1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775781 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: HV71 Annandagen 2014
Zzz: Acetonhockey var ett roligt uttryck. Tro mig, jag skäms också som en hund, men jag tycker faktiskt att kritiken är befogad. Vad tycker du?

Lindström: Skönt att se Blomqvist, usel från match ett. Kallar jag jämn form.

Avgå Tommy!

Blomqvist skickas in i 6 mot 5 för att strö salt i såren på Brynäs-fansen.

Ut med målvakten. In med... Blomqvist. Skenidrag Tommy!

Sv: A proposito de nada

Mycket synpunkter på Wallacetröjnummer. Är #21 heligt? För min del spelar det ingen roll alls. Det är Molin som är ikonen inte #21. Det finns fruktansvärt mång ikoner i Brynäs vars nummer har använts efter dem utan att nån har reagerat.

Kanske för att många är för unga för att ha upplevt Tigern, Krobbe och alla andra storheter.

Sv: SILLY 14/15
Skrubben: "Panikvärva"?? Hur länge sen är det Sundqvist skadades. Inte igår väl?

Apropå otur... bra svar av Stenmark...

"Jag minns en gång när Ingemar svarade på frågan hur många av hans segrar som berodde på tur. Och han svarade: – Visst har jag haft tur många gånger. Men det märkliga är att ju hårdare jag tränat, ju mer tur har jag haft."

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 13/12-14
Efter jul vill jag se det här:
Ny tränare
Carlsson istället för Djoos i PP
Olden istället för Blomqvist. Blomqvist gör inte det som han är värvad för, göra mål.

Sv: Träningsrapport…
 · 

Niniimäki i pp tillsammans med Andersén, Brodecki, Sweatt och Brodin

Nordan i rödtröja, tvivlar att han spelar i veckan

Niniimäki tillsammans med Brodecki och Olden

Vad är det förresten för skit med Lindgren? Halvsidesförlamning eller bara benbrott? Han försvann för 5-6 veckor sedan och inte ett knyst. Det skulle vara finfint med något nytt i truppen innan j-VM startar, om vi inte ska gå ner på tre femmor några veckor... Om nu inte Nordan också försvinner spårlöst i tre månader. Då blir det två femmor.

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Idag fyller jag halvvägs. Missar således matchen, men i efterhand vill jag se att grabbarna kämpat hela vägen in.
Ge mig tre pinnar! :-)

Sv: SILLY 14/15
Lindström: Med tanke på hur det sett ut defensivt den här säsongen så känns en "lat finne" inte som ett klockrent val av ersättare för en hårt arbetande center som Enter. Hade finnen värvats som ersättare för en av tvillingarna flopp så hade det varit ett bra byte. Finnens +/- talar ju inte för att han lägger ner allt för mycket energi i defensiven. Hur många täckta skott har han i sin karriär?

Har man dessutom en tränarstab som låtit lättjan smyga sig in i laget flera gånger så rimmar det dåligt med ett nyförvärv som är känd för sin dåliga arbetsmoral.

Det är blandade känslor hos mig. Men han ska givetvis ges chansen att bevisa mig ha fel.

Redigerad kommentar

Sv: Brynäs-Lif 29/11 2014, El Classico
Huge: Hamsterpaj finns väl kvar tror jag?

Skön och rättvis seger idag. Efter en tveksam start tar vi över och är i förarsätet hela matchen. Nu närmar vi oss Örebro och DIF och jag har svårt att se att vi kommer hamna bakom de två lagen.

Detta luktar topp sex och slutspel direkt om vi fortsätter så här. Förstärkningar ska ju in också.

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 27/11-14
Nu har jag snöat in på Westerholmarna men har Brynäs råd med dom båda? Sämst +/- trots lite istid, relativt många utvisningar, för övrigt märks dom inte alls på isen. Om dom delvis var tänkta som ersättare till Harju och Thuresson så är det en delförklaring till varför vi är så pass mycket sämre. Skulle det inte löna sej i längden att göra som Salo gör när han inte är nöjd - byta ut dom.

Sv: BRYNÄS NOSTALGI

mk:

Någon som minns GDs Resultatservice? En telefonsvarare dit man ringde 4 ggr/match för att lyssna på periodresultat o slutresultat...

