1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775779 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: Vilket jävla skämt till lista Ryno före Johnson!!!😂😂😂😂

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Kopparjimmie: Härligt, såg han i en match när han spelade i oskarshamn, han har ett väldigt bra skott, ska bli väldigt spännande att följa honom i vinter!! :)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Zappaholic:

Jag gillar Bengtzens öppenhet. Kanske främst sågningen av Murray. :)

Huge: Förstår synpunkten men för att underbygga lite supporterkultur så skall vi bli sura när spelare bryter med Brynäs göra att gå till annat SHL-lag. Basta!

Pettisbif: Särskrivning har du också i dig. Inte bara hockeysinne.

Carl Lejonkräk: Ja om man tittar på hur mycket han spelade i slutspelet så kan man ju ifrågasätta bilden som många ger.

Mot Skullefteå:

Match 1: 3,14 min

Match 2: 0 min

Match 3: 4,04 min

Match 4: 2,52 min

Känns som att vi måste nyansera det hela lite..

Bellman 6,0: Stanley cups poängliga ser fortsatt trevlig ut ☺
Fortsätt så här Silver, vinn några Stanley cup och skytteligor, så kan du komma hem till rätt lag sen igen 😉

Minns jag inte fel så bor väl Bengtzén i Göteborg under sommaren. Han träffade väl Porseland där?

Larsson kanske träffar Rönnberg och Bengtzén? Hoppas!

kennys: Finns det ngt tecken på att han INTE arbetar?

Huge: vill inte lägga mig i...men 1) märka ord brukar vara synonymt med dig 2) du replikerade på en fråga om tillsättning om klubbdirektör. Ditt senaste inlägg tar bortförklaringen som form till nya höjder, imponerande!

Huge: Ja, en sak är säker. Du saknar både kunskaper och erfarenheter om du tror att en klubbdirektör tillsätts av en valberedning....

Dax för ny huvudcoach för tre kronor....

bifhjärta: Bra inbrytning av Elias Lindholm, synd att Jimmie Ericsson fokuserade på att crosschecka backen 3 gånger istället för att försöka trycka in pucken... 

Frölunda ville ha Porse. Känns alltid bra att knäppa dem på näsan.

Redigerad kommentar

Peja: Håller med. Dessutom ligger nog SHL och SM-liiga ganska nära varandra i kvalitet, medan KHL är en betydligt bättre liga. Att Porseland överlevde utan att få kicken i KHL kan väl betraktas som ett kvitto på att han har gjort ett dugligt intryck där. 

Det är inte kattskit att få den här utmärkelsen. Vem som helst lär ju inte få den.
Så man ska nog inte dömma ut Porseland ännu.

http://www.eliteprospects.com/awards.php?award=KHL Defenseman of the Week

Redigerad kommentar

Förstår inte hur folk kan varaså negativa mot Porseland....

han skjuter stenhårt! Det har vi saknat i PP.

Idag kommer nyförvärv presenteras 👍

En kvällstidningsskribent som faktiskt sett det uppenbara!

Mårts är ingen hockeycoach, han är bara en mysgubbe. Att han får coacha ett svenskt landslag visar bara att ryggdunkarmentaliteten är lika utbredd inom hockeyn som inom näringslivet.

Redigerad kommentar

Sv: Värvningar inför 15/16
Skickade in 400kr på fansens värvning, kändes som att det var dem sista kronorna som behövdes för nästa värvning... ;) xD

Clarence: Så här säger BZ:

"Vi har sex backar under kontrakt och letar och jobbar hårt just nu för att få ett avslut med en offensiv back. Sen söker vi en centerforward till det främre ledet också. Det är det vi ska fylla på med.

Platsen för en åttonde back håller Stefan Bengtzén öppen. Det kan bli ett nyförvärv även där, eller så hämtas en spelare från juniorverksamheten.
– Det beror lite på hur utfallet blir av tillskotten vi tar in. Det styrs av ekonomin och har lite med det att göra, så är det."

Exakt VAD är det som du och "säkert en del andra" upplever som svävande?
För egen del låter det jävligt tydligt och inte speciellt svävande: en offensiv back och en centerforward ska in.

