1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775573 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Miller är stark på pucken. Precis vad den kedjan behövde verkar det som...

Vi blir stundtals utspelade i andra MEN kan sticka upp och göra 3-0 tack vare att vi har en vägg i målet för tillfället detta har vi inte varit bortskämda med men ack så viktigt! Där ser man vad en bra målvakt betyder!

Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Nu gjorde Adam sitt andra mål i matchen. Han har ett jävligt vasst skott den grabben. Kanske nåt som skulle kunna användas i SHL också... ?

Huge: Det där är så okunnigt att jag inte ens vet vart jag ska ta vägen. Du borde läsa på mer.

Clarence: Fast om vi nu ser till den senaste tiden och blickar framåt så ser det mer lovande ut än det gjort på väldigt väldigt länge. Det håller du säkert med om.

Och då jublar jag inte över hur spelet ser ut, men poängen trillar in och det bygger laget vidare på. Det ger självförtroende i målvaktsspelet, försvararbetet och i anfallszonen.

Hur långt det räcker? Jag hoppas fortfarande på slutspel!!!!

Clarence: Känns sådär extra skönt när vi vinner med Arto som kommentator! Vilken kämpaturné vi varit på! Älska Brynäs alltid!!!

Anders Berg: Så Rödin borde alltså betala skatt i Sverige, om han bor och verkar i USA eller Schweiz?
Eller hur tänkte du ang beskyllningen för att smita från skatt?

Inkazar: Jag väljer att tro att detta blir kanon 👍 bra jobbat Stefan 👊👊👊

Med Miller & Boqvist in i nästa vecka så både breddar & spetsar vi till truppen. Med lite tur så är även Paille med och kör.

Då kan femmorna se ut ungefär såhär.

Miller - Jensen - Clark
Ikonen - Ölund - Palushaj
Boqvist - Blomqvist - Paille
Alcén - Granström - Liljewall

Mannberg / Bjurström / Asklöf / Westfält finns även att slänga in.

Ser helt OK ut ändå.

Forsberg 1978: He, he nu blir det en wirre hos min familj som bor bakom Gavlerinken...fira är viktigt när vi väl vinner...sen stundar tre borta raka bortamatcher innan vi får spela hemma två stycken...både Örebro o KHK bort bl.a och dom blir extra viktiga.....skål bröder negativa som positiva :)

Zappaholic: Härligt att vara på Gavlerinken idag...snabbt spel och effektiva så långt i matchen....nu tvingas Malmö flytta upp och då kan det bli ett par kassar till tror jag :) Går alltid bra när jag är här :)

Leonardo: Hur många skall gå på matchen imorgon i Gävle :) Jag åker upp tidigt imon jag från Halmstad...tror vi vinner imorgon hemma inför stor publik :) Heja Brynäs

Lite intryck från igår:
Generellt sett så spelar vi nu, som många påpekat, med ett bra grundspel avseende defensiven. Äntligen!
När den känslan blir alltmer etablerad i truppen så tror jag att det kommer att ge bättre självförtroende i spelet över hela banan och därmed även bättre offensiv. Ett vinnande spel startar alltid med en bra defensiv (klyschigt men sant...).

Fler positiva saker:
Kul att se att Bjurström och Westfält tar för sig. Igår tyckte jag att Bjurström var riktigt bra och mot HV var Westfält en av våra bästa forwards. Jag tycker också att Jensen börjar närma sig de nivåer han höll förra året.
På backsidan gjorde Ersson en riktigt bra match och Fälth var vårt kanske största offensiva hot.

Men det finns ju rätt många problem också…
Blomman sliter men de mål han gjorde i avgörande lägen förra året har verkligen lyst med sin frånvaro. Det gör mig bekymrad. Lite samma läge för Linus även om han lyckas lite bättre.
Clark gör inte mål och tappar alltför ofta puck i fel lägen. Han har hittills varit ett större hot defensivt än offensivt. Han är dock den forward som är inblandad i mest målchanser.
Vi har en stor hop forwards som sliter och jobbar över hela banan men nästan aldrig skapar en målchans. Vill man vara elak är det som att titta på dåliga Sedinare…

Mest bekymrad är jag dock över Ryan som är inne på för mycket mål bakåt och inte är i närheten av den udd offensivt som normalt kännetecknar hans spel. Ett exempel från igår, med ca 2 min kvar, omarkerad vid blå och lyckas inte ens träffa målet. Jag tycker inte att det ser ut som han har roligt när han spelar. Kanske läge att lägga lite mer ansvar på Lucas Carlsson när han kommer tillbaka för att få Ryan tillfälle att hitta sitt spel. Ryan i god form är vi i stort behov av.

