1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775541 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Skrubben: måste säga att Kevin Johansson går från klarhet till klarhet

MrCarla: Kevin Johansson levererar direkt. Denna typen av intervjuer har varit ytterst sällsynt tidigare på hemsidan. Hoppas innerligt att Campese gör om så mycket som möjligt på kommunikationsavdelningen. Sparka bort dom som skämde ut Brynäs inför hela hockeysverige efter Palushaj-gate och anställ KJ på heltid.

KulaShaker: Vilken tankevurpa av Sanny... Det är väl snarare SHL som produkt som Blackhawks inte tycker är tillräckligt bra. Sedan är jag säker på att Hawks vill ha honom i sin egen "back yard" snarare än på andra sidan jorden. Lättare att hålla koll på sin top 10 pick på det sättet.

Känns som Sanny bara vill ge en känga för sakens skull... Larvigt.

bif1912: Det kanske dyker upp en ny spännande F5- tweet!? Som följs av nyheten om att de bytt ut köttbullarna mot järpar på lunchmenyn..

Sv: Silly season 18/19
Makita: Bif kommer då stå med tre målvakter på lönelistan 

Helt rätt tänkt av Brynäs. Jocke får köra rehab
i lugn och ro. Går Ratio sönder också så har vi en rutinerad målis kvar i alla fall. Tänk på att vi inte har några riktigt SHL eller äns AS mässiga junior målvakter att sätta in den här säsongen. Förhoppningsvis stärker det här laget mer än att lägga pengarna på en som man tror klass fordward. Troligtvis lättare att hitta en duglig fordward än målvakt vid senare tillfälle om det krävs.

Det som saknas nu är väl;
Bertil kör gräsklipparen över foten — Borta minst 8 månader
Andersen maxar i bänkpress & sliter av bröstmuskeln — Borta resten av året
Gunde surfar & får brädan i huvet — Borta 11 månader
Rautio åker cab förbi golfbanan — Boll i huvet & blödning i ögat borta 9 månader
Danielsson välter grillen över sig — Brännskador på en fot borta 10 månader

Bara att stålsätta sig.........

Så Brynäs kör hype om F5, presenterar en spelare ifrån allsvenskan, samma kväll blir Aaron klar för Örebro (!!) sedan blir Svedberg klar för Timrå medan tydligen Stefan vetat om att Jocke är skadad...? Vad fan? Görs inte läkarundersökningar längre innan kontrakt skrivs? Aa ni, pungsparkarna bara kommer o kommer, frågan är om bollarna kommer ramla ner ifrån halsen efter allt som varit och det som kommer...

Leonardo: Palushaj gick till den klubben som gav honom bäst bud. Tvivlar på att han gjort något annat i sin karriär. Samma sak när han "valde" Brynäs. Det är ingen kritik från min sida, i stort sett alla gör så. Det var larvigt att tro att Palushaj hade starka känslomässiga band efter en säsong i Brynäs. En säsong där laget dessutom åkte ut tidigt och han, trots bra spel, inte lyckades uppnå sitt eget mål dvs kommer med i OS-truppen.

Zzz: vi hittar ny spelare! Så jävla bra var han inte så att han ska tjäna nå orimliga summor . Bertilsson kör över skiten första matchen så blir de rehab 6månader

{7981}: BZ värvar en nordamerikansk flyttfågel och ett år senare verkar han chockad över att Palushaj saknar klubbkänsla? Känns lite oproffsigt att såga Palushaj offentligt, nästan alla hade gjort som honom.

Jahapp ha det så trevligt i gnällbältet Palushaj jävel..... Bertil och Andersen BUSS PÅ.....!!!!!
BZ 2 spetsforwards ska in och den ena ska vara Rödin det kan möjligtvis rädda ditt skinn!!!!!

mattiask:
Ja, troligen gjorde Bz helt rätt som hoppade av...
Men maken till käftsmäll får man leta efter.
Fast speciellt överraskad är jag inte, bara att kolla hur många lag A har representerat så förstår man ju att det inte är hans grej att stanna länge o bli fansens gullegris.

