Brynäsgubbe:
tack för god match! Förrutom kvällens match kan ni vara nöjda med ert spel även om ni inte får med er resultaten. Många av era unga killar som är väldigt duktiga, och ni har en ljus framtid men talangverksamheten ni bedriver. Bulan har fått in ett bra go och driv i laget också. Bara att bita ihop, knyta näven i fickan och komma tillbaka som ett starkare lag nästa år.
Heja Bulan!
Sedan följde het ordväxling mellan de båda tränarna.
Men det var först senare som det hettade till ordentligt. När Sportbladet intervjuade Brynäs huvudtränare, Thomas "Bulan" Berglund, rök han mitt i intervjun ihop med domarbasen Peter Andersson.
– Jag ifrågasätter skarpt det så kallade "War room". Jag förstår inte grejen med det om jag ska vara ärlig. De är väldigt inkonsekventa, säger "Bulan" först och riktar stenhård kritik mot Pehr Claesson.
– En svag domare. Det har han varit år efter år. Och där kommer han, säger "Bulan" och skriker till Claesson:
– Svag insats. Återigen!
"Bulan" får ingen respons utan upprepar:
– Svag insats. Igen!
Claesson själv fortsätter att ignorera Brynästränaren, men domarbasen Peter Andersson konfronterar genast honom:
– Är du allvarlig!?
– Helt allvarlig, kan jag få säga det? svarar "Bulan".
– Det är katastrof, "Bulan". Helt jävla katastrof är det, svarar Andersson.
– Får man inte säga vad man tycker?
– Katastrof, svarar Andersson.
Tydligen så ska Jesper Ollas gått för fullt på senaste träningen – lagom till slutspelet!
Obekrivligt fantastiska nyheter!
Garpenlöv : "Vem är Stefan Bengtzén? Vad har han gjort?"
Garpenlöv: "Att Karlskrona blir top 2 är gryyyyymt. Vilken resa de har gjort!"
Bra där,Garpen.
Redigerad kommentar
Så här står det på text-tv sidan 328 i dag.
"ISHOCKEY
Karlstads kommun satsar varje
år ca tio miljoner kronor på Färjestad
genom de avtal man har med klubben och
dess dotterbolag. -Den upplevelse vi
ger invånarna av FBK är värd mycket,
säger ordf Sture Emanuelsson."
Tänk om det hänt i Gävle.
Då skulle väl de småpåvar som finns i Gävles alla
fotbollsklubbar, från de lägre divisionerna, gråta ut
i tidningarna anförda av Snowy.
Sven Sewage: Är du för att bua på skadade spelare? Om du inte sett så fick Lindgren hjärskakning och Rödin blodvite i ansiktet!
Utveckla gärna vad du tycker är ok med detta...
Hej på er!
Imorgon besöker jag, min sambo och mina svärpäron Gavlerinken för att bevittna matchen. Vi har köpt skybar biljett, och till min fråga som jag hoppas någon av er kan besvara:
I skybaren finns det en "streetfoodbuffé", vet ni om man kan äta innan sen gå till sin plats vi har på läktaren? Eller är bara maten under själva matchen? Vi hade tänkt att betala det 129kr som det kostar för maten på plats.
MVH Peter
Sköna poäng! Utökade åtminstone avståndet till Modo.
Bara jag som inte i min vildaste fantasi kan förstå hur man spelar Blomqvist och PaW i boxplay?
Vad kommer Växjös ledare säga nu?
Han som fick tokspel när Franson lämnade Brynäs för Toronto.
För det är ju i stort sett ingen större skillnad här.
Huge: Noterbart i övrigt: inga krav på TJ:s avgång det senaste dygnet härinne. Har han blivit så mkt bättre på 24 timmar?
Märkligt.... 😉
Skitsnack! Om du tittar på din mus (som du har till din dator) så kan du se att det finns ett scrollhjul i mitten mellan knapparna eller så använder du pilarna som också funkar utmärkt, när du provat detta så scrollar du ner till mitt inlägg igår kl 21:46 och där kommer du se att jag skrev att TJ borde avgå! Även om vi vinner 10 raka nu så tycker jag att TJ ska avgå ändå, så kom fan inte och tro att du är någon jävla Gud för att Brynäs vunnit 2 matcher mot Modo och Djurgården!
:-)
Redigerad kommentar