1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775546 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Har inte sett denna....Går att läsa några minuter till...

Stisse: "Det är faktiskt snudd på att jag får uppfattningen att Bengtzén försöker straffa ut sig, ett år innan hans kontrakt med klubben går ut."

Huge: Nej du svarar inte som du blir tilltalad, du skriver glåpord och förolämpningar som avslut i vanliga diskussioner det behöver inte vara att någon har kritiserat och skrivit skit om exempelvis BZ.

Detta är ett exempel på hur du skulle kunna svara någon.
Jag vet redan att du är dålig på att läsa och tolka texter på rätt sätt för om du hade kunnat det hade du inte behövt svara på det viset du gjorde och jag hade inte varit tvungen att förklara mig.

Jag skrev att om du hållit dig till att dela ut nedlåtande kommentarer till svar för de som skrivit nedlåtande kommentarer i ett inlägg är det en sak men du förbehåller dig alltid rätten att förolämpa någon även om det handlar om vanlig diskussion om exempelvis spelsystem.

Ditt senaste svar talar mycket om du är för typ av människa och jag har väldigt svårt för den typen därför svarar jag just dig.

Passa nu på att skriv det djävligaste du kan komma på du kommer att få sista ordet jag kommer inte svara.
Men du ska veta en sak det kommer inte beröra mig i ryggen.

För övrigt måste Carlsson och Ölund
ha dåliga/giriga rådgivare/agenter.

Lindblom var en nivå högre än dem
förra säsongen, jämfört vad de haft
den här säsongen. Ändå har Lindblom
tvingats harva (slösa bort) större delen
av säsongen i AHL.

Tror de då att det bästa för Carlsson
och Ölund blir att spela ett antal
säsonger i AHL? Lämnar man för
tidigt för att spela däröver. Då är
risken stor att man får slösa bort
en massa säsonger i AHL.

Om man däremot väntar någon säsong
extra med att åka över. Tills man etablerat
sig som en av de absoluta toppspelarna
i SHL. Med spel i landslaget och VM.
Ja då ökar ju chansen rejält att direkt
få spela i NHL, när man åker över.
Och det ger ju även totalt sett även
det bästa utfallet ekonomiskt för
både spelaren och agenten.

Jag tycker det är rent åt helvete att det
ska vara så billigt att plocka över spelare
för NHL, så att de kan ha en hel drös
med spelare i AHL.

Sen är det helt åt helvete med arrogansen
från NHL:s sida att de tydligen redan nu
tycks betrakta Carlsson och Ölund som
sina spelare. Fastän de inte har något
kontrakt med NHL än. Men fortfarande
har kontrakt och lön från den svenska
klubben fram till och med sista april.
Ska alltså Brynäs betala lön till spelare
för att de ska spela i AHL?

Säga vad man vill om salig Fagerlund.
Men jag tror inte han hade accepterat
den här arrogansen från NHL:s sida.

Det behövs en pamp som sätter hårt
mot hårt, när det gäller NHL.
Och gillar inte föräldrar/agenter/spelare
hårdare bestämmelser när det gäller
övergångar till NHL. Ja då får de väl
spola upp en is på tomten hemma
och försöka nå NHL den vägen.
I stället för att gå via spel i SHL.

{8399}: så kontrakteringen av Fernström kostade 60 000 dollar. Plus lön och förlorade matcher. Finns pengar i föreningen...

blackredberry: Med Brynäs begränsade budget har man inte råd med 200 000 kronors spelare i 3:e femman som kanske eventuelt sätter en prägel i slutspelet....om vi hade fler sådana uppenbara felkontrakt skulle Brynäs inte ens nå slutspel och då skulle Granström inte EVENTUELLT kunna sätta sin prägel där.

Granström klarar sig undan kritik för hans historia i klubben, hade han inte haft den hade han varit en av de mest påhoppade spelarna här på forumet.

Sedan är det inte Granströms fel att BZ givit honom 100 000 för mycket i månaden, så jag klandrar inte honom, utan gillar honom.

Kommer ni ihåg när högt uppsatta personer (Öhman) inom Växjö Lakers var ute och kallade Brynäs fuskare när Sundlöv tog hit Cody Franson?