Det finns andra spelare för dom pengarna, fast det hade vart bekvämt om han spelat för oss i vinter också.
Som sagt, vad skulle Bz gjort? A valde pengarna, inte mycket att göra åt.

.... OM jag fick bestämma... vi surar en stund ikväll...
sen nämner vi inte hans namn mer...
OCH framför allt... inget buande när han kommer till Sätraåsen... det är han inte värd. Vi stöttar vårat lag och struntar i vem som spelar i Örebro... nån som hänger på???

Brynäsandan
Sent 60-tal/tidigt 70-tal: Gick på alla matcher, sprang som barn runt Gavlerinken i rökridåerna i pauserna och fick följa med farsan (sponsor/arbgivare) bakom kulisserna i Gavlerinken efter matcher: har fortfarande ett 10-tal matchklubbor från då på vinden (Montrealklubba märkt no 6 = Tord Lundström osv osv - dock slitna av landhockey... hmm). Kommer allra mest ihåg chocken av hur otroligt mycket Börje och Stig Salming svor och orerade om matchdetaljer...!! Så här i efterhand känns det verkligen inte som att det var mysfarbröder och klippa sönder kalsonger-skämt som gav oss vår storhetstid... Mera Lars-Göran attityden ’Nu tar vi dom jävlarna rakt upp och ner!’ helt utan flams. Det var en annan tid men fan vad de var målmedvetna. Vilken otrolig attityd de hade - resultatet talar för sig själv!

{6984}:
Ååh... jag ser verkligen fram emot nästa säsong! För jag antar att det även skall kritiseras med måtta? Tänk att aldrig mer få läsa "sparka alla" efter tre felpass! ;)

{8399}: Växjö ser ju ut få riktigt bra backar så kanske inte bäst, men ser riktigt bra ut och det kan mycket väl bli bästa backuppsättningen.

Kilström-Lundgren tycker jag känns som ett backpar som plockar ner motståndarnas toppkedjor, gillar Kilströms rejäla spel. In vid tekning i egen zon osv.

Och Andersen-Boqvist tror jag skulle passa utmärkt, nu kan man inte begära att Boqvist ska in och dominera direkt och kommer säkert göra en del misstag, men kommer han in i det och spelar sitt spel så kommer vi får njuta på läktaren=)

Sen får man tänka på att tex Bäckis vid samma ålder gjorde 19 matcher och 0 poäng för att sen börja dominera året efter. Så tror Boqvist kommer va bra och skulle han va kvar ett år till sen så skulle han dominera.
Andersen ska vara en klippa, dom förväntningarna ska han ha.

Sen säger jag inte att det är klart det blir guld, men 1-2 vassa forwards så känns vi som ett lag som går direkt till slutspel. Försiktig optimist är jag.

Inkazar: Riktigt skönt att få detta på plats. Som han säger i intervjun så har vi inte dom offensivaste backarna, vilket gör att Adam kommer få en viktig roll att fylla. Ett backpar med Andersén tror jag skulle passa perfekt. Han får lagpappan bredvid sig 👍

Sjukt taggad på att säsongen ska dra igång nu.

mk: Boqvist signad och klar.

honken21: Det måste vara riktigt nära med Palushaj när Bengtzén säger att han tror att vi får se Aaron i brynäströjan kommande säsong. Dessutom säger han det till den egna hemsidan. Det finns ingen anledning att riskera att uttala sig på det viset om det inte är mer eller mindre klart.

Skrubben: Känns som att offensiven på backsidan handlar mycket om att få ut mer av Larsson och Boqvist. Där finns stort sparkapital på den fronten, förutsatt att Boqvist stannar. Det låter som en vansinnig idé för Boqvist att röra på sig nu, hoppas han också inser det.

