1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775558 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
dAVydov: Man tar alltså Kilas när han interferar en smula. Sen står domarna och tittar på när Rahimi crosscheckar Clark långt efter avblåsning.

Den där jävla Rahimi. Kan ingen skicka på han en fet smäll när ingen ser.

Huge: Fernström är ju en målis som jag tycker ger noll förtroende, han tittar och letar ofta efter pucken och ser ut att ha noll koll ganska ofta.

Sen måste ni väl fundera vad en sån som Miller är för värvning? Det är ju för dåligt att kosta på sig en sån spelare som ju ser loj och faktiskt rätt ointresserad ut och skills finns ju inte.

En fråga till dig Huge och andra Brynäsare här..Jag har gillat Bengtzen och gör det än men visst har det blivit mycket bommar nu?
Lite så här känner jag.

Miller är en väldigt stor miss, man får inte ta in en import som inte tillför mer än en junior, det påverkar hela gruppen negativt. En junior blir ju ofta bättre och bättre med

Larson, Liljewall, Caporusso...Ja Liljewall Caporusso är ju såna missar så man undrar hur dom tänkt? Nu ser ju Bengtzen saker inte jag ser men va tusan ser han i Liljewall som passar Brynäs 2017?
Larsson är ju verkligen ingen succé än men han tror jag kommer bli en bra SHL back, men tyvärr har det kosta för mycket på isen med han denna säsong.

Fernström, det här är ju typ att han va ledig så han tar vi in.
M.Johansson, bra spelare men hela laget va under isen denna tiden men hände för lite iallafall.

Sen tror jag förlängningarna med Jensen Blomqvist, Alcen vart ??? nu.
Jensen förlängde ju när han hade gjort sina 5 bästa månader som spelare så det vart nog säkert dyrt, han tillför för lite och är ju iskall att ha i power play just nu.

Algen ska ju vara jobbig men är ju för sent inne i situationerna och då tillför han ju ingenting tyvärr, en skön profil dock.

Blomqvist tycker jag är både snabb och är otroligt bra men för sällan.
Nu ser han ju för dålig ut med puck och far runt utan tanke ser det ut som.

Gnäller inte på förlängningarna men som det ser ut nu så kostar dom mer än vad dom ger nu.

Vad tycker ni? Jag säger inte att allt jag skriver är rätt men min känsla är att Bengtzen har helt enkelt misslyckas nu och ca ett år bakåt.

{5915}: Tyvärr lite samma matchbild som mot LHC. Rautio spikar inte direkt igen heller om man säger så...

Hur kan man ens ge sig på att försvara när en vuxen människa slår mot en liten grabb.
Börja veva mot ett barn är det fegaste man kan göra. Ynkligt
Stäng av honom resten av säsongen!

Peja: Jag tycker mig se i varje match att knattarna skrapar isen vid målen och vid båsen. Det är där den mesta snön samlas. Jag kan tycka det är ett rimligt krav på spelarna att dom därmed underlättar för knattarna att göra sitt jobb.

Hur som helst vill jag tacka Mora för helgens insatser. Dom har tagit 5 poäng av Malmö och även gjort att en av deras bästa backar är avstängd mot oss på tisdag.

bifhjärta: Vilka divings

Zappaholic: Haha, Hajen regerar!!!
Up yours, jävla domare och frimicklare!!!
👊😀🎉🏒

Leonardo: Oj, vilken jättejättehård cross av Bertil.
Minst 8 matchers avstängning, tyvärr....

Gunderson åker med imorgon. Läs artikeln gratis fram till 14:25

Anders Berg: Komiskt forum detta haha nu vaknar vissa igen och säger att säsongen är körd osv!
Va är ni för pessimister som sågar laget helt fast ni ligger i absoluta toppen senaste 25 omgångarna.
Brynäs hade ju 9!! raka hemmasegrar innan denna.

Och du Stefan Ketola viker ju ner dig helt, ska du gnälla på krigare och vinnare osv men sen är du det sämsta av fans man har sett.
Där kan vi snacka klass och en härlig (Brynäsare) som verkligen Brynäs behöver.

majk: Det enda man vet med säkerhet när SHL drar igång på hösten är att Hultström och Högström inte är med i DIF-truppen. I okt-nov är de tillbaka efter en misslyckad sejour i KHL/NHL. Lika säkert som att solen går upp varje dag.

majk: *En av seriens bästa huvudknäare

Skrubben: fortsätter Rautio såhär ska han givetvis vara förstaval nästa säsong.

Just nu är han seriens bästa målvakt.

majk: lugn nu. Ni spelade PP halva matchen.

Ojojoj, DIF-forumet är lika saltiga som alltid.

"Hatar verkligen brynäs! Jävla pisslag! Domare som bestämt sig för att släppa allt grisande åt ena hållet..."

Haha. Såg vi samma match?

Forsberg 1978: Exakt! Sitter man i tv och Kvällsmedia och gör en stor grej av att en spelare i mitt lag klantar sej då kräver jag att dom är konsekventa när spelare i andra lag gör samma. Media har sån jävla makt att balans är grundkravet för deras trovärdighet. Amatörjournalister som Wikegård, Rönnqvist mfl tycks ha nåt jävla frikort för att skita i etik. Att tycka utan ansvar är ju jävligt enkelt.

