål.

Petrov: Ja, Kristo blir ju lite bättre tränad för varje match han spelar😊
Håller även med angående Rautio, ALLA sjunker ett snäpp eller två när han startar.

Pettisbif: men inte fan beror väl Brynäs usla start på att vi har usel fjärdekedja?

Vi har en målvakt som varit riktigt usel, särskilt idag. Spelar ingen roll om bäckis och ovechkin spelat i fjärdelinan om målisen släpper in vart fjärde skott.

Shl bästa backuppsättning har varit shl sämsta backuppsättning. En 17 årig debutant går in och är precis lika bra om inte bättre än övriga herrar.

Tre av sex spelare i våra två första formationer hade inför ikväll inte gjort ett enda mål. Danielsson hade gjort 0 på sju matcher och Jensen har mäktat med 2 andraassist i pp. Kristo har inte gjort ett mål.

Vi har större problem än att vår fjärdekedja inte är bra tycker jag.

Dock var dagens match ett fall framåt mot inledningen av säsongen. Men frågan är hur ofta man kan vinna när alltid minst en lagdel verkar ha en dålig dag?

David Rautio: 83,33 SVS%.

Herrejävlar det är värre än jag trodde. Det är fan makalöst uselt.

Pettisbif: Jensen har väl bevisat de senaste tre åren då han varit i Brynäs att han är väldigt snabb. Inte den farten Forslund besitter men ändå riktigt bra på skridskorna.
Det bör alla kunna se.

xxx BIF xxx: Att viga platserna är inte för att skapa NHL spelare utan för att se till att utnyttja juniorverksamheten och för att bli en attraktiv förening för juniorer och för fans och sponsorer. Visst är det väl bättre med en talangfull junior i truppen än en spelare som Henrik Larsson, eller?

Kommer Brynäs någonsin spela hockey igen? Det var så längesen nu så jag har nästan glömt vad sporten går ut på. Visst spelade man på is?

Huge: Det är nästan komiskt hur du köper Brynäs "politiskt korrekta" motivering till att Bz fick lämna. OM det hade varit fallet så är jag säker på att de hade meddelat att man INTE kommer att förlänga men att STefan kommer att inneha posten säsongen ut med stöd av Andreas Dackell.

Ibland är du mer än lovligt naiv. nästan gulligt.

Huge: bz släppte nörstebö, brodecki och lööke för att istället satsa på Thorell och fälth. Ett klart statement.

Jag skrev redan då att bz var helt fel för Brynäs och att nedmonteringen av a-lagspelare var ett faktum.

Bra att man nu sparkat bz och kan stoppa blödningen.

Mattson: timrå spelar just nu efter resurserna på deras max och går på adrenalin som nykomling etc. När serien satt sig kommer det att avta i takt med att de andra lagen lär sig bemöta dessa. Det som oroar är att brynäs ej spelar efter deras resurser om de ens har några att tala långsiktigt om. Timrå har en bra allssvenk trupp på papper och brynäs har en medelmåttig shl trupp på papper. Skillnaden är motivation och närvaro. Nyckeln till att vända är enligt mig att först förstå detta och sedan ödmjukt iklä sig de berömda blåstället och kriga sig kvar i den högsta serien.

”Hej! Vi kommer se över saker snabbt. Kan inte säga mer här och nu. Tack för att du bryr dig.

Med vänlig hälsning, Micke Campese Klubbdirektör/CEO Brynäs IF ”

Ibland slänger man sig lite med ordet pinsamt. Idag är det nog ett så passande och korrekt ordval som möjligt. Vi får skämmas. Vår förening dras i smutsen idag.

Campese måste agera.

Skrubben: "Men kan han kombinera juniorsatsningen med satsningen mot att bli en toppklubb? Där är jag mer tveksam."

Personligen har jag hellre en blomstrande juniorsatsning och ligger i botten än att satsa på att vara en toppklubb och ligga i botten.