Som jag sagt tidigare så tycker jag också att Adam Boqvist måste få chansen. Med chansen menar jag då att man spelar honom i de situationer som han är sällsynt bra på t ex PP och ger honom tillräckligt speltid. Adam har ett naturligt självförtroende i sitt spel som har förmåga att även lyfta medspelare. Jag tror att en idealisk partner till Adam skulle vara Fälth eller Lucas. Partnern behöver vara spelskicklig.

Jag ser även fram emot att Boqvist d ä kommer tillbaka. Vad vi saknar mest i laget är den typ av spelskicklighet som han besitter både för att skapa lägen och ge laget lite självförtroende.

Tjurn : Härlig medgångarlogik.
Vi hotar med att snart sluta att gå på matcherna, det borde ge mer pengar så att BZ kan få lite större ekonomiska muskler att jobba med.
Haha....

Jaken: Bäst vi lägger ner den diskussionen. Du verkar inte fatta hur stor betydelse det psykiska och mentala påverkar den fysiska kapaciteten. Jag har spelat fotboll i allsvenskan, tränat lag på nästan elitnivå i fotboll. Jag vet att när man inte har huvudet med sig så har du inte heller fötter med dig. Eller handleder. Eller passningsspel. Eller ork att ge 100% byte efter byte efter byte.

Men fortsätt gärna mala på om dina skills...fullständigt ointressant i nuläget.

Brynäs skulle ha en målvakt med samma flyt som Söderström.

{8179}: Ja, det är synd om Mannheim! 😂

Nu får vi hoppas på att min son går vidare. Han är med i Härnösand lägret.

www.hockeymagasinet.com/article/efter-tv-pucken-har-ar-u16-spelarna-som-kallas-till-landslagslager

{5915}: såg en snubbe med brynäs hockeymatchtröja I Italien klacken, då kan de väl inte vinna

Inkazar: Helt rätt! Försöker man ta livet av nån, på stan eller på en hockeyrink, måste rättsväsendet ingripa. Hur fan skulle det annars se ut i ett rättssamhälle?

Skagge: Klart som sjutton det måste bli civilrättsliga åtgärder, givet Lilja och Deveaux. Detta var det värsta överfallet jag skådat inom hockey på hög nivå. De s.k. "straff" som CHL delar ut är löjeväckande och pekar både på grov inkompetens hos medlemmar i deras s.k. disciplinkommitté samt hur obetydligt CHL är som produkt. Man vågar inte stöta sig med de centraleuropeiska lagen.
CHL kan aldrig hämta sig från detta, häruppe i norr kommer det marginaliseras ytterligare och dö ut.
Jag hoppas innerligen att Brynäs väljer att lämna w.o. i bägge matcherna mot Trinec. Det skulle hedra klubbens ledning något enormt.

youtu.be/CP7Lzkp4sL8 wiken är bra rolig ibland 😁

Som sagt, detta är fan inte ok. Bra, Sanny.

Satsningen mot Sunken(?) i allra sista sekunderna är inte heller direkt snygg! Brukar försöka hålla mig kall när man är på plats, men den här gången gick det inte att hålla tillbaks svordomarna. Vidriga jävla idioter - sista fem satt man bara och väntade på en skada. Förstår inte hur dom kunde snedtända så brutalt för matchen i sig var ju knappast ful. Kändes som en träningsmatch emellanåt.

Zzz: Klart man ska trycka på i ett sånt här läge, ju fler personer som reagerar desto hårdare tryck på både CHL och Mannheim att agera kraftfullt.

Särskilt nu när även skribenter, kommentatorer, spelare, ledare m.m redan reagerat starkt.

Såna som Larkin ska inte spela hockey.

Huge: Jag hade hellre sett att Vakmästaren gått och stängt av varmvattnet till duscharna ;-)

Zource: Ni slipper ju som tur är att behöva fundera på sånt i allsvenskan !

Pigalle: I det här fallet räcker det inte. Svinet skall stängas av för gott. Pailles karriär kan mycket väl vara avslutas efter det fulaste överfallet i mannaminne.

Vill man se mål får man gå på fotboll. Trots Härenstams malande om tyskarnas förträfflighet så är det ett segt, fult orörligt skitlag vi möter. Bedrövligt att vi inte lyckas få hål på dom.

Leonardo: Hyfsad cliffhanger BZ levererar innan de avslutar, hahaha

{6984}: Ja, en mask kan han få när/om han lyckas spela till sig ett kontrakt som åtminstone gäller resten av säsongen. Om han fortsätter så här skulle jag kunna tänka mig att signa upp honom 1,5 år och använda som andrakeeper nästa säsong, bakom en mer etablerad målvakt. Känns inte aktuellt att behålla Rautio eller Sandström.