Eller den bruna tavlan i Gavlerinken som var vändbar? När Beijers Bygg vändes fram satt man m spänning och väntade på vilka resultatsiffror fr övriga matcher som hade hängts upp på krokarna när tavlan vändes tillbaka

Sv: BRYNÄS-Modo 25 nov 2014

Sv: Lagbygget 2013/2014
tjugo8:Enterfeldt till sjukhus efter tuff tackling www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article19902238.ab

Huge: Knappt styrfart? Du är helt kokt i skit!!

Sv: Lagbygget 2013/2014
Nu tycker jag vi ska vara glada att inte HV eller FBK han före oss denna gång!

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Fortfarande förbannad över att FBK
lyckats skaffa bort vår klart bästa
tekare för lång tid framöver.

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Oväntat att det är Anton Hedman, vilket jävla svin. Stäng av skiten!

Sv: Brynäs IF - Luleå Hockey 18/11-14
Ruskigt bra att ta hem 3p idag oavsett motstånd. Det är inte så att vi haft flytet med oss sista matcherna.

Riktig bra seger oavsett hur. Förbannat bra inför fortsättningen!

Jag är inget stor-fan av tj, det ska gudarna veta men han ser ut att ha klarat av värsta stormen, och hittills med bravur, hatten av!

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 15/11-14
Äntligen spelade Brynäs desperat. Äntligen spelade man slutspelshockey. Äntligen förtjänade man att ha marginalerna på sin sida. Det kändes som att Brynäs forwards backcheckade mer mot Frölunda än vad de sammanlagt gjort i föregående matcherna, naturligtvis klart överdrivet, men ändå. 

Olden gjorde ett väldigt bra intryck. Han var smart i spelet utan pucken och kom till flera väldigt heta målchanser. Tror att han kan bli en oerhört nyttig tvåvägsforward. Lindblom är också en smart spelare som alltid ger hundra procent. Nu väntar vi som sagt bara på att Ollas ska bli spelklar. Forwardsuppsättningen kanske inte så tokig, trots allt, nu när grabbarna börjar komma tillbaka och andra (typ Scott) börjar vakna till liv. 

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 15/11-14
Sondre Olden har ändå varit en frisk fläkt. Hoppas det lossnar för honom.

Sv: Färjestads BK- Brynäs IF 13/11-14

Zzz: "Och ärligt talat, det finns ju lättare ställen att åka och vända en trend för Brynäsare än i Karlstad."

Jaså, var då? Möjligen Leksand. Nej, visstja, vi förlorade där också...

Nu har det spårat ur härinne igen. Senaste 30-talet inlägg är bara pajkastningar och käbbel om vems farsa som är störst och starkast...

Behrav detta nu å gå samman för BRYNÄS!!! Kom gärna med negativ kritik men respektera varandras olikheter och sluta kasta skit på varann. Loggar in här för att läsa om hockey men stöter bara på kärringar som käbblar om vem som sagt vad och inte gjort det osv.

RÄTTNING I LEDET KAMRATER!!!!

Brynäsgubbe: Det vore ytterligare en rejäl käftsmäll om Larsson skrev på för Djurgården eller annan SHL-klubb än Brynäs. Snacka om att han vore ett perfekt nyförvärv för Brynäs i dagens läge! 

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 1/11-14
Great... Vi har blivit SHLs version av Florida Panthers...

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
70 Rodrigues: Dags att lyfta bort TJ. Nu måste förändring till och tyvärr så känns det som den ända rimliga lösning.

Bengtzén tror på allvar att det inte behövs värvningar. Vilken dåre!!!

Går inte ens kommentera det här längre. 

