1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775579 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Mobilen har gått sönder, jag var sen till jobbet, Huge hugger på en som en gam (som vanligt), men det gör inte så mycket. För igår vann Brynäs... :) I morse var det lätt att stiga upp.

Mycket som gör en glad idag, klar målmässig seger, uppoffrande försvarspel, grymt målvaktsspel, det som smakar bäst är ändå, förutom 3 pinnar, när en ung kille som Bjurström får kliva fram och leverera i både mål och assist:)

Skön....t

Huge: Håller med. Det är så här vi måste spela i försvarsspelet. Så här såg det ut under Bulan. Uppoffrande och med hård överbelastning. Väldigt många blockerade skott idag. Så hjälper man en målis

Bratwursten : Någonting är allvarligt fel när man trots 4-0 och 2,52 kvar och ändå känner viss oro.

Bratwursten : SICKEN BALJA!!!!!!

bänknötarn: UNDERBAR BACKCHECK LILJEWALL!!!!!

Å det efter att själv bränt ett jätteläge... Hans bästa match...!

VAAAAAAAFAAAANAAA HÄÄÄÄÄNDER

Chris11: Manberg är som en sån där groda som ser giftig ut fast den är ofarlig....

Anders Berg:
SLUTA vara så jävla arrogant. Du kan tydligen inte läsa...??

Jag skrev att Honken var aktuell för oss... det är en helt annan sak än att han är KLAR .

Den andra är att det är min inside källa som atydde det, alltså inte jag personligen .

Gör om gör rätt herr Berg!

Om man ska försöka vara lite positiv och leta ljusglimtar i dessa dystra tider så vill jag lyfta fram att juniorerna får chansen. Tycker Westfält ser väldigt intressant ut. Stor, stark och ändå relativt snabb. Ser ut att ta för sig mer och mer dessutom.

{5504}: Nja, det är väl mer ett ironiskt sätt att försöka hantera situationen. Precis allting har gått åt helvete den här säsongen. Jäkligt deppigt och trist med tanke på hur det kändes efter förra. Man får försöka distansera sig.

G A M E D A Y !

Felix i kassen med nytvålad vante!
Jumbofinal!
Just ja, höll på att glömma. D E R B Y !

Brynäs gå gå gå, Brynäs tajgers.

Huge: "Varje målvakt du räknar upp ska ju bedömas utifrån massor av kriterier som målvaktstränaren knappast kan påverka, så den uppräkningen säger egentligen inte så mkt."

Den uppräkningen är resultatet av Alcéns arbete. Det är en resultatinriktad bransch och resultatet säger därför mycket mer än tusen timmars ordbajsande.

mk: Kanske som att svära i kyrkan men är det nån som ger ett gammalmodigt intryck så är det Pecka Alcen. Har svårt att se att hans ledarstil lockar målvaktstalanger till föreningen. (OBS! Läktarcoach!)

bifhjärta: Jag var tvungen att skriva av mig till Bengtzén. Ett långt mail i så respektful ton som möjligt trots att jag nästan skakar av ilska och bedrövelse. Fan... Kul det blir imorgon bitti att vakna och ta sig ur sängen ut i kyla och mörker...

Inkazar: Fälth ser ut att spela nästa vecka och då kan man väl anta att Larsson hamnar på läktaren. Snacka om fjasko för Bz i så fall. Bara ett nyförvärv inför säsongen har en plats i laget. Resterande nyförvärv plus den tränare han anställde finns inte med.

mk: Bengtzen är helt klart högst ansvarig för detta.

Men man måste försöka se det från hans position i mars.

Bulan säger hej då, Colliton ska till AHL/NHL och Melin vill hem ill Gävle, har velat det länge. Har ett enormt bra CV och med tanke på dessa faktorer så kanske inte Melin blir speciellt dyr om man ser till hans CV. Det ger möjligheter att förstärka truppen ytterligare.

Tyvärr ruttnade morötterna innan vi hann äta dom i det fallet.

Shit happens, nu är det problem analys och is i magen tills rätt tränare hittas, en tränare som inger förtroende i alla led, trupp, fans och kansli som man dessutom kan ha som en långsiktig plan i år framöver.