Zappaholic: Först och främst vill jag betona att jag avskyr filmningar och fusk inom hockeyn. Men jag tycker det är riktigt jävla illa hur media vinklar allt enligt deras agenda. Clark har gjort två filmningar denna säsong och han hängs ut som om han är en grovt kriminell brottsling. Samtidigt finns det flertalet spelare i ligan som får smyga helt och hållet i bakvattnet.

Det är verkligen läskigt vilken stor makt media har och hur de väljer att vinkla olika händelser. Den enstaka personen/klubben är totalt maktlös när drevet är igång.

Sv: A proposito de nada
Javelorm: ja, sunken ska behandlas med stor respekt.

Grattis Bertil till uttagningen!!

Nu ska jag vara en surgubbe.
Är det många som reggar fler nick härinne?
Vad är det för fel att ha samma?
Om man kommer tillbaka, säg vem du var innan.
Så man vet vem personen är.
Det är lättare att förstå en synpunkt om man vet vem man läser av.
Eller ska vi bli som SAIK- boken?
Där en person sitter och snackar med sig själv?
Nu kan man ju svara sig själv på inlägg...

Är det jag som är dum som tycker att man bara ska få ha ett nick?

3-0 till Örebro mot dynastiföreningen från Skellefteå. Det är kul!

Guld-Jimmies återkomst luktar ju inte guld direkt.

Jävlar vad Miller gör rätt saker hela tiden. Små saker som gör mycket.

bradberry: Boqvist pass så kyligt snyggt :)

dAVydov: Det blir nog bra. Ett par år i allsvenskan så kanske han kan ta sig tillbaka till SHL sen.

Lindström:

Ja, kul referat.

Synd dock att det bara är Djurgården som får den här analyserande specialbehandlingen av Lefiby, Roos och de andra på Sportbladet. De behandlar DIF som om de vore hela landets lag.

Jag menar: Frölunda gjorde en jättematch och tystade Djurgårdens på Hovet. Leifby nämner inte ens att de gjorde det bra. Istället ligger fokus på att analysera Djurgårdens guldchanser.

Lite längre norrut vann Brynäs sin fjärde raka match och cementerade sin ställning som seriens överlägset formstarkaste och hetaste lag. Det nämns knappt heller.

Helt sjukt vad enögda de är på Sportbladet,

bifhjärta: Vi leder alltid välförtjänt.

{5915}: plocka hem Emil Larsson , riktigt fin spelare. Känns just nu som en bättre version av Ölund med mer fysiskt spel

Gaaaame daaaaay!!!!

Sv: Matchtråd Brynäs - Örebro 30/12
Anders Berg: man skall glädjas åt det man får, inte gräma sig över det man förlorar. Gå vidare. Sen förstår jag också att man i början på mars kan titta tillbaka på 2 förlorade poäng i december etc. Men det går inte att hålla på så. Man blir knäpp.

Sv: Matchtråd Brynäs - Örebro 30/12
AnteA: Sätt Jensen som trettonde forward

2 poäng mot ett hungrigt Karlskrona får vara ok idag. Vi får en rätt turlig ledning med tre puckar och blir sen lite bekväma/passiva.

Känns nästan som att surheten som tappet av ledningen gav ersattes med glädje över att vinna en straffläggning som oväxling. Och så fick ju Ove en poäng i julklapp..

Älska Brynäs IF

Sv: Ingen tekningsvinst
Sänk den där jävla kärringen Axelsson nu så är kvällen fulländad.

Vuollerim: Ja jag har nästan kommit igenom match 5 också.
Räddningen på friläget som Honken gör.
Den räddningen finns inte.
Och Molin.. Ja när kommer en sådan spelare till Brynäs igen?

Jag var på en försäsongsmatch i Lysekil. Molin var skadad, så han kom gående 3 rader framför oss. Då blev man starstruck😀. Ungarna sprang fram och fick autograf. Jag vågade inte😀
Då var jag dryga 40😀😀

bifhjärta: Jag har letat efter match 4 mot Modo -99 på youtube ett bra tag. Jag har bara sett delar av den, nått som kallades ” vändningen”.
Men så var den borta.

Men igår hittade jag hela matchen😀

Den matchen ger fortfarande en skön känsla i hela kroppen..
Herregud vilken kedja. Bisset Larsson Molin och Djoos på backen👏👏

God Jul på Er🎅🏽🎅🏽 Brynäsvänner

Leonardo: Helt jävla ofattbart att 44 får stå och crosschecka oavbrutet i ryggen. I NHL åker de direkt när de gör så där och det beror på en enda sak. Att domarna följer regelboken

Skrubben: kör med bästa laget vi har ju uppehåll i Shl.Nu har vi gått så långt att man ska satsa all- in och verkligen försöka vinna hela skiten tycker jag. Visst kan det komma skador som PAille etc men man kan se det som bästa sättet att hedra paille är att gå för det all-in nu i fortsättningen annars var den skadan för ingenting.