Jag drar bara upp det för att påpeka att Växjö var väldigt snabba på att kasta misstankar och anklagelser när andra föreningar fick tag i spelare de antagligen själva ville ha.

Och då pratar vi ju inte om enskilda och känslostyrda fans. Detta var en högt uppsatt representant för Växjö. Ett fullständigt pinsamt agerande.

Så anrika legendariska Lakers får ursäkta om folk blir misstänksamma och frågande angående deras ekonomi.

Skrubben: Nyss hemkommen, framför brasan med en tröstwhiskey i näven kan man konstatera att det var Växjö från sekund ett idag. Glöden hade falnat, orken var slut, musklerna för trötta och Rautio frånvaro var väl sista droppen.
Även fast vi resultatmässigt otroligt nog hängde med till slut så kändes som kattens lek med råttan.
Konstigt vore det annat givet 10-11 man på skadelistan. Men även med hela spelare hade det varit en övermäktig uppgift. Att vinna en enstaka match mot Real Plastsjö är i det närmaste bragdartat så nu kan vi istället se fram emot Silly Season.
Eller kan vi det? Signalerna som BZ skickar och truppens nuvarande komposition ser inte alls lovande ut tyvärr. Anfallsmässigt är vi tunnare än utspädd lättmjölk. Om geniet Palushaj försvinner sä är det nog snarare Ikonen än Clark vi skall försöka behålla. Detta givet liknande poängskörd men också vilja o inställning när det går emot.
Just nu har vi alltför många forwards som är på Allsvensk nivå, vilket inte alls kommer hålla nästa säsong.

Ove Myling: Håller med dig om det ! Brynäs har gjort det bra i slutspelet med tanke på materialet vi möter ! En match kvar iofs men hemma är dom ju ännu bättre så säsongen tar nog slut på måndag . Känns ändå inte helt förjävligt konstigt nog . Nu kan man släppa nervositeten och ångesten tills i september. ÄLSKAR BRYNÄS OAVSETT ❤️

Davey85: Det är bara detaljer. Växjö spelar på treans växeln och bestämmer sig då och då för att gasa. Vi tog en match i den här serien, det är över förväntan.

Rodrigo: Om du tycker det är jobbigt med folk som kritiserar Växjö, alltså Brynäs motståndare, så kunde nog inte välja en strategiskt sämre plats att vistas på?

Du skriver vad du vill, liksom jag, därför känner jag mig nödd att påpeka hur osmakligt jag finner det att du rycker ut till Växjös försvar.

För övrigt så tycker jag förstaperren var ganska bra, men vi hade såklart behövt måla i PP och försöka att sno energi från Växjö. Tungt idag.

Forsberg 1978: Jävligt lovande att Elias Pettersson visar nada.

Det här är lite mysko... inte ens anmäld... hur bedömde man egentligen Sunkens och Carlsson fem matcher... när det här inte blir något alls. Han är ju t o m "återfallsförbrytare"...

mattiask: ”Tror att Bz kommer släppa Ikonen, samt är min känsla att både Asklöf samt Bjurström kommer lånas ut på lite längre kontrakt.”

Där är förmodligen kärnan i Bengtzéns feltänk. Varför ska han värva spelare utifrån när vi redan har spelare som kan fylla dessa luckor? Bjurström var en av våra bästa spelare igår. Varför ska Liljewall gå före honom nästa säsong? Extra dumt med tanke på att deras utvecklingskurvor pekar åt helt olika håll.

På samma sätt ställer jag mig frågande till varför man ska värva in spelare utifrån som tjänar 3-4 gånger så mycket som t.ex. Asklöf gör? Ett smart lagbygge har kanske 7-8 spelare med löner under 50 tusen/månad. Då får man större spelrum när spetsarna ska värvas.

Zappaholic: Har jj gjort något bra sedan Oscar lämnade efter förra säsongen . ??
Han är en risk i 5 mot 5 . Å i pp ska vi inte snacka om . Riv kontraktet nu i dag . !!

{6984}: Allt är möjligt! Bortaplansfördelen kan bli tungan på vågen 👍

Sven.Savage: Respekt bra skrivet Sven !

honken21: Westfält har också gjort det otroligt bra med tanke på att han hoppat rakt in i slutspelet från J20. Han kan bli vår nya ”Ölund” nästa säsong.

Davey85: Jacke gjorde helt rätt och proppade där, ingen blindeside, heads upp säger jag. Man måste ju få tacklas från sidan annars är sporten illa ute.

Sven.Savage: En av de sämsta slutspelsmatcher jag sett. Det var bara resultatet som jag är nöjd med.

Chanzone: Ja, coolt att Blomman och även Alcén leder laget igen när det blir slutspel.

Ja Sunken tillbaka nästa och Carlsson till en eventuell tredje match, eller hör och häpna. En kvartsfinal! Förpassar förhoppningsvis Larsson och boqvist till läktaren då slutspelshockey kanske inte riktigt är deras bästa gren. Ersson har ändå tyngd.
Fantastiskt härligt att vara Brynäsare ikväll och nu hoppas jag alla som har möjlighet släpar sig till rinken på onsdag!

{5915}:
Vi är farligt nära Modo-spåret nu. Vi får verkligen hoppas att ledningen (från styrelse och neråt) sätter sig ned och analyserar vad som behöver förändras inför 18/19. Förutsätter att valberedningen med trojkan Damberg, Larsson och Östblom redan nu ligger steget före i analys- och åtgärdsarbetet inför årsmötet i juni...

Lunkan: Fler som har problem med ofrivillig reklam på denna sida, alltså jag har ADblocker och nu sprutar det upp reklam..uscha

xxx BIF xxx: jag ser som alla andra att det nog vore det bästa med en ny sportchef.

Men att byta nu, eller i sommar när nästa säsongs lag redan är så gott som färdigt är bara dumt.

Bättre att låta Bengtzen köra nästa säsong med, ta in en ny SC i vinter som får bygga nästa lag från början. Det laget kommer ha en hel del utgående kontrakt som ger nya SC möjlighet att börja från början.

Annars sitter nya SC i samma sits som Bengtzen gjorde efter Sundlöv.

Huge: Herregud! Brynäs är under totalt haveri och du sitter och letar fel på domarna!

bradberry: "Årets Brynäs har faktiskt stukat mitt hockeyintresse rätt många procent... Har nog aldrig hänt förr... Eller så börjar jag bara bli gammal..."

Håller med, nu är man nästan likgiltig vid torsk, kanske åldern men mer troligt smittas man av den usla inställningen, hur kan man vika ner sig så skit jävla skitmycket....

Bra Fernström!
Äntligen seger på hemmaplan och en stabil insats försvarsmässigt. Känns som målvaktstränaren stärkt målvakts- och backspelet.

Leonardo: Kvällen är räddad 👍👍👍 Fernström är kung det har jag alltid sagt 😇👑👑😂😂😂😉

Leonardo: säg mig! Var detta gött eller??

Mike.F

Honken: Det måste vara svårt för Blomman att kräva mer av laget när han själv är en av de mer anonyma på isen. Samma problematik som när Sunk var kapten.

Huge: "Nä, jag såg inte matchen och därför kan jag inte bedöma "

Det har väl inte hindrat dig förut?

Huge:
"Riktiga supportrar"... klafs klafs i kvicksanden..

Huge: Heja Huge! :)
Att läsa detta forum när det går emot laget är som att sänka sig ner i ett gruvhål. Ett tilltagande mörker sänker sig och luften känns syrefattig och tung att andas.

Jag tycker fortfarande att det är kul att titta på när Brynäs spelar. Jag tror fortfarande att det finns mer kapacitet hos många spelare. Jag ser fortfarande fram emot ett slutspel. Det har pratats mycket om loosermentalitet i Brynäs men ingenstans är den större hos de futtiga supporters som älskar att gnälla när det går dåligt.

{8399}: Jag är mer beredd att ansluta mig till din pessimistiska syn på laget efter gårdagens match. Faktum kvarstår dock att Brynäs som lag har visat att man kan spela bra hockey med de spelare man förfogar över. Jag tycker också att man bör ta med i beräkningen att Brynäs just nu är det lag i serien, Växjö undantaget, som förmodligen har minst att spela för.