Gött!!! Krigarinsats hela vägen! Caporusso på läktaren och Larsson, Liljewall bänkade. Inge vidare succe för bengas värvningar direkt.

bänknötarn: Så jävla gött att vi höll tätt på slutet, Sandström strålande idag

Peja: Det ska bli spännande att se hur mycket ”videocoachen” kommer mana på och gasta på spelarna imorgon...
Hoppas de kan räkna ut åt vilket håll de ska anfalla på egen hand iaf. Primadonnor.

Auchinleck: Tycker till skillnad från dig att han har en poäng, som C ska du givetvis hjälpa till att puscha men detaljer kan vara bättre att de kommer från högre ort dvs tränarna. C kan sitta kvar

Forsberg 1978: Oj va arg Sanny och dom va på Melin, ser ut som han sover, han visar ingeting utan säger det är Brynäs bästa match.
Dom hade varit tokig om dom vart ett Brynäsfans och hört och sett Melin.

Dom ser en otrolig skillnad på ledarskap, när Clark slöa eller åkte fel ett byte i fjol så ruska ju Bulan nästan om han i båset och nu händer det absolut ingenting.

Zappaholic: gubben har blivit lika gaggig som en äldre herre på det här forumet...

Brynäsgubbe: ”vår bästa match på länge”. Sa Melin verkligen så?

Hahahahahaha...nej, vänta. HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ja jösses...

Nu ska Melin bort bara detta är inte acceptabelt!!!

Dags att ifrågasätta Pekka alcen. Sjukt överskattad målvaktstränare.

Pigalle: Melin hade tänkt att pensionera sig efter föregående säsong och det gjorde han nog, mentalt!

Melin försvinn och ta Liljewall med dig nu får det FAN vara nog!!!

Huge: Jag tillhör dom som tycker att du skriver rätt mycket som är av god kvalitet. Problemet är att du emellanåt kan ha en något dryg och mästrande ton. Drar du ner ett hack eller två på detta så tror jag fler skulle orka läsa mer av dina inlägg. Lite dryg nån gång ibland kan vara roligt men lite mer balanserat kanske skulle gå att ordna?

{7800}: Herregud vilken dröm det vore om man vaknar upp imorgon bitti och får läsa att han är klar för oss.

Huge: STARK FORCERING I SISTA????

Nu förlöjligar du dig själv som hockeyanalytiker!

Skrubben: Kilström ska INTE spela i PP, han skall vara hård hemma i defensiven och rensa bort resolut.....

Fansens värvning 32.000 spänn! Kan vi inte bättre än så? Alla vi som inte kan gå på match i Gavlerinken regelbundet borde lägga in några hundralappar per hemmamatch.

Bankgiro 265-7559
Swish 123 350 06 75
Märk donationen fansens värvning.

Tjurn : Jag tycker vi vinner denna match väldigt enkelt. Klasskillnad mellan lagen.

Felix är riktigt stabil. Jobbar han bort de där höstlöven har vi en förstekeeper tycker jag. Ligger väl uppåt 93 i räddningsprocent nu...

Definitivt säsongens bästa period!
Nu börjar man känna igen spelet från ifjol med hög fart, stenhård press och bra passningsspel. Skulle kunnat vara 2-3 mål till minst.
Nu vill jag bara ha igång Paille av de etablerade spelarna, med dom passen MJ serverar honom måste det bli utdelning.

Bra Brynäs! Fortsätt så!

Huge: Upplevde en match med högt tempo på grund av att det blev mycket hawaii-spel, mycket fram och tillbaka.
Inte så jättemånga anfall som var jättelånga om man säger så.
Brynäs klart bättre i första perioden där jag tycker man visar en hög klass.
Såg tyvärr inte allt i andra så svårt att uttala mig om den.
I tredje var det lika böljande, men där Munchen framförallt sista fem tryckte på så mycket de kunde.
Tycker inte alls att matchen var så dålig som en del andra vill få den till. DÄREMOT kan jag köpa att inställningen till matchen ju var att vi redan är klara för nästa omgång. Men gruppsegern skulle nog sitta rätt fint.