Håller med Abrahamsson helt och hållet här:
”På ett supportermöte inför matchen öppnade klubbdirektör Johan Stark för att ge Tommy Sjödin fortsatt förtroende som huvudtränare.
Under de åtta matcher som Sjödin haft huvudansvaret har han definitivt stabiliserat upp Brynäs spel och hittat en bättre trygghet defensivt. Sjödin har trots allt jobba vid sidan av Thomas Berglund i två år och fått med sig mycket där. Om han sedan är rätt man att leda Brynäs under resten av säsongen är en annan sak.
Men jag känner så här: Hittar inte Brynäs ett alternativ som är en klass bättre än Sjödin är det logiskt att låta honom fortsätta.”

Palushaj spelar 👏👏👏👍

Bra tryck i Gavlerinken just nu dock! Skönt att höra

Tuuuuuungt! Men ändå ett steg i rätt riktning på nåt sätt.

Tänk om vi skulle lyckas vinna ett par matcher i rad. Tror det skulle lyfta laget oerhört.

Zappaholic: Tycker det är väldigt tydligt att Fernström är en bättre målvakt än Rautio/Sandström. Mycket tryggare och klart vassare med klubban. Smått otroligt att BZ inte har fixat bättre mv förrän nu.

Agenten: Det var bara en känning. Tillbaka om 1-46 veckor.

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Lindström: Är väl inte alls märkligt? Detta är väl ett dubbelmöte och det är det samlade resultatet som spelar roll.

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Vi kanske skulle byta coach med tyskarna. Lite ”Fuckin, bla bla fuckin bla fuckin fuckin....fuckin...” passar väl våra grabbar som handen i handsken va...?😎

Palushaj: "Att man spelar fysiskt gillar jag men det där var bara jävla dumt och fegt."

{2064}: Jag fattar inte, att ni, onyanserade läktarcoacher överhuvudtaget kan sitta och insinuera att kunnigt yrkesfolk skulle göra felbeslut. Horribelt är bara förnamnet. Syftet med ett öppet forum för fans är väl ändå att hålla med och stryka medhårs?

Det skulle vara lite intressant att höra lite av BZ:s tankar just nu. Jag har lite svårt att se hur ursprungslaget minus tränare, målvakter, Boqvist, Johansson, Caporusso och Zanetti helt plötsligt ska börja snitta 2 poäng/match. Men jag har nog missat något.
Ju tunnare trupp desto större konkurrens?
Skeppa spelare för att statuera exempel och ersätta med J-20, J-18 och U-16 spelare?
Sitta lugnt i båten och vänta på turen?

ellis: I min bok så slutar inte spelare som Gunderson,Paille och Clark vara bra värvningar för att det har varit en dålig start på denna säsongen.

Steenm: Tror det är tvärtom jag. Spelarna har ju uppträtt ruskigt nervöst inför hemmapubliken och spelet ser ut som en påse skit. Hårda grepp om klubborna och passningar på juniornivå. Felix darrar ju som ett asplöv varje gång han kommer in i Gavlerinken. Sen tror jag nog inte spelarna blir särskilt peppade när spridda burop börjar höras efter nån period eller två, vilket varit fallet de senaste matcherna. Tydligen så blir folk besvikna när de spenderat en tusenlapp på en match som är avgjord efter 23 minuter och får se spelare i hemmalaget som glider runt och ger 80%. Töm rinken istället och ge dem den tystnad de behöver. Årets trupp är ju uppenbarligen väldigt skör.

Mannberg är inte så skicklig det medges, men han visar lite framåtanda iallafall. Varför är de andra så sega??

forts: Plocka gärna valfri spelare från valfritt annat SHL-lag, placera honom i Brynäs under motgångsperioden, och säg varför den spelaren hade haft bättre "eget ansvar" och varit den som jobbat hårdast i de här matcherna. Tror snarare han också hade fallit in i den lagbubbla som alla Brynäs spelare befunnit sig i.

Vilket då snarare handlar om något grundläggande fel där tränaren har yttersta ansvaret.

Lyssna på Rönnberg i Frölunda efter matchen mot oss, han tog på sig skulden själv för att han inte förberett spelarna rätt. Det är hans uppgift. Han skyller inte på spelarna, som Melin konsekvent har gjort.

tobhund: Nyström är en svag hockeyanalytiker med väldigt höga tankar om sig själv som han försöker dölja.... Tycker han yrar rätt friskt faktiskt...

Huge: Mobilen har gått sönder, jag var sen till jobbet, Huge hugger på en som en gam (som vanligt), men det gör inte så mycket. För igår vann Brynäs... :) I morse var det lätt att stiga upp.

Mycket som gör en glad idag, klar målmässig seger, uppoffrande försvarspel, grymt målvaktsspel, det som smakar bäst är ändå, förutom 3 pinnar, när en ung kille som Bjurström får kliva fram och leverera i både mål och assist:)

Skön....t

Huge: Håller med. Det är så här vi måste spela i försvarsspelet. Så här såg det ut under Bulan. Uppoffrande och med hård överbelastning. Väldigt många blockerade skott idag. Så hjälper man en målis