Sven Sewage: Fan va du har snöat in på Rönken. Vad Bulan vill spela för hockey vet vi väll redan, hög forchecking och mycket fart, alla gör sitt jobb och inget lallande, precis vad jag vill se:) Sen spelar man väl efter det material man har att tillgå, att LHF hade problem med målskyttet första säsongen var väl inte så konstigt när de konstruktiva spelarna lyste med sin frånvaro. Detta blev bättre och bättre, när spelare som Klasen kom tex. Såg du inte utvecklingen av LHF så får det stå för dig och ditt hockeykunnande:)

Sv: Brynäsare i Nordamerika
Brynäsgubbe: Obegripligt svammel om Starky.
Mot FBK är han lite av tungan på vågen, mot SAIK gör han det som krävs för att vi ska vinna men forwards gör ju tyvärr inte tillräckligt med mål på alla chanser som skapas.
Blir förhoppningsvis ändring på det när Johnson är klar och det i övrigt ser riktigt bra ut framåt.

StefanMedS: Härligt! En riktig klasslirare! Bra jobbat chefen 👍👍

Zappaholic: Omöjligt att Nick Johnson blir brynäsare.
Görs ju inga större värvningar efter 18 april.
"Lex Clarence". 😑

Klart det värmer lite att Sjödda ska tillhöra oss igen. Nu får han en rejäl chans att bevisa sig.

Sv: Fansens Värvning
Brynäsgubbe:

Ja just nu räcker det till en spelare som begär ca 6000 kr per månad. 

Pettisbif: Nej tack

Pettisbif: Förlåt, men snälla människa försök ha lite realism om du nu ska göra dessa laguppställningar. Tro mig, gillar själv att göra såna här men varför tar du 3 nya forwards och en center när både du själv och alla vet att det högst blir en center och två forwards? möjligtvis bara en center och en forward....går ju omöjligen att ställa fyra forwards utanför uppställningen.. sån ekonomi finns verkligen inte just nu... satsar vi så här så är chansen stor att klubben går kk om det inte går bra.. 

Djoos har gjort sin AHL-debut. Han fick spela PP och stod för en assist.

Här är nåt för er som så uppgivet väntar på värvningar !

Zappaholic: sitter här å kollar med ett öga. Fyran så ointressant denna final är
2 komundopade lag.

TobiasR: nejnejnej! Ledin och abbott har gjort sitt i svensk ishockey. De ska inte komma i närheten av att spela med brynäs om det trots bäst före datumet hamnar i sverige.

Brynäsgubbe: ja vad ska man säga... dårarna på läktaren buar när deras lag förlorar och spelarna tackar inte ens fansen efter en match... USCH bara!

Redigerad kommentar

Brynäsgubbe: I många sammanhang verkar Thoresen anses som helt klar för DIF och kanske är det så, men tills dess han är presenterad tänker i alla fall jag förhålla mig skeptisk. 

DIF har redan fjorton forwards under kontrakt och säger sig vilja förnya med Mikael Ahlén vilket isåfall skulle innebära femton. Med förvärven av Sallinen, Brodin och Anderson har man en stark forwardssida redan nu. Däremot är backsidan svag, särskilt som Norell och Press kan försvinna till Nordamerika och Fernholm är långt ifrån comeback. Deras utökade spelarbudget räcker knappast till både Thoresen och en högklassig back. Jag tycker snarare det känns som att oväntade Matt Anderson är spelaren de tog när de missade Thoresen. 

Är det så att det inte blir DIF för Thoresen förstår jag inte varför Brynäs skulle vara ute ur matchen. Vi har frigjort resurser till ett klassförvärv och att Thoresen har två landslagskollegor i laget borde inte vara något minus direkt. 

Kanske är det det bara önsketänkande...men jag har inte gett upp hoppet! 

Snart säger Bengtzén att marknaden är död. Hur roligt vore inte det? 😄

mattias - 74: om man är "är en av Leksands sämsta värvningar" måste det finnas j-a mycket som är fel och går att utveckla, för konkurrensen är mördande...

honken21: Bra intervju. Dock överjävligt uselt att en supporter-sida är först med intervju. Från Brynäs håll har det varit knäpptyst. Och här undrar man hur man ska skapa mer intresse kring laget?

Redigerad kommentar

Tommy:

Och nu 4-1 av Lööke.