I spelarväg tycker jag det var svårt att hitta något riktigt hett.
Tycker Liljewall sliter på. Borde gjort två mål där det ena gör ju deras back en idioträddning när målvakten är ur spel.
Syns dock att han har en aning svårt att hänga med i skridskoåkningen. Men tycker ändå han gör det bra igår.
Rautio gör en stabil match där han dock bör ta Munchens första mål.
På backsidan är Gunderson som vanligt i princip bäst.
Sunken gör återigen en stabil match.
Kul också att se Boqvist. Försöker verkligen ta för sig.
Tycker hela laget gör en bra match. Ingen som sticker ut ur mängden. Gedigen laginsats.

Någon mer som lyssnade på sportbladets hockeypodd idag? Jag hoppas Abrahamsson får rätt när han tror att Liljewall kommer söka ny klubb inom kort. Den värvningen är på samma katastrofnivå som Porseland.

Brynäsgubbe: Kan bli tufft. Öhlund, Fälth, Bertil, Ikonen och Boqvist borta i nuläget. Nu börjar man känna igen BIF iaf. Sanslöst.

eltifoso: Misstänker att du är ironisk Örebro var hästlängder bättre än oss i 2 perioder och att det bara stod 1-0 inför 3:e får vi tacka Felix, stolparna och ribban för!

Det bästa idag är dom 3 poängen!
Det näst bästa är att Sixfingers fick smisk!

Zappaholic: Det var som om man gått med förstoppning och äntligen får skita 💩

En till analys av matchen.

Finns det något om är bättre än en segerintervju med Johan Alcén?

Man bara måste älska den karln!!!

Vi kan ju glädja oss åt att U16 går som tåget, eller vad sägs om denna matchsvit:

Brynäs IF  -  Leksands IF 10 - 1
Örebro HK  -  Brynäs IF 3 - 11
Brynäs IF  -  Forshaga IF 18 - 0
VIK Västerås HK  -  Brynäs IF 0 - 16

+ 51 på fyra matcher... :)

Peja: håller med i en del men tror Brynäs kan gå långt i slutspelet med nuvarande trupp, gäller bara att få ihop det.

Ett exempel igår mot Djurgården är att jag tycker Brynäs försöker bygga ett konstruktivt spel där man ska vara spelförande medan Djurgården redan nu inriktat sig på att vara ganska destruktiva (lite igelkottsförsvar osv) det är ju vad man sätter för förväntningar på truppen från start. Tror säkerligen vi hade tagit fler poäng hittills om vi spelat som Djurgården men potentialen är inte särskilt hög i ett sådant spelsystem men man får och andra sidan en högre lägsta nivå generellt. Tycker Brynäs ska fortsätta och bygga på detta spel ett tag till, vill det sig inte får man ställa om. Det är dock alldeles för tidigt ännu.

Huge: Den där då? Kan han göra sig mindre i målet?

Bengtzen om Bertilsson idag:

"han har en lättare skada men planen och förhoppningen är att han ska kunna spela i slutet av nästa vecka.."

Avdelning "krasslig".

pekka85: Huge.
Kungen av härskarteknik..

Peja: Jag tror du överanalyserar att endast Brynäs skulle fokusera på att bevara sitt spel och sina spelare.

SHL är i mångt och mycket en liga där dom bästa spelarna drar så fort dom blir toppspelare i ligan. Exemplen du nämner att ambitionen är att varje lagdel ska bevaras i Brynäs kan du översätta till övriga 13 lag rakt av egentligen. Det finns några få undantag, t.ex. Växjös målvaktssida och Frölundas forwardssida som på papperet ser bättre ut än förra säsongen.

Annars handlar det i mångt och mycket om att ersätta tappen i spelartruppen så gott det går och sedan hoppas att ett par spelare får genombrott under säsongen. Det är så man tar steg från säsong till säsong. Det är sällan man kan värva in 3-4 stjärnor som gör att laget ser mycket slagkraftigare ut på papperet än förra säsongen.

Pigalle: Under Melin kan man göra som man vill antagligen utan att ens bli tillsagd!
Och där kom 5-1 och utklassningen är ett faktum!!!
Fy FAN ta er Brynäs skämmes ta mig FAN!

Men snälla ta bort Kilas från powerplay!!! Helst igår

Mannberg och Ersson till Almtuna för istid!