Uttalandet från sportchefen var ungefär lika upphetsande som revanschtalet på hemsidan. Om nu Ollas är tillbaka efter uppehållet, vilket man inte kan räkna med, kommer det säkerligen ta en 5-10 matcher innan han hittat formen. Olden verkar inte direkt ligga i startgropen så han kanske vi har på banan lagom till jul. Sen ska han ju också få chansen att spela in sig i SHL, likt tvillingarna, så då är ytterligare 15 omgångar utan att tillföra något helt enligt planen.
För att det ska vara någon konkurrens när dessa båda är tillbaka förutsätts att ingen annan forward får skada sig, vilket är otroligt naivt tänkt, speciellt när det gäller Brynäs IF. Nä, nu är det fan så man snart skiter i den här säsongen. Vi har en coach som inte verkar ha nån som helst game plan, spelare som inte vill eller kan göra jobbet, en lövtunn trupp, inga pengar och ingen publik. Leksand byter ut halva laget, Fbk kommer värva sig uppåt och Modo har också börjat leta förstärkningar. Brynäs sitter kvar i båten med ett stort jävla hål i skråvet.

Sv: Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?
Huge: Nåja, när bröderna bänkas här framöver, då skadeläget ljusnar, kommer du även hylla det beslutet. Hockeysnacks största kappvändare genom alla tiderna är det inte så givande att diskutera med. Du kan väl skicka en länk till brynas.se istället för att skriva ett inlägg så kan vi kolla där vad du tycker för tillfället.

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Huge:

Fan ge dig! Har någon av dina barnbarn kapat dit konto på HS? :)

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Peja:
En svag insats av Brynäs men tack och lov så är det Modo vi möter.

Sv: Publiken sviker!!!!

ang att publiken sviker..

Jag har följt Brynäs IF sedan åttiotalet. Tillsammans med farsan åkte vi runt i landet och hejade fram laget. Inte varje match, absolut inte, men iaf 4-5matcher per år. Och så har det fortsatt. Jag har ingen anknytning till Gävle över huvud taget förutom de hemmamatcher vi åkte på ett par-tre gånger per år. (Bor i Sthlm) Sedan jag fick egna barn åker jag inte lika ofta men hoppas kunna åka mer när ungarna blir lite mer intresserade.

Jag upplever att problematiken med svikande publiksiffror har pågått länge, bara så att det är mer akut nu än innan. Jag har också upplevt Gävlebor som lite nöjda i det avseendet att de är lite "otacksamma" över sitt hockeylag i högsta serien. Det är så självklart i Gävle. Man har liksom alltid spelat i högsta och kommer alltid göra det. Är man i tex Jönköping och snackar med supportrar är det inte lika självklart. I Skellefteå är det helt annorlunda. I Karlstad däremot är det lite samma sak som i Gävle, man är där man är Och är inte ett dugg tacksam över det. Det är farligt. Man får inte bli mätt, varken som supporter eller förening. Sedan har såklart tv gjort sin beskärda del för publiktappet. Men det är lika för alla.

Allt tror jag började med när vi radade upp premurationen i KS på 00-talet. Där började folk tröttna. Ekonomin var i botten. Svågerpolitiken regerade o.s.v 

där lades grunden till dagens publiktapp enligt mig.

Men Gävle kan! Det sitter i väggarna. Alla kan något om hockey i Gävle, alla känner någon som känner någon. Se bara på finalserien -12. Då gick man man ur huse och fick hela Hockeysverige att lyfta på hatten för ett storartat skådespel på läktarna. Hockeyn finns men inte viljan?

Alla som följt föreningen 20-30år ser att vi återigen är på uppgång och på rätt väg, inte på alla plan men överlag. Jag hoppas verkligen publiken också svarar på detta?

tids nog kommer man till ett vägskäl och det är ofrånkomligt. 

Sv: Publiken sviker!!!!
Rossa: "Men jag tror många tycker som mig dvs att BIF bedrivs amatörmässigt"

Ja, hörrudu....
Världen är full av gnälliga självpåtagna soffexperter som tror att dom vet hur allt ska skötas, utan att ha vare sig kunskaper, insyn eller erfarenhet gällande det man gnäller om.
Så vad "många" tycker om Brynäs säger faktiskt inte ett skit...

TJ:s brorsa😂😂😂
Uppladdat:

500x0-img_600453760222.jpg

Sv: Brynäs IF-Örebro HK den 15/10-14
Lindström: Marknadsavdelningen har inget att göra med hajpande av matcher. Publik marknad och kommunikationsavdelningen däremot.