Auchinleck:

En bra början vore ju att det snackades mer hockey i media.
I går till exempel snackades det innebandy (med spelarintervjuer)
under 30-60 minuter i P4 Gävleborg (det är visst några lag som
kvalar för att gå upp i högsta serien).

Det snackades även om den här innebandyn några dagar före i går.

Även spelare i Gefle IF brukar intervjuas.

Intervjuer eller reportage om Brynäs under den senaste säsongen
kan nog räknas på den ena handens fingrar (även om du skulle
blivit av med ett eller två fingrar). Ja förutom då de där surgubbarna
fick radiotid för att beklaga sig över att Gävle kommun "gett" Brynäs
5 mkr per år.

Det verkar som att P4 Gävleborg tycker att det är något "fult" att
rapportera om Brynäs (eller ge dem för mycket uppmärksamhet).

Om man går efter den uppmärksamhet som de olika lagen får i
P4 Gävleborg så skulle man kunna tro att länets största lag är:
Gefle IF och 4-5 bandylag.

Vårat J18 spelar semifinal mot Timrå idag kl.14:10.

Kul/viktigt med framgångar på juniorsidan.

Okej, vi älskar Leksand! Nu tar vi hand i hand och sjunger "we shall overcome" med Leksand.....

Brynäsare som beter sig nedstämd för Leksands uttåg, har jag inte mycket över för! 

Folk verkar inte förstå vad rivalitet innebär, tråkigt.

Redigerad kommentar

Enaranger: Unicef och skybaren är två försök att jaga nya sätt att tjäna pengar när de traditionella sätten inte fungerar längre. Att bara erbjuda hockey är dödsdömt i Gävle. För långt till lön, fel veckodag, fel motstånd, taskigt väder, schlagerfestival, klappror(?) hos sittplats osv. väger emot. Jag påstår att man varit mer kreativ än nån annan förening. Frågan är vad man ska hitta på härnäst för att försöka fylla en SHL-kostym ekonomiskt. Brynäs är nästa säsong seriens populäraste bortalag. Hur får man laget att bli lika poppis i Gävle?

pjåtor: Dagen gryr och tystnaden ligger tung över Gävleborg. I Skellefteå har telefonkedjan rullat hela morgonen och nu står 250 syskonpar, med tillhörande barn, redo att påbörja sökandet efter 26 guldhjälmar som är på vift sen fjolårets gruvorgie. 15 mil norrut ställer Osten ut stolar och smörar räkmackor inför dagens presskonferenser. Vid Siljans strand står barnen och vaskar efter sobrilpiller till mamma och pappa. Malmö tillhör Danmark.

Huge: lämna "uppfostrandet" till oss moderatorer :) du är inte moderator längre Huge...

Fansens Värvning
Swishar nu in 400 kr till fansens värvning tillsammans med pappa.

Vi är varje dag runt 30-35 användare här som skriver om Brynäs och det stora samtalsämnet är att vi saknar spetsvärvningar. Var med och bidra och hjälp till för att få ihop ett slagkraftigt lag.

Stora bäckar små. Tror alla kan swisha in 100 kr iallafall!

70 Rodrigues: Sweatt finns inte för mig längre! FYFAAAAAAN

Brynäsgubbe: Jag har hört podden med Bz.
Jösses vad han kommer att röra runt i Jantegävle.
Får han igenom det han vill, så dröjer det inte länge innan vi är med och krigar i toppen

Sven Sewage: Du är inne här gång på gång och skriver att vi är Qatar B , tar Luleås rester osv .. Om jag har lessnat? Svar : Ja.

Du gör det ju för att provocera, vilken annan anledning kan du ha att skriva sådana inlägg i Brynäsboken ? Skriv vad du vill i Skellefteå boken.. Skriv gärna här också i fortsättningen men sluta provocera kan man hålla det på god nivå är det bara roligt och lärorikt att diskutera med fans till andra klubbar.

Bifbiffen: Varför är Malmö bättre för SHL? Leksand känns 100 ggr mer klassiskt än Malmö, lägg till derbyna mot oss så blir SHL som produkt sååå mycket mer attraktiv än ett sunket Malmö i SHL som typ ingen bryr sig om.

Simon Löf, snart på en uterink nära dig.