Auchinleck: Tord träffade jag mkt i slutet av 99 på bolaget och vi snackade bara domarnas fel då hehehe, Brynäs svarta ögon hehe...då skulle du varit med när Bengt-Åke Gustavsson gjorde sin första match just mot Brynäs...hehe...Stig Salming hade inte bytet då, men bytte in sig och åkte rakt mot BÅG och rammade honom så det sjöng om det,,,Bengt -Åke fick bryta med blödande näsa och gick av matchen när han klev av och ruskade o pekade på huvudet mot Stigge Salming hehe...allmänt hatad då :)

Leonardo: Kul med lite positivare tongångar här. Tidigare när man skrivit att man varit säker på seger för er eller att man trodde ni skulle segra och klättra blev man kallade ironisk och surgubbe😁

Men som vanligt var man rätt ute, och gamnackarna / de lättstötta har pyst iväg med svansen mellan benen👊

{6984}: Har säkert sett Miller 100 ggr i Detroit, är sjukt glad att han valde Brynäs

Kuben uppklädd i Brynäströja kvällen till ära, hehe!

Leonardo: Miller-time!!!!

mk: Regler hit och dit... jag vet inte. Blir så fånigt bara när en Djurgårdssupporter tror att han känner mig. Men visst, fortsätt bara, vad ska jag göra åt saken?
När jag var yngre så brydde jag mig betydligt mer; gick alltid till det lokala biblioteket och läste Arbetarbladet och Gefle Dagblad, före och efter match så att säga. Matcherna mot Leksand var givetvis värst. Fanns inget bättre än vinst mot Leksand och fanns inget värre än en ev. förlust mot Leksand.
Detta var alltså före Internet. Minns att trupperna på den tiden blev klara mitt under sommaren, typ sista juni(?). Då brukade jag vara ute till tidningarna kom på morgonkvisten. Jag cyklade iväg till en depå där tidningarna fanns, jag rev upp en hög med tidningar och läste om alla förluster och nyförvärv. Det var tider det! Så jag var nog rätt intresserad kan jag lugnt påstå. Gillade även när Brynäs kom och mötte Leksand i Dalarna. Då kunde jag läsa om Brynäs i vår lokala tidning, det var lite som att gå i kyrkan. Få läsa införsnack på morgonen före skolan och få läsa om Brynäs, det var häftigt. 1993 gick jag i kostym till skolan dagen efter guldet.

Minns även precis när Sundlöv var på väg att slå igenom men Lasse Eriksson fortfarande var bättre. Det var inför en match mot Leksand. Tommy Sandlin bodde på samma gata som min farfar gjorde och jag minns att jag skrev ett brev till Tommy att han skulle ringa Staffan Tholson och be honom välja Lasse i kassen, mot Leksand. Allt för att undvika förlust mot det hemska laget. Då var jag inte gammal men väldigt intresserad.
När Keb drog igång sin hörna på Gefle Dagblad var jag den som skrev mest till honom, det var lite roligt.
Under ett antal år hade jag förresten Hans Jax som idrottslärare, det var roligt, blev mycket hockeysnack med honom, kan jag säga.

Hur jag mår före och efter match nu... Ja, jag bryr mig inte lika mycket längre. Inte som då. Men visst känns det jävligt trist när laget förlorar. Å visst är det tröttsamt när laget sätts i hop fel, att man "glömmer" att värva en förstemålvakt osv. Men arg... nja, jag vet inte, ibland kanske, fast till vilken nytta?
Däremot när jag ser laget live, jo då lever jag mig in...

Berra och Fält med i truppen imorgon. Inte ett ord om Granström och Paille. Källa: Hemsidan.

Jesper Boqvist har börjat jävligt bra efter skadan också. bra för fortsättningen

Miller är stark på pucken. Precis vad den kedjan behövde verkar det som...

Vi blir stundtals utspelade i andra MEN kan sticka upp och göra 3-0 tack vare att vi har en vägg i målet för tillfället detta har vi inte varit bortskämda med men ack så viktigt! Där ser man vad en bra målvakt betyder!

KalleTeodor: Nu gjorde Adam sitt andra mål i matchen. Han har ett jävligt vasst skott den grabben. Kanske nåt som skulle kunna användas i SHL också... ?

Huge: Det där är så okunnigt att jag inte ens vet vart jag ska ta vägen. Du borde läsa på mer.

Clarence: Fast om vi nu ser till den senaste tiden och blickar framåt så ser det mer lovande ut än det gjort på väldigt väldigt länge. Det håller du säkert med om.

Och då jublar jag inte över hur spelet ser ut, men poängen trillar in och det bygger laget vidare på. Det ger självförtroende i målvaktsspelet, försvararbetet och i anfallszonen.

Hur långt det räcker? Jag hoppas fortfarande på slutspel!!!!

Clarence: Känns sådär extra skönt när vi vinner med Arto som kommentator! Vilken kämpaturné vi varit på! Älska Brynäs alltid!!!