Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Ja om man tittar på hur mycket han spelade i slutspelet så kan man ju ifrågasätta bilden som många ger.
Mot Skullefteå:
Match 1: 3,14 min
Match 2: 0 min
Match 3: 4,04 min
Match 4: 2,52 min
Känns som att vi måste nyansera det hela lite..
Redigerad kommentar
Peja: Håller med. Dessutom ligger nog SHL och SM-liiga ganska nära varandra i kvalitet, medan KHL är en betydligt bättre liga. Att Porseland överlevde utan att få kicken i KHL kan väl betraktas som ett kvitto på att han har gjort ett dugligt intryck där.
Det är inte kattskit att få den här utmärkelsen. Vem som helst lär ju inte få den.
Så man ska nog inte dömma ut Porseland ännu.
http://www.eliteprospects.com/awards.php?award=KHL Defenseman of the Week
Redigerad kommentar
Förstår inte hur folk kan varaså negativa mot Porseland....
han skjuter stenhårt! Det har vi saknat i PP.
En kvällstidningsskribent som faktiskt sett det uppenbara!
Mårts är ingen hockeycoach, han är bara en mysgubbe. Att han får coacha ett svenskt landslag visar bara att ryggdunkarmentaliteten är lika utbredd inom hockeyn som inom näringslivet.
Redigerad kommentar
Clarence: Så här säger BZ:
"Vi har sex backar under kontrakt och letar och jobbar hårt just nu för att få ett avslut med en offensiv back. Sen söker vi en centerforward till det främre ledet också. Det är det vi ska fylla på med.
Platsen för en åttonde back håller Stefan Bengtzén öppen. Det kan bli ett nyförvärv även där, eller så hämtas en spelare från juniorverksamheten.
– Det beror lite på hur utfallet blir av tillskotten vi tar in. Det styrs av ekonomin och har lite med det att göra, så är det."
Exakt VAD är det som du och "säkert en del andra" upplever som svävande?
För egen del låter det jävligt tydligt och inte speciellt svävande: en offensiv back och en centerforward ska in.
Klart det värmer lite att Sjödda ska tillhöra oss igen. Nu får han en rejäl chans att bevisa sig.
Djoos har gjort sin AHL-debut. Han fick spela PP och stod för en assist.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Vårat J18 spelar semifinal mot Timrå idag kl.14:10.
Kul/viktigt med framgångar på juniorsidan.
Redigerad kommentar
Enaranger: Unicef och skybaren är två försök att jaga nya sätt att tjäna pengar när de traditionella sätten inte fungerar längre. Att bara erbjuda hockey är dödsdömt i Gävle. För långt till lön, fel veckodag, fel motstånd, taskigt väder, schlagerfestival, klappror(?) hos sittplats osv. väger emot. Jag påstår att man varit mer kreativ än nån annan förening. Frågan är vad man ska hitta på härnäst för att försöka fylla en SHL-kostym ekonomiskt. Brynäs är nästa säsong seriens populäraste bortalag. Hur får man laget att bli lika poppis i Gävle?