Sen, vad ska de hajpa mer än vad de redan gör? Jag besöker Brynäs hemsida varje dag och det är i alla fall 3 nya artiklar om verksamheten varje dag. Inte alltid a-laget om det inte är match på gång men nästan. Det läggs ut grejer regelbundet i sociala medier.

Brynäs har dessutom mindre reklam i arenan i år, mindre på sarg-skärmarna, verkar vara färre reklamavblåsningar också. De har reklamfria matchställ, nygammalt klassiskt namn på arenan, ombyggda barer, ny barnhörna som verkar jättepopulär, börjat med Gameday-flaggor till butiker i Gävle och laget är obesegrade hemma.

Bara det jag listade borde göra att gävleborna vallfärdade till matcherna men tydligen är det något sjukt med befolkningen här. Man känner ingen stolthet för sitt lag, trots att laget ger en hel del till staden. Gjordes det ingen undersökning för något år sedan där det kom fram att Brynäs drog in 3 miljoner till näringslivet vid varje hemmamatch?
Det är sjukt och vidrigt att det ens pratas om bojkott, det är ett stort hån.

Den här bojkotten, vad är det för jäkla dumheter? Så sjukt pinsamt av gävleborna. Var fan finns passionen?
Vad mer kan man begära av brynäs? Blir så förbannad och provocerad...

SWEATT! Skriv livstidskontrakt med karln!

Och ja, han är snabbare än Johansson.

Monno: till skillnad från er Modoiter såg jag matchen..,,med två ögon. 😉

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF den 4/10-14
Brynäsgubbe:
Haha, ja hade ledningen haft samma tålamod som flertalet här inne hade det köpts och sålts tränare och spelare efter varje förlust. Det är ju ganska självklart att det tar ett tag att spela ihop laget och att ställa om från "Gunderson-pp", eller hur?

Som tur är jobbar professionen tålmodigt vidare även efter några förluster.

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Zappaholic: Det är bara i Ö-vik som man går på släktträff för att ragga brudar ;)

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
I MoDoboken grinas det över att Brynäs filmar till sig utv😂😂😂😂

Huge: Sakargumenten? Du har knappast kommit med några sakargument. Du vände dig emot inlägg om att det stora antalet täckta skott var en indikation på att man msn tillbringat för mycket tid i egen zon. Du brgärde stats. Du fick det och då kommer ditt bjöbb om att det bara gått 4 matcher.

Varför sa du inte det på en gång? Troligtvis på grund av att du inte gillade vad statsen talade om. Att du aldrig kan ge dig i en argumentation vet vi alla sedan förr. Vad är nästa steg? Rättstavning och meningsbyggnad?

Janne är näst på tur! Bra att vi hyllar våra legendarer

Nästa match Lördags 27/9

Nu bjuder vi in till lördagsmatch hemma i Gavlerinken Arena.

Lördagen 27/9 välkomnar vi motståndarna Linköpings HC. Matchen kommer bjuda på spänning och dessutom hoppas vi på en stämningsfylld Gavlerinken.

Lördagspubliken får ta del av ceremonin då Janne Larssons vepa ska upp i Gavlerinkens tak. Janne Larsson har spelat 14 säsonger i Brynäströjan, 548 matcher och gjort hela 185 mål.

Clarence: Det var mest menad som ett svar till eventuell avundsjuka för deras värvningar. Det har jag läst så många gånger här men ändå kommer Brynäs alltid före Leksand i tabellen. Sen hade det varit mer beundransvärt om de hade gått upp med ett lag som de bekostat själva. Det finns inget syfte med en elitlicens om man bara kan skriva av skulder på tiotals miljoner till höger och vänster...

Redigerad kommentar

Sv: Försäsongsmatcher
Över 3000 biljetter är redan sålda till kvällens fight mot Djurgården. Kan nog bli 4500-5000 med lite tur😃

Carl Lejonkräk:

Tycker det är ett smart sätt att sätta färg på läktarna. Så jag håller helt med bradberry på den punkten. Sedan sitter ju skönhet i betraktarens ögon. Tror nog att Modoiterna känner lite mer för sina klubbfärger och matchtröja än vad du gör.