Nu har man sex matcher på sig för att få igång spelet igen. Så som spelet såg ut igår så är vi förstås chanslösa.

PS: Ironiskt att Brynäs igår bästa (och kanske mest älskade) spelare vaktade Karlskronas mål. DS

Att den ena av vår förenings två största vinnarskallar i modern tid står i motståndarens bås samt att den andra står i deras mål med den skalbagge på sin hjälm känns ju som en pjäs av Kafka...

Skrubben: Jag kommer nog aldrig förlåta Bengtzén för att han tog in Fernström istället för Honken. Det här är fel.

munkas: Men nästa år du Munkas då går Bengtzen ut på luffen igen under transferfönstret. Återstår att se vad han hittar i fyndlådan till Boforsnäs. 1 omaka målvaktspar, en luggsliten grovjobbare och 2 tamburmajorer kanske?

Chris11: Det var EXAKT detta jag menade med att jag tycker att Bz ska fortsätta med det lag han redan har. Jag ser mycket, mycket hellre Bjurström i den roll som LN nu får. Sådana här värvningar förstår jag inte överhuvudtaget i detta fallet.

Men nu får väl alla som skriker efter nyförvärv som de vill.

Bengtzen semestrar alltså. Jaja de är som det är. Kunde varit värre.

Vi kunde ha värvat Ledin, eller som HV nu: Styrman. Haha

Alla hjärtans dag!
BZ dax att leverera en kärleksbomb gärna bestående av en toppmålvakt för resten av denna samt ytterligare två säsonger!

Fräls oss!

pjåtor: Det blev Luleå. Omåttligt skönt, andades verkligen ut.

Lindström: Sandström har gjort några riktiga plattmatcher i Brynäströjan. Ändå vette fan om inte Fernströms insats mot Växjö tar priset ändå? Det var tammefan en av de blekaste insatser jag sett på den här nivån på väldigt länge. Nu hoppas vi att Brynäs får in en riktig klassmålvakt nästa säsong och att Felix så småningom får ordning på sina grejer.

Skrubben: Jag har bara en kommentar; RAUTIO!

Det är så här man vinner bortamatcher!

Forsberg 1978: Studion älskar HV . Ingen älskar Brynäs förutom vi 😂

{5915}: Stödja vårt lag?

Vilken jäkla lallar förening Brynäs är.
Vilka amatörer Brynäs är.
Nu kan dom spela golf i mars.

Och några här vaknar ju till liv bara när det går emot och hånar och öser ur sig.

Men som sagt så säger jag inge om man inte tycker Bengtzen har lyckas denna säsong eller att några spelare presterar för dåligt.

Men håll tummarna att ni klarar play in och sen kör vi Djurgården-Brynäs i en härlig kvartsfinal.
Med alla tillgängliga och Rautio i slag så blir inte Brynäs att leka med!

Skrubben: Limpan i Rögle

Före 14 december 2016:

26 matcher, 63GA, 2.42GAA, 7FTW, 1OTW, 1 OTL, 30% vinster.

Efter 14 december 2016:

26 matcher, 52GA, 2.0GAA, 5 FTW, 3 OTW, 2 OTL, 30%vinster.

Så, blev Rögle bättre med Limpan i SHL?
Ja dom släppte in mycket mindre mål, det är fakta. Och dom fick fler kryss än mot innan, det är också fakta. Så hjälpte Limpan? Ja troligtvis.

Sen har vi kvalet. Där blir det ju svårt att jämföra före och efter.

Visst släppte han något mål där som kan beskrivas som enkelt. Men fakta är också:

1.64GAA, 93,5S% och 100% vinster.

Det är långt ifrån dåligt eller ens skakigt. Limpan tog och tar oftast det han ska och dessutom mer därtill.

Lägg också därtill hans spel med klubban. Det är inte bara en hjälp defensivt för att inte få pucksumpningarna att fastna i egen zon utan kan också vara ett offensivt hot.

dAVydov: Man tar alltså Kilas när han interferar en smula. Sen står domarna och tittar på när Rahimi crosscheckar Clark långt efter avblåsning.

Den där jävla Rahimi. Kan ingen skicka på han en fet smäll när ingen ser.