Rodrigo: Hmm Andersen är definitivt en toppback med SHL-mått mätt

Huge: Släpade mig till Borås stadsbibliotek under större delen av 80-talet för att läsa GD och Keb´s referat av den senaste Brynäsmatchen. Man fick sitta i ett litet rum som stank av trycksvärta och ta del av hur Keb levandegjorde Kenneth Anderssons dragningar.....definitivt andra tider....

Judas11: Komiskt att det alltid "råkar" läcka ut från Växjö-håll att andra klubbar har budat högre på spelarna ni värvar. Men om ni vill inbilla er att Burström har drömt om att spela för er sedan barnsben så får ni väl göra det...

{Peja: Nick Johnson gjorde 22 baljor första säsongen i Brynäs. Året efter blev det 7. Det är nog lätt att man blir lite postivt fartblind när man spår de egna spelarnas utveckling och poängskördar. Har sett att många börjat placera in en sån som Rohdin i första- eller andrafemman vilket jag tycker är ett ganska konkret bevis på den överskattning som sker så fort en spelare får nya färger på tröjan...

KalleTeodor: Jag fortsätter att kommentera mig själv. Boqvist kvitterar till 2-2 i slutminuterna...

bif1912: Tänk att vi tappar Carlsson, Ölund, Ikonen och kanske Bertilsson, Palushaj och Clark också. Låt oss se när truppen är färdig vilka spetsforwards och målvakterna är innan man ger betyg. Tycker alla nyförvärven är riktigt bra, men vi har tyvärr lite onödigt bagage med oss på resan, som gör att truppen inte blir så bra som den faktiskt kunde blivit. Hittills har BZ mest sysslat med reparationsarbete, det är nu det börjar bli spännande. Men...so far, so good.

BZ säger i GD ”Som sagt så är vår backsida stark, vi bygger upp laget bakifrån nu”
Liten fingervisning om att det kanske är slut på 1 slips + 1 målis alt. 2 slipsar i kassen för Bif nu..

KalleTeodor: Hur ofta händer det att Brynäs eller ens ett svensk lag har en spelare som Adam.Boqvist?
Han har vart grym i varje ungdoms/junior landslag och helt dominant där!
Och tippas att gå 5-10a i draften, ska han åka omkring och va 7-8 back denna säsongen?

In med Adam på 6 backar och i power play säger jag, en av hans stora styrkor är skotteknik och rörligheten.
Ta det mot för backarna som va på blå i powerplay säsongen som va, Kilström, Fälth!

Bratwursten : ja, jag tar hellre Scott än någon random snubbe från ahl. Dessutom kan man ju hoppas på rödin till nästa säsong och då har vi ju ett riktigt radarpar.

Peja: jag tror att om Brynäs velat ha rensfeldt hade han kommit till oss, men jag tolkar det som att bz söker bättre spelare än honom till våra två ledande linor. Eller... jag hoppas att så är fallet.

Judas11: Bland fotfolket (hockeyälskare) men inte media ,kommer köpsjö fakers ALDRIG att respektetas. Ni är fula ankungen som kommer åka ut från festen när det visar snusket i den luftbubblan . Håll i hatten bubblan spricker snart . Respekt förtjänas . Å den kommer köpsjö aldrig få .

skulle Bengtzén lyckas med Lindbäck så skickar jag en kärleksförklaring till honom

{6984}:
Min målvaktsranking:
1. Anders Lindbäck
2. Niklas Svedberg
3. Joacim Eriksson
4. Markus Svensson

Trist att sånt här ska förekomma i Brynäs. Trodde det bara var Djurgården och AIK som hade såna rötägg som "supportrar". Vi hade ju till och med någon som blev gripen av polis efter att ha hotat domarna i förra årets slutspel.
Uppladdat:

500x0-imgc4396cf00502-1.jpeg

Hej, jag är ny på forumet :)
Följer chatten med Bengtzén och jag har, som alla andra, varit missnöjd med hur föregående säsong gick samt "övertron" på lagbygget. Men måste säga att jag får en lite halv mysig känsla i kroppen när man ser Bengtzéns svar. Känns som han kan ha några ess upp i rockärmen som kommer få en att trilla av stolen!

Sv: Inför shl 18/19
Kan någon förklara för mig hur Lena Sundqvist kan få kommentera varenda omgång i slutspelet?
Enligt mig en av de absolut sämsta kommentatorerna på hela Cmore. Att hon dessutom uttalar Skellefteå som Skellefteeeee och Luleå som Luleeeeee tycker jag visar brist på anpassningsförmåga. Tror flera än folk i Norrbotten har ett innehavande av Cmore.

Sv: Inför shl 18/19
{2064}: TV-tittarna är också publik. Därför är TV-intäkterna också publikintäkter. Förstår inte hur det ofta faller bort i diskussionen när folk påstår att publiksiffrorna är ungefär desamma nu som på 90-talet. Snacka om att inte greppa helhetsbilden... Det är många fler som ser matcherna nu.

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Dallemas: Liljewall, Paille och Asklöf. I min drömvärld får även Granström kicken, även om många här säkert inte håller med mig. Han är gravt överbetald helt enkelt. Man kan inte ha en spelare som såsar runt i 52 omgångar av grundserien och sedan bara steppar upp under slutspelet. Hans lön på 200 k/månad måste man kunna göra något vettigare för.

{8496}: Fast ”hånad och förminskad” för att ingen reagerar...? Kom igen! Ryktet om Kinnwall är nog redan känt här hos de flesta och då finner man som enskild inget behov av att kommentera. Ingen har väl sagt något negativt om dig/till dig? Självklart är ALLA intresserade av att höra rykten om spelare. Sen om ryktet som kommer ut väcker känslor så kommer det rendera i kommentarer. Att du tar det personligt när ingen kommenterar känns lite märkligt i mina ögon...

Att ifrågasätta är väl bara sunt och en förutsättning för fortsatt utveckling

Att fastställa något utan insikt är dock osunt.

Men klanka inte ner på ifrågasättanden, nyfikenhet är en bra egenskap

Tycker att det är kul att Timrå går upp men den intervjun med Ove lägger sig på andra plats i min ont i hjärtat lista tätt bakom Bulans efter suddenförlusten i finalen förra säsongen! Jag fick fan tårar i ögonen, usch tycker så jävla synd om Ove😢

Skrubben: Ludde får gärna ersätta Liljewall.

Skrubben: Gillar Tanges, skulle va en bra ansikte utåt som en modern tränare lär klara med!
Tycker Rönnberg, Hallam, Tanges känns klockrena och moderna med allt som hör till 2018.

Brynäsgubbe: Malmö har ingenting i semi att göra. Brynäs hade åtminstone ett vasst kontringsspel. Malmö är helt uddlösa.

Kul att Timrå vann, hoppas de vinner match 7 också.

En intervju finns nu med Micke Campese på hemsidan. Där går följande att läsa:

”Hur har du följt Brynäs IF på senaste tiden?

-Jag är framförallt aktiv i sociala medier, jag läser och följer med om vad folk tycker och tänker. ”

Bra, han vill redan känna av stämningen och jag antar att några kommer få höra en hel del under mötena imorgon.

{8482}: Välkommen till forumet! Alltid kul med nytt blod :)

Ta inte för allvarligt på att andra personer här har \"taggarna utåt\". Det handlar om gammalt groll mellan dom och inte om dig, vi är några som har harvat här i 10-15 år... Så det är inget att bry sig om.

Huge: Å du är 100% säker på att han verkligen är ledare inom Brynäs? Solklart, så länge han skriver positiva saker. Kommer det något negativt så är de den förste att börja misstro honom.
Jag misstänker att du sväljer Löfvéns sverigebild med hull och hår med. ;-)

Det är mycket konstigt som händer i klubben för tillfället. Men värst är väl ändå att Huge ska börja köra spelarbussen till bortamatcherna. Helt sjukt!

Gjorde ett försök att sammanfatta